Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole yhtään kukkaa eikä viherkasvia

Vierailija
11.11.2020 |

Koska vaikka mitä tekisi, ne kuolee 2 viikon tai kuukauden sisällä. En tajua, mistä johtuu? Vaikka kastelu ok ja laittaisi ikkunalaudalle, että saa valoa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut erilaisia kasveja? Itse olen perinteinen sarjahukuttaja, eli piti oppia kastelemaan vähemmän. On olemassa kasveja vähän kaikenlaisille ihmisille. Meillä esim on kuiva huoneilma eli trooppiset kasvit täällä ei viihdy.

Vierailija
2/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut erilaisia kasveja? Itse olen perinteinen sarjahukuttaja, eli piti oppia kastelemaan vähemmän. On olemassa kasveja vähän kaikenlaisille ihmisille. Meillä esim on kuiva huoneilma eli trooppiset kasvit täällä ei viihdy.

Olen kokeillut monenlaisia eri kasveja. Ollaan tässä kuitenkin jo 15 vuotta asuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole. Enkä myöskään kaipaakaan niitä.

Vierailija
4/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään, enkä kaipaa. Leikkokukkia ostan satunnaisesti.

Vierailija
5/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natikka 400w hyvä. 12/12 valojakso jotta kukkii. Toimii juu...

Vierailija
6/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. 🥀

Vierailija
7/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremi ollakin ilman. Multaiset kasvit heikentävät sisäilman laatua.

Vierailija
8/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä niille kasveille sitten tarkkaan ottaen käy? Miksi ne kuolee?

Vierailija
9/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla yks kasvi ja se istuu tuossa sohvalla kaukosäädin kädessä.

Vierailija
10/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posliinikukkani yli 30 vuotias

Vierailija
11/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä niille kasveille sitten tarkkaan ottaen käy? Miksi ne kuolee?

Ne alkaa tipauttelemaan lehtiä ja sitten tipauttavat kukat. Leikkokukat säilyy viikon verran.

Vierailija
12/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita niitä viherkasveja patterien lähelle. Pahin on kukkalauta/ikkunalauta sisäpuolella kun se patteri hohkaa lämpöä altapäin siihen viherkasviin.

Vierailija
13/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita niitä viherkasveja patterien lähelle. Pahin on kukkalauta/ikkunalauta sisäpuolella kun se patteri hohkaa lämpöä altapäin siihen viherkasviin.

Mulla käy ihan samalla tavalla vaikka laitan olkkarin pöydälle. ap

Vierailija
14/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasteletko liikaa? Se on hyvin yleistä. Onhan ruukun pohjassa reikä, josta liika vesi pääsee pois? Jos on taipumusta ylikasteluun, niin suosittelen lasittamattomia saviruukkuja, ne imevät vettä ja haihduttavat myös seinämän läpi.

Vetääkö ikkunasta?

Liian lähellä lämpöpatteriakaan kasvit eivät viihdy.

Kukkien lähellä ei kannata pitää hedelmäkulhoa, se nopeuttaa kukkien kuihtumista.

Vierailija
15/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremi ollakin ilman. Multaiset kasvit heikentävät sisäilman laatua.

Kyllä se on päinvastoin. Huonekasvit puhdistaa sisäilmaa.

Vierailija
16/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveille pitää puhua.

Vierailija
17/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasteletko liikaa? Se on hyvin yleistä. Onhan ruukun pohjassa reikä, josta liika vesi pääsee pois? Jos on taipumusta ylikasteluun, niin suosittelen lasittamattomia saviruukkuja, ne imevät vettä ja haihduttavat myös seinämän läpi.

Vetääkö ikkunasta?

Kukkien lähellä ei kannata pitää hedelmäkulhoa, se nopeuttaa kukkien kuihtumista.

Mä onnistun muualla kukkien kanssa, mutta en tässä talossa

Tiedän nuo kaikki vinkit, mitkä laitoit. Asuttiin vähän aikaa muualla ja ostin hortenssian. Siellä toisessa paikassa, se kasvoi valtavan upeasti. Kun tultiin tänne, niin viikon päästä kuoli.

Vierailija
18/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile helppoja vähään tyytyviä kasveja aluksi: tuonenkielo, anopinkieli, rahapuu, etelänkissus ja kastele vasta sitten kun mullan pinta on vähän kuivahtanut.

Vierailija
19/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetääkö ikkunasta?

Tiedän nuo kaikki vinkit, mitkä laitoit. Asuttiin vähän aikaa muualla ja ostin hortenssian. Siellä toisessa paikassa, se kasvoi valtavan upeasti. Kun tultiin tänne, niin viikon päästä kuoli.

Millainen ilmankosteusprosentti siellä on? Monissa uusissa kerrostaloissa (omani mukaanlukien) on järjettömän alhainen ilmankosteus ja se vaatii sumuttelua ja muuta kasvien huomiointia.

Vierailija
20/26 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetääkö ikkunasta?

Millainen ilmankosteusprosentti siellä on? Monissa uusissa kerrostaloissa (omani mukaanlukien) on järjettömän alhainen ilmankosteus ja se vaatii sumuttelua ja muuta kasvien huomiointia.

En tiedä ilmankosteusprosentteja. Me asumme vanhassa rintamamiestalossa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi