Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin loukkaus narsistille?

Vierailija
11.11.2020 |

Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?

Kommentit (1115)

Vierailija
81/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä loukkausta mikä olisi pahin. Aito narsisti loukkaantuu monista asioista ja kaikesta jos on eri mieltä hänen kanssaan tai jos arvostelee vähänkin jotain hänen tekemistään. Myös jos puhuu vaikka jostain muusta ihmisestä esim. vaikka että joku myyjä oli ollut epäkohtelias niin jos hän on itse sillä alalla hän luulee ehdottomasti että sillä viitataan häneen.

Vierailija
82/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pahimmista loukkauksista narsistille on käymättä hänen luonaan pilkattavana, lapset eivät käy edes jouluna. Jonka jälkeen narsisti jatkaa tekstiviesteineen ja kirjeineen tarpeidensa ilmaisua jotka ovat uhrinsa ivaamista, pilkkaamista, valheita, uhkauksia, sairaalloista vallanilmaisua. Naapureille ja sukulaisille narsisti mustamaalaa lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pahimmista loukkauksista narsistille on käymättä hänen luonaan pilkattavana, lapset eivät käy edes jouluna. Jonka jälkeen narsisti jatkaa tekstiviesteineen ja kirjeineen tarpeidensa ilmaisua jotka ovat uhrinsa ivaamista, pilkkaamista, valheita, uhkauksia, sairaalloista vallanilmaisua. Naapureille ja sukulaisille narsisti mustamaalaa lapsiaan.

Tai eivät vain välitä. Tällaisiakin narsisteja on.

Vierailija
84/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jättää huomiotta. Ei välitä. Ottaa etäisyyttä ja katkaisee välit. Unohtaa.

Ja unohtaa niin että keskittyy omaan elämään. Iloisena ja vapaana narskun myrskypilvestä ja kontrollista. Katse valoisaan tulevaisuuteen ja hyviin ihmissuhteisiin.

Tämä on paras keino uhrille, ja toivonkin että monelle se olisi totta eikä vain kliseitä ja sanahelinää - tämä on nimittäin muutamaan miljoonaan kertaan kuultu. Sen sijaan kunnon narsistille on aivan tuo ja lysti mitä paarialle kuuluu.

Ellei narskulla ole hovia ja ihailijoita, ei hänellä ole mitään. Että siltä kannalta ei ole yksi lysti kun ihmisiä lähipiiristä liukenee pois.

Ja hylkäyskokemushan on narsistille tosi iso pelko ja vahva kokemus. Sitä hän pyrkii välttämällä kaikilla tavoilla, että hovilainen pysyy. Hyvällä ja etenkin pahalla. Manipuloinnilla, pelottelulla, uhkailulla, kontrollilla, lannistamalla jne.

Että kyllä se häipyminen narskulle tuntuu vaikkei sitä näytäkään ja kääntää sen toisen "häpeäksi".

Vierailija
85/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignooraaminen, ns. grey rock -menetelmä, googlatkaa. Valitettavasti tulokset ovat englanniksi, Suomessa ilmeisesti tullaan vähän jälkijunassa mitä tulee puolustautumiskeinoihin narskua vastaan. Itse ajattelin pitkään, ettei kivimenetelmä voi toimia, mutta psyykkasin itseni kokeilemaan sitä. Narsku on sukulainen, jota on melkolailla pakko tavata säännöllisesti, onneksi ei kovin usein. Hän on rikkonut mielenterveyttäni vuosikaudet.

Yhden, noin vuorokauden mittaisen tapaamisen aikana tapahtui selvä muutos. Toimin välinpitämättömästi, tylsästi, enkä niellyt hänen syöttejään ja myrkyllisiä huomautuksia. Olin hiljaa tai naurahdin niille tylsämielisesti, vaikka sisällä kiehui. Olin hänelle emotionaalisesti täysin katatoninen.

Tapaamisen lopulla narsku alkoi seurata kintereilläni selvästi hämmentyneenä. Hän tuli viereeni ja alkoi käskyttää minua hätääntyneenä. Minun piti katsoa hänen tuomaansa esinettä, "Hanna, katso tätä kynää, katso, nyt katsot sitä Hanna!!" Hymähdin ja lähdin pois. Hän oli pois tolaltaan, vaikka älykkäänä ihmisen peittää sen hyvin.

Odotan innolla seuraavaa tapaamistamme. Olen saanut itse hämmästyttävän määrän energiaa, kun sitä ei valunutkaan narskulle kuten aiemmin.

Jos ei reagoi narsistin ärsytykseen, on todennäköistä että hän nostaa panoksia niin kauan että saa haluamansa reaktion.

Exä oli erittäin huomionkipeä. Hän halusi hoivaa. Hoiva kun on huomiota. Minun olisi pitänyt koko ajan silittää ja helliä häntä. Kun nousin sohvalta, hän tökki minua takapuoleen yhdellä sormella. Suutuin tietysti ja hän sanoi, että sua on kiva kiusata kun suutut. No en sitten jatkossa reagoinut moiseen. Sitten tuli nyrkistä selkään "ai mä vaan heilautin kättä vahingossa". Sitten kovia kyynärpää lyöntejä "ai sä olit siinä, en huomannut". En reagoinut. Jossain vaiheessa hän käveli perässäni huoneesta toiseen läpsien. Laitoin yhteisiä pyykkejämme ja hän tönäisi pinon lattialle. Kysyin rauhallisesti miksi teit noin, mutta en suuttunut. Hänen vastauksensa oli, että minä olen hullu, kun kuvittelen hänen kiusaavan. Saatoin lukea sanomalehteä, hän istui lattialle niin etten nähnyt häntä lehden takaa ja sieltä hän löi lehteä, häiriten lukemista. Annoin lehden hänelle, että saa lukea vuorostaan jolloin hän vain heitti lehden pois. Raskainta oli kai valvotus. Hänellä meni myöhään iltaisin eikä koskaan voinut hiipiä hiljaa vaan piti herättää minut yleisökseen sitä omakehua kuuntelemaan. Kului kuukausia enkä oikein reagoinut siihen perseilyyn. Taisi olla kyynärpäälyöntejä seuraavalla viikolla, kun hän sitten kävi käsiksi kunnolla. Ai niin ne kerrat kun tuli kännissä kotiin,nukuin vielä kun hän työnsi likaiset sormet alapäähäni, nykyään se kai luetaan raiskaukseksi.

Kyse on aina alistuseleistä.

Narsisti on lapsen tasolla, kun tahtoo kaiken menevän mielensä mukaan ja raivostuu jos ei mene. Huomiontarve on pohjaton.

Narsistia voi pahemman uhatessa joutua myötäilemään jotta pääsee tilanteesta pois. Kun mahdollista, narsisti on jätettävä lopullisesti.

Vierailija
86/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja unohtaa niin että keskittyy omaan elämään. Iloisena ja vapaana narskun myrskypilvestä ja kontrollista. Katse valoisaan tulevaisuuteen ja hyviin ihmissuhteisiin.

Tämä on paras keino uhrille, ja toivonkin että monelle se olisi totta eikä vain kliseitä ja sanahelinää - tämä on nimittäin muutamaan miljoonaan kertaan kuultu. Sen sijaan kunnon narsistille on aivan tuo ja lysti mitä paarialle kuuluu.

Ellei narskulla ole hovia ja ihailijoita, ei hänellä ole mitään. Että siltä kannalta ei ole yksi lysti kun ihmisiä lähipiiristä liukenee pois.

Mutta yksikin riittää.

Isäni, erittäin paha narsisti ellei psykopaatti jopa, on ympäriltään karkoittamut kaikki sukulaiset, tutut, entiset työkaverit, naapurit, omat lapsensa ja omat sisaruksensa.

Mutta ei haittaa! Yhä on alistettu puoliso jota voi hakata ja pieksää. Yksikin riittää siihen että hän voi tuntea itsensä ylivertaiseksi.

Olen täysin samaa mieltä, että narsistille riittää se yksikin tukija. Puolisolle ei tarvitse tehdä fyysistä väkivaltaa, vaan riittää äärimmäisiin kiemuroihin viety henkinen väkivalta, joka tietty vaatii uhrilta jotain oikeudentajottomuutta ja jotain väkivalta esimerkkiä, henkistä ja fyysistä lapsuudenkodissaan, kun puoliso hakkaa lapsiaan narsistin käskystä.

Vierailija
87/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks narskuilla yleensä velkoja ?

Vierailija
88/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun narsisti on oma vanhempi, siitä ei pääse eroon. Siis koskaan. Mullakin ollut jo välit poikki pitkään narsistivanhempaan mutta hän kiusaa minua yhä välikäsiä käyttäen. Ja tämä v*tuttaa joka päivä. Tuosta pääsee eroon vasta kun se pukkaa horsmaa.

Tee saneeraus, tutki, kysy, valitse, poista. Keskustele välikäsien kanssa, huomaat että joitain heistä on järkevää laittaa pois elämästäsi, heitä jotka eivät halua ymmärtää paitsi jos tarjoat parempaa diiliä mustamaalauksen suhteen.

Vierailija
89/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hylkäyskokemushan on narsistille tosi iso pelko ja vahva kokemus. Sitä hän pyrkii välttämällä kaikilla tavoilla, että hovilainen pysyy. Hyvällä ja etenkin pahalla. Manipuloinnilla, pelottelulla, uhkailulla, kontrollilla, lannistamalla jne.

Että kyllä se häipyminen narskulle tuntuu vaikkei sitä näytäkään ja kääntää sen toisen "häpeäksi".

Minä urpo pysyin hovilaisena sillä, että odotin saavani takaisin tavarat ja rahat joita hän oli pihistänyt. Aina olisi huvittanut lopettaa yhteydenpito, mutta toivoin henkilökohtaista omaisuutta on takaisin. Kun viimein päästin irti tavaroista, enkä enää vastannut puhelimeen joka soi yhä useammin, eikö tuo yli satakiloinen sontaläjä ilmestynyt ovenitaskse väijymään. Jossain vaiheessa pääsi sisään yksinkertaisesti niin että veti oven voimalla auki, käveli sisään ja oli kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Eroyritykset olisi pitänyt aloittaa jo paljon aiemmin. Meni vuosia hukkaan ja suututtaa.

Vierailija
90/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks narskuilla yleensä velkoja ?

Ei ole. Kaikki rahat on kupattu vaivihkaa ja hilaiselossa muilta, vanhemmilta, sukulaisilta, lapsilta ja puolisolta. Narsku on rikas, vailla ammattia. Velalllisuus tai velattomuus ei kuitenkaan ole mikään narskun määrite tai ominaisuus.

Vierailija
91/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, eikä mulla ollu kiire muutenkaan

Vierailija
92/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki normaali elämä ja normaalit ihmiset ovat narsistille pelkkää loukkausta.

Vierailija
93/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ignooraaminen, ns. grey rock -menetelmä, googlatkaa. Valitettavasti tulokset ovat englanniksi, Suomessa ilmeisesti tullaan vähän jälkijunassa mitä tulee puolustautumiskeinoihin narskua vastaan. Itse ajattelin pitkään, ettei kivimenetelmä voi toimia, mutta psyykkasin itseni kokeilemaan sitä. Narsku on sukulainen, jota on melkolailla pakko tavata säännöllisesti, onneksi ei kovin usein. Hän on rikkonut mielenterveyttäni vuosikaudet.

Yhden, noin vuorokauden mittaisen tapaamisen aikana tapahtui selvä muutos. Toimin välinpitämättömästi, tylsästi, enkä niellyt hänen syöttejään ja myrkyllisiä huomautuksia. Olin hiljaa tai naurahdin niille tylsämielisesti, vaikka sisällä kiehui. Olin hänelle emotionaalisesti täysin katatoninen.

Tapaamisen lopulla narsku alkoi seurata kintereilläni selvästi hämmentyneenä. Hän tuli viereeni ja alkoi käskyttää minua hätääntyneenä. Minun piti katsoa hänen tuomaansa esinettä, "Hanna, katso tätä kynää, katso, nyt katsot sitä Hanna!!" Hymähdin ja lähdin pois. Hän oli pois tolaltaan, vaikka älykkäänä ihmisen peittää sen hyvin.

Odotan innolla seuraavaa tapaamistamme. Olen saanut itse hämmästyttävän määrän energiaa, kun sitä ei valunutkaan narskulle kuten aiemmin.

Miten aiot reagoida sinun ja narskun yhteisiin läheisiin, jotka alkavat käyttäytyä omituisesti ja välttävät seuraasi? Narsku mustamaalaa sinua selkäsi takana ja on leimannut sinut muille sellaiseksi jota et ole.

Se on jo alkanut, yhteinen tuttava ei tervehtinyt kun tuli kadulla vastaan, katsoi päin muttei tosiaan vastannut tervehdykseen. En vielä tiedä, miten suhtautua asiaan, mutta pakko minun on pelastaa itseni.

Esim toiselle paikkakunnalle muutto kuulostaa radikaalilta, mutta kun on kyse ainoasta elämästä, keinot löytyy. Eikä tietenkään somessa kannata levitellä kaikkea. Edes silloin jos on löytänyt uuden kumppanin. Ihmissuhteet on pääomaa: oikeita ystäviä kannattaa suojella. Toki narsisti on todella utelias, mutta sinun uudet kuviot, kaverit, harrastukset ym, ei kuulu enää hänelle.

Vierailija
94/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elostelija?

Vierailija
95/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elostelija?

Kuka?

Vierailija
96/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartoitatko sillä paarilla, par putter. 

Vierailija
97/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi tarinan päähenkilö.

Vierailija
98/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei reagoi narsistin ärsytykseen, on todennäköistä että hän nostaa panoksia niin kauan että saa haluamansa reaktion.

Exä oli erittäin huomionkipeä. Hän halusi hoivaa. Hoiva kun on huomiota. Minun olisi pitänyt koko ajan silittää ja helliä häntä. Kun nousin sohvalta, hän tökki minua takapuoleen yhdellä sormella. Suutuin tietysti ja hän sanoi, että sua on kiva kiusata kun suutut. No en sitten jatkossa reagoinut moiseen. Sitten tuli nyrkistä selkään "ai mä vaan heilautin kättä vahingossa". Sitten kovia kyynärpää lyöntejä "ai sä olit siinä, en huomannut". En reagoinut. Jossain vaiheessa hän käveli perässäni huoneesta toiseen läpsien. Laitoin yhteisiä pyykkejämme ja hän tönäisi pinon lattialle. Kysyin rauhallisesti miksi teit noin, mutta en suuttunut. Hänen vastauksensa oli, että minä olen hullu, kun kuvittelen hänen kiusaavan. Saatoin lukea sanomalehteä, hän istui lattialle niin etten nähnyt häntä lehden takaa ja sieltä hän löi lehteä, häiriten lukemista. Annoin lehden hänelle, että saa lukea vuorostaan jolloin hän vain heitti lehden pois. Raskainta oli kai valvotus. Hänellä meni myöhään iltaisin eikä koskaan voinut hiipiä hiljaa vaan piti herättää minut yleisökseen sitä omakehua kuuntelemaan. Kului kuukausia enkä oikein reagoinut siihen perseilyyn. Taisi olla kyynärpäälyöntejä seuraavalla viikolla, kun hän sitten kävi käsiksi kunnolla. Ai niin ne kerrat kun tuli kännissä kotiin,nukuin vielä kun hän työnsi likaiset sormet alapäähäni, nykyään se kai luetaan raiskaukseksi.

Kyse on aina alistuseleistä.

Narsisti on lapsen tasolla, kun tahtoo kaiken menevän mielensä mukaan ja raivostuu jos ei mene. Huomiontarve on pohjaton.

Narsistia voi pahemman uhatessa joutua myötäilemään jotta pääsee tilanteesta pois. Kun mahdollista, narsisti on jätettävä lopullisesti.

Pyydän heti anteeksi, että aion nyt sohaista muurahaispesään. Lukiessani kertomasi, mielestäni kyse on vain huonosta suhteesta, joka on tullut tiensä päähän. Toisen narsismista se ei kerro. Näitä seurustelukokemuksia kun lukee, johdatten että toinen osapuoli on narsisti, pitäisi ensimmäiseksi selvittää perinpohjin mitä narsismi on. Se lähtee lapsuudesta, sen jälkeisestä narsistisesta käytöksestä jatkuvasti. Kaikki kommentit, mihin olen palstalla törmännyt on sitä että kumppani on läimäissyt ja uhannut ja uhrit eivät kerro omasta osuudestaan mitään. Ovatko he koko serustelusuhteen aikan olleet mykkiä, ei henkistä väkivaltaa ollenkaan? Tuskin. Nämä suhdestoreissa ei edes tajuta pätkän vertaakaan narsismista, ei välitetä ottaa selvää, suhde karilla niin otetaan trendisana. Kun ei edes tajuta, mitä on narsismi.  Kun suhteessa kahdella ihmisellä on ongelmia, mitä tahansa se sisältääkin, kyse ei ole narsismista, kun kommunikaatio, huonon itsetunnon ilmaisu tai suksimisen pois suhteesta tökkii.

Vierailija
99/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipide. Se ohittaa loukkauksena jopa dissauksen.

Vasta jos sen* jälkeen *estää yhteydenpidon, raivo kasvaa suuremmaksi.

Vierailija
100/1115 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistijohtaja saa potkut.

Huomaa kun hovi katoaa että ketään ei kiinnosta. Ei ollut mitään. Itseluottamus katoaa. Keisarinnalla ei ollut vaatteita.

Tai kansa kadulla keskisormien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi