Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkista sektoria leikattava välittömästi

Vierailija
26.03.2014 |

Julkisen sektorin sopeutukset ja leikkaukset tarvitaan. Tarkoittaa YT:t.
Säästöä saataisiin n. 7000 miljoonaa euroa! 
+ 10% palkkoja alas ja säästö taas 3000 miljoonaa euroa!
Eikä mikään näistä näkyisi vielä missään "palvelussa".


Aivan kohtuutonta, että työsskäkäyvät lapsiperheet maksavat tämän hallituksen mokat (etelä euroopan pankkien tukemiset ja ylipaisuneen, toimimattoman julkisen sektorin, josta on lähinnä ennemmän haittaa kuin hyötyä) Olisi oikeudenmukaista.  Nyt kohdistettuna maksamaan pääsevät lapset, ahkerat työssäkävijät ja eläkeläiset. 


MIkä tärkeintä, julkisen sektorin supistuksilla ei vaarannettaisi kasvumahdollisuuksia kuten verojen nostolla ja näillä leikkauksilla tehdään. Käsittämätöntä miten "pyhiä lehmiä" julkisen sektorin kestämättömät ja perusteettomat virat ovat.


Kaikki julkiset palkankorotukset ovat olleet perusteettomia ainakin vuodesta  2008 lähtien. Julkisella sektorilla ei ole ollut mitään uutta annettavaa suomen yhteiskunnalle, päinvastoin, ylipaisuneella organisaatiolla on saatu kapuloita rattaisiin oikein urakalla. 

 

Nyt perheet köyhtyvät ja julkisen sektori senkun porskuttaa. YT:t heti sinne ja rahat vaikka   köyhimmille perheille jakoon lasten harrastuksiin, ruoka-avustuksina  miten vain, jos ei suorana rahana. 

 

Lapsissa on suomen tulevaisuus, ei mammuttimaisessa julkisessa sektorissa jossa tehokasta työaikaa on 2,5 t päivässä. Muut ajat venytellään, lounastellaan, kahvitellaan...

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:19"]

Olette unohtaneet Niinistön puheen?

 

"

– Julkisen sektorin osuus bruttokansantuotteesta on Suomessa 58 prosenttia. Se taitaa olla enemmän kuin missään muualla maailmassa, Niinistö sanoi.

– Se ei ole terve tilanne. Julkisen sektorin koko on täysin kestämätön.

Niinistö myönsi, että julkisella sektorilla on tehty säästötoimia. Hän sanoi silti, että rivejä on harvennettu lähinnä suorittavasta portaasta, ei ylemmältä tasolta."

 

Ei sillä, että se olisi mihinkään vaikuttanut... Mutta julkisen sektorin pienentämistä tarvitaan. Ja yyteet nimenomaan sinne johtoon!

[/quote]

 

No mutta miksi se on kasvanut? ei se ole kasvanut vain kasvamisen ilosta!

Julkisia velvoitteita on lisätty roimasti 1980-luvun jälkeen

http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/01_julkaisut/03_kunnat/20130117Kuntie/Kuntien_tehtaevien_kartoitus_finaali_NETTI.pdf

 

Sivulta 19.... 

 

Keskusteluissa aina unohdetaan että mistä ne velvoitteet on tulleet! 

 

Vierailija
22/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:45"]

Olen ap ja vastaan sinulle. Nykyinen julkisen sektorin koko on mitoitettu hoitamaan +20 miljoonaisen kansan tarpeita. Emme ole ihan tuolla vielä suomessa. Väkeä on liikaa. 

 

Hoitojen priorisointi on kyseenalaista, kun samalla tehdään ns. turhia, mutta papereihin tarpeelliseksi merkittyjä "tutkimuksia". Esim. hoitoalalla palkat ovat suhteettoman matalat. Ongelmana julkisen sektorin paisumisessa läpi linjan on se, että suorittavan työn tekijöiden määrää on supistettu, kun taas muuta välillistä porukkaa lisätty (paperin pyörittäjiä) esim. aluehallinnoissa. Sairaanhoitopiiristä tiedetään, että yksityisen puolen työt vetävät lääkäreitä. 

 

Sossu hallintoon voisi kevyesti tehdä 40% leikkauksen ja oikeasti emme edes huomaisi mitään muutosta. Onhan se vanha sanonta, että jos työ ei heilahda 5 miehellä, niin otetaan 2 pois, saattaa alkaa tapahtua. 

 

Kaikkien irtisanomisten valossa, jotka ovat siis päivittäisiä uutisia yksityiseltä sektorilta, jonkun nyt olisi ymmärrettävä että sossu ei tuota mitään vaan ainoastaan syö. Ilman toimivaa yksityistä sektoria ei ole sossua. Tämä koetaan pian suomessa, koska mentaliteetti näyttää olevan tämä. 

 

Turhaa vertaat USA:n obamacarea meille, meillä ei ole 10 miljoonia meksikolaisia ym. laittomia maahanmuuttajia vitsoinamme. Se että USA:lla alkaa menemään huonosti tai huonommin kuin jo menee, ei lainkaan paranna meidän asemaamme. Eikä se että rikas köyhtyy, rikastuta köyhää. 

[/quote]

 

Olemme hyvällä alulla paperittomien hyysäämisessä!

 

http://yle.fi/uutiset/paperittomien_terveydenhuollosta_viimein_paatos_helsingissa/6976432

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä USA:lta loppuivat loppuvuonna 2013 rahat ja julkiset laitokset sulkivat ovensa. Porukka jäi palkoitta. Sama edessä suomessakin. Mutta pakon kautta ja IMF:n (jenkit konsultoivat) saadaan viimein perattua tuo suomenkin muumioitunut mammutti. Jännä nähdä tuleeko Putin ensin, vai John Mac Cain ja MR. Kerry kertomaan miten länsimaista demokratiaa pitäisikään pyörittää. Onhan tämä nyt niin neukkuajan jäänne kuin olla ja voi.

Vierailija
24/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:33"]

http://yle.fi/uutiset/kuinka_suuri_suomen_julkinen_sektori_oikeastaan_on/7062265

 

Kyllä fakta on vain se, että suomen julkisen sektorin koko on yli 50% BKT:sta ja se on valtava. Se on itseasiassa maailman suurimpia. 

 

Mutta ensin on ajettava monttuun. Oikein kunnolla. Heitä on enemmistö! Eli ei tapahdu mitään ennen täydellistä romahdusta. Kreikka, Espanja ja Italia ja joukkoon voisi jo liittää Ranskankin tulevat näyttämään ketteriltä ja vaurailta mallioppilailta suomeen verrattuna ihan jo lähitulevaisuudessa. 

 

Nämä päätetyt säästöt ja julkisen sektorin koskemattomuus takaavat nopean romahduksen. Ei muuta. IMF tuo sitten jotain järkeä pöytään, mutta hinta on kova. 

 

Turhaan tässä Amerikkaan asti katsotaan, sopii vilkaista ihan tuohon suomenlahden eteläpuolelle. Viroon, jossa ei edes ole moista kommunistista vain virkaloisia hyödyttävää 'julkista sektoria'.

 

Niin, no maalla menee muutenkin nykyisin hyvin. Verot ovat alhaiset, yritystoiminta vilkasta, turisteja virtaa ja kansan elintaso noussut kovasti kauttaaltaan. 

 

Ja suomessa kävi samaan aikaan kuinka?

 

 

 

 

[/quote]

 

Kaikki niin verotettua ja kallista, että kaljatkin haetaan virosta...kun vielä voidaan.

 

Vierailija
25/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:33"]

Kreikka, Espanja ja Italia ja joukkoon voisi jo liittää Ranskankin tulevat näyttämään ketteriltä ja vaurailta mallioppilailta suomeen verrattuna ihan jo lähitulevaisuudessa. 

[/quote]

 

Ainakaan Italia ei tule saamaan julkista talouttaan minkäänlaiseen kuntoon romahduttamatta samalla kansalaisten ostovoimaa. Ja koska Italian yksityinen sektori on pyörinyt jo 1990-luvun lopulta pitkälle kotimaisen kulutuksen varassa - Italian vientiteollisuuden kilpailukyky on ollut olematon -, en oikeasti usko ainakaan Italian koskaan näyttävän "ketterältä" kansantaloudelta Suomeen verrattuna. 

 

Kyllä, Suomen kansantalous kaipaa myös ehdottomasti tasapainottamista, mutta rakenteet, tahto ja taito (oikeasti, tämä hormonihöyryisten mammojen keskustelupalstalla käyty talouskeskustelu on Suomessa tasokkaampaa kuin Italian parlamentissa käytävä...) tämän tekemisille sentään ovat olemassa, toisin kuin Italiassa.

 

-21-

 

Vierailija
26/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkoista.
 

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2013/05/23/nain-tienataan-valtion-ammateissa-1-15510-525-ekk/20137310/12

 

Naisvaltaisessa opettajan ammatissa tienaa näemmä enemmän kuin insinöörinä.

 

"Valtion palkat karkaavat kunnilta ja yksityisiltä.

 

Kymmenessä vuodessa keskiansiot ovat nousseet valtiolla 44 prosenttia ja kunta- sekä yksityissektorilla 35 prosenttia.

Tilastokeskuksen palkkarakennetilaston mukaan valtion palkat ovat nousseet muita enemmän lähes kaikissa ammattiryhmissä. Erityisesti ansiot ovat kasvaneet johtajilla, erityisasiantuntijoilla ja asiantuntijoilla. Kuntasektorillakin keskiansioiden nousu on ollut monissa ammateissa suurempi kuin yksityisellä puolella."

 

Naisvaltaisella kuntasektorilla vuosittaiset palkkakustannukset ovat nousseet 2.5 miljardilla eurolla vuodesta 2011. Julkisen sektorin verorahoilla sekä lainoilla maksetut palkankorotukset ovat ongelmallisia.

 

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:50"]

http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/01_julkaisut/06_valtion_tyomarkkinalaitos/Henkilstkertomus_2012.pdf

 

Valtiolla on töissä n 83.000 ihmistä. Kerro mistä vähennetään, mutta säilytetään palvelutaso. Vai mistä palvelusta olet valmis tinkimään?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan ollut valtiolla parisen vuotta hommissa (ministeriö) ja useampi kaveri vuosia kunnilla tai valtiolla vastaavassa "asiantuntijatyössä". Jokainen meistä näkee nyt jälkikäteen työnsä tasan niin, että suurin osa porukasta siellä on todellakin suojatyöpaikoissa, hirveän vaikeaa kaikki tekeminen ja äärettömän tehotonta. Ja se näennäinen kiirekin on täysin itseaiheutettua. Kyllähän mäkin voin väittää olevani ihan äärettömän kiireinen kotiäiti, kun pitää hammasharjalla pestä laattojen välit joka päivä ja sen lisäksi muotoilla perunat keittämistä varten pyöreiksi. Toisaalta kuinka iso osa sitä työtä siellä julkisella on sellaista näennäistekemistä, joka ei tee mitään lisäarvoa ja sillä työllistetään itse itseä.

Vierailija
28/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot alas ja lisää palveluita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:41"]

Verot alas ja lisää palveluita!

[/quote]

 

Komppaan tätä. Näin saadaan kaikki pyörät pyörimään, sekä julkiset, että yksityiset. Urheiluseurat, kaupat, palvelut...Nyt on kaikki jäissä. 

 

Vierailija
30/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, yksityisellä puolella työvoima joustaa kun työpaikat lähtevät alta ja palkat ovat laskeneet. Palkkojen pitäisi pienetä samassa suhteessa julkisella puolella, koska yksityinen puoli maksaa julkisen puolen palkat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:14"]Jep, yksityisellä puolella työvoima joustaa kun työpaikat lähtevät alta ja palkat ovat laskeneet. Palkkojen pitäisi pienetä samassa suhteessa julkisella puolella, koska yksityinen puoli maksaa julkisen puolen palkat.[/quote]

 

Joo, tehdään näin. Potkitaan julkiselta puolelta heti väkeä pois kun tilaukset ja työt vähenevät!

Vierailija
32/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole vielä potkittu - tätä odotellessa. Muuten kyllä irtisanomisia, lakkautuksia ja toimintojen siirtämisiä tapahtuu viikottain. Yksityinen sektori yksinomaan maksaa julkisen puolen ja enää ei ole vara maksaa. Hyvin yksinkertaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:35"]

No ei ole vielä potkittu - tätä odotellessa. Muuten kyllä irtisanomisia, lakkautuksia ja toimintojen siirtämisiä tapahtuu viikottain. Yksityinen sektori yksinomaan maksaa julkisen puolen ja enää ei ole vara maksaa. Hyvin yksinkertaista. 

[/quote]

 

Ja kuka hoitaa vanhukset, sairaat jne? 

Tällä yksinkertaisella logiikalla varmaan että ne voidaan hoitaa yksityiselle puolella... hyvin yksinkertaista eiks niin?

ai niin mut mistäs rahat... no potkitaan lisää niitä julkisen alan työntekijöitä pois. kyllä se siitä

 

Vierailija
34/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan kiinnitä huomiota seuraaviin perustavaa laatua oleviin seikkoihin:

 

1) Suomen tuotannollinen toiminta on jäänyt jälkeen eri tavoin 1980-luvun "kultaisista vuosista". Kotimarkkinoille suunnattu teollisuus on sammunut. Kulutustavarat tuodaan ulkomailta. Viime vuosina romahdus on täydellistynyt entisestään: Nokian tähti sammui, metsäteollisuus on kokenut koko Suomea hakanneen muutoksen, metalliteollisuudessa sama on käynnissä. Teollisuudesta on loppunut kymmeniä tuhansia työpaikkoja, joka on aiheuttanut erittäin vaikean rakenteellisen työttömyyden. Se kohdentuu epätasaisesti eri paikkakunnille ja usein "miesvaltaisille" aloille.

 

2) Julkisen sektorin velvoitteet ovat paisuneet johtuen kohdasta 1). Työttömyys- ja viimesijaisen sosiaaliturvan tarve on vahvassa kasvussa. Yhteiskunnan työttömyydestä johtuva pahoinvointi - sairastavuus, sosiaaliset ongelmat, lasten ja nuorten ongelmat - ovat kasaantuneet. Samalla nykyaikainen, entisestään kiihtyvä työelämän murros pakottaa suuren osan nuorista ikäluokista muuttamaan usein, joka katkoo perinteiset sosiaaliset siteet, ja vaikeuttaa yhteiskunnan niskaan kaatuvaa taakkaa, koska perheisiin, sukulaisiin ja naapureihin perustunut sosiaalinen turvaverkko on menettänyt merkityksensä. Tästä syystä yhteiskunnan apuun on turvauduttava entistä useammin.

 

3) Meillä on ylisuuri vanhusväestö. Heidän eläkkeensä, terveyden- ja sairaanhoitonsa, sosiaaliturvansa ja muut lisääntyneet palveluntarpeensa kuormittavat julkista sektoria hurjasti. Ylisuuri vanhusväestö myös estää / hidastaa yhteiskunnan kannalta elintärkeitä investointeja, mm. asuinrakennusten remontointia.

 

4) Suomen kunta- ja valtiontalouden toimintakyky on ollut huippuluokkaa. Tuloeroja on tasattu tehokkaasti, velkaantuminen on ollut maltillista, pohjoisen ja elinoloiltaan kurjan maan infrastruktuuri on esimerkillisessä kunnossa. Julkiset palvelut _todella_ toimivat, verrattuna miltei mihin tahansa muuhun eurooppalaiseen valtioon. Julkisen sektorin "suureksi" julistettu koko johtuu suurimmaksi osaksi tulonsiirtojen rakenteesta ja laskutavasta (eläkkeet), eikä siitä, että julkinen sektori työllistäisi poikkeuksellisen paljon ihmisiä verrattuna muihin kehittyneisiin länsimaihin.

 

Väenvähennykset julkiselta sektorilta edellyttäisivät palveluiden ja velvoitteiden laajamittaista alasajoa. Ja millä tavalla nämä yht'äkkiä syöpäkasvaimeksi muuttuneet julkisen sektorin tuottamat palvelut saataisiin ajettua alas?

 

No yksityistämällä tietenkin.

Koulut yksityiskouluiksi: jokaisesta muksusta pulitettava lukuvuosimaksut.

Sairaalat yksityissairaaloiksi: jokaisesta potilaasta muhevat hoitomaksut.

Kirjastot yksityiskirjastoiksi: jokaisen kirjan lainaaminen maksaisi 2€.

Kunnallisille viranomaispalveluille kustannuksia vastaavat maksut: esimerkiksi rakennusluvista täytyisi maksaa kolminkertaisia summia.

 

Kyllä verojen määrä vähenisi, ja todennäköisesti myös henkilöstön määrä.

Kuka sen sijaan todella voittaisi? Kansalainen vai henkilö X, joka harjoittaa yksityistä (maksullista) palveluntuotantoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:35"]

No ei ole vielä potkittu - tätä odotellessa. Muuten kyllä irtisanomisia, lakkautuksia ja toimintojen siirtämisiä tapahtuu viikottain. Yksityinen sektori yksinomaan maksaa julkisen puolen ja enää ei ole vara maksaa. Hyvin yksinkertaista. 

[/quote]

 

Ja kuka hoitaa vanhukset, sairaat jne? 

Tällä yksinkertaisella logiikalla varmaan että ne voidaan hoitaa yksityiselle puolella... hyvin yksinkertaista eiks niin?

ai niin mut mistäs rahat... no potkitaan lisää niitä julkisen alan työntekijöitä pois. kyllä se siitä

 

[/quote]

 

Eihän niitä hoida tänä päivänäkään kukaan! Oletko seurannut uutisia? Vessassa käydään 3. kertaa viikossa vanhainkodissa. Ja mitä näitä viimeajan uutisia nyt onkaan... 

 

Vierailija
36/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No yksityistämällä tietenkin.

Koulut yksityiskouluiksi: jokaisesta muksusta pulitettava lukuvuosimaksut.

Sairaalat yksityissairaaloiksi: jokaisesta potilaasta muhevat hoitomaksut.

Kirjastot yksityiskirjastoiksi: jokaisen kirjan lainaaminen maksaisi 2€.

Kunnallisille viranomaispalveluille kustannuksia vastaavat maksut: esimerkiksi rakennusluvista täytyisi maksaa kolminkertaisia summia.

 

Kyllä verojen määrä vähenisi, ja todennäköisesti myös henkilöstön määrä.

Kuka sen sijaan todella voittaisi? Kansalainen vai henkilö X, joka harjoittaa yksityistä (maksullista) palveluntuotantoa?"

 
Ei, aivan väärät johtopäätelmät. Luettelemasi asiat tosin ovat totta ja tapahtuneet, mutta johtopäätöksissä on systemaattinen virhe. Asetat kansalaisen vastaan yksityisyrittäjä. He kuitenkin ovat usein sama asia. Varsinkin jos tuetaan käsityöläis-, maatalous-, pienyrityksiä. Eli koko vastakkainasettelu on jo hyvin asenteellinen ja vääristävä. 
 
Kun suurempi joukko maksaa vähemmän veroa on verokertymä suurempi kuin jos pieni joukko maksaa suurta veroa. Jos tämä viimein ymmärettäisiin Suomessa niin maa voisi pelastua. 
 
Miten Virossa on lääkäri ja vanhuspalvelut hoidettu? Oletko kuullut suurta valitusta? 
 
Turkissakin on jo nykyaikaisemmat sairaalat ja ensiapuasemat kuin suomessa. Kyllä täällä tämä hallinto kuluttaa niitä rahoja jotka pitäisi suoraan ohjata potilastyöhön, opetukseen tai lastensuojeluun. 

Vierailija
37/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi palsta mammat voisivat ystävällisesti itse lopettaa julkisten palvelujen turhan käytön.

 

Älkää soittako palokuntaa paikalle, kun näette joutsenen vedessä tai kissan puussa. Julkisella sektorilla eli palo- ja pelastuslaitoksella on liikaa väkeä, jos sieltä joudetaan nostamaan joutsen jäälle ja kipuamaan kissa alas puusta.

 

Älkää soittako lastensuojeluun, kun naapurin äiti antaa lapsellenne pizzaa. Se ei ole huostaanoton indikaattori.

 

Älkää vaatiko ylimääräisiä ultrauksia raskausaikana - aikuisten oikeasti: lapsia on iät kaiket synnytetty tietämättä niiden sukupuolta tai kampurajalkaa.

 

Älkää soittako poliisille, kun naapurin koira haukkuu ja teitä ottaa päähän.

 

Opetelkaa täyttämään lomakkeen oikein. Silloin sähköinen järjestelmä osaa ne lukea eikä tarvita ihmistä soittamaan peräänne ja kyselemään, että oikeastiko ette halua työttömyysturvaa vai miksi tästä puuttuu rasti.

 

Älkää soittako päivähoitotoimistoon, miksi  päivähoitomaksu on laskettu väärin, kun ihan vaan vähän unohditte kertoa erosta/töihinmenosta/jostain muusta. Ei siellä ole töissä selvännäkijöitä.

 

Se julkinen sektori on juuri niitä palveluja, joista teidän suurimmaksi osaksi ei tarvitse maksaa euroakaan. Valitettavasti juuri siksi käytätte palvelua väärin.

Vierailija
38/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:30"]

Palkoista.
 

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2013/05/23/nain-tienataan-valtion-ammateissa-1-15510-525-ekk/20137310/12

 

Naisvaltaisessa opettajan ammatissa tienaa näemmä enemmän kuin insinöörinä.

 

"Valtion palkat karkaavat kunnilta ja yksityisiltä.

 

Kymmenessä vuodessa keskiansiot ovat nousseet valtiolla 44 prosenttia ja kunta- sekä yksityissektorilla 35 prosenttia.

Tilastokeskuksen palkkarakennetilaston mukaan valtion palkat ovat nousseet muita enemmän lähes kaikissa ammattiryhmissä. Erityisesti ansiot ovat kasvaneet johtajilla, erityisasiantuntijoilla ja asiantuntijoilla. Kuntasektorillakin keskiansioiden nousu on ollut monissa ammateissa suurempi kuin yksityisellä puolella."

 

Naisvaltaisella kuntasektorilla vuosittaiset palkkakustannukset ovat nousseet 2.5 miljardilla eurolla vuodesta 2011. Julkisen sektorin verorahoilla sekä lainoilla maksetut palkankorotukset ovat ongelmallisia.

 

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:50"]

http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/01_julkaisut/06_valtion_tyomarkkinalaitos/Henkilstkertomus_2012.pdf

 

Valtiolla on töissä n 83.000 ihmistä. Kerro mistä vähennetään, mutta säilytetään palvelutaso. Vai mistä palvelusta olet valmis tinkimään?

[/quote]

[/quote]

Kannattaa muistaa, että tuo on totta vain siellä palkkataulukossa. Sen mukaan palkkani on 3900 e/kk, mutta joka kuukausi palkasta vähennetään 8% eli 312e siirtymäkauden vähennyksenä. Pari vuotta sitten saamani palkankorotus ei tule koskaan maksuun, vaikka tilastojen mukaan se on jo palkassani.

Vierailija
39/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on sihteerit poistettu, joten nyt lääkärit kirjoittavat omilla nakkisormillaan lähetteet ja ison osan teksteistä, tilastoivat, tekevät päällekkäisiä kirjauksia ym. Yhä vähemmän on aikaa vastaanottoon kun toimistotyöhön täytyy varta 1,5-2h/pvä.

Vierailija
40/102 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 17:47"]Ihan aluksi palsta mammat voisivat ystävällisesti itse lopettaa julkisten palvelujen turhan käytön.

 

Älkää soittako palokuntaa paikalle, kun näette joutsenen vedessä tai kissan puussa. Julkisella sektorilla eli palo- ja pelastuslaitoksella on liikaa väkeä, jos sieltä joudetaan nostamaan joutsen jäälle ja kipuamaan kissa alas puusta.

 

Älkää soittako lastensuojeluun, kun naapurin äiti antaa lapsellenne pizzaa. Se ei ole huostaanoton indikaattori.

 

Älkää vaatiko ylimääräisiä ultrauksia raskausaikana - aikuisten oikeasti: lapsia on iät kaiket synnytetty tietämättä niiden sukupuolta tai kampurajalkaa.

 

Älkää soittako poliisille, kun naapurin koira haukkuu ja teitä ottaa päähän.

 

Opetelkaa täyttämään lomakkeen oikein. Silloin sähköinen järjestelmä osaa ne lukea eikä tarvita ihmistä soittamaan peräänne ja kyselemään, että oikeastiko ette halua työttömyysturvaa vai miksi tästä puuttuu rasti.

 

Älkää soittako päivähoitotoimistoon, miksi  päivähoitomaksu on laskettu väärin, kun ihan vaan vähän unohditte kertoa erosta/töihinmenosta/jostain muusta. Ei siellä ole töissä selvännäkijöitä.

 

Se julkinen sektori on juuri niitä palveluja, joista teidän suurimmaksi osaksi ei tarvitse maksaa euroakaan. Valitettavasti juuri siksi käytätte palvelua väärin.

[/quote]

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi