Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin loukkaus narsistille?

Vierailija
11.11.2020 |

Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?

Kommentit (1115)

Vierailija
321/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi narsistia tai ketään pitäisi tietoisesti loukata? En ymmärrä ap:n kysymystä. Aika moni näistä vinkeistä täällä kolahtaa keneen tahansa meistä. Itselleni tulee mieleen, haluaako ap testata epäillyn narsistin sietokykyä ja saada vahvistusta omalle näkemykselleen? Minun ex-mieheni oli diagnosoidusti narsisti paykopaattisin lisin. Olisin kuollut, jos olisin tietoisesti lähtenyt aikanaan loukkaamaan. Omassa harhaisessa päässään alkoi kääntää asiaa niin, että minä olisin se sekopää. Googletteli netistä ”millainen on naisnarsisti”, petti ja suuttui sitten minulle kun en enää luottanut, selkeästi olin hänen mielestään narsisti.

No samalla mitalla takaisin antaminen on varsin normaali ja luonnollinen reaktio ihmisillä, se on tapa määritellä ja puolustaa omia rajoja.

Ihan yleisesti kannattaa muistaa vanha viisaus: "Jos olet lähdössä kostoretkelle, kaiva ensin 2 hautaa..."

Näin siis normaalien ihmisten kesken.

Mikäli koston kohde on narsisti, riittää yleensä että kaivaa vain yhden haudan ennakkoon, eli omansa... :(

Vierailija
322/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on hyvä esimerkki siitä, kuinka narsisti kääntää tappiotkin voitoikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin loukkaus narsisteille täälläon että myrkylliset ketjut esim Maisa torpasta poistetaan. Tämä on totuus. Oli millainen ihminen hyvänsä, nuo haukkumaketjut ovat sairaita. Mitähän nyt tekevät kun menee poistoon. Peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
324/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi narsistia tai ketään pitäisi tietoisesti loukata? En ymmärrä ap:n kysymystä. Aika moni näistä vinkeistä täällä kolahtaa keneen tahansa meistä. Itselleni tulee mieleen, haluaako ap testata epäillyn narsistin sietokykyä ja saada vahvistusta omalle näkemykselleen? Minun ex-mieheni oli diagnosoidusti narsisti paykopaattisin lisin. Olisin kuollut, jos olisin tietoisesti lähtenyt aikanaan loukkaamaan. Omassa harhaisessa päässään alkoi kääntää asiaa niin, että minä olisin se sekopää. Googletteli netistä ”millainen on naisnarsisti”, petti ja suuttui sitten minulle kun en enää luottanut, selkeästi olin hänen mielestään narsisti.

Arvaan että pettämisestä kiinni jäädessään selitti tekonsa jotenkin niin, että se oli sinun vikasi, eli sinä olit se, joka omalla toiminnallaan ja käytöksellään "ajoi hänet vieraaseen syliin" ?

Tässä tapailin hetken miestä, jolla tosissaan oli pää aivan sekaisin. En sitä aluksi tietenkään tajunnut vaan etsin syitä väärinymmärryksistä sun muista, mutta lopulta tajusin että kaikki vääntyy, kääntyy, sekoittuu, omia tarinoita keksitään ja omat viat näki tietenkin minussa ym. Lopulta olin kyllä aivan sekaisin, että tavallaan musta tuli se hullu, mitä hän mulle alusta lähtien hoki. Ei tullut mieleen tahallaan enää pahemmin loukata, koska raivarit tuli jo siitä että tyyliin hengitin. Mikään ei ollut mieleen. Tässä mukana oli myös alkoholin runsasta käyttöä, mutta pohjalla oli jotain hyvin hämärää ja vaarallista. Onneksi jätti mut rauhaan, kun löysi uuden uhrin. Toki harmi tälle toiselle naiselle, mutta toivottavasti hän selvisi jotenkin. En hetkeäkään usko, että olisi kenellekään muulle erilainen.

Vierailija
325/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

old wise kirjoitti:

F60.8 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistiha näyttää terapiassa parhaan puolensa eli näyttelemisen. Hän puhuu terapeutit ja lasut puolelleen, itkeä tirauttaa tarvittaessa kyyneleenkin. Hän on siinä niin taitava, että saa kaikki puolelleen ja sinä jäät olemaan se "paha" henkilö, jonka syytä kaikki on.

Voi kyllä! Ihmettelen, miten sossuilla ei ole enempää tieto-taitoa narsistien kanssa toimimiseen ja ylipäätään narsistin tunnistamiseen.

Annetaan nyt sellainen synninpäästö ”sossuille”, että ei ole ihan helppoa tunnistaa ihmistä, joka on harjoitellut rooliaan koko elämänsä, joka ikinen päivä, kaiken hereilläolo aikansa...

Oletettu narsisti on niin vaikeasti määriteltävissä, ettei terapeutitkaan voi lyhyessä ajassa tunnistaa tätä persoonallisuushäiriötä. Jokaisen tähän ketjuun osallistuvan lukijan ja kirjoittajan olisi hyvä kuukkeltaa muutama aihetta koskeva linkki ja lukea ne ajatuksella. Saattaa yllättää, ja on oltava aika hyvin perillä narsismista ennenkuin sanoo jotakuta narsistiksi. On kovin helppoa nimittää narsistiksi ihmistä, jolla on jotain narsismiin viittaavaa käyttäytymistä, ja sellaistahan on suurella osalla ihmisistä. Sana narsisti alkaa yleistyä yhä enemmän kielenkäytössä ja sitä on helppo käyttää loukkaavana aseena toista kohtaan.

Tuosta tulikin mieleeni helppo tapa loukata narsistia: kutsu häntä narsistiksi!

Kysy Matti Meikäläiseltä "Oletko narsisti?" Matti Meikäläinen ei varmaan oikein tiedä miten tuohon oikein reagoisi.

Mutta esitä sama kysymys psykiatrille. Näet kuinka välittömästi hänen silmiensä pupillit laajenevat narsistin raivosta. Samalla hän yrittää kuitenkin ylläpitää pokerinaaman. Minun kokemukseni on että pokerinaaman ylläpitäminen on huomattavasti helpompaa tyynenä kuin vihaisena.

Vierailija
326/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignore, käänny pois ja unohda. Turha tuhlata aikaa heihin. Mitään opetuksia ei tarvitse antaa tai näyttää omaa paremmuuttaan. Tuhlaat vaan aikaasi. Kohdatessa suhtaudut kuin kehen tahansa nobody tyyppeihin.

Paras kosto on menestyä omassa elämässäsi omalla tahollasi, he kyllä tuhlaavat aikaansa googlettamalla ja some kyttäämällä sinua ja vihertyvät kateudesta, jos pärjäät heitä paremmin uralla, rakkaudessa tai harrastuksissa.

Vierailija
327/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy Matti Meikäläiseltä "Oletko narsisti?" Matti Meikäläinen ei varmaan oikein tiedä miten tuohon oikein reagoisi.

Mutta esitä sama kysymys psykiatrille. Näet kuinka välittömästi hänen silmiensä pupillit laajenevat narsistin raivosta. Samalla hän yrittää kuitenkin ylläpitää pokerinaaman. Minun kokemukseni on että pokerinaaman ylläpitäminen on huomattavasti helpompaa tyynenä kuin vihaisena.

No ei kaikki psykiatrit nyt mitään narskuja ole...

Vierailija
328/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki psykiatrit nyt mitään narskuja ole...

No ehkäpä tuossa kirjoittajalle kävi ’Freudilainen lipsahdus’ :)

Vierailija
329/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sanottu varmaan jo monta kertaa mutta huomiotta jättäminen on pahin loukkaus.

Tosin oikeita narsisteja on n 1% väestöstä. Muilla voi olla korostuneesti narsistisia piirteitä.

Jotkut taas leimaavat narsistiksi kaikki jotka on eri mieltä. Esim tiedän naisen, joka sanoo että sen äiti, sisko, oma tytär ja kaikki enitiset miehet on narsisteja. Hänessä ei ole mitään vikaa ;)

Enoni on täydellinen esimerkki, 50 vuoden kokemuksella. Kaupan tuulikaapissa ja parkkipaikalla hän on "aijaijai kuinka mukava, kyselee kaikkien kumminkaimojenkin voinnit" ja heti kun selkä on kääntynyt niin alkaa kritisoimaan näkemiään henkilöitä. Hän on myös rakentanut "hyväksikäyttöringin" jossa muut saavat tehdä hänelle ilmaisia palveluksia, ilman että hän itse antaa koskaan mitään tilalle. Kun narahtaa valehtelusta tai laittomuuksista, niin selitykset löytyvät. Seniilit vanhukset hän osaa kupata rahallisesti. Lähisuku ei halua enää olla herran kanssa missään tekemisissä mutta uskomatonta nähdä kuinka huijattavia riittää.

Vierailija
330/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignore, käänny pois ja unohda. Turha tuhlata aikaa heihin. Mitään opetuksia ei tarvitse antaa tai näyttää omaa paremmuuttaan. Tuhlaat vaan aikaasi. Kohdatessa suhtaudut kuin kehen tahansa nobody tyyppeihin.

Paras kosto on menestyä omassa elämässäsi omalla tahollasi, he kyllä tuhlaavat aikaansa googlettamalla ja some kyttäämällä sinua ja vihertyvät kateudesta, jos pärjäät heitä paremmin uralla, rakkaudessa tai harrastuksissa.

Narsisti ei pysty uraan tai harrastuksiin kuin suoritteena, ne eivät tyydytä häntä, vain niitten avulla saatu tuo hetken lohdun. Sitten hän taas ihmetteleekin miksi muilla on kaikkea ja onnellisuutta ja hänellä ei. Tik Tokilla on eräskin.

Vierailija
331/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaan että pettämisestä kiinni jäädessään selitti tekonsa jotenkin niin, että se oli sinun vikasi, eli sinä olit se, joka omalla toiminnallaan ja käytöksellään "ajoi hänet vieraaseen syliin" ?

Tässä tapailin hetken miestä, jolla tosissaan oli pää aivan sekaisin. En sitä aluksi tietenkään tajunnut vaan etsin syitä väärinymmärryksistä sun muista, mutta lopulta tajusin että kaikki vääntyy, kääntyy, sekoittuu, omia tarinoita keksitään ja omat viat näki tietenkin minussa ym. Lopulta olin kyllä aivan sekaisin, että tavallaan musta tuli se hullu, mitä hän mulle alusta lähtien hoki. Ei tullut mieleen tahallaan enää pahemmin loukata, koska raivarit tuli jo siitä että tyyliin hengitin. Mikään ei ollut mieleen. Tässä mukana oli myös alkoholin runsasta käyttöä, mutta pohjalla oli jotain hyvin hämärää ja vaarallista. Onneksi jätti mut rauhaan, kun löysi uuden uhrin. Toki harmi tälle toiselle naiselle, mutta toivottavasti hän selvisi jotenkin. En hetkeäkään usko, että olisi kenellekään muulle erilainen.

Psyykkisesti epätasapainoinen nainen seurusteli päihdeongelmaisen lapsellisen miehen kanssa. Älkää nyt antako sitä narsismi diagnoosia kaikille.

Vierailija
332/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"et ole oikeasti narsisti" pitäisi olla narsistille pahin loukkaus, koska tosi narsisti tietää olevansa narsisti ja nauttii siitä.

Vierailija
333/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap!

Onko mahdollista, että juttelisit aivan asiallisesti tästä aiheesta sen henkilön kanssa jolle olet pahoittanut mielesi?

Vierailija
334/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tyyppi lähti eräältä työpaikalta ovet paukkuen ja julistaen, että te meette nyt konkurssiin, kun ette arvostaneet hänen töitään tarpeeksi. Arvostusta tuli, mutta josku oli pakko toppuutella, esim. tavaraa ei voi rajalliseen varastoon tilata älyttömiä määriä uskoen, että kaikki menee kaupaksi. 

Kostona narsisti kokee sen, kun on kuullut, että työpaikalla on nykyään  henki, hilavitkuttimet on saatu myytyä alessa pois omakustannehintaan ja uudet tuotteet, joita otetaan varastoon vain pieniä määriä, tuovat hyvää tulosta. Hän on kuulemma tästä vihainen ja julistanut, että myyntiä olisi enemmän, jos hän olisi jatkanut. Tosiasiassa hänen aikanaan firma oli lähellä joutua vaikeuksiin tuon valtavan tilaushimon vuoksi. Pomokin oli kyllä aika toope, kun antoi tälle niin nopeasti valtaa ja tämä osasi puhua itselleen sitä valtaa. Uudessa työpaikassa tekee nyt samaa. Aloitti hillitysti, mutta kuulemani mukaan sama tilaushimo jatkuu. Mä luulen, että hänellä on jonkinlainen riippuvuus tavaran tilauksesta, silmät kiiluen tilaa lisää ja lisää. En osaa sanoa onko tämä narsismia, mutta kuvaus sopii. Hän kokee aina sen, kun hänen lähtönsä jälkeen menee paremmin yhdessä tai useammassa osa-alueessa, olevan itseään vastaan. 

(yksityiskohtia muutettu). 

Vierailija
335/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap!

Onko mahdollista, että juttelisit aivan asiallisesti tästä aiheesta sen henkilön kanssa jolle olet pahoittanut mielesi?

https://blogs.psychcentral.com/psychology-self/2018/08/narcissist-argui…

Tämä on englanniksi, mutta kuvailee aika hyvin millaista on yrittää "jutella aivan asiallisesti" narsistisen henkilön kanssa.

Vierailija
336/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttele vähitellen kunnes et ole missään tekemisissä.

Narsku on aina varmistanut, että sinä vaikutat täydeltä sekopäältä lähipiirille vaikka kertoisit totuuden. (Narsku on kertonut ennakkoon asioista vihjaillen, että olet valehtelija, petturi, et halua erota jne, jolloin kertomasi jälkeen on helppo koota asia omaksi hyväksi, ”muistatko kun kerroin”).

Ajantuhlausta narskujen kanssa olo ja vielä enemmän heihin tuhlattu aika suhteen jälkeen.

Tuttua. Me oltiin kerran menossa yhteisen tutun juhliin yhteisen lapsen ja tämän narskun uuden kumppanin kanssa. Tämä uusi kumppani suhtautui minuun jotenkin oudosti, mistä en taaskaan yllättynyt yhtään. Illan mittaan kuitenkin tutustuin häneen. Lapsen isä puolestaan oli todennäköisesti jättänyt auki kaksi vaihtoehtoa; hän saisi "kutsun työkeikalle" jos tulisimme liian hyvin uuden kumppanin kanssa toimeen tai sitten kutsua ei tulisi, jos hänen suunnitelmansa olisi toteutunut ja hän olisi saanut naureskella uuden kumppaninsa kanssa minulle kenties isommalla porukalla. Minä olisin hänen logiikkansa mukaan kärsinyt yksin jossain ja ollut hänen kyydissään riippuvainen.

Myöhemmin, ystävystyttyäni tämän uuden kumppanin kanssa kävi ilmi, että lapsen isä oli ennen juhlia naureskellen kertonut, että olen sekaisin ja että uusi kumppani tulisi vielä näkemään, mitä hän oli tarkoittanut.

Vuosia myöhemmin , lapseni isoissa juhlissa, hänen pitikin mennä yhtäkkiä hakemaan myrskyn merkkinä kaveriaan lentokentältä. Minä kiersin ikään kuin "emäntänä" seurustelemassa kaikkien vieraiden, myös tämän narskun sukulaisten kanssa. Olivathan he myös lapseni sukulaisia. Narsku ei tullut takaisin ennen kuin juhlien päätyttyä, jolloin hänen uusi kumppaninsa oli hyvän aikaa odottanut. Tarjosimme hänelle kyytiä, mikäli narsku ei tulisi, mutta tuli sitten kuitenkin. Ilmeisesti jotakuta piti saada hallita kun juhlissa se ei onnistunut.

Olipa sekavaa, en tajunnut yhtään.

Minä tajusin ihan hyvin.

Vierailija
337/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkiksi viime viikolla narsisitimieheni kanssa käymä asiallinen keskustelu:

Minä: Miksi valehtelit mulle eilen asiasta xx.

Narsisti Mies: Mitä tarkoitat? En ole valehdellut sulle eilen.

M: Kun puhuit asiasta x, niin et puhunut totta. Miksi?

NM: Nyt valehtelet kyllä! En ollut eilen edes kotona. Sulla taitaa olla todella huono muisti tai olet jotenkin harhainen.

M: Totta, se olikin toissapäivänä. Sekoitin päivät. Miksi valehtelit mulle toissapäivänä?

NM: Kuule, sinä et itsekään tiedä oikein mistä puhut, eikä sun muistiin näköjään voi luottaa tippaakaan. En jaksa tällaista keskustelua, kun puhut ihan mitä sattuu. *poistuu paikalta*.

Vierailija
338/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tyyppi lähti eräältä työpaikalta ovet paukkuen ja julistaen, että te meette nyt konkurssiin, kun ette arvostaneet hänen töitään tarpeeksi. Arvostusta tuli, mutta josku oli pakko toppuutella, esim. tavaraa ei voi rajalliseen varastoon tilata älyttömiä määriä uskoen, että kaikki menee kaupaksi. 

Kostona narsisti kokee sen, kun on kuullut, että työpaikalla on nykyään  henki, hilavitkuttimet on saatu myytyä alessa pois omakustannehintaan ja uudet tuotteet, joita otetaan varastoon vain pieniä määriä, tuovat hyvää tulosta. Hän on kuulemma tästä vihainen ja julistanut, että myyntiä olisi enemmän, jos hän olisi jatkanut. Tosiasiassa hänen aikanaan firma oli lähellä joutua vaikeuksiin tuon valtavan tilaushimon vuoksi. Pomokin oli kyllä aika toope, kun antoi tälle niin nopeasti valtaa ja tämä osasi puhua itselleen sitä valtaa. Uudessa työpaikassa tekee nyt samaa. Aloitti hillitysti, mutta kuulemani mukaan sama tilaushimo jatkuu. Mä luulen, että hänellä on jonkinlainen riippuvuus tavaran tilauksesta, silmät kiiluen tilaa lisää ja lisää. En osaa sanoa onko tämä narsismia, mutta kuvaus sopii. Hän kokee aina sen, kun hänen lähtönsä jälkeen menee paremmin yhdessä tai useammassa osa-alueessa, olevan itseään vastaan. 

(yksityiskohtia muutettu). [/

Onko tää tapahtunut apteekissa?😀

Vierailija
339/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkiksi viime viikolla narsisitimieheni kanssa käymä asiallinen keskustelu:

NM: Nyt valehtelet kyllä! En ollut eilen edes kotona. Sulla taitaa olla todella huono muisti tai olet jotenkin harhainen.

M: Totta, se olikin toissapäivänä. Sekoitin päivät. Miksi valehtelit mulle toissapäivänä?

NM: Kuule, sinä et itsekään tiedä oikein mistä puhut, eikä sun muistiin näköjään voi luottaa tippaakaan. En jaksa tällaista keskustelua, kun puhut ihan mitä sattuu. *poistuu paikalta*.

Ihan kuin mun parisuhteesta! Mies lopuksi toteaa mun herjaavan häntä ja lähtee pois. Alkaa mykkäkoulu joka päättyy vasta kun alan lepytellä miestä. Alkuperäinen asia ei täten koskaan tule käsiteltyä tai puhuttua vaan jää kjmmittelemn mun päähäni omaa elämäänsä. Jos palaan aiheeseen myöhemmine, narskumies tihahtaa miten pitäs elää nykyhetkessä eikä menneisyydessä.

Vierailija
340/1115 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mun parisuhteesta! Mies lopuksi toteaa mun herjaavan häntä ja lähtee pois. Alkaa mykkäkoulu joka päättyy vasta kun alan lepytellä miestä. Alkuperäinen asia ei täten koskaan tule käsiteltyä tai puhuttua vaan jää kjmmittelemn mun päähäni omaa elämäänsä. Jos palaan aiheeseen myöhemmine, narskumies tihahtaa miten pitäs elää nykyhetkessä eikä menneisyydessä.

Jep, ja sitten ottaa uudelleen esille, "en minä ole enää sama ihminen, olen muuttunut!". Ja vielä myöhemmin, "ei kuulosta minulta ollenkaan, en tekisi tuollaista, nyt kuvittelet kyllä, sun pitäisi hakea apua itsellesi, olet sairas! Sulla jokin ihme pakkomielle, taidat itse olla tuollainen". Ja koko ajan se sama häiritsevä käytös jatkuu josta on toistuvasti yrittänyt huomauttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan