Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla elämässä "etappeja" joihin pyrit?

Vierailija
25.11.2020 |

Esim. 5 vuoden päästä muutan paikkakunnalle x tai ulkomaille. Tai olen töissä vielä pari vuotta ja sitten haen opiskelemaan, vaihdan työpaikkaa jne.

Kommentit (252)

Vierailija
141/252 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Ajattelen ihan kaiken tavoitteiden kautta. 23-24v yliopistotutkinto, 25v vakityöpaikka, 25 v naimisiin, 27v. 1.lapsi ja 30v.toinen,sitten uranousua,väitöskirja työn ohessa 40v.

Myös omat vuosietapit varallisuudelle (osaketavoitteet, asuntosijoitustavoitteet). Haluan myös nauttia saavutetuista varoista: esim tavoite oli 30v.ensimm oma BMW. Lisäksi päätin,että haluan omalla työllä yhden Hermesin tilausvalikoimalaukun ennen kuin olen 43v. Tuo on siis vielä saavuttamatta.

Matkat ovat myös tavoitteina (esim. Kierretty Usassa, Australiassa, Kiinassa tietyt paikat 35v mennessä)...

voisin jatkaa listaa loputtomiin. Mitään et saa, jos ei ole tavoitteita. Ja kaiken saat, kun riittävästi haluat.

Vierailija
142/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos p*llua sais joskus, niin eipä kai sitä muuta. Todennäköisemmin kyllä voitan lotossa.

T. Kil-ti-mi-es 36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavotteita. Oon pyrkiny kasvaan sekä ihmisenä että työyhteisön jäsenenä 30% joka vuosi. Nyt on jo 5. vuosi menossa ja kasvu vaan senku jatkuu.

Vierailija
144/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ajattelin lahota. Lojun päivästä toiseen ja haisen, lihon ja valitan. Ihmettelen suureelliseen ääneen, kun muut tekevät jotakin - ihan mitä vain. Toisaalta tavoite sekin.

Vierailija
145/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena olisi päästä siihen tilanteeseen, että nauttisi elämästä eikä suhtautuisi siihen pelkkänä kärsimyksenä. 

Vierailija
146/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkkuuteeen mahdolllisemmman vähälllä työlllähän sitä pitäisi varmaaan pyrkiä yhä enemmmän. Aiivothan on sellaiset että pyrkii kokoaika tekemään oikoteiitä vaikka pitäiisi hankkia koulutusta ja tietotaitoa, keksiä sitä kauutta uuusia ideoita ja rakentaa ajatuskartttoja, löytäää aikaaa niin että saisi ensin pääoman jollekkin firmallle sim, osaaava henkilökountaaa palkatttua ympärillleeen, delegoida ja vähentäää omaa työtaakkaaansa.

Vierailija
147/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehokkkuuteeen mahdolllisemmman vähälllä työlllähän sitä pitäisi varmaaan pyrkiä yhä enemmmän. Aiivothan on sellaiset että pyrkii kokoaika tekemään oikoteiitä vaikka pitäiisi hankkia koulutusta ja tietotaitoa, keksiä sitä kauutta uuusia ideoita ja rakentaa ajatuskartttoja, löytäää aikaaa niin että saisi ensin pääoman jollekkin firmallle sim, osaaava henkilökountaaa palkatttua ympärillleeen, delegoida ja vähentäää omaa työtaakkaaansa.

Muttta ideologia ja mielenkiiinto ja ihmiseeen uteliaisuuushan se on se mikä ruokkii ihmistä poöuillaaan. Toki mieleen aina aika ajoin juolahtaaa myös se valmis maaailma että kyse on enää ennemmin markkinoinnnista kuin uudelleen keksimisestä, Linkolalaisesta elämäntyylistä ja omavaraistalouuudesta, siitä että josssain riippumatolla kuuntelisi radiota ja oliisi kasviksia omassa puutarhataloudessa, asuiisi kommuunissa, rentouutuiiisi, nauraiisi kaikellle typeryyydelle joita jo kreikkalaiset viisaaat ovat todenneet jo aikoja sitten eikä olisi toistamassa samoja virheiitä jne. Oliisi vapaaa ja tasapainoinen.

Vierailija
148/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteita on, mutta etappi kuulostaa liian suoraviivaiselta ja varmasti saavutettavalta. Esim. ylioppilastutkinto oli varmaan "etappi" tai pois vanhemmilta muuttaminen, mutta nyt aikuisuudessa kaikki ei tosiaan mene aina ihan niin kuin suunnittelee.

Tavoitteena ainakin löytää mieleinen työpaikka ja ostaa oma kämppä.

Vierailija
149/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus miljoona euroa. (Nyt 560 000 euroa.)

Vierailija
150/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siihen asti, kunnes valmistuin yliopistosta, eikä työnsaanti onnistunut suunniteltujen "etappien" mukaan. Ja koska ei ollut rahaa - eikä ole vieläkään -, etapitkin menivät uusiksi. Hyvä puoli on se, että elämänsisältö on löytynyt pakon edessä asioista, joiden arvolle oli etappiajattelussaan enemmän tai vähemmän sokea. 

Vierailija
151/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada se eka palkkatyöpaikka

N36

Vierailija
152/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Ajattelen ihan kaiken tavoitteiden kautta. 23-24v yliopistotutkinto, 25v vakityöpaikka, 25 v naimisiin, 27v. 1.lapsi ja 30v.toinen,sitten uranousua,väitöskirja työn ohessa 40v.

Myös omat vuosietapit varallisuudelle (osaketavoitteet, asuntosijoitustavoitteet). Haluan myös nauttia saavutetuista varoista: esim tavoite oli 30v.ensimm oma BMW. Lisäksi päätin,että haluan omalla työllä yhden Hermesin tilausvalikoimalaukun ennen kuin olen 43v. Tuo on siis vielä saavuttamatta.

Matkat ovat myös tavoitteina (esim. Kierretty Usassa, Australiassa, Kiinassa tietyt paikat 35v mennessä)...

voisin jatkaa listaa loputtomiin. Mitään et saa, jos ei ole tavoitteita. Ja kaiken saat, kun riittävästi haluat.

Hah Hah! Pitkäaikaistyötön.

Vierailija
153/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki etappeja. Haluisin vaihtaa ton nyxän asentaman a-nustapin oikeeseen e-tappiin, sähköllä toimis ja värisis, niinku.

Vierailija
154/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Luulin että käytännössä kaikilla paitsi masentuneilla yms on?

Kyllä minun tavoitteeni ja etappi masentuneena oli ehdottomasti parantua kaikin keinoin tai voida ainakin paremmin.Hain apua ja sain masennuksen remissioon, kuulemma se on krooninen kohdallani mutta ei sairaus ole syy olla asettamatta tavoitteita.

Vierailija
155/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä ole ollutkaan. Olen lukiosta asti ajelehtinut sattuman mukana, mutta olen kuitenkin korkeakoulutettu ja mieluisassa vakityössä, hyvässä parisuhteessa ja harrastan asioita joista tykkään. Olen silti tuskastellut, että pitäisi saavuttaa jotain ja pyrkiä johonkin, vaikken ole halunnut mitään erityistä. Nyt 27-vuotiaana olen alkanut tunnistaa haaveitani, joten ehkä kohta saan niistä muotoiltua etappeja joita tavoitella.

Vierailija
156/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon osto.

Oon 44v aikanaan eronnut nainen, nyt asun kerrostalossa.

Toteutuu aikavälillä 0-3 vuotta.

Vierailija
157/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen mutta en tullut niistä sen onnellisemmaksi.

Vierailija
158/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooei. Kohta 50v ja lihva. En ole saanut työtä enkä miestä. Ei jaksa enää yrittää.

Vierailija
159/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen tutkinto - check

Ulkomailta työkokemusta - check

Avo/aviopuoliso - check

Lapsi(a) - check

Omakotitalo omalla tontilla - check

100 keur/a bruttoansiot - huulilla on, mutta hiukan vielä pinnistelyä

Vierailija
160/252 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiajan tavoitteena on lopettaa jatkuva juopottelu ja pleikalla pelaaminen sekä yrittää päästä näistä läskeistä eroon (ainakin 20 kg pois) kuntoilun lisäämisellä ja ruokavalion muuttamisella (ainakin jonkin verran).

Pitkän ajan tavoitteena on auttaa lapsia taloudellisesti ja muillakin eri tavoin elämässään.

Mukavaa olisi myös joskus pystyä asumaan ainakin osan vuotta jossain Välimerellä mukavan naisen kanssa.