Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mut pakotettiin tyhjänpäiväiselle kurssille

Vierailija
16.03.2014 |

Vaihtoehtoja vain sairasloma. Siellä istutaan ja kerrotaan mitä byrokratia vaatii kurssin suhteen.

Hoh hoh.

Kommentit (238)

Vierailija
161/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:05"]

Ehdin olla pari kk työttömänä ja itse hakeuduin kaiken maailman hömppäkursseille jotta olisi ollut päivisin jotain tekemistä. En ymmärrä, miksi niitä vastustetaan. Mun mielestä ne oli ihan kivoja.

[/quote]

Juuri näin. Minäkin paljon mieluummin kävisin päivisin hömppäkursseilla ja tapaisin ihmisiä, enkä vain makaisi kotona käsi ojossa, että rahaa ja rahaa pitää saada lisää.

Tätä ketjua kun lukee, niin näkee todella työttömien laiskuuden. Kotiovesta ei haluta mennä minnekään, vaan löllöttää kotona ja ah ja voih, mikä valitus, jos pitää ihan itse käydä parin kuukauden välein ilmoittautumassa.

Korvauksia pienemmäksi ja sekin vastikkeelliseksi. Vaikka niitä ojia kaivamaan. Ilmainen rahanjako näille laiskapaskoille saisi loppua.

[/quote]

Minä olen vakityössä. Olen siis se, joka noiden kurssien kalleudesta yhteiskunnalle valittaa. Kouluttajan piti heti tietenkin tulkita laiskaksi työttömäksi. Missään en ole nähnyt niin laiskoja työssäkäyviä, kuin nuo kurssien vetäjät. Varsinkin jos vetäjä itse omistaa firmansa. 

[/quote]

Minäkin olen vakityössä ja siksi juuri en hyväksy tätä, että laiskapaskat makaa kotona ja vinkuu, ettei saa tukityötä ja koulutusta, vaan joutuu kurssille ja rahaakin pitäisi saada lisää.

Työtön voi itse hakea yhteishaussa kouluun. Voi itse hakea avoimeen korkeakouluun opiskelemaan. Kansalaisopistoja on, missä voi opiskella vaikka kieliä ja hyödyntää työttömyysaikaa. 

Mutta ei, kun maataan kotona ja vingutaan, että joutuu johonkin kurssille, kun olisi paljon mukavampi maata siellä kotona ja raha virtaisi.

Sen verran saa vastikkeellista olla korvaus, että laiskapaska viitsii perseen laahata kerran päivässä sinne hömppäkurssille.

Ja juuri siksi, että se näiden työttömien ruikuttajien eläminen maksetaan minun veroeuroista.

Jos ei kurssit kiinnosta, niin sitten ojankaivuuseen.

[/quote]

Miksi vastustat sitä, että työllistettäisiin ihan vaan omalle alalle palkkatuen turvin? Siitä kokemukset on kaikkein parhaita. Ennen oli sääntö, että palkkatukea sai vain - kuntaa, valtiota, ja kolmatta sektoria lukuunottamatta - toistaiseksi voimassa oleviin työsopimuksiin. Sen poistaminen oli floppi. Myös vuorotteluvapaasta on hyviä kokemuksia, mutta koska se ilmeisesti työllistää liikaa, ehtoja on tiukennettu. Kursseja on hyviäkin, miksi siis maksaa huonoille? Palautetta pitää kuunnella. Veljeni on töissä firmassa, joka kouluttaa yrityksille. Jos ulkopuolelta ostettu kurssin vetäjä saa osallistujilta arvosanaksi ka alle 4 (ast 1-5), häntä ei osteta toista kertaa. Näin pitäisi olla työvoimakoulutuksissakin, ainakaan alle kolmosen saavia ei pitäisi ottaa. Sinä veronmaksajana maksat jokaisesta kurssilaisesta sekä sen korvauksen, että kouluttajalle että työttömyyskorvauksen, keskimäärin tuplana. Jos kaikki työttömät laitetaan kurssille, tarvitaan lisää YHTEISKUNNAN rahaa. Sen sijaan normaali palkkatukityöllistäminen ei ole sen kalliimpaa ja jopa halvempaa, jos tuki menee siihen, että johtaa oikeaan työpaikkaan. Palkkatuki ei ole aina huono juttu. Tiedän tapauksia, että pienellä yrittäjällä on ollut tarve oikeaan tekijään ja se on ollut siirtymävaiheen pelastus, kun on ollut kaksi tekemässä samaa hommaa hetken aikaa. 

Ennen atk-koulutukset saattoivat olla ihan hyviä tapauksesta riippuen, mutta nykyään niitä ei ole. Itse kävin yhden hyvän atk-kurssin ja yhden huonon. Yrittäkurssissa sattui kohdalleni hyvä vetäjä, mutta satuin tietämään vetäjän ennestään ja juuri siksi sille kurssille hainkin. 

Vierailija
162/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin hieno keksintö nämä kurssit. Kaikki menevät samalla kaavalla. Alkuhaastattelu, henkilökohtainen työllistymissuunnitelma, liirumlaarumia (tämä on se osuus, joka vähän saattaa vaihdella sisällöltään) pakollinen atk-osuus (myös it-asiantuntijat saavat kunnian osallistua), mahdollinen työharjoittelu tai työelämävalmennusjakso. Kurssi suoritettu. Työpaikasta ei mitään tietoa. Uusi aika työkkäriin.

Eivät ne työpaikat lisäänny tällä touhulla, mutta silti  TE toimisto haaskaa työllisyysrahoja näihin yhä uudestaan ja uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:02"]

Nuo kurssit tulevat hirveän kalliiksi veronmaksajille. /oppilas/kk maksetaan melkoiset summat, tuhat euroa kuussa saattaa olla ihan normitaso/oppilas.  Kurssilainen saa siis työmarkkinatuen, ruokarahan ja kurssin vetäjä ison summan rahaa. Halvempaa olisi laittaa koko raha siihen, että työllistettäisiin porukka oikeisiin töihin. En tajua miksi näitä kursseja kehuu kukaan muu kuin kurssin vetäjät, sen verran kallista lystiä ne ovat yhteiskunnalle. 

[/quote]

Ostan erilaisia kursseja ja oppilasta kohti tuo kurssi maksaa noin 350 e/kk.

[/quote]

Jaa, niissä on hinta sitten laskenut, kilpailu on siis koventunut. Riippuu tietty alastakin, joku paperilennokin taittelu pystymetsästä revityn vetäjän kanssa on takuulla halvempaa. Ainaki yksi työttömien kouluttamiseen erikoistunut firma on surullisen kuuluisa siitä, että on p***a työnantaja, ei ihme ettei kouluttajilla ole motivaatiota tehdä töitä. 

Vierailija
164/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:04"]

Vaihtoehtoja vain sairasloma. Siellä istutaan ja kerrotaan mitä byrokratia vaatii kurssin suhteen.

Hoh hoh.

[/quote]

Hyvä. Täytyyhän suakin jollain tavalla aktivoida ja saada maksetuille rahoille vastinetta. Luuletko, että maailma pyörii sillä tavalla, että raha tulee tilille kun Manulle illallinen ja sä vaan makaat kotona?

[/quote]

En vaan työllisty peukaloiden pyörittämisellä.

Pitäis oikeasti olla aktivoivampaa ja vaikka työpaikalla työskentelyä.

[/quote]

Työttömät haluaisi vain maata kotona ja saada rahaa. Vingutaan, jos joutuvat kurssille, kun ei saa laiskotella kotona.

Työttömät siivoamaan puistoja ja tekemään muita tällaisia yleishyödyllisiä töitä. Tässäkin ketjussa näkee, että rahaa pitäisi saada vastikkeettomasti ja mikä vinkuna, jos joutuu jollekin kurssille. Voi voi, kun senkin ajan vois kaivaa kotona persettä ja surffailla netissä ja rahaa tulisi tilille,

Siis miten laiska voi työtön olla, jos ei edes jollekin kurssille viitsi mennä viettämään aikaa vastikkeena ilmaisesta rahasta, joka tulee meidän työtätekevien veroista.

[/quote]Miten tyhmä voi olla joku tuollainen suojatyöpaikastaan huuteleva apina. Just on koko ketju perusteltu miksi nämä kurssit eivät kannata, niin ei vaan löydy luetun ymmärtämistä apinalta. Varmasti et osaa kunnolla sinäkään sitä työtä missä olet selviytymässä. Sinulla on todennäköisesti hyvin suuria vaikeuksia selvitä työpäivistäsi kun olet täällä itkemässä siitä että jollekin maksetaan korvausta siitä että joutuu olemaan työtön. Et tajua mitään paska apina.

Vierailija
165/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin, huom imperfekti, työtön, hain ekalle kurssille innoissani, oltuani 3 kk työttömänä. Se oli sellainen atk-jatkokurssi niille, joilla oli jo alan koulutusta tai työkokemusta. Opettaja oli hyvä, kurssi oli hyvä ryhmähenki oli hyvä. Osa työllistyikin. Itse ja muutama muu haettiin toiselle vähän erilaiselle kursille innostuneina. Sepä sitten olikin pettymys. Olimme viikon ahtaassa tilassa  ihan keskenämme 3 hlökone ja takuulla ei olisi saanut ko. tilassa 15 ihmiistä olla, koska opettajalla oli toinen kurssi vedettävänä samaan aikaan - ei tvp. Soitimme työkkäriin, ja siellä vaan sanottiin että eivät voi mitään. Vakinainen tilamme tarvittiin siis parempien kurssilaisten käyttöön, kun nämä eivät olleet työttömiä. Mistä tuossa kurssin vetäjälle maksettiin? Mielestämme tuo oli jo sopimusrikkomus, mutta työkkärissä ei välitetty asiasta mitään. Tälllaiset humpuukikouluttajat saavat jatkaa ja jatkaa ja jatkaa...

Vierailija
166/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä höpöhöpö ojankaivuu työllistämisestä oli jo joku kokeilu jossain vitun kunnassa ja lopputulema oli se että kalliiiksi ja turhaksi tuli sellainen pelleily. Vittu silloin kun minulla oli töitä, minä tein niitä töitä niska limassa ja liiankin tunnollisesti, ei minulle olisi tullut mieleenkään mennä vittuilemaan kenellekään kellä ei töitä ole, että minä muka elätän hänet ja voin vaatia menemään kuoppaa kaivamaan ihan turhan takia metsään. Sellaisella ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jonka pitää syyttää työttömiä laiskoiksi ja tyhmiksi. Todennäköisesti ongelmat liittyvät omaan ammattitaidottumuuteen ja vaikeuksiin jaksamisen kanssa. Varmasti rimaa hipoen sinnitellään siellä työpaikalla ja toiset joutuu virheitä korjailemaan, sitten kun päästään kotiin aletaan syöpöttelemään ja kaljaa juomaan ja mennään nettiin itkemään kun joku on työtön.

Vierailija
167/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:12"]

Se on niin hieno keksintö nämä kurssit. Kaikki menevät samalla kaavalla. Alkuhaastattelu, henkilökohtainen työllistymissuunnitelma, liirumlaarumia (tämä on se osuus, joka vähän saattaa vaihdella sisällöltään) pakollinen atk-osuus (myös it-asiantuntijat saavat kunnian osallistua), mahdollinen työharjoittelu tai työelämävalmennusjakso. Kurssi suoritettu. Työpaikasta ei mitään tietoa. Uusi aika työkkäriin.

Eivät ne työpaikat lisäänny tällä touhulla, mutta silti  TE toimisto haaskaa työllisyysrahoja näihin yhä uudestaan ja uudestaan.

[/quote]

Paitsi että tuolla kaavalla ei mene kuin muutama kurssi, suurin osa on aivan erilaisia. Kokemuksesi on 1990-luvulta?

Ministeriö jakaa TE-toimistoille rahaa siten, että osalla rahaa hankitaan surkeimmille (siis niille, joista ei oikeasti ole töihin, mutta joita on pakko roikuttaa siellä mukana, koska sossu ei anna niille rahaa, jos ne ei ole työkkärin asiakkaita) tietty määrä koulutuksia. Kyllä TE-toimistossa tiedetään, ettei ne työllistä eikä niitä haluttaisi hankkia, mutta silloin se porukka ei saa euroakaan mistään. Sossu ei anna rahaa eikä Kela maksa euroakaan, jos ei ole työhaluinen ja -kykyinen, mutta ei ole eläkkeellä.

Vierailija
168/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paltamossa, Kainuussa, Kajaanista Ouluun päin, on kokeiltu tuota, että kaikki tuet yhdistetään ja työllistetään porukka kaikki 

Tulos: Osa porukasta istuu työvoimatalolla eikä tekemistä oikein löydy. Yrittäjät suuttuivat vääristyneestä kilpailusta. Alunperin yrittäjien piti olla mukana hommassa, mutta työvoimatalon porukka alkoi vaikuttaa kilpailuun yrittäjien tuloja heikentävästi. 

60-luvulla kokeiltiin kuljettaa pohjoisen työttömiä etelään tienrakennustöihin. Homma loppui, koska se oli kalliimpaa kuin maksaa kotiin "makaamisesta".

En tiedä miksi noilla vaahtoajilla on niin kova tarve kieltää se fakta, että suurin osa työttömistä etsii ja hakee töitä ja iso osa sitä jossain vaiheessa saa. Eiköhän meitä entisiä työttömiä ole asiasta todisteena työelämässä aika paljon. 

Vierailija
169/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä TE-toimistossa ja minusta ne kurssit voisi varsin hyvin lopettaa. Työtön saisi 300 päivän ajan työttömyyden perusteella tukea ja sen jälkeen saisi pärjätä omillaan. Voisi opiskella muiden mukana opintotuella ammatin (miksi maksaa omaehtoisen opiskelun tukea ihmiselle, josta ei ole töihin?) tai olla ilman rahaa jossain asuntolassa. Miksi ihmeessä tarjota työttömille jotain apua, jos he eivät oikeasti halua töihin?

Muuten aika iso osa yli 50v työttömistä ei osaa käyttää tietokonetta. Ja suuri osa nuoristakaan ei osaa käyttää tavallisimpia ohjelmia tehdäkseen työhakemukseen liitettävän CV:n. Sellaistakin turhuutta heille työkkärissä opetetaan.

Vierailija
170/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:36"]

Niiden kurssien on tarkoitus aktivoida. Se motivoi etsimään kunnolla töitä, kun annetaan jokin porkkana: ei voi jäädä vaan työttömyysrahalla kotiin makaamaan, vaan työttömyydestä huolimatta on tehtävä jotain. Silloin kasvaa halu tehdä sitten edes oman alan hommia, joista saa kunnollista palkkaakin. Kurssit ehkäisee syrjäytymistä, auttaa pitämään arjessa kiinni jne. Sitäpaitsi ei niille kursseille ketä tahansa laiteta. Yleensä yli 25v pitkäaikaistyöttömät, tai alle 25v syrjäytymisvaarassa olevat työttömät on niitä, joihin kohdistetaan velvoittavia aktivointitoimia.

[/quote]

Höpö löpö. Heille on ihan erikseen omat kurssinsa, mutta monelle kursille valitaan ne aktiivisimmat, jotta kurssin vetäjä voisi röyhistellä rintaansa että taas työlllistettiin, vaikka kurssilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Hyvä esimerkki itse, kävin lyhyen kurssin. Kävin haastattelussa jo ennen kurssia ja valinnasta ilmoitettiin kurssin aikana, mutta kävin kurssin loppuun, koska työ alkoi vasta vähän myöhemmin - kun siitä kurssista sai sen ruokarahan ja mulla kävelymatka. Kurssin vetäjä otti kunnian työllistymisestäni, vaikka ko kurssi ei edes aihepiiriltään liittynyt ko. työtehtäviin. 

[/quote]

Ei se kurssin vetäjä työllistyneistä mitään ekstraa saa, että tuskin sinun työllistymisesi häntä henk.koht hirveästi kiinnosti. Ja sillä ei ole väliä miten aktiivinen työnhakija olet, mutta jos olet yli 25v pitkäaikaistyötön tai alle 25v työtön niin sinuun näitä kuntouttavia tukitoimia voidaan käyttää. Tulee yhteiskunnalle halvemmaksi aktivoida ja tukea, kuin hoitaa syrjäytymiskierteessä olevaa moniongelmaista putkäaikaistyötöntä.

[/quote]

Saa. Merkinnän tilastoon ilman omaa ansiotaan.  

Vierailija
171/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:12"]

[/quote]

Paitsi että tuolla kaavalla ei mene kuin muutama kurssi, suurin osa on aivan erilaisia. Kokemuksesi on 1990-luvulta?

Ministeriö jakaa TE-toimistoille rahaa siten, että osalla rahaa hankitaan surkeimmille (siis niille, joista ei oikeasti ole töihin, mutta joita on pakko roikuttaa siellä mukana, koska sossu ei anna niille rahaa, jos ne ei ole työkkärin asiakkaita) tietty määrä koulutuksia. Kyllä TE-toimistossa tiedetään, ettei ne työllistä eikä niitä haluttaisi hankkia, mutta silloin se porukka ei saa euroakaan mistään. Sossu ei anna rahaa eikä Kela maksa euroakaan, jos ei ole työhaluinen ja -kykyinen, mutta ei ole eläkkeellä.

[/quote]

Avaa nyt toki niitä muunlaisia kursseja. Mikä on muuttunut? Mikä nyt on niin uutta ja ihmeellistä?

Vierailija
172/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:34"]

Olen töissä TE-toimistossa ja minusta ne kurssit voisi varsin hyvin lopettaa. Työtön saisi 300 päivän ajan työttömyyden perusteella tukea ja sen jälkeen saisi pärjätä omillaan. Voisi opiskella muiden mukana opintotuella ammatin (miksi maksaa omaehtoisen opiskelun tukea ihmiselle, josta ei ole töihin?) tai olla ilman rahaa jossain asuntolassa. Miksi ihmeessä tarjota työttömille jotain apua, jos he eivät oikeasti halua töihin?

Muuten aika iso osa yli 50v työttömistä ei osaa käyttää tietokonetta. Ja suuri osa nuoristakaan ei osaa käyttää tavallisimpia ohjelmia tehdäkseen työhakemukseen liitettävän CV:n. Sellaistakin turhuutta heille työkkärissä opetetaan.

[/quote]

Täytän tänä vuonna 50. Ainoa alle 60-v jonka tunnen ja joka, ei osaa käyttää hyvin tietokonetta, on eläkkeellä oleva lievästi vammainen veljeni, 54. Ehkä joku muukin on, mutta nyt tuttapiiriä kelatessa ei tule mieleen. Mutta nyt hänkin alkaa osata jo laskujen maksun, kun olemme sen hänelle opettaneet.  Atk-kursseja ei enää edes ole, kun osallistujia ei riitä ainakaan meillä päin. Minun ikäisteni opinnoissa atk-kurssit eivät enää olleet vapaahetoisia ja lähes kaikki sisätyötä tekevät ovat käyttäneet tietokonetta töissään. 

Minä olisin valmis poistamaan ansiosidonnaisen kokonaan. Mutta jostain syystä nämä korvauksilla ojaa kaivaamaan tyypit eivät sitä haluakaan, eli pelkäävät he vähän omaa työttömyyttä. Uskon tosin, että ansiosidonnainen häviääkin vähitellen, johan sitä heikennettiinkin. 

Vierailija
173/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Noin vittumaiselle ihmiselle kuin sinä on ainakin löytynyt just sopiva duuni. Mahtaa olla palkitsevaa kusettaa työttömiä.

Vierailija
174/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä taas olen 50 -vuotias diplomi-insinööri, jolle vaatii melkoista kekseliäisyyttä alkaa opettamaan tavanomaisesta ( ja hieman erikoisemmastakaan) tietotekniikasta tai esim. CV:n teosta jotain sellaista, mitä en jo vähintäänkin samalla tasolla tiedä kuin nämä kouluttajat.

Minä haluan töihin, pystyn töihin ja haen koko ajan töihin.

Jos siis apua tarjoatte, tarjotkaa jotakin, josta OIKEASTI on hyötyä. Muidenkin kuin teidän itsenne mielestä.

Oikein hyvä alku olisi esimerkiksi vaikuttaa työnantajien asenteisiin niin, että 5-kymppinenkin työvoima alkaisi kelpaamaan. Toinen hyvä keino olisi esimerkiksi alkaa panostaa myynti- ja neuvottelutaitoisia resursseja ja myymään vientiyritysten tuotteita ja palveluita siten, että myynnistä seuraava kasvava tuotanto vaatisi lisää tekjöitä (aikuisen oikeastihan ensin pitää myydä ja sitten myydyt asiat pitää tuottaa, päinvastoin kuin VATTin Vartiainen luulee, eli ensin kaikki mahdolliset töihin vaikka ja mielellään ilman palkkaa ja sitten ihmetelllään, kuka suoritteen ostaa).

Tosiasia kuitenkin on, että TE-toimistoissa ei näitä asioita osata, eikä edes yritetä, vaan sitten säädetään jotakin tehdäkseen työttömien paikkoja jonossa kouluttamalla ensim Ville työmarkkinakelpoisemmaksi kuin Kalle ja jonkin ajan kuluttua päinvastoin.

Meillä lienee maailman koulutetuin reservi, joka ei kelpaa kellekään?

Vierailija
175/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:18"]

älä alistu ja ole lammas vaan innokkaasti kyselemällä ohjaa opettaja hermoromahdukseen ja sairaslomalle...

[/quote]

Joo, tämä on mukava harrastus :-)

Omalla kohdallani työkkärin täti huomasi vuosia sittem, ettei ole ATK- ajokorttia ja samoin tein kurssijonoon vain. Luulisi toimittamieni tietojen perusteella tuon huomanneen, että olin koulutukseltani automaatioinsinööri ja elättäneeni itseni ohjelmoinnilla(kin) useita vuosia ja mistä mainitsinkin. Eipä asiaa auttanut, ATK-ajokortti kuulemma pitää olla.

Siitäpä sitten vain kursseille. Kyselinkin sitten kaikki perusasiat tosi huolella ja moneen kertaan. Meinasi kurssin vetäjältä, nuori ja melko kädeton poika, mennä hermot kokonaan.

Varsinkin sitten viimeisellä kurssi-istunnolla antaessani pienen näytteen siitä, mitä oikeasti olen tehnyt ja osaan koneella tehdä, mikä olikin sitten aika tavalla enemmän, mihin tämä poika pystyi.

Jäi seisomaan monttu auki koneensa viereen. Eikä meinannut edes myöntää sitä vitun ajokorttia, vaikka pidin huolen, että kaikista tehtävistä pääsin läpi.

[/quote]

pöh Ei sen pojan syy ollut että kurssille jouduit. Todennäköisesti poika oli itsekin joku työtön joka minipalkalla oli hommaan pakotettu. Ja hänelle sinä sitten oman tilanteesi kostit.

Vierailija
176/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:18"]

älä alistu ja ole lammas vaan innokkaasti kyselemällä ohjaa opettaja hermoromahdukseen ja sairaslomalle...

[/quote]

Omalla kohdallani työkkärin täti huomasi vuosia sittem, ettei ole ATK- ajokorttia ja samoin tein kurssijonoon vain. Luulisi toimittamieni tietojen perusteella tuon huomanneen, että olin koulutukseltani automaatioinsinööri ja elättäneeni itseni ohjelmoinnilla(kin) useita vuosia ja mistä mainitsinkin. Eipä asiaa auttanut, ATK-ajokortti kuulemma pitää olla.

Siitäpä sitten vain kursseille. Kyselinkin sitten kaikki perusasiat tosi huolella ja moneen kertaan. Meinasi kurssin vetäjältä, nuori ja melko kädeton poika, mennä hermot kokonaan.

Varsinkin sitten viimeisellä kurssi-istunnolla antaessani pienen näytteen siitä, mitä oikeasti olen tehnyt ja osaan koneella tehdä, mikä olikin sitten aika tavalla enemmän, mihin tämä poika pystyi.

Jäi seisomaan monttu auki koneensa viereen. Eikä meinannut edes myöntää sitä vitun ajokorttia, vaikka pidin huolen, että kaikista tehtävistä pääsin läpi.

[/quote]

Aika outoa, että sinulla ei sitä korttia ollut. Miksi ei? Senhän porukka suoritti aikoinaan töissä näytöillä eli mikä oli oman osaamisesi esteenä?

[/quote]

missä töissä tuommoisia kortteja suoritetaan? Ei ole ainakaan minun kohdalleni semmoista työpaikkaa sattunut.

t. Ohjelmointia työkseen tekevä

Vierailija
177/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:40"]

[/quote]

[/quote]

Aika outoa, että sinulla ei sitä korttia ollut. Miksi ei? Senhän porukka suoritti aikoinaan töissä näytöillä eli mikä oli oman osaamisesi esteenä?

[/quote]

missä töissä tuommoisia kortteja suoritetaan? Ei ole ainakaan minun kohdalleni semmoista työpaikkaa sattunut.

Vierailija
178/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
179/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:40"]

[/quote]

[/quote]

Eli nautit, kun sait kiusata jotain nuorta poikaa, joka oli palkattu vetämään tätä kurssia.

Olet tosi kusipää. Ihan oikeasti. Se poika ei ole sinua määrännyt sinne kurssille. Hän tekee sitä työtä palkan edestä ja joutuu sinunlaisia kiusaajakusipäitä opettamaan.

Toivottavasti sillä pojalla on ollut joku, kenelle purkaa vitutustaan, että joku itseään täynnä oleva insinööri tuli leikkimään tyhmää ja sitten innosta tihkuen viimeisellä tunnilla orkun partaalla "näpäyttä" minua.

Ihan oikeasti. Jos sinulla on tuollainen asenne työelämässäkin, niin toivottavasti et tule töitä saamaan. Olisit tosi paska työkaveri.

[/quote]

Ehei, olen tosi mukava ja pidetty tyyppi. Tosin, jos minua kohdellaan väärin, takaisin tulee, että paukkuu. Jos lähtee TE-toimiston kyykytyksiä toteuttamaan., pitää sitten tietää, mitä palkanmaksajansa edustamisesta saattaa seurata.

[/quote]

Minusta vaikutat lähinnä työpaikakkiusaajalta.  Kyykytän...voi vittu ja muka olet aikuinen.

[/quote]

Jah? Olet näköjään työkkärin palkkalistoilla?

Kerropa, miksi sitten, kuten tuolla aikaisemmin osuvasti verratiin, "...rekkakuskin pitää lähteä suorittamaan mopokorttia."). Vaikka jos kerran byrokratiat ja/tai kiintiöt sitä TEIDÄN puoleltanne vaativat, se on minun kannaltani aivan tarpeetonta ja typerää kyykytystä. Miksi minun pitäisi mennä opettelemaan asioita, jotka jo osaan, jopa paremin kuin kouluttaja?

Siihen muuten on selvä syy, miksi en hiiskunutkaan osaamisistani ennen kurssin loppua. Tietänet varmasti itsekin, että ainakin aiemmin osaavimmista oppilaista tehtiin kursseille "apuopettajia", jotka käytännössä hoitivat opettamisen opettajan puolesta. Tällä kertaa kuitenkin sai opettaja ansaita joka sentin palkastaan, eikä niin, että minä teen palkatta työt ja opettaja ja hänen firmansa saa rahat. Sehän nyt olisi absoluuttisen väärin. Lienet samaa mieltä siitä, että työntekemisen tarkoitus on ansaita rahaa? Tai jos et, niin voithan alkaa tekemään omaakin duuniasi työttömyyskorvauksella.

Tuollainen "kurrssitus" on aivan selvää kyykytystä osaavan oppilaan näkökulmasta. Tosin äiti jo aikanaan opetti, ettei tietty saisi syyttää pahansuopaisuudesta sellaista, minkä selitykseksi riittää pelkästään typeryys.

Vierailija
180/238 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ohjelmointia työkseen tekevä - Pitääkö lähettää viesti triplana? Olisikohan aika päivittää "ohjelmointitaitoja"?  ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan