Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin loukkaus narsistille?

Vierailija
11.11.2020 |

Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?

Kommentit (1115)

Vierailija
361/1115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin loukkaus narskulle on se, kun uhri pääsee hänestä irti, tervehtyy narskun tekemistä sairaista asioista, on aidosti välinpitämätön narskua kohtaan, ignooraa narskun, sekä jatkaa omaa elämäänsä menestyen siinä, ja toteuttaen omia unelmiaan joita narsku epätoivoisesti yritti sabotoida.

Vierailija
362/1115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämällä. Sen jälkeen kylläkin koittaa kostaa kaikin mahdollisin tavoin ja niin pitkään kunnes löytää seuraavan uhrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

F60.8 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on lisäksi erityinen lahja saada kuulijat puolelleen.  Jopa terapeutit ja psykiatrit lankeavat heidän ansoihinsa, koska narsisti osaa näytellä täysin luontevasti normaalia, järkevästi käyttäytyvää ihmistä.

.

Kyseessä ei ole mikään lahja, vaan pitkäjänteisen, jopa kymmeniä vuosia jatkuneen harjoittelun tulos.

En lähtisi ohjaamaan narsistia mihinkään terapiaan, mikäli hän ei itse sitä halua.

Edes terapiaan halukasta narsistia ei pitäisi terapiaan päästää, ennenkuin hänen motiivinsa on selvitetty.

Totta.  Narsisti saattaa haluta terapiaan juuri siksi, että voi siellä loistaa!  Hän tulee terapiaan tervehenkisen oloisena, reippaana, hyvänä ihmisenä.  Hän keskustelee asiallisesti ja miellyttävästi terapeutin kanssa.  Varsinkin, jos narsisti on mies, ja terapeutti on nainen, mies käyttää kaiken viehätysvoimansa saadakseen terapeutin puolelleen.  Ja kummallisen usein kuulemma onnistuu.  Luin jonkun teoksen tästä aiheesta joku aika sitten.  Suositeltiin, ettei ikinä lähdetä narsistin kanssa terapiaan.  Se vain ruokkii tämän itserakkautta ja kuvitelmaa omasta ylivoimaisuudestaan.

Mun tuttavaperheen mies oikein säihkyi ja säteili terapiakäyntinsä jälkeen ja halusi tavata terapeutin uudestaan, ilman muuta.  Se keskusteluhan oli hänelle niin virkistävää ja upeaa, kun sai olla keskipiste ja huomion kohteena, antaa oikein sitä parastaan itsestään.  Eihän hänessä mitään vikaa ole, hänhän on fiksu ja filmaattinen ihminen, tuo toinen se on aivan mielenvikainen outoine syytöksineen ja kuvitteluineen.  Siinä istunnossa puhuttiin HÄNESTÄ ja HÄNEN TARPEISTAAN ja TUNTEISTAAN, joita hän sai feikata mielin määrin, olla oikea kukkulan kuningas!

Ja siis niin pahinta laatua oleva narsisti kuin ikinä olla voi.  Äitinsä palvoma keikari, joka oli vahingossa joutunut naimisiin ihan tavallisen naisen kanssa, joka ei hänen ainutlaatuisuuttaan sitten nähnytkään ja kohteli häntä ihan normaalisti.  Kun hänhän tarvitsi kuninkaan kohtelun.  Teki uskomattomia tempauksia, koska hän nyt vaan saa tehdä mitä tahansa ja vaimon tehtävä on myötäillä ja antaa huomiota ja ihailla ja paikkailla hänen jälkiään.  Pakotti vaimonsa jopa  menemään hänen työpaikalleen keskustelemaan miehen esimiehen kanssa, miten hyvä ja älykäs mies oli ja vaatimaan tälle enemmän arvostusta esimieheltään.  Järkyttävää.  

Vierailija
364/1115 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoa : "mä oon johtajatyyppiä, jos haluut olla jonon jatkona, niin sinne vaan' 😂

Vierailija
365/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, ehkä joku on jo tämän maininnut. Mutta voisin kuvitella, että narsistia loukkaa hänen älykkyytensä tai muun ”pätevyytensä” kyseenalaistaminen, varsinkin muiden ihmisten läsnäollessa.

Vierailija
366/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoista en tiedä, mutta käytöksellään osoittaa olevansa häntä vahvempi tai aika välinpitämätön. Ettei taivu, eikä alistu manipuloitavaksi. Alkaa ystävällisen etäiseksi siinä vaiheessa, kun tälläinen piirre tulee esille tai varmistuu.

Vierailija
367/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko narsistilapsen vanhempi aina narsisti myös? Erään henkilön lähipiirissä suvussa kaikki ovat narsisteja mutta ei hän itse tietenkään.

Vierailija
368/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä narsistia pitää loukata? Aika narsistiselta kuulostaa. Fiksumpaa vaan heivata se elämästä kokonaan.

Vierailija
369/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini on aikamoinen...

Yli 50 v mies jo mutta menee discoihin bailaamaan 18...25 v kanssa. Koettaa iskeä mimmejä.

Aina ottaa räkäkännit ja sekoilee.ei välitä seurauksista.

Pukeutuu vain merkkivaatteisiin tai näyttäviin, omitusiin asuihin. Hakee huomiota.

Hänellä on satoja kavereita ja tuhansia fb kamuja. Menee noiden luo säännöllisesti juhlimaan, syömään, juomaan ja saunomaan. Ilmaisesti toki, itse ei vie mitään.

Pummaa ja lokkeilee joka paikassa.

Vihaa työtä ja arkea, haluaa vain juhlia ja ryypätä joka päivä.

Myös su ja ma ovat hälle bilepäiviä!!!

Haluaa aina olla juhlien päähahmo, juhlakalu jolle tulee antaa lahjoja, huomiota ja viinaa.

On riitautunut useiden kanssa. Siksi pitää satojen ihmisten rinkiä ympärillään että on varaa tiputtaa kamuja pois.

Etsii ilmaisen viinan bileitä, niitä on hki joka viikko rafloissa vipeille. Tutkii ne tarkasti ja menee aina paikalle.

On siis pahasti alkoholisoitunut. Hygienia on jo romahtanut, silti esittää yläluokkaista.

Omaa joka klubille vippikortin hki. Mutta saanut myös porttikieltoja sikailunsa takia

On äärimmäisen pihi, pummii joka paikassa.

Että voisi olla jonkin sortin narsisti hän... Rasittavaa seuraa.

Vierailija
370/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et aijaa en muista sua ollenkaan. Enkä edes muistele. Hö.

Niinku ap et ou nou

Vierailija
371/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni narsistista on eksäni ja hänen kanssaan paska osui todella tuulettimeen siinä kohtaa kun jätin hänet. Teki kaikkensa, ensin houkutellakseen minut takaisin (koska kulissit sortuu muuten) ja kun huomasi ettei onnistu niin heitti silmään vaihteen jossa yritti murtaa minut henkisesti solvauksilla, vainoamisella ja sillä, että ei antanut jutella lapsilleni (5 v ja 6 v) sillä viikolla kun lapset hänellä.

Paras ase tuollaista vastaan on pysyä asiallisena ja jättää narsistin meuhkaaminen omaan arvoonsa. Tällöin hän ei saa haluamaansa reaktiota ja huomaa että ei enää pysty hallitsemaan sinua. Kaikkensa tulee yrittämään ja käyttää myös lapsia satuttaakseen sinua. Syyttää sinua maailman tappiin asti eikä tule koskaan myöntämään että itsessä vika.

Oma eksäni on jo asunut uuden puolisonsa kanssa melkein 10 vuotta ja silti minä olen hänen elämänsä vakisylkykuppi. Mutta karma iskee, kumpikin lapsi päätti peruskoulun päättyessä muuttaa täysin minun luokseni ja tätähän narsisti ei siedä, laittoi välit poikki lapsiinsa koska hänen mielestään lapset valitsivat minut hänen sijastaan. Tuon myötä kumpikin teini nähnyt sen puolen isästään minkä vuoksi minä jätin kyseisen ihmisen ja tosiaan kun naamari tippuu niin se tippuu sitten huolella. Lapseni olivat aivan tyrmistyneitä kun näkivät isänsä todellisen luonteen. 

Paras kuitti narsistille on jättää hänet huomiotta ja pysyä aina, joka tilanteessa asiallisena. Keskity elämään omaa onnellista elämääsi ja jätä kaikki negatiivisuus menneisyyteen. 

Vierailija
372/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin saa raivon valtaan vaikkapa kehumalla kenen tahansa saavutuksia tai erinomaisuutta. Koita kehua narsistiselle  miehellesi, miten tuo naapurin mies onkin noin  pysynyt hyvännäköisenä ja on muutenkin menestynyt elämässään. Tai riittää, että kehut jonkin julkkiksen ulkonäköä ja saavutuksia. Narsisti lyttää hänet alta aikayksikön ja lisäksi syyttää sinua mielenvikaiseksi.

Vierailija
373/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

F60.8 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on lisäksi erityinen lahja saada kuulijat puolelleen.  Jopa terapeutit ja psykiatrit lankeavat heidän ansoihinsa, koska narsisti osaa näytellä täysin luontevasti normaalia, järkevästi käyttäytyvää ihmistä.

.

Kyseessä ei ole mikään lahja, vaan pitkäjänteisen, jopa kymmeniä vuosia jatkuneen harjoittelun tulos.

En lähtisi ohjaamaan narsistia mihinkään terapiaan, mikäli hän ei itse sitä halua.

Edes terapiaan halukasta narsistia ei pitäisi terapiaan päästää, ennenkuin hänen motiivinsa on selvitetty.

Totta.  Narsisti saattaa haluta terapiaan juuri siksi, että voi siellä loistaa!  Hän tulee terapiaan tervehenkisen oloisena, reippaana, hyvänä ihmisenä.  Hän keskustelee asiallisesti ja miellyttävästi terapeutin kanssa.  Varsinkin, jos narsisti on mies, ja terapeutti on nainen, mies käyttää kaiken viehätysvoimansa saadakseen terapeutin puolelleen.  Ja kummallisen usein kuulemma onnistuu.  Luin jonkun teoksen tästä aiheesta joku aika sitten.  Suositeltiin, ettei ikinä lähdetä narsistin kanssa terapiaan.  Se vain ruokkii tämän itserakkautta ja kuvitelmaa omasta ylivoimaisuudestaan.

Mun tuttavaperheen mies oikein säihkyi ja säteili terapiakäyntinsä jälkeen ja halusi tavata terapeutin uudestaan, ilman muuta.  Se keskusteluhan oli hänelle niin virkistävää ja upeaa, kun sai olla keskipiste ja huomion kohteena, antaa oikein sitä parastaan itsestään.  Eihän hänessä mitään vikaa ole, hänhän on fiksu ja filmaattinen ihminen, tuo toinen se on aivan mielenvikainen outoine syytöksineen ja kuvitteluineen.  Siinä istunnossa puhuttiin HÄNESTÄ ja HÄNEN TARPEISTAAN ja TUNTEISTAAN, joita hän sai feikata mielin määrin, olla oikea kukkulan kuningas!

Ja siis niin pahinta laatua oleva narsisti kuin ikinä olla voi.  Äitinsä palvoma keikari, joka oli vahingossa joutunut naimisiin ihan tavallisen naisen kanssa, joka ei hänen ainutlaatuisuuttaan sitten nähnytkään ja kohteli häntä ihan normaalisti.  Kun hänhän tarvitsi kuninkaan kohtelun.  Teki uskomattomia tempauksia, koska hän nyt vaan saa tehdä mitä tahansa ja vaimon tehtävä on myötäillä ja antaa huomiota ja ihailla ja paikkailla hänen jälkiään.  Pakotti vaimonsa jopa  menemään hänen työpaikalleen keskustelemaan miehen esimiehen kanssa, miten hyvä ja älykäs mies oli ja vaatimaan tälle enemmän arvostusta esimieheltään.  Järkyttävää.  

Aijaa. Lääkäripariskunta.

Vierailija
374/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on oikein narskujen kokoontumisajot...

;)

Voi teitä pikkusieluja.

Vierailija
375/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen narsisti kieroutuneessa maailmankuvassaan kääntää tappiotkin voitoiksi niin uskoisin, että siltojen polttaminen tähän ikuiseen menestyjään on pahin loukkaus.

Paitsi että narsisti kääntää äkkiä tämänkin niin päin, että joutikin mennä kun ei ollut hyödykkeeksi. 

Mä olen yhden narsistin kanssa joutunut tekemään sen, että pistin estoille joka ikisessä mahdollisessa kanavassa, puhelin, whatsapp, some ym ym. Se ihminen teki hyvin räikeitä juttuja ja aina käänsi homman niin päin, kun aloin epäillä, ettei hän ole tehnyt niin, minä olen hullu kun epäilen. Kehtasi kerran huutaa mulle 5-10 min lähes suoraa huutoa puhelimessa jostain mitä olin toiminut hänen mielestään väärin (teko itseni suojelemiseksi ja ensi askelia hänestä eroon pääsemiseksi) ja olin niin äimistynyt että kuinka se kehtaa huutaa mulle kun minä en ole syyllinen vaan hän, että jäin kuuntelemaan sitä huutoa, samalla tietäen, että jos olisin katkaissut puhelun, olisi se soinut välittömästi uudelleen ja huuto jatkunut. Ehti se ihminen paljon pahaa silti tekemään. Paskinta tässä on se, että mitä todennäköisimmin luikertelee vastuusta tälläkin kertaa, niinkuin aina, kun eihän nyt noin hurmaava ja mukava ihminen kenellekkään mitään ikävää ja pahaa tekis koskaan. 

Vierailija
376/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta dg narsistin jättämisestä. Ykkönen on ehdottomasti täydellinen välinpitämättömyys. Toisena mulla oli narsistin ja hovinsa likaisten temppujen julkituonti , nimien kanssa. Ja niin että narsisti ja hovi sai tietää asian. Kolmas oli se että narsisti ja hovinsa saivat "kauttarantain" kuulla kauniista ja hyvästä elämästäni. Oli tässä toki suloista kostoakin mukana.

Vierailija
377/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätynlainen ymmärrys ja myötätunto. Et alennu samalle tasolle vaan pidät kohteliaan etäisyyden.

Vierailija
378/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko narsistilapsen vanhempi aina narsisti myös? Erään henkilön lähipiirissä suvussa kaikki ovat narsisteja mutta ei hän itse tietenkään.

Ei. Narsistin lapsi voi myös olla arka ja alistettu.

Vierailija
379/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli raflaava, mutta keskustelu on asiallista ja oman kokemuksen mukaista.

Itse sain narsistista vihollisen silloin, kun puhuin hyvässä tarkoituksessa miten joidenkin mielestä hänellä on huono itsetunto. Tajusin narsistiuden vasta paljon myöhemmin.

Vierailija
380/1115 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsku tulee aina takaisin kuin torakka. Jos ignooraa niin se hyökkää viimeisillä voimillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän