Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän toimeentulotuella ja kiitos Kelan typeryyden, minun kannattaa ottaa kaksi kotivakuutusta

Vierailija
28.05.2026 |

Vuokraani kuuluu kotivakuutus, mutta Kela ei huomioi sitä minään rahanarvoisena etuna. Otin siis toisen kotivakuutuksen, jonka Kela maksoi toimeentulotuella. Kiva. 

Kommentit (17)

1/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep 😄

Vierailija
2/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vuokraan voi kuulua kotivakuutus? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööööööööö Kelan vika öööööö t. Kelaelätti

Vierailija
4/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat ehkä sopineet, että vuokranantaja ottaa kotivakuutuksen ja vuokralainen maksaa sitä vuokran yhteydessä. 

Vierailija
5/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, oli PAKKO ottaa ylimääräinen vakuutus ihan VAIN siksi että Kela maksaa.

Mitään hyötyähän sinä et kahdesta samanaikaisesta vakuutuksesta saisi vahingon sattuessa.

Vierailija
6/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi otit toisen kotivakuutuksen, ethän sinä hyödy mitään siitä, että Kela sen maksaa? 

Vierailija
7/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat ehkä sopineet, että vuokranantaja ottaa kotivakuutuksen ja vuokralainen maksaa sitä vuokran yhteydessä. 

Kotivakuutus on henkilökohtainen. Ei sitä voi toisen puolesta ottaa. 

Vierailija
8/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi ihan fiksua, mutta voiko vuokranantaja ottaa kotivakuutuksen asuntoon jossa ei itse asu?

Vierailija
9/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä tosta itse hyödyt? Et mitään, katsopa kun vahingon sattuessa vain yksi vakuutus korvaa sen. Et voi saada tuplakorvausta, vaikka on tuplavakuutus. Eli heität rahaa hukkaan koska voit?

Vierailija
10/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan veronmaksajien kiusaksi teit tuon, koska et hyödy tuosta itse penniäkään. Ihan vaan näyttääksesi, kuinka huono systeemi meiilä on kun vuokrasi, sähkön, terveyskeskyskulujen ja lääkkeiden jne jälkeen sulle jää käteen 585e kk, sulla on koti, sähköä, netti, ruokaa, lääkkeet, terveydenhuolto jne.

Vierailija
11/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi otit toisen kotivakuutuksen, ethän sinä hyödy mitään siitä, että Kela sen maksaa? 

Koska ei tajua tai ole tullut ajatelleeksi, että muut ihmiset maksavat hänen elämänsä ja sen ylimääräisen kotivakuutuksen. Haliaa kiusata Kelaa, mutta kiusa osuukin niihin, jotka hyväuskoisesti maksavat veroja.

Vierailija
12/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan sisältyvä kotivakuutus? Eikö se ole vain sellainen, joka vapauttaa sen vuokranantajan maksuista, jos vuokralainen aiheuttaa asunnossa vahinkoa?

Vierailija
13/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sinun ei kannata: mitään et hyödy siitä. 

Vierailija
14/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotivakuutus on henkilökohtainen. Ei sitä voi toisen puolesta ottaa. 

Asuntokohtainen se on. Nyt Ap:lla on raskaasti ylivakuutettu asunto.

Vierailija
15/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, oli PAKKO ottaa ylimääräinen vakuutus ihan VAIN siksi että Kela maksaa.

Mitään hyötyähän sinä et kahdesta samanaikaisesta vakuutuksesta saisi vahingon sattuessa.

Vakutuusyhtiöt alkavat vahingon sattuessa riitelemään kumpi niistä korvaa vanhingon :D Kukahan siinäkin joutuu maksajaksi, sinä, vuokranantaja vai vakuutusyhtiö. Veikkaan osapuolta kenellä ei ole varaa kalliisiin juristin palkkioihin.

Vierailija
16/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi ihan fiksua, mutta voiko vuokranantaja ottaa kotivakuutuksen asuntoon jossa ei itse asu?

Meillä siippa maksaa kotivakuutuksen, vaikka asunto on täysin minun nimissäni. Ei olla naimisissa, eli verottajan mielestä me ollaan kaksi sinkkua.

Vierailija
17/17 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siippa maksaa kotivakuutuksen, vaikka asunto on täysin minun nimissäni. Ei olla naimisissa, eli verottajan mielestä me ollaan kaksi sinkkua.

Kyllähän sen vakuutuksen pitää olla sinun nimissä. Eihän autoakaan voi vakuuttaa muu kuin omistaja tai haltija. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi