Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Mä en lainkaan ymmärrä, mitä tuollaisella tauolla tarkoitetaan.
Tarkoittaako se sitä, että ei vain tavata tässä vähään aikaan, yai joku sovittu aika, milloin ei nähdä?
Onko suhde silloin olemassa vai ei? Tarkoittaako se vain sitä, ettei nähdä toisiaan, vai myös sitä, että sinä aikana saa tapailla ihan huoletta myös muita kumppaneita? Mennä sänkyyn jonkun toisen kanssa? Että siis mitä?
Kyllä se minulle tarkoittaisi sitä, että erotaan kokonaan. Ei oikeassa rakkaussuhteessa haluta mitään taukoja pitää. Jos toinen tällaista taukoa ehdottaa, niin silloin saa luvan lähteä kokonaan. Olen sitten vanhanaikainen tai en, ihan sama. Mutta en suostuisi mitään pelejä pelaamaan. Kaiken on oltava rehellistä ja selvää, tai sitten mitään suhdetta ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Alfan perus peliveto, harrastan myös tuota kaikissa suhteissa, eli noin 5-8 suhteessa per vuosi.
M21
Jaaha, incéInaiset vaan peukuttaa alaspäin vaikka tietää itsekin että tuo on hyvä tapa pitää nainen koukussa!
M21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestillä jättäminen on jotain niin idioottimaista, että minua ei ainakaan huvittaisi vastata yhtään mitään.
Mieheni petti minua kun olin sisareni hautajaisissa, hän myös ihastui tähän työkaveriinsa koska kaipasi huomiota kun oma huomioni oli sisaressani, sisareni sairasti puoli vuotta. Sanoin ettei tässä mitään hätää, erotaan pois ja myydään talo. Järjesteltiin asiat enkä keskustellut hänen kanssaan mitään meidän suhteesta, hän oli niin ihastunut työkaveriinsa. Sitten muutin pois, hoidettiin talomyynti, käytiin tekemässä paperit pankissa, sanoin hyvästi, onnea matkaan ja poistin hänen numeronsa puhelimestani.
Vaikuttaa, että olet edelleen katkera.
Mikä sinulle tuossa viestissä kertoo katkeruudesta? ja ei, en ole viestin kirjoittaja, haluan vain muuten tietää. Tuo on kirjoitettu hyvin selväsanaisesti, lakoniseen tyyliin. Mitään ylimääräisiä koukeroita ei ole.
Jon noin on todettavissa, että toinen osapuoli on täysin jonkun muun ihmisen lumoissa, niin ei silloin kannatakaan lähteä keskustelemaan siitä oman suhteen tilasta. Toinen ei kykene järkevään keskusteluun vaan näkee kaikki siinä vielä olemassa olevassa suhteessa olevat hyvätkin asiat huonoina, koska on niin ihastunut toiseen. Hänelle kaikki, mitä se toinen edustaa, on houkuttelevaa ja ihanaa, sen rinnalla mikään ei ole mitään.
Ja mitäs, saahan sellaisesta katkera ollakin jos siltä tuntuu. Kukapa meistä haluaisi tuollaista kohtaloa ja tuollaista kohtelua. Ei järin kunnioittavaa, kun puolisolla on ollut surua ja huolta sisarestaan. Voi olla jopa, että on ns. ottanut tilaisuudesta vaarin, että ei se nyt mitään huomaa, kun sillä on ajatukset muualla ja surkea olo. Tätähän emme tietysti voi tietää.
Jokainen meistä toimii oman luonteensa mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfan perus peliveto, harrastan myös tuota kaikissa suhteissa, eli noin 5-8 suhteessa per vuosi.
M21
Jaaha, incéInaiset vaan peukuttaa alaspäin vaikka tietää itsekin että tuo on hyvä tapa pitää nainen koukussa!
M21
Tuolla tavalla saa koukkuun pelkkiä epävakaita ja muita mt-keissejä, ei normaaleja ihmisiä. He lähtevät aika nopeasti läpsyttämään kun tajuavat kuvion.
Kertoo myös sinusta jotain tuollainen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestillä jättäminen on jotain niin idioottimaista, että minua ei ainakaan huvittaisi vastata yhtään mitään.
Mieheni petti minua kun olin sisareni hautajaisissa, hän myös ihastui tähän työkaveriinsa koska kaipasi huomiota kun oma huomioni oli sisaressani, sisareni sairasti puoli vuotta. Sanoin ettei tässä mitään hätää, erotaan pois ja myydään talo. Järjesteltiin asiat enkä keskustellut hänen kanssaan mitään meidän suhteesta, hän oli niin ihastunut työkaveriinsa. Sitten muutin pois, hoidettiin talomyynti, käytiin tekemässä paperit pankissa, sanoin hyvästi, onnea matkaan ja poistin hänen numeronsa puhelimestani.
Mikä sinulle tuossa viestissä kertoo katkeruudesta? ja ei, en ole viestin kirjoittaja, haluan vain muuten tietää. Tuo on kirjoitettu hyvin selväsanaisesti, lakoniseen tyyliin. Mitään ylimääräisiä koukeroita ei ole.
Jon noin on todettavissa, että toinen osapuoli on täysin jonkun muun ihmisen lumoissa, niin ei silloin kannatakaan lähteä keskustelemaan siitä oman suhteen tilasta. Toinen ei kykene järkevään keskusteluun vaan näkee kaikki siinä vielä olemassa olevassa suhteessa olevat hyvätkin asiat huonoina, koska on niin ihastunut toiseen. Hänelle kaikki, mitä se toinen edustaa, on houkuttelevaa ja ihanaa, sen rinnalla mikään ei ole mitään.
Ja mitäs, saahan sellaisesta katkera ollakin jos siltä tuntuu. Kukapa meistä haluaisi tuollaista kohtaloa ja tuollaista kohtelua. Ei järin kunnioittavaa, kun puolisolla on ollut surua ja huolta sisarestaan. Voi olla jopa, että on ns. ottanut tilaisuudesta vaarin, että ei se nyt mitään huomaa, kun sillä on ajatukset muualla ja surkea olo. Tätähän emme tietysti voi tietää.
Jokainen meistä toimii oman luonteensa mukaisesti.
Pikkupoika ja neitsyt tuossa näkee katkeruutta. Ai miksikö? Koska on perjantai, ilma on hieno ja viikonloppu edessä, mutta hän aikoo viettää sen vauvalla keski-ikäisten naisten kanssa.
On katkera, ja siksi katkeruus ensimmäisenä hänelle tulee mieleen. Pitäisi kai sääliä, vaan itse oman elämänsä ovat pilanneet.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako se sitä, että ei vain tavata tässä vähään aikaan, yai joku sovittu aika, milloin ei nähdä?
Onko suhde silloin olemassa vai ei? Tarkoittaako se vain sitä, ettei nähdä toisiaan, vai myös sitä, että sinä aikana saa tapailla ihan huoletta myös muita kumppaneita? Mennä sänkyyn jonkun toisen kanssa? Että siis mitä?
Kyllä se minulle tarkoittaisi sitä, että erotaan kokonaan. Ei oikeassa rakkaussuhteessa haluta mitään taukoja pitää. Jos toinen tällaista taukoa ehdottaa, niin silloin saa luvan lähteä kokonaan. Olen sitten vanhanaikainen tai en, ihan sama. Mutta en suostuisi mitään pelejä pelaamaan. Kaiken on oltava rehellistä ja selvää, tai sitten mitään suhdetta ei olekaan.
Oman elämänsä Frendit draamailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M21
M21
Miksi nainen pitää pitää koukussa? Kuka itseään kunnioittava nainen haluaa olla koukussa? En onneksi tunne ensimmäistäkään.
Onpa yllättävää kuinka moni jättäisi vastaamatta viestiin. Itse vastaisin oli mikä tahansa viesti, kun aina haluan vastata viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
No VASTASIKO AP SILLE MITÄÄN??? Tämä on nyt jäänyt epäselväksi...
Ap on vastannut että vastasi OK.
Vierailija kirjoitti:
No vähän itsekin ihmettelisin ja olisin jopa huolissaan, jos toinen ei vastaisi jättöviestiini MITÄÄN. Luulet olevasi ovela, mutta tosiasiassa olet idiootti. Kaikista "tylyintä" (jos kerrat sellaista haluat esittää) olisi vain vastata "ok".
Tai vielä tylympää olisi osoittaa, kuinka ihanan tyypin hän menettää olisi keskustella asiallisesti tai vastata esim. voi harmi, mutta ymmärrän kyllä. Kiitos kun kerroit tunteistasi rehellisesti, hyvää jatkoa.
Toivottavasti tämä on sarkasmia ei voi muuten käsittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M21
M21
Miksi nainen pitää pitää koukussa? Kuka itseään kunnioittava nainen haluaa olla koukussa? En onneksi tunne ensimmäistäkään.
Nää tyypithän pelkää itseään kunnioittava ihmisiä, etenkin naisia
Vahva oma tahto ja itsetunto auttaa näkemään valtapelityyppien koomisuuden / säälittävyyden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M21
M21
Nää tyypithän pelkää itseään kunnioittava ihmisiä, etenkin naisia
Vahva oma tahto ja itsetunto auttaa näkemään valtapelityyppien koomisuuden / säälittävyyden
Noi tyypit pelkää kaikkia naisia, suora ja rehellinen vuorovaikutus on jotakin mihin ne eivät pysty. Sitten ne ihmettelee, että miksi heistä kiinnostuvat vain kuspäät ja hyväksikäyttäjät. Vakka siinä kantensa valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaisin, koska mies halusi tauon ja etäisyyttä, ei eroa. Vastaisin, että en usko taukoihin, joten kiitos yhteisestä ajasta ja hyvää jatkoa. Mies ei saisi haluamaansa reaktiota (surua, kiukkua, mököttämistä), mutta minä saisin päätöksen suhteelle. En halua muutenkaan jättää asioita kesken.
Tämä on hyvä näkökohta. Olen se, joka aikaisemmin kirjoitti että vastaisin "selvä". Ajattelin nimittäin, että mies on jättänyt ap:n viestillä. En jotenkin sisäistänyt tuota "otetaan etäisyyttä ja pidetään taukoa" -aspektia, koska minun maailmassani sellaista ei ole olemassa.
Joten korjaan: jos mies ilmoittaisi minulle että tahtoo pitää taukoa, minä ilmoittaisin hänelle että ei, me emme pidä taukoa vaan eroamme nyt koska minä en souda ja huopaa. Piste. Ei mitään kiitos ja hyvää loppuelämää -settiä. En nääs valehtele, enkä varmasti tuntisi kiitollisuutta jos olisin haaskannut aikaani tuollaiseen limanuljaskaan. Enkä varmasti myöskään haluaisi miehelle hyvää jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa yllättävää kuinka moni jättäisi vastaamatta viestiin. Itse vastaisin oli mikä tahansa viesti, kun aina haluan vastata viesteihin.
Mitä jos mies vastaakin sitten takaisin? Kuinka pitkään jatkat viestittelyä?
Sillä on ollut joku hoito välissä, mutta pettyi siihen. Nyt haluaa takaisin, kunnes taas on uutta viritystä. Älä ota takaisin! Paljon parempi tulee nurkan takana vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mies vastaakin sitten takaisin? Kuinka pitkään jatkat viestittelyä?
Tämä. Ei ole pakko vastata mitään. Näkee kyllä että viesti luettu.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen omalle kohdalle vastaavaa tilannetta
Vuoden aikana luultavasti olisi keskusteluissa tullut selväksi että mielestäni "tauko" vastaa sitä ettei tahdo itse tehdä lopullista eropäätöstä tässä ja nyt vaan luovuttaa suhteessa ja toivoo että se kuolee hiljaa pois
Jos toinen viestittää että hän tahtoo tauon se siis tarkoittaa että hän tahtoo suhteemme loppua.
Sehän on yksipuolinen irtisanominen jonka whatsapp kuittaa vastaanotetuksi
Joskus kun tulee viesti josta ei tiedä vaatiiko se sen kummempaa kommenttia mutta tahtoo että lähettäjä saa tietää asian olevan ymmärretty, kunnossa, hoidossa what ever, tulee laitettua yläpeukku.
Toimii ehkä vastauksena eroviestiinkin?
👍
Nyt repesin, ihana!
Mies laittaa taukoviestiään posket punaisena draaman odotuksen innossa, odottaa kunnollista viestikisaa ja naisen itkua, valitusta, hämmennystä, kiukkua, epätoivoa...
Ja viestiin: ei oo tunteita, tulee tauko tuleekin vastaukseksi lakoninen pystypeukku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö sinusta? Olin pettynyt ex-mieheni lojaaliuden puutteeseen 10 vuoden avioliiton jälkeen ja painoin tunteideni osalta valokatkaisijaa. Selviytymiskeino. Myöhemmin ajattelin, että se oli minulta huonosti hoidettu mutta en katunut, siinä tilanteessa niillä mentiin mitä oli ja ex-mieheni ei nyt varsinaisesti loistanut siinä tilanteessa. En jakanut hänen käsitystään miten parisuhteessa ollaan ja halusin hänestä eroon, uuden mahdollisuuden elämään mitä halusin ja ehdottomasti en vatvoa ees taas. Naks, valot pois ja hei hei koti ja avioliitto.
Tapasin elämäni miehen ja olen nyt naimisissa uudelleen, onnellinen ja meille mieheni kanssa on tasan yksi vaihtoehto kenen kanssa olla. Olen myös puheväleissä ex-mieheni kanssa, aika kuittasi ensimmäisen vuoden katkeruuden. Katkeruus syö vain itseä sisältäpäin.
Jos toisen ihmisen käytös on täysin omien arvojen vastaista niin on oltava jämäkkä, vaikka sattuu. Minä en tiennyt ihan tarkkaan mitä halusin mutta tiesin tasan tarkkaan mitä en halunnut.
Ketjussa puhuttiin myös erokeskustelusta. Erossa on kahden ihmisen käsitys eron syistä niin ei se puhuminen aina auta jos ei kanna toivoa/tahtoa, että asiat selvitetään ja palataan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se, kun tietyntyyppiset ihmiset (miehet) määrittelevät sen tauon ihan omilla säännöillään, mutta eivät vaivaudu kertomaan toiselle osapuolelle mitään. Ilmeisesti sen toisen pitäisi vain odotella sormet (ja jalat) ristissä, kunnes musta lammas palaa ja huomaa ruohon olevan sittenkin vihreää aidan sillä puolella. Auta armias, jos onkin käynyt niin, että myös nainen on lähtenyt kokeilemaan, löytyisikö jostain parempaa seuraa ;D