Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin loukkaus narsistille?

Vierailija
11.11.2020 |

Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?

Kommentit (1115)

Vierailija
121/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä keskustelua seuraa, niin voidaan kai kiteyttää miin, että suurin osa haluaa satuttaa nsrsistia, ja saa siitä nautintoa. Tuolla jo kirjoitettiinkin, että ovat rikkinäisiä ihmisiä ja tunne-elämältään lapsen tasolla. Miksi haluatte kiusata tällaista ihmistä? Vaikkakin narsisti kohtelee muita huonosti. Hänellä on siihen sentään selitys. Narsismi on yleensä seurausta huonoista lapsuuden kokemuksista. Teillä terveillä ei ole selitystä käytöksellenne. Pelkkää silmä silmästä kostonjanoa, ja ilkeyttä. Ehkä säälin tunne olisi oikeampi reaktio. Ja ihan asiallinen suhtautuminen. Narsistillakin on tunteet, vaikka ne eroavat omistasi. Ja joidenkin narsistien kanssa voi jopa elää. Ei se tarkoita sitä, että jos olet mukava, niin kohta narsisti on slistanut sinut, ja vienyt itsetuntosi, ja kaiken muun. Ei se ainakaan omalla kohdallani onnistuisi. Kunhsn tunnistaa mistä on kyse, niin narsisti on aika lailla aseeton. On tietysti poikkeuksia, täysiä psykopaatteja, jotka ovat oikeasti vaarallisia.

Vierailija
122/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä keskustelua seuraa, niin voidaan kai kiteyttää miin, että suurin osa haluaa satuttaa nsrsistia, ja saa siitä nautintoa. Tuolla jo kirjoitettiinkin, että ovat rikkinäisiä ihmisiä ja tunne-elämältään lapsen tasolla. Miksi haluatte kiusata tällaista ihmistä? Vaikkakin narsisti kohtelee muita huonosti. Hänellä on siihen sentään selitys. Narsismi on yleensä seurausta huonoista lapsuuden kokemuksista. Teillä terveillä ei ole selitystä käytöksellenne. Pelkkää silmä silmästä kostonjanoa, ja ilkeyttä. Ehkä säälin tunne olisi oikeampi reaktio. Ja ihan asiallinen suhtautuminen. Narsistillakin on tunteet, vaikka ne eroavat omistasi. Ja joidenkin narsistien kanssa voi jopa elää. Ei se tarkoita sitä, että jos olet mukava, niin kohta narsisti on slistanut sinut, ja vienyt itsetuntosi, ja kaiken muun. Ei se ainakaan omalla kohdallani onnistuisi. Kunhsn tunnistaa mistä on kyse, niin narsisti on aika lailla aseeton. On tietysti poikkeuksia, täysiä psykopaatteja, jotka ovat oikeasti vaarallisia.

Niinpä. Ihan oksettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilkaa apua! 🙏

Vierailija
124/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologit hei, kaikki loukkaantuvat näistä.

Vierailija
125/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö narsisti olevansa narsisti? Minkälainen on narsistin hyvinvointi? Siis tarkoitan, että kuvittelevatko narsistit itse olevansa hyvinvoivia siinä omassa kaikkivoipaisuudessaan? Osaako joku sanoa?

Vierailija
126/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaverini joka oli hyvin vahvasti narsistinen persoona reagoi poikkeavan voimakkaasti kun eräänä keväänä sanoin että pitäisi ostaa narsisseja, kuuli varmaan vain viimeisen sanan ja senkin väärin kun jähmettyi ja tuli muutaman sentin päähän tuijottamaan ja kysyi "Niin mitä sanoit?" Kuuli ja luuli varmaan, että sanoin häntä narsistiksi ja varmaan on sen aikaisemmin jonkun suusta kuullutkin.

Vierailija
127/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö narsisti olevansa narsisti? Minkälainen on narsistin hyvinvointi? Siis tarkoitan, että kuvittelevatko narsistit itse olevansa hyvinvoivia siinä omassa kaikkivoipaisuudessaan? Osaako joku sanoa?

Minulla on myös lähipiirissäni yksi diagnoosin saanut narsisti. Tätä samaa olen aina ihmetellyt ja joskus kysynytkin, että miten sinä voit elää itsesi kanssa, että ymmärrätkö itse että käännät asiat aina nurinniskoin. Olen sanonut suoraan, että selittelet asiat ja oman huonon käytöksesi itsellesi niin että voit elää itsesi kanssa.

Mutta ei vaan mikään mene perille... Kyllä se syy on aina vaan jossain muualla kuin hänessä itsessään. Eipä kait tuo itse tilaansa tosiaan hahmota. Mutta luulisi olevan tuskaisaa elämää kun koko ajan on jokin konflikti johonkin suuntaan menossa? Vaikea ymmärtää sitä ajatuskuviota miten narsistit noita lankoja päässään yhdistelee.

Vierailija
128/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvoinnista en osaa sanoa, mutta narsistit selittävät kaiken aina päässään oikein päin. Eli kaikelle on järkevä selitys, ja se muuttuu totuudeksi heidän mielessään. Uskon, että jonkinlaista itsereflektiota voi ollla jos ei ihan psykopaattinen tapaus ole, mutta semmoinen ääni valmennetaan pian ja mietitään kivempia juttuja.

Vierailija
129/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun narsku ei onnistu satuttamaan mahdollisimman ilkeillä sanoillaan, se ottaa häntä päähän raskaasti.

Vierailija
130/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, jos presidentin virkaanastumisjuhlissa on vähemmän yleisöä, kuin edellisen presidentin juhlissa. Toiseksi pahin loukkaus on, että kansa äänestää väärin, eikä presidentti pääse jatkoon.

Kolmanneksi pahinta on, että joku sanoo narsistille tosiasioita, jotka eivät ole kivoja.

Vierailija
131/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo sille että oot ruma ja tyhmä . Tiedätte ettei ilkeys työssä ammateissa ja asiakkaita kohtaan ole älykästä .

Vierailija
132/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoa hänelle, ettei hän ole sitä ihmistyyppiä, joka jää mieleen. Että hänenkaltaisiaan on kolmetoista tusinassa.

Vierailija
133/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoa hänelle, ettei hän ole sitä ihmistyyppiä, joka jää mieleen. Että hänenkaltaisiaan on kolmetoista tusinassa.

Miten niin? Eihän meistä kukaan jää ”mieleen”? Ihmisyys on lopulta todella strereotyyppista - meitä on kaikki kolmetoista tusinassa, ainakin. Kaikkihan sen tietää.

Vierailija
134/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Eihän meistä kukaan jää ”mieleen”? Ihmisyys on lopulta todella strereotyyppista - meitä on kaikki kolmetoista tusinassa, ainakin. Kaikkihan sen tietää.

Paitsi narsisti.

Vierailija
135/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tällaisen kanssa seurustelleena:

-se, ettet ole hänen vallassaan enää; psykologinen "peli" ei onnistu

-hän kokee itsensä hylätyksi ja loukatuksi

-yksin jääminen eli uuden uhrin etsintä käynnistyy heti tämän jälkeen "kosiskelumenoineen" lähestulkoon välittömästi

-mahdollinen kosto exille tavalla tai toisella

Pysykää kaukana ja jättäkää tällaiset, päätyvät aina yksin loppuviimeksi.

Vierailija
136/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”ministeri Haavisto on perustuslain 116 §:n tarkoittamalla tavalla törkeästä huolimattomuudesta olennaisesti rikkonut ministerin tehtävään kuuluvan velvollisuutensa.”

Vierailija
137/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ignooraaminen, ns. grey rock -menetelmä, googlatkaa. Valitettavasti tulokset ovat englanniksi, Suomessa ilmeisesti tullaan vähän jälkijunassa mitä tulee puolustautumiskeinoihin narskua vastaan. Itse ajattelin pitkään, ettei kivimenetelmä voi toimia, mutta psyykkasin itseni kokeilemaan sitä. Narsku on sukulainen, jota on melkolailla pakko tavata säännöllisesti, onneksi ei kovin usein. Hän on rikkonut mielenterveyttäni vuosikaudet.

Yhden, noin vuorokauden mittaisen tapaamisen aikana tapahtui selvä muutos. Toimin välinpitämättömästi, tylsästi, enkä niellyt hänen syöttejään ja myrkyllisiä huomautuksia. Olin hiljaa tai naurahdin niille tylsämielisesti, vaikka sisällä kiehui. Olin hänelle emotionaalisesti täysin katatoninen.

Tapaamisen lopulla narsku alkoi seurata kintereilläni selvästi hämmentyneenä. Hän tuli viereeni ja alkoi käskyttää minua hätääntyneenä. Minun piti katsoa hänen tuomaansa esinettä, "Hanna, katso tätä kynää, katso, nyt katsot sitä Hanna!!" Hymähdin ja lähdin pois. Hän oli pois tolaltaan, vaikka älykkäänä ihmisen peittää sen hyvin.

Odotan innolla seuraavaa tapaamistamme. Olen saanut itse hämmästyttävän määrän energiaa, kun sitä ei valunutkaan narskulle kuten aiemmin.

Jos ei reagoi narsistin ärsytykseen, on todennäköistä että hän nostaa panoksia niin kauan että saa haluamansa reaktion.

Exä oli erittäin huomionkipeä. Hän halusi hoivaa. Hoiva kun on huomiota. Minun olisi pitänyt koko ajan silittää ja helliä häntä. Kun nousin sohvalta, hän tökki minua takapuoleen yhdellä sormella. Suutuin tietysti ja hän sanoi, että sua on kiva kiusata kun suutut. No en sitten jatkossa reagoinut moiseen. Sitten tuli nyrkistä selkään "ai mä vaan heilautin kättä vahingossa". Sitten kovia kyynärpää lyöntejä "ai sä olit siinä, en huomannut". En reagoinut. Jossain vaiheessa hän käveli perässäni huoneesta toiseen läpsien. Laitoin yhteisiä pyykkejämme ja hän tönäisi pinon lattialle. Kysyin rauhallisesti miksi teit noin, mutta en suuttunut. Hänen vastauksensa oli, että minä olen hullu, kun kuvittelen hänen kiusaavan. Saatoin lukea sanomalehteä, hän istui lattialle niin etten nähnyt häntä lehden takaa ja sieltä hän löi lehteä, häiriten lukemista. Annoin lehden hänelle, että saa lukea vuorostaan jolloin hän vain heitti lehden pois. Raskainta oli kai valvotus. Hänellä meni myöhään iltaisin eikä koskaan voinut hiipiä hiljaa vaan piti herättää minut yleisökseen sitä omakehua kuuntelemaan. Kului kuukausia enkä oikein reagoinut siihen perseilyyn. Taisi olla kyynärpäälyöntejä seuraavalla viikolla, kun hän sitten kävi käsiksi kunnolla. Ai niin ne kerrat kun tuli kännissä kotiin,nukuin vielä kun hän työnsi likaiset sormet alapäähäni, nykyään se kai luetaan raiskaukseksi.

Kyse on aina alistuseleistä.

Narsisti on lapsen tasolla, kun tahtoo kaiken menevän mielensä mukaan ja raivostuu jos ei mene. Huomiontarve on pohjaton.

Narsistia voi pahemman uhatessa joutua myötäilemään jotta pääsee tilanteesta pois. Kun mahdollista, narsisti on jätettävä lopullisesti.

Tsempit exällesi. Ilkeältä ja vainoavalta noidalta kuulostat. Häpeä jos vielä siihen kykenet.

Vierailija
138/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuuntele sen juttuja, vaikka puhuu päälle. Nauraa, kun se selittää jotain tosissaan. Ignooraa täysin.

Tuo on kyllä ilkeää, epäkunnioittavaa ja loukkaavaa ketä tahansa kohtaan. Tuosta loukkaantuu useimmat, tokin narsistit myös varmaan.

Vierailija
139/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla narsistille narsisti. Kehu itseäsi ja omia tekemisiäsi. Älä kommentoi mitenkään hänen kehujaan, puhu päälle.

Vierailija
140/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usko narsistin valheita.

Ainoa keino päästä narsistista eroon on se, kun narsisti laittaa välit poikki. Itse saavutin sen vapautuksen kun opin miettimään jatkuvasti oikeaa motiivia narsistin puheiden ja tekojen taustalla. Joka ainoassa jutussa motiivi oli nostaa narsistia jalustalle ja alentaa muita.

Viimeinen pisara oli kun narsisti kertoi exänsä vierailusta. Exä oli surrut ystäviensä käytöstä ja avautunut tunteistaan narsistille (jota ei usko narsistiksi) ja narsisti oli nauranut tälle. Kun narsisti kertoi naureskellen exänsä avautumisesta ja suuttumisesta narsistin nauramisesta, en osannut enää pitää pokerinaamaa vaan olin ihmeissäni siitä, että narsisti kuvitteli käytöstään normaaliksi. En sanonut mitään ääneen, mutta pari päivää myöhemmin narsku laittoi välit poikki ja haukkui samalla täysin normaalien asioiden takia. Eli narsisti mokasi, kun ei osannut esittää normaalia, ja suuttui kun huomasi mokanneensa ja ettei hänen puheitaan uskottu vaan ne kyseenalaistettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän