Onko sulla elämässä "etappeja" joihin pyrit?
Esim. 5 vuoden päästä muutan paikkakunnalle x tai ulkomaille. Tai olen töissä vielä pari vuotta ja sitten haen opiskelemaan, vaihdan työpaikkaa jne.
Kommentit (252)
Eläkkeellä 300 000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen tutkinto - check
Ulkomailta työkokemusta - check
Avo/aviopuoliso - check
Lapsi(a) - check
Omakotitalo omalla tontilla - check
100 keur/a bruttoansiot - huulilla on, mutta hiukan vielä pinnistelyäÄlä jää 100 000 euroon. Jos on talo ja lapsia, tiedät, että noin pienellä ansiolla ei paljon nettoa jää (jos asut pk-seudulla). 250 000 euroa vuodessa riittää, ettei normaalielämässä tarvitse säästellä, ja saan kunnon autonkin.
En mä siihen satkuun ollut jäämässäkään. Ketjun aihehan liittyi itselleen asetettuihin etappeihin ja tuo on seuraava tavoiteltava etappi.
Mulla aina elämässäni ollut 5 selkeää päämäärää; valmistuminen&vakityön saaminen, miehen löytäminen&naimisiinmeno, koiran hankkiminen, talon hommaaminen ja lapsen saaminen.
Kaiken muun olen saavuttanut, paitsi lasta ei olla vielä saatu. Tosin nyt näyttää sekin viimein melko valoisalta.
Ei ole. Olen saanut toteutetua kaikki, mistä nuorena haaveilin. Nyt olen ymmälläni, mitä tehdä seuraavat 50v.
Minun ainoa tavoitteeni on päästä Jumalan luo taivaaseen. Matkan varrella haluan kasvaa uskossa, tuntea Jumalaa paremmin sekä auttaa muita ihmisiä kykyjeni mukaan. Maallisten asioiden perässä juokseminen ja materian haaliminen ei koskaan anna täydellistä tyytyväisyyttä ja iloa. Se on löydettävissä ainostaan Jeesuksesta ja Jumalasta.
"Jeesus sanoi heille : Minä olen elämän leipä. Sille, joka tulee minun luokseni, ei koskaan tule nälkä, ja sille joka uskoo minuun, ei koskaan tule jano." Joh. 6:35
Oli. Ammattiin valmistuminen, mies, onnellinen parisuhde, perhe, omakotitalo, oma tontti.
Nyt ei oikein ole mitään, kaikki saavutettu. Haluan mielenkiintoisen, jännittävän elämän, ei rutiininomaista oravanpyöräelämää. Nähdä maailmaa, tärkeintä on olla onnellinen.
On. Haluan eläkkeelle. Mielummin jo nyt, vaikka ikää ei ole edes 50 vuotta.
Etappina mulla on ostella, omistaa yrityksiä jotta voisin piiskata, nöyryyttää niiden työn orjia ;-D :-D :-D
Olihan noita: koulut ja tutkinnot, vakityöpaikka, puoliso ja sopuisa liitto, lapset, talo, moottoripyörä. Kaikki sain. Jäljellä on vain viimeisen lapsen maailmalle saattaminen ja eläkkeelle pääsy muutaman vuoden päästä. Loppulämä saa mennä que sera, sera; mitä tulee, se tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minun ainoa tavoitteeni on päästä Jumalan luo taivaaseen. Matkan varrella haluan kasvaa uskossa, tuntea Jumalaa paremmin sekä auttaa muita ihmisiä kykyjeni mukaan. Maallisten asioiden perässä juokseminen ja materian haaliminen ei koskaan anna täydellistä tyytyväisyyttä ja iloa. Se on löydettävissä ainostaan Jeesuksesta ja Jumalasta.
"Jeesus sanoi heille : Minä olen elämän leipä. Sille, joka tulee minun luokseni, ei koskaan tule nälkä, ja sille joka uskoo minuun, ei koskaan tule jano." Joh. 6:35
Taitaa olla tämä ainoa etappini. Vaikka tällä hetkellä toivon pääseväni edes Jumalani huoneen kynnysmatoksi ellen muuta. En jaksa kilvoitella (tuntuu suorittamiselta). Jaksan vain tehdä työni ja olla olemassa, aina väsynyt.
N46
Se, että olis vakituinen työpaikka, jossa viihtyisi edes jotenkin. Palkka sellainen, että pakollisten menojen jälkeen jäisi pari sataa ylimääräistä säästöön, pahan päivän varalle. Siinäpä se. Työtähän tämä elämä pelkästään lähinnä on.
... Tiedän, olen tylsä. Tavoitteet elämän suhteen aika matalalla, mutta enpähän ainakaan pety, jos unelmat eivät toteudu.
Vierailija kirjoitti:
On. Luulin että käytännössä kaikilla paitsi masentuneilla yms on?
No, on ihan onnellisiakin elämän ajopuita, hetkessä eläjiä.
Minulla seuraava etappi on velattomuus, häämöttää parin vuoden päässä.
Toki yritystoiminnassa voin lyhytaikaista luottoa ottaa, mutta talouttamme rasittavaa suurta lainanlyhennystä vielä riittää 2 vuotta, sitten helpottaa.
Sairauksien myötä ei enää kauheasti pysty haikailemaan tavoitteita, kun elämä on melkoista selviytymistä. Nuorempana oli paljonkin tavoitteita, mutta ikävä kyllä elämä on mennyt muuten, monista syistä johtuen - suurin syy on terveysongelmat.
seuraava etappi on hauta - vaikka matka on vielä pitkä - mutta nykyihmisen tyhmyys on jotain täysin käsittämätöntä nykyään. Saisi iskeä kunnon ekokatastrofi, jotta järki palaisi takaisin maapallolle…
Voittaa lotossa tai kuolla. En jaksa vuosikymmenten orjuutta, mitään muuta ei elämässä ole kuin työ koska muuta ei jaksa.
Olisi kiva elää, tehdä asioita.. mutta eihän sellaista sallita. Pääsisi vaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää. Olen 4 vuotta yrittänyt laihduttaa, ei onnistu.
Nyt vain odotan, että nuorin lapsi täyttää 18v ja pääsen pois täältä.
N 36 98kiloa
Pois täältä? Kaupungista jossa asut vai minne olet matkalla? Kerro toki tarkemmin.
On kyllä. Kun jään eläkkeelle noin 7 vuoden kuluttua, niin ajattelin alkaa tehdä väitöskirjaa ja asua Etelä-Euroopassa.
On tässä muita välitavoitteitakin esim ratsastuksen opettelu.
Terveenä jos pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle...
On tavoitteita ja niitä hitaasti saavutetaan yksi kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää. Olen 4 vuotta yrittänyt laihduttaa, ei onnistu.
Nyt vain odotan, että nuorin lapsi täyttää 18v ja pääsen pois täältä.
N 36 98kiloaSiis oikeesti, meinaat hylätä lapsesi tap*amalla itsesi vain koska olet läski?? Aika moni on täss maailmassa läski ja ton ikäsenä nyt ei siitä kannata niin ees ressata. Nauti elämästä muuten.
Luulenpa, että hänelläpä joku uskomus, että lihavuus estää kaiken mikä tekisi onnelliseksi. Ikävästi vastaavaan liittyy usein vihaa hoikkia kohtaan, jotka mukamas ”saavat kaiken helpolla”. Kannattaisi avata lukkoja.
On, tällä hetkellä elämän seuraava etappi on oman talon hankkiminen. On kiva, kun sitä voi ajatella ja odottaa. On myös jokin konkreettinen syy miksi säästää ja se motivoi tekemään töitä entistäkin kovemmin. Edellinen etappi oli työpaikan saaminen ja sitä edellinen valmistuminen yliopistosta. Ei minulla ole muita isompia etappeja tiedossa tuon talon lisäksi. Ehkä sitten, kun sen on saavuttanut tulee mieleen joku uusi. :)