Ketipinor nukkumiseen? Kokemuksia?
Kaipaan siis kokemuksia unettomuuteen, en lässytystä miten kaurapuurolla nukahtaa tai tieteellisiä tutkimuksia lääkkeiden vaaroista, kiitos.
Otin yhden tabletin viime viikolla ja sain niin hirveitä painajaisia että en tiedä uskallanko ottaa enää. No siis kyllähän mä nukuin koko yön ja olin seuraavana päivänä virkeä, mutta unet oli ihan jäätäviä... Muille tullut painajaisia ja meneekö ne ohi?
Kommentit (43)
On kokemuksia joo. Ihan sairaita painajaisia. Ja sitten myös leposyke nousi niin korkeaksi (yli 90), että heräsin siihen kun käänsin kylkeä ja HENGÄSTYIN. Nukuttipa tosi makeasti juu.
Minä nukahdin ja nukuin sitten oikein hyvin ja perusteellisesti, melkein 12 tuntia yhteen menoon enkä sen jälkeenkään ollut ihan täysin hereillä koko päivänä.
Miksi et käytä ihan nukkumiseen tarkoitettuja valmisteita, vaan psykoosilääkettä, neuroleptia? On nukahtanuslääkkeitö, rauhoittavia ja unilääkkeitä. Oletko psykoottinen?
Ottaisin sinuna puolikkaan.
Voi olla että painajaiset ei liity lääkkeeseen, vaan sattuivat vain tulemaan juuri silloin kun otit lääkettä.
Ja muista, että liian hyvä lääke (kuten lääke joka auttaa nukkumaan sikeästi ja olemaan skarppi seuraavana päivänä) on liian hyvä. Toisin sanoen, et ehkä pääse siitä enää koskaan eroon, sillä kuka enää haluaisi nukkua huonosti ja olla väsynyt seuraavana päivänä? Älä jää koukkuun.
Minulle ei Ketipinor tehnyt sitä eikä tätä. Ei kyllä nukuttanutkaan. Kahdesti on määrätty, mutta ei auttanut toisellakaan kerralla.
Ihan paras lääke nukkumiseen. Olen tosi tyytyväinen ja en näe enempää unia kuin muutenkaan. Olen aina nähnyt outoja unia. Ei väsytä enää aamulla. Otin äsken tabletin ja meen sänkyyn n kymmeneltä.
Aiemmin oli mirtazapin mutta se nosti painoa ja turvattu muutenkin. Paino lähti heti alas kun halusin vaihtaa Ketipinoriin ja siitä sain reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käytä ihan nukkumiseen tarkoitettuja valmisteita, vaan psykoosilääkettä, neuroleptia? On nukahtanuslääkkeitö, rauhoittavia ja unilääkkeitä. Oletko psykoottinen?
Ketipinoria määrätään jostain käsittämättömästä syystä unilääkkeeksi. Saakohan ne lääkärit jotain bonusta valmistajalta reseptien mukaan?
Otin puolikkaan siitä pienimmästä tabletista ja jouduin lähtemään töistä kesken päivän pois, kun en yksinkertaisesti kyennyt töihini, niin koomassa olin. Kuulin, että saattaisi mennä ohi pidemmässä käytössä mutta ei mulla töissä käyvänä ollut mahdollisuutta jatkaa kokeilua. Painajaisia ei tosin tullut.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että painajaiset ei liity lääkkeeseen, vaan sattuivat vain tulemaan juuri silloin kun otit lääkettä.Ja muista, että liian hyvä lääke (kuten lääke joka auttaa nukkumaan sikeästi ja olemaan skarppi seuraavana päivänä) on liian hyvä. Toisin sanoen, et ehkä pääse siitä enää koskaan eroon, sillä kuka enää haluaisi nukkua huonosti ja olla väsynyt seuraavana päivänä? Älä jää koukkuun.
Painajaiset ovat Ketipinorin yleisiä (1:llä 10:stä) haittavaikutuksia
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit kirjoittaa mieluummin noita ketipinorin kaltaisia myrkkyjä kuin nukahtamislääkkeitä. Esim. tsolpideemireseptistä joutuu käytännössä aina vääntämään lääkärin kanssa, suostuuko uusimaan, vai pitääkö taas ottaa testijakso jotain toimimatonta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä nukahdin ja nukuin sitten oikein hyvin ja perusteellisesti, melkein 12 tuntia yhteen menoon enkä sen jälkeenkään ollut ihan täysin hereillä koko päivänä.
Sama paitsi kun ottaa joka päivä niin ei enää vaikutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinoria määrätään jostain käsittämättömästä syystä unilääkkeeksi. Saakohan ne lääkärit jotain bonusta valmistajalta reseptien mukaan?
Ihan samoin kuin mirtaakin määrätään unen saantia helpottamaan ja monta muuta lääkettä, jotka ei ole unilääkkeitä vaan alunperin muuhun vaivaan.
Noin on monen muunkin lääkkeen kanssa, että lääke voi auttaa useisiin tarpeisiin, eikä yksin siihen mihin se on kehitetty. Onneksi noin on.
Minullekin infosi asiasta farmaseutti, kun kysyin mikä kokemus apteekeissa on näkynyt, minkä avulla ihmiset saavat apua univaikeuksiin. Vein tiedon omalääkärille.
Yhden tabletin oton jälkeen n.tunnin kuluttua uni tuli koska lääke tekee todella väsyneeksi. Söin jonkin aikaa yhden tabletin ennen nukkumaan menoa.
Jonkin aikaa lääkettä käytettyäni tuli aivan jäätävät mässyt ja aina oli ahmittava jotain kamalasti ennen kuin pystyin nukkumaan. Tämän takia lihoin yli 5kg.
Toleranssi lääkkeeseen myös kasvoi, ja lopulta söin kolme lääkettä iltaisin, mässäsin että sain unta. Lopetin koko lääkkeen koska selkeästi siitä oli lopulta enää vain haittaa.
Aiheuttaa voimakasta riippuvuutta ja siitä irti pääseminen on yhtä helvettiä. On muitakin masennuslääkkeitä, jotka soveltuvat unilääkkeiksi.
Kokemuksia Dormix-antihistamiinitableteista? Minulla toimii hyvin, mutta kokonaista tabuja en uskalla ottaa.
Aiheuttavatko jotain pitkäaikaisessa käytössä?
Tässäkin ihan pienessä tämän ketjun otannassa nähdään, miten erilailla lääkkeet ihmisiin vaikuttaa.
Mulle Ketipinor on Lääke Taivaasta. Olen surkea nukkumaan, vaikka muuten lahjakas. Pinor on täydellinen ratkaisu: nukun sen kanssa hyvin (vaikka pikku pillerin puolitus vaatii kallista ja terävää japanilaista kokkiveistä), en näe painajaisia, herään oikeaan aikaan, täysin levänneenä Teräsmimminä, valmiina valloittamaan maailman.
Tästä kaikesta johtuen, en voi käyttää rakasta Pinoriani. Ikinä. Prkl.
ww
Riippuen mikä ongelma sulla on unessa, s.13 on tiedot eri masislääkkeiden vaikutuksista unen eri vaiheisiin: https://www.hus.fi/ammattilaiselle/hus-perusterveydenhuollon-yksikko/Do…
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että painajaiset ei liity lääkkeeseen, vaan sattuivat vain tulemaan juuri silloin kun otit lääkettä.Ja muista, että liian hyvä lääke (kuten lääke joka auttaa nukkumaan sikeästi ja olemaan skarppi seuraavana päivänä) on liian hyvä. Toisin sanoen, et ehkä pääse siitä enää koskaan eroon, sillä kuka enää haluaisi nukkua huonosti ja olla väsynyt seuraavana päivänä? Älä jää koukkuun.
Luultavasti unen saantiin kirjoitetaan vain 25mg tbl, joita voi ottaa 1- 2 tarpeen mukaan. Tbl on äärimmäisen pieni ja kupera kova, ilman jakouraa joten sitä ei voi puolittaa tai on tosi vaikeaa puolittaa tbl kiljotiinillakin.
Ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja voi olla että moni saa avun kun käyttää usean päivän ajan. Se tbl kannattaa ottaa riittävän aikaisin illalla, eikä vasta nukkumaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia Dormix-antihistamiinitableteista? Minulla toimii hyvin, mutta kokonaista tabuja en uskalla ottaa.
Aiheuttavatko jotain pitkäaikaisessa käytössä?
Mietin juuri ihan samaa, toisiko antihistamiini unen ilman sivuvaikutuksia/pelkoa riippuvuudesta?
Itse en päässyt enää seuraavana päivänä ylös, niin voimakas väsyttävä vaikutus