Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin loukkaus narsistille?

Vierailija
11.11.2020 |

Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?

Kommentit (1115)

Vierailija
141/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilisin ulkoisen statuksen ja maineen menetystä. Senhän varaan he rakentavat.

Ei välttämättä, tämä on vain yksi narsismin muoto, toki se yleisesti tunnetuin. Narsisti voi myös korottaa itseään vaikkapa sillä, että hän ei ainakaan ole kiinnostunut materiasta.

Ihan mikä vain yksittäinen asia voidaan tulkita narsismiksi, kun täydet vastakohdat ovat nykyään merkki narsismista.

Paitsi että tämä ei ole mikään tulkintakysymys. Narsisti voi korottaa itseään vaikkapa hyväntekeväisyydellä, näitähän on kautta aikojen ollut uskonnollisissa yhteisöissä ja kulteissa. Narsismi liittyy persoonaan ja siihen, miten yksilö kokee itsensä ja muut, ei mihinkään ulkoiseen.

Entäs jos se haluaa tehdä sitä muutenkin. Entäs jos se ei olekkaan narsisti.

Aika moni kärsii syyttä näistä narsisti psykoleikeistä.

Mitäs te täällä teette ja olette? Ihmisjahti käynnissä?

Vierailija
142/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntää selkänsä, lakata kuuntelemasta ja välittämästä, katkaista välit, lähteä pois, ignoorata täysin, olla osoittamatta mitään tunteita.

Narsisti haluaa palvontaa ja ihailua, mutta kyllä suora vihakin menee paremman puutteessa. Sekin kertoo siitä, ett ihminen on jollain tavalla merkittävä. Pahinta jos hän on täysin turha, eikä saa mitään reaktiota aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jättää huomiotta. Ei välitä. Ottaa etäisyyttä ja katkaisee välit. Unohtaa.

Ja unohtaa niin että keskittyy omaan elämään. Iloisena ja vapaana narskun myrskypilvestä ja kontrollista. Katse valoisaan tulevaisuuteen ja hyviin ihmissuhteisiin.

Tämä on paras keino uhrille, ja toivonkin että monelle se olisi totta eikä vain kliseitä ja sanahelinää - tämä on nimittäin muutamaan miljoonaan kertaan kuultu. Sen sijaan kunnon narsistille on aivan tuo ja lysti mitä paarialle kuuluu.

Ellei narskulla ole hovia ja ihailijoita, ei hänellä ole mitään. Että siltä kannalta ei ole yksi lysti kun ihmisiä lähipiiristä liukenee pois.

Ja hylkäyskokemushan on narsistille tosi iso pelko ja vahva kokemus. Sitä hän pyrkii välttämällä kaikilla tavoilla, että hovilainen pysyy. Hyvällä ja etenkin pahalla. Manipuloinnilla, pelottelulla, uhkailulla, kontrollilla, lannistamalla jne.

Että kyllä se häipyminen narskulle tuntuu vaikkei sitä näytäkään ja kääntää sen toisen "häpeäksi".[/qu

Tästä ketjusta näkee todella sen että ihmisjahdit on tulevaisuudessa arkipäivää ja siitä nauttivat on yllättävän normaaleja

Vierailija
144/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö narsisti olevansa narsisti? Minkälainen on narsistin hyvinvointi? Siis tarkoitan, että kuvittelevatko narsistit itse olevansa hyvinvoivia siinä omassa kaikkivoipaisuudessaan? Osaako joku sanoa?

Muistan lukeneeni että narsisti ainakkn saattaa hyvinkin tietää ja myöntää olevansa narsisti. Tiedän yhden narsistin, joka on tehnyt narsismistaan ison numeron. Jakoi siis facebookissaan tekstejä omasta narsismistaan.

Koska hän oli keksinyt olevansa narsisti (varmaan niin moni oli siitä syyttänyt) hän sai narsismista hauskan selityksen kaikille teoilleen. En voi tälle mitään koska olen narsisti! Ymmärtäkää minua, olen narsisti! Lisäksi huomionhakuisena ihmisenä sai paljon huomiota ja asemaa jotenkin erityisenä ihmisenä, joka poikkeaa tavallisista tylsistä tallaajista.

Vierailija
145/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välinpitämättömyys. Olet niin kuin kyseessä olisi ihan tavallinen ihminen kaikkien muiden ihmisten joukossa

On ilkeää olla ketään ihmistä kohtaan välinpitämätön.

Vierailija
146/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että välinpitämättömyys narsistia kauheasti satuttaa, mutta narsistin vaikutusvallasta irti päässeet tekevät juuri niin. Niin pitkään kun spekuloit narsistin mielensisältöä ja yrität satuttaa häntä, olet jumissa hänen kanssaan.

Vierailija
147/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään narsisteja on joka paikassa, naapureistakin 35%.

Oman napaansa tuijottajia.

Vierailija
148/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman aloituksen ohi; olen saanut kunnian seurata kahden narsistin keskinäistä suhdetta. pitäisi ihan televisioida on sellaista viihdettä kun molemmat koittaa kilpaa hyötyä toisistaan antamatta itse oikeasti mitään. ja voi sitä mustamaalaamisen määrää mitä tekevät kilpaa toisen selän takana. lopputulos on ettei mikään toimi ja katkaisevat välit. syy on tietenkin toisessa.

Vierailija
149/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman aloituksen ohi; olen saanut kunnian seurata kahden narsistin keskinäistä suhdetta. pitäisi ihan televisioida on sellaista viihdettä kun molemmat koittaa kilpaa hyötyä toisistaan antamatta itse oikeasti mitään. ja voi sitä mustamaalaamisen määrää mitä tekevät kilpaa toisen selän takana. lopputulos on ettei mikään toimi ja katkaisevat välit. syy on tietenkin toisessa.

Siinä vinkki ensi kauden ensitreffit alttarilla- tuotannolle: laittakaa kaksi narsistia yhteen, eivät kiusaa muita vaan toisiiaan. Ja kansa viihtyy.

Vierailija
150/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välinpitämättömyys. Olet niin kuin kyseessä olisi ihan tavallinen ihminen kaikkien muiden ihmisten joukossa

On ilkeää olla ketään ihmistä kohtaan välinpitämätön.

narsisti ei ole ihminen vaan joku ihme sekasikiö

Vierailija
151/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi yksinkertainen kuvio oikeasti:

- Palkitsevinta narskulle on huomio. Millainen vain (negatiivinen tai positiivinen).

- Pahinta narskulle on huomion puute (no contact tai "kiveksi muuttuminen" jos olet kontaktissa)

Vierailija
152/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraminen. HA HA HA H AHA HA HA HA H A :D Ja jatkaa matkaa.

Vierailija
153/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei usko narsistin valheita.

Ainoa keino päästä narsistista eroon on se, kun narsisti laittaa välit poikki. Itse saavutin sen vapautuksen kun opin miettimään jatkuvasti oikeaa motiivia narsistin puheiden ja tekojen taustalla. Joka ainoassa jutussa motiivi oli nostaa narsistia jalustalle ja alentaa muita.

Viimeinen pisara oli kun narsisti kertoi exänsä vierailusta. Exä oli surrut ystäviensä käytöstä ja avautunut tunteistaan narsistille (jota ei usko narsistiksi) ja narsisti oli nauranut tälle. Kun narsisti kertoi naureskellen exänsä avautumisesta ja suuttumisesta narsistin nauramisesta, en osannut enää pitää pokerinaamaa vaan olin ihmeissäni siitä, että narsisti kuvitteli käytöstään normaaliksi. En sanonut mitään ääneen, mutta pari päivää myöhemmin narsku laittoi välit poikki ja haukkui samalla täysin normaalien asioiden takia. Eli narsisti mokasi, kun ei osannut esittää normaalia, ja suuttui kun huomasi mokanneensa ja ettei hänen puheitaan uskottu vaan ne kyseenalaistettiin.

Jotkut asiat on jotenkin ongelmallisia. Onko kaikki vaikea käytös narsismia? Minä olen kokenut ja kuullut jo ihan liikaa. Sit ei vaan jaksa. Ja varsin terveillä ihmisillä on tunnevammoja ja ne kun kohtaa eikä löydy ratkaisuja tapahtuu huonoa.joskus paskalta näyttävä ratkaisu voi olla paras siinä tilanteessa missä on mutta ei aina. On erityisryhmiin kuuluvia ihmisiä jotka todella kärsii näistä jutuista. Leimaa tuvat vääristä syistä. Se on todella julmaa kun se tulee ns tavallisten ihmisten tekemänä. Arvostelua riittää vaikka eivät olisi itsekkään selvinneet vastaavista vaikeuksista.ihmiset muutenkin lähtee silloin kun pitäisi osata tehdä oikeat asiat. Alkuperäinen epäoikeudenmukaisuus jatkuu.harva osaa toimia oikein ja soveltuu siihen.

Itse meinasin leimata hitusen arkaluonteisen naisen joka osoittautui kuitenkin todella sydämellisesti älyköksi. Oli aika omalaatuinen mutta ei mitenkään muuten kuin hyvällä tavalla. Tosin luonteet vaatii opettelua mutta tästä ihmissuhteesta olisi voinut kehittyä todella hyvä ja kestävä paremmissa oloissa. Eli mokia sattuu. Ja ne voi olla todella tuhoisia.

Minä olen tullut aina toimeen narsujenkin kanssa paitsi niiden joiden kohde olen ollut. Ehkä vähän liikaa sopeutunut eipä muuta voi kun

Jos pidät puolesi olet itse narsisti. Jos lähdet jää todella tärkeitä asioita samalla pois joita ei voisi jättää. Kuten lapsia. Mut aina ei voi mitään kun voimat loppuu.

Vierailija
154/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Palkitsevinta narskulle on huomio. Millainen vain (negatiivinen tai positiivinen).

- Pahinta narskulle on huomion puute (no contact tai "kiveksi muuttuminen" jos olet kontaktissa)

Mitä on kiveksi muuttuminen?

Vierailija
155/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei reagoi mitenkään, on täysin neutraali.

Vierailija
156/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki normaali elämä ja normaalit ihmiset ovat narsistille pelkkää loukkausta.

"Ois karmeeta olla taviksen kanssa naimisisssa...!" Noin ne puhuu

Minun omat ja normaalit toiveet ja tarpeet ovat kavereilleni ja tutuille sairautta jos se ei ole heille mieleen. Sitten pitää energiat ja taloudelliset voimat niitten kissan ristiäisiin ja omat asiat pitää jättää väliin. Ja jos jotain asioita haluaa pitää itsellään se ei ole normaalia.

Itse annoin kaikkeni mutta sitten omat hyvät jutut oli väärin. Ikävä että syyttömät kuten lapset kärsii se musertaa todella niin että sitä voi sanoa. Ei siinä mitään kun pitäisi muovautua joksikin mitä ei ole.

Haistakaa vitut raiskaajat

Vierailija
157/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei reagoi mitenkään, on täysin neutraali.

Olen aina kaikkien kanssa täysin neutraali kontaktissa 😳

Vierailija
158/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö narsisti olevansa narsisti? Minkälainen on narsistin hyvinvointi? Siis tarkoitan, että kuvittelevatko narsistit itse olevansa hyvinvoivia siinä omassa kaikkivoipaisuudessaan? Osaako joku sanoa?

Tyypillisesti narsisti EI tiedä olevansa narsisti, koska ei tunnista itsessään hyvin ilmeisiäkään tunnusmerkkejä.

Narsisti voi näennäisesti hyvin, ainakin siis omasta mielestään, koska uskoo olevansa aina oikeassa, ja kaikki muut väärässä... Kokee elämänsä välillä raskaaksi, kun joutuu töissä ja kotona jatkuvasti ojentamaan, neuvomaan ja jopa taistelemaan häntå ympäröivien ihmisten kanssa, mutta toisaalta hyväksyy tämän osaksi elämää, ja nauttii suuresti kaikista voittamistaan "taisteluista" --> Ja narsistihan tapaa voittaa nämä taistelut...

Vierailija
159/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleudut itse ja alat vetää narsistia mukanasi hautaan. Tämä on sairas ketju joka ei opeta edes vahinkojen minimoimista.

Vierailija
160/1115 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen nolaaminen. Eikö totta ;)

Suurin osa narsisteista ovat keskivertoa tyhmempiä ja kuvittelevat olevqnsa joka alan mestareita. Välttelevät teitä, jos pelkäävät joutuvansa alakynteen älyllisesti.

Haasta pelaamaan älypeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi