Lue keskustelun säännöt.
Mitä eroa on pedagogiikalla ja didaktiikalla?
Kommentit (4)
Didaktiikka on opettamisen opetusta ja pedagogiikka opetusta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pedagogiikka on enemmän kasvatusta ja didaktiikka aineen opetukseen liittyvää asiaa.
Esimerkiksi terveystiedon didaktiikassa pohditaan miten ainetta opetetaan ja millaista sisältöä, pedagogiikassa pohditaan mikä vaikutus terveystiedon opettamisella ja sen sisällöllä on oppijaan.
Ok, tämä selvensi paljon. Kiitos :)
ap
pedarit opettaa ja didaktikot oppivat. autodidakti oppii itse eikä kaipaa pedgogisia temppuja.