Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kurjaa olla eri sukupuolta kuin muut sisarukset?

Vierailija
28.03.2014 |

Jos on vähintään kolme lasta, onko se huono juttu jos yksi on eri sukupuolta kuin muut? Pääseekö eri sukupuolta oleva mukaan muiden leikkeihin ja juttuihin, vai jääkö ulkopuoliseksi? Entä aikuisena? Millaiset välit sisaruksilla silloin on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme veljeä, olen ainoa perheestäni kenellä ei ole siskoa. Välillä kaipaan siskoa kovasti, vaikka rakastan jokaista veljeäni valtavasti. Heillä on kuitenkin omat miesten juttunsa ja joskus olisi kiva höpötellä ihan vain tyttöjen juttuja jonkun läheisen kanssa. Onhan minulla toki äiti, mutta se ei ole sama asia. Uskon, että kaipaan vanhempana siskoa yhä vain enemmän, kun kaikki veljet ovat muuttaneet omilleen ja perustaneet perheen.

Vierailija
2/9 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu kuin kakkosella, minulla on kolme veljeä ja kaipaan sisarta. Rakastan veljiäni ja olemme läheisiä, mutta ei minua kiinnosta jääkiekko, jalkapallo tai armeijajutut. Mutta ei elämässä kaikkea tarvitse saada, en kärsi siitä että minulla ei ole siskoa, olen hyvin, hyvin onnellinen seljistäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis veljistäni*

Vierailija
4/9 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi veljeä ja minä ainoa tyttö, eikä ole koskaan käynyt mielessä, että olisi kurjaa. En ole edes osannut ajatella, että minulla voisi olla sisko. Meillä on vielä isot ikäerot, mutta tärkein tekijä on ollut luonteet: Olemme kaikki hyvin erilaisia ja yhteisiä juttuja on paljon enemmän määrittänyt luonne kuin sukupuoli. Jopa ikä on ollut varsinkaan aikuisiällä vähemmän merkityksellistä. Veljeni keskenään ovat niin erilaisia luonteita ja kiinnostuksen kohteet erilaisia, että vaikka olisivat kaksoset, olisivat silti olleet toisilleen "ulkopuolisia".

Vierailija
5/9 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kourallinen veljiä ja välillä kaipaan siskoa, jonka kanssa jakaa asioita. Toisaalta olen etuoikeutettu, sillä, kun veljeni tarvitsevat siskon apua, tukea tai korvia, olen Se itseoikeutettu. Välillä harmittelen, etten voi mennä veljien kanssa saunaan ja olla yksi pojista pyhässä paikassa.

Lapsena en siskoa kaivannut, minulla oli todellatodella läheinen ystävä. Välillä en ymmärtänyt poikien juttuja, mutta näin on varmaan samaa sukupuolta olevissa sisaruksissa.

Ainuttakaan veljistäni en siskoon vaihtaisi, enkä kyllä loppujen lopuksi ottaisi heidän lisäkseen siskoa. Näin minulla kuuluu olla.

Vierailija
6/9 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme veljeä, joista yksi on kaksoseni. Olimme keskenään läheisimmät lapsista.

Vierailija
7/9 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, veljillä vain vuosi ikäeroa, minä se vähän pienempi pikkusisko. Lapsena kaipasin siskoa. Joskus ajattelen, että olisi kiva kun olisi sisko, kun ei ole kavereitakaan, mutta miehen sisaruksista isossa perheessä osa on huonoissa väleissä, joten ihanpa sama. Veljiini on hyvät asialliset välit, soitellaan viikon tai parin välein ja nähdään muutaman kerran vuodessa. Kaikki asutaan eri puolilla Suomea. 

Vierailija
8/9 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös kaksi veljeä ja olisihan kiva jos olisi sisko kenen kanssa tehä tyttöjen juttuja yms. Ku ei Mua oikeen kiinnosta pelata veljien kanssa xboxia. Onhan ne todella kivoja ne veljetkin :-) varsinki pikkuveli. :D

Vierailija
9/9 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös kaksi veljeä ja olisihan kiva jos olisi sisko kenen kanssa tehä tyttöjen juttuja yms. Ku ei Mua oikeen kiinnosta pelata veljien kanssa xboxia. Onhan ne todella kivoja ne veljetkin :-) varsinki pikkuveli. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi