Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei työtön! Minkälaisia palveluja kaipaisit, jotta sinulla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä?

Vierailija
08.12.2022 |

Itse kaipaisin ja näkisin tarpeellisiksi palveluiksi esimerkiksi harjoitus työhaastatteluja. Työkkäri pitäisi auki palvelua, johon saisi joko mennä ilman ajanvarausta tai sitten ajanvarauksella ja pääsisit ihan oikeaa haastattelua vastaavaan tilanteeseen, jossa voisit vähän päästä haastattelu tunnelmaan ja harjoitella ulosantia.
Ja saisit myös vinkkejä ja apuja itseilmaisuun. Sitten ei haastattelussa olisi aivan tönkkönä, jos niihin ei ole juuri päässyt koskaan.

Muita hyviä ja tarpeellisia palveluita voisi olla: elämänhallintataito kurssi, psykologin tarkastus ja ohjaus tarvittaessa muihin palveluihin, joiden kautta saa omaa henkistä tilaa kohennettua.

Tietenkään mikään ei olisi pakollinen, mutta näistä olisi apua niille jotka oikeasti haluaisivat työllistyä, mutta heillä on isoja haasteita.

Kommentit (628)

Vierailija
1/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelun, jossa kaikki työnantajat joutuisivat kertomaan kattavasti ja rehellisesti tarjolla olevista työpaikoista. Nyt vastaava velvoite on vain työnhakijoilla.

Vierailija
2/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille uusille asiakkaille pitäisi tarjota työkyvyn selvitys ihan ensimmäiseksi. Sen perusteella vasta suunnitelma ja mahdolliset tukitoimet. Työttömien seassa on iso määrä työkyvyttömiä, joihin menee turhaan resursseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämän kehäraakeille eli 60 vuotta täyttäneille realistista, yksilöllistä neuvottelua järkevistä vaihtoehdoista työelämässä tai voisiko omia taitojaan hyödyntää vapaaehtoistyössä. Aktivointi tavalla tai toisella olisi silloin onnistuneempaa, koska työllistymisen tapoja on niin monia ja miksi samaa työllistämisen formaattia ei pitäisi käyttää nuoren ja vanhan kohdalla. 

Minä tekisin mielelläni työtä nimenomaan konsultoimalla nuoria hakemaan töitä, vnkkaamaan keinoja antaa hyvä vaikutelma työhaastattelussa, käymään läpi CV:t ja ottamaan jokaisen nuoren yksilöllisyyden huomioon. Jos sen tekisi vapaaehtoisena TE-toimiston tiloissa tietyn tuntimäärän viikossa se riittäisi myös korvauksen saamiseksi.

Vierailija
4/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös näihin vastaa nimenomaan työnhakuvalmennus, johon voi jokainen hakea.

Vierailija
5/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Eikös näihin vastaa nimenomaan työnhakuvalmennus, johon voi jokainen hakea.

Itse olen tällä hetkellä erillisessä tehostetussa valmennuksessa, mutta sieltä ei saa mitään tällaista apua.  Ei ole vartavasti räätälöityjä palveluja vaan pelkkää sananhelinää.  Jos kysyisin että voidaanko järjestää minulle työhaastattelu tilanne, niin olen melko varma että vastaus olisi, että voin antaa vinkkejä haastatteluun, joista ei ole mitään kokemuksellista arvoa.  

Ei paljon lämmitä että joku tulee kertomaan miten sun kannattaa olla innostunut ja muistaa miten elehtii oikein ja miten kuuluu ihmisen käyttäytyä ja puhua jotta menee hyvin.   

Eihän tuollaisesta ole minkäänlaista hyötyä ellei sitä tilannetta ihan konkreettisesti treenaa.

ap

Vierailija
6/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelun, jossa kaikki työnantajat joutuisivat kertomaan kattavasti ja rehellisesti tarjolla olevista työpaikoista. Nyt vastaava velvoite on vain työnhakijoilla.

Tämä oli oma käsitykseni työkkärin toiminnasta ennen kuin päädyin heihän asiakkaakseen. 

Vierailija
7/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään minulle tarjottava palvelu lisää työpaikkoja. Työnantajille niitä "palveluja" pitäisi osoittaa.

Vierailija
8/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä yhtään työtöntä tavannut joka olisi tahtonut näitä "palveluita" eli orjuuttamisia ja lastenleikkejä jollain typerillä kursseilla.

Vierailija
9/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole vielä yhtään työtöntä tavannut joka olisi tahtonut näitä "palveluita" eli orjuuttamisia ja lastenleikkejä jollain typerillä kursseilla.

Kyllä jotkut niistä yrittävät hyötyä, mutta se on vaikeaa kun ne ovat täyttä pelleilyä.

Vierailija
10/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sain kuntakokeilusta sen mitä tarvitsin.

-Ammatinvalintapsykologin palvelut koska oli vaihdettava alaa selkäongelmien vuoksi.

-Tukevat omaehtoisia opintoja työttömyysetuudella.

Vierailija
11/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän päteviä ihmisiä hoitamaan asiaa, eikä vain luikuhihna ihmisiä jotka sanovat, että "HAEPPA TONNENEEEE!!!!!! JA TUOHON VOISIT KANSSA!!!!!! perehtymäti ollenkaan siihen, missä tämä ihminen on edes hyvä tai mikä häntä kiinnostaa. 

Vierailija
12/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ammatinvalintapsykologin palvelut koska oli vaihdettava alaa selkäongelmien vuoksi.

Miten hyödyit ammatinvalintapsykologista?

Vierailija
13/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ne mitkään palvelut lisää muiden kun työkkärintätien työpaikkoja :/

Itse olen ihmetellyt, miksi kurssien tilalla ei ole jotain hyödyllistä. Auttaisivat vaikka ajokortissa, hygieniapassissa, työturvakorteissa, tietyökorttia, salmonellatodistusta jne jne. Tai vaikka kädentaitojen ja muiden opiskelujen kursseja.

En taida tuntea ketään, joka on onnistunut työllistymään te-toimiston avulla.

Vierailija
14/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisia kyytejä työpaikalle ja takaisin ja työpaikkoja lähemmäksi kotia.

Ei hirveesti lämmitä mennä töihin 100km päähän kympin tuntipalkalla jos päivässä menee kolme tuntia ja/tai 40€ matkoihin.

Vierailija
15/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ne mitkään palvelut lisää muiden kun työkkärintätien työpaikkoja :/

Itse olen ihmetellyt, miksi kurssien tilalla ei ole jotain hyödyllistä. Auttaisivat vaikka ajokortissa, hygieniapassissa, työturvakorteissa, tietyökorttia, salmonellatodistusta jne jne. Tai vaikka kädentaitojen ja muiden opiskelujen kursseja.

En taida tuntea ketään, joka on onnistunut työllistymään te-toimiston avulla.

Minäkään en tunne yhtään kiinalaista.

Eli heitäkään ei siis ole olemassa.

Vierailija
16/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän päteviä ihmisiä hoitamaan asiaa, eikä vain luikuhihna ihmisiä jotka sanovat, että "HAEPPA TONNENEEEE!!!!!! JA TUOHON VOISIT KANSSA!!!!!! perehtymäti ollenkaan siihen, missä tämä ihminen on edes hyvä tai mikä häntä kiinnostaa. 

Mä olen ihmetellyt,pitääkö ne työttömiä oikeasti niin aivottomina, että pitää kutsua paikan päälle kysyäkseen "ooks avoimia työpaikkoja katsellut" ja näyttää että katos, niitä voi itse etsiä netistä 🤦

Monikohan mun lisäks on siellä hermostunut?

Vierailija
17/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei riitä kaikille, joten työttömien juoksuttaminen pitäisi yksinkertaisesti lopettaa. Kaikki osaa hakea töitä, ei näihin tarvita mitään kikkoja. 

Tuet sille tasolle, että pystyy elämään normaalia elämää. 

Vierailija
18/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikurinpalvelua, joka loihtisi iästäni 30 vuotta pois.

Vierailija
19/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt,pitääkö ne työttömiä oikeasti niin aivottomina, että pitää kutsua paikan päälle kysyäkseen "ooks avoimia työpaikkoja katsellut" ja näyttää että katos, niitä voi itse etsiä netistä 🤦

Monikohan mun lisäks on siellä hermostunut?

Eikä välttämättä aivottomina, vaan jokaista asiakasta kohdellaan kuin tämä olisi rotta, joka yrittää olla työllistymättä.

Vierailija
20/628 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hyödyit ammatinvalintapsykologista?

Olen 15 vuotta ollut vain sairaanhoitaja, ja nyt kun selkä on mennyt niin en enää voi sitä työtä tehdä. Oli tosi vaikeaa miettiä mitä seuraavaksi, osaanko edes muuta? Tapasin ammatinvalintapsykologia muutaman kerran, löysin itsestäni uusia vahvuuksia ja hän osasi hyvin kattavasti kertoa erilaisista koulutus- ja uramahdollisuuksista.

Nyt opiskelen täysin uutta alaa, jota en ehkä olisi harkinnutkaan ilman noita psykologin käyntejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi