mut pakotettiin tyhjänpäiväiselle kurssille
Vaihtoehtoja vain sairasloma. Siellä istutaan ja kerrotaan mitä byrokratia vaatii kurssin suhteen.
Hoh hoh.
Kommentit (238)
En ole koskaan ollut työttömänä, mutta jos näin sattuisi käymään niin ottaisin moisen kurssin mieluusti vastaan. Opettaja tosin voisi joutua aika koville :) Tosin eiköhän työkkärillä ole joku pykälä joka kieltää olemasta liian innokas kurssilla tai tulee karenssia...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:25"]Mikä asia on tyhjänpäiväistä? Mikä on kurssin aihe?
[/quote]
Se on hyvä kysymys. Kaksi kuukautta istutaan, sitten ollaan jo töissä kerran viikossa.
Ei sentään osoitettu niin kuin minua (akateeminen työtön) kurssille, joka on lähinnä suunnattu oppimisvaikeuksista kärsiville. Tämän jälkeen voin sanoa, että kaikki kusetus työkkärin puolelta on nähty.
Pelkkää sijaistoimintaa. Työkkäri ostaa (siis tuhlaa arvokasta työllistämisrahaa) pili-pali kurssin, kurssin vetäjiltä ei lopu työt, työtön siivotaan pois tilastoista puhaastelemaan jotain jonninjoutavaa höttöä. Tuli ainakin omalta kohdalta olo, että viis minun työllisyydestäni, vaan tärkeintä on varmistaa, että kurssille saadaan väkeä. Muutenhan on ollut turha ostos työkkärin puolelta.
Niiden kurssien on tarkoitus aktivoida. Se motivoi etsimään kunnolla töitä, kun annetaan jokin porkkana: ei voi jäädä vaan työttömyysrahalla kotiin makaamaan, vaan työttömyydestä huolimatta on tehtävä jotain. Silloin kasvaa halu tehdä sitten edes oman alan hommia, joista saa kunnollista palkkaakin. Kurssit ehkäisee syrjäytymistä, auttaa pitämään arjessa kiinni jne. Sitäpaitsi ei niille kursseille ketä tahansa laiteta. Yleensä yli 25v pitkäaikaistyöttömät, tai alle 25v syrjäytymisvaarassa olevat työttömät on niitä, joihin kohdistetaan velvoittavia aktivointitoimia.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:18"]
älä alistu ja ole lammas vaan innokkaasti kyselemällä ohjaa opettaja hermoromahdukseen ja sairaslomalle...
[/quote]Mihin hermoromahdukseen. Häirikköoppilaan voi aina ohjata pois luokasta ja tarvittaessa johtavan opettajan puheille ja siitä jatkotoimenpiteisiin.
älä alistu ja ole lammas vaan innokkaasti kyselemällä ohjaa opettaja hermoromahdukseen ja sairaslomalle...
[/quote]
Joo, tämä on mukava harrastus :-)
Omalla kohdallani työkkärin täti huomasi vuosia sittem, ettei ole ATK- ajokorttia ja samoin tein kurssijonoon vain. Luulisi toimittamieni tietojen perusteella tuon huomanneen, että olin koulutukseltani automaatioinsinööri ja elättäneeni itseni ohjelmoinnilla(kin) useita vuosia ja mistä mainitsinkin. Eipä asiaa auttanut, ATK-ajokortti kuulemma pitää olla.
Siitäpä sitten vain kursseille. Kyselinkin sitten kaikki perusasiat tosi huolella ja moneen kertaan. Meinasi kurssin vetäjältä, nuori ja melko kädeton poika, mennä hermot kokonaan.
Varsinkin sitten viimeisellä kurssi-istunnolla antaessani pienen näytteen siitä, mitä oikeasti olen tehnyt ja osaan koneella tehdä, mikä olikin sitten aika tavalla enemmän, mihin tämä poika pystyi.
Jäi seisomaan monttu auki koneensa viereen. Eikä meinannut edes myöntää sitä vitun ajokorttia, vaikka pidin huolen, että kaikista tehtävistä pääsin läpi.
Jos sut on pakotettu sinne niin käytä hyväksesi ja ime oppi itseesi oli se mitä tahansa.
Ei sentään askartelukurssi? Itse jouduin jollekin vähä-älyisten askartelu-puuhastelu-puutyökurssille. Mitähän verkostoja siinä oli tarkoitus luoda? Koko se askartelupaskartelu vei ajan ja mahdollisuuden aktiiviseen työnhakuun.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:36"]Niiden kurssien on tarkoitus aktivoida. Se motivoi etsimään kunnolla töitä, kun annetaan jokin porkkana: ei voi jäädä vaan työttömyysrahalla kotiin makaamaan, vaan työttömyydestä huolimatta on tehtävä jotain. Silloin kasvaa halu tehdä sitten edes oman alan hommia, joista saa kunnollista palkkaakin. Kurssit ehkäisee syrjäytymistä, auttaa pitämään arjessa kiinni jne. Sitäpaitsi ei niille kursseille ketä tahansa laiteta. Yleensä yli 25v pitkäaikaistyöttömät, tai alle 25v syrjäytymisvaarassa olevat työttömät on niitä, joihin kohdistetaan velvoittavia aktivointitoimia.
[/quote]
No kun sieltä ei mennä normaaliin työhön vaan
sellaiseen harjoitteluun, jossa olen jo ollut!
Ihmettelen miksi pitää tuhlata kaksi kuukautta
ihmettelyyn.
Nyt kun aloitin, mitään uutta ei ollut.
En oppinut mitään.
Neljä tuntia pitää istua kun joku on tämän keksinyr.
Näytettiin mikä lanketti pitää täyttää.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:41"] Jos sut on pakotettu sinne niin käytä hyväksesi ja ime oppi itseesi oli se mitä tahansa.
[/quote]
No, saan matkalipun. Oppia sieltä ei saa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:45"]Ei sentään askartelukurssi? Itse jouduin jollekin vähä-älyisten askartelu-puuhastelu-puutyökurssille. Mitähän verkostoja siinä oli tarkoitus luoda? Koko se askartelupaskartelu vei ajan ja mahdollisuuden aktiiviseen työnhakuun.
[/quote]
No ei se askartelukurssi varmaan 24/7 kestänyt kuitenkaan... luulisi, että työttömällä jää hyvin vielä aikaa työnhakuunkin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:48"]Miten se on sen open syy?
[/quote]
Mä en ole opea syyttänyt. Ap.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:39"]
[/quote]Mihin hermoromahdukseen. Häirikköoppilaan voi aina ohjata pois luokasta ja tarvittaessa johtavan opettajan puheille ja siitä jatkotoimenpiteisiin.
[/quote]
onko häirikkö jos kyselee asiasta? ei mitään vittuilua vaan innokkaita kysymyksiä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:04"]
Vaihtoehtoja vain sairasloma. Siellä istutaan ja kerrotaan mitä byrokratia vaatii kurssin suhteen.
Hoh hoh.
[/quote]
Hyvä. Täytyyhän suakin jollain tavalla aktivoida ja saada maksetuille rahoille vastinetta. Luuletko, että maailma pyörii sillä tavalla, että raha tulee tilille kun Manulle illallinen ja sä vaan makaat kotona?
Totean taas että siellä ei ole mitään kysyttävää.
Miksi se aikuisopintotuki piti lopettaa?? Onko siihen joku työkkärin edustaja painostanut, että vain heidän kursseille olis tulijoita?? Just niin.
Mikä asia on tyhjänpäiväistä? Mikä on kurssin aihe?