Julkista sektoria leikattava välittömästi
Julkisen sektorin sopeutukset ja leikkaukset tarvitaan. Tarkoittaa YT:t.
Säästöä saataisiin n. 7000 miljoonaa euroa!
+ 10% palkkoja alas ja säästö taas 3000 miljoonaa euroa!
Eikä mikään näistä näkyisi vielä missään "palvelussa".
Aivan kohtuutonta, että työsskäkäyvät lapsiperheet maksavat tämän hallituksen mokat (etelä euroopan pankkien tukemiset ja ylipaisuneen, toimimattoman julkisen sektorin, josta on lähinnä ennemmän haittaa kuin hyötyä) Olisi oikeudenmukaista. Nyt kohdistettuna maksamaan pääsevät lapset, ahkerat työssäkävijät ja eläkeläiset.
MIkä tärkeintä, julkisen sektorin supistuksilla ei vaarannettaisi kasvumahdollisuuksia kuten verojen nostolla ja näillä leikkauksilla tehdään. Käsittämätöntä miten "pyhiä lehmiä" julkisen sektorin kestämättömät ja perusteettomat virat ovat.
Kaikki julkiset palkankorotukset ovat olleet perusteettomia ainakin vuodesta 2008 lähtien. Julkisella sektorilla ei ole ollut mitään uutta annettavaa suomen yhteiskunnalle, päinvastoin, ylipaisuneella organisaatiolla on saatu kapuloita rattaisiin oikein urakalla.
Nyt perheet köyhtyvät ja julkisen sektori senkun porskuttaa. YT:t heti sinne ja rahat vaikka köyhimmille perheille jakoon lasten harrastuksiin, ruoka-avustuksina miten vain, jos ei suorana rahana.
Lapsissa on suomen tulevaisuus, ei mammuttimaisessa julkisessa sektorissa jossa tehokasta työaikaa on 2,5 t päivässä. Muut ajat venytellään, lounastellaan, kahvitellaan...
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:50"]
Valtiolla on töissä n 83.000 ihmistä. Kerro mistä vähennetään, mutta säilytetään palvelutaso. Vai mistä palvelusta olet valmis tinkimään?
[/quote]
No esimerkiksi sosiaali ja terveysministeriöllä on useampi sata työntekijää vastaamassa alkoholi asioista. Nämä voisi kaikki potkia pellolle. Tasa-arvo asioista vastaa kanssa parisata henkilöä, ja kaikille kenkää.
Itse kun olen raksahommissa niin tulityökortti (sininen kortti) ja työtyrvakortti pitää uusia viiden vuoden välein. Nämä ovat silkaa rahastusta. Kerran suoritettuna pitäisi rittää.
Maahamuutto yms asioissa on valtavasti väkeä ja miljardin euron kulut tästä voisi surutta leikata 90%
Tutustukaapa uuteen seelantiin paljonko siellä saatiin säästöjä kun turhat paperinpyörittäjät ja byrokraatit potkittiin pellolle.
http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=238845&tstart=0