Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Mikä suhde on tauolla? Eikö suhteessa joko olla, tai sitten ei?! Ollako vai eikö olla, kas siinä pulma.
Etäisyyden ottaminen suhteessa on merkki mielenkiinnon siirtymisestä johonkin muualle/toiseen ihmiseen. Tauko on merkki kiinnostuksesta/ kanssakäymisestä tuon toisen kanssa. Tekstiviestillä tauosta ja etäisyyden pitämisestä ilmoittaminen ei vaadi vastaanottajalta mitään vastinetta ilmoittajalle. Piste!
Teidän suhde on tauolla koska et vastannut että ero tuli
Vierailija kirjoitti:
Viestillä jättäminen on jotain niin idioottimaista, että minua ei ainakaan huvittaisi vastata yhtään mitään.
Mieheni petti minua kun olin sisareni hautajaisissa, hän myös ihastui tähän työkaveriinsa koska kaipasi huomiota kun oma huomioni oli sisaressani, sisareni sairasti puoli vuotta. Sanoin ettei tässä mitään hätää, erotaan pois ja myydään talo. Järjesteltiin asiat enkä keskustellut hänen kanssaan mitään meidän suhteesta, hän oli niin ihastunut työkaveriinsa. Sitten muutin pois, hoidettiin talomyynti, käytiin tekemässä paperit pankissa, sanoin hyvästi, onnea matkaan ja poistin hänen numeronsa puhelimestani.
Siinäpä oli myötätuntoinen kaveri! Hyvä että pääsit eroon.
Höh, luin sivukaupalla kiistelyä siitä olisiko ap:n pitänyt vastata vai ei kun etsin tietoa vastasiko ap:n exä siihen ok-viestiin enkä edes löytänyt etsimääni. Eli ap, vieläkö miehestä on kuulunut?
Itse olisin varmaan vastannut ihan sen takia ettei idioottimies kuvittele että joku ”tauko” on minulle ok.
Ap:n saamaan viestiin olisin vastannut ”Mä en noihin taukoihin usko joten eiköhän tää ollut nyt tässä. Kun sulla on tollaisia fiiliksiä niin parempi erota kokonaan. Hyvät jatkot”.
Ja tämän jälkeen en vastaisi enää mitään. Asia on hoidettu loppuun.
Olisin vastannut, että pidetään vaan sadan vuoden tauko.
Molemmille jäi nyt tunnehaava. Voi tulla vastaan tulevaisuudessa.
Miksi olisi pitänyt vastata yhtään mitään tai miksei "OK selvä homma" riitä? Miksi ap:lta pitäisi odottaa ja vaatia käytöstapoja tuossa tilanteessa kun niitä miehellä ei selvästikään ole.?Mies edes soitaa ja jättää jos haluaa keskustella asiasta, kasvotusten toki vielä parempi.
Ajattelen omalle kohdalle vastaavaa tilannetta
Vuoden aikana luultavasti olisi keskusteluissa tullut selväksi että mielestäni "tauko" vastaa sitä ettei tahdo itse tehdä lopullista eropäätöstä tässä ja nyt vaan luovuttaa suhteessa ja toivoo että se kuolee hiljaa pois
Jos toinen viestittää että hän tahtoo tauon se siis tarkoittaa että hän tahtoo suhteemme loppua.
Sehän on yksipuolinen irtisanominen jonka whatsapp kuittaa vastaanotetuksi
Joskus kun tulee viesti josta ei tiedä vaatiiko se sen kummempaa kommenttia mutta tahtoo että lähettäjä saa tietää asian olevan ymmärretty, kunnossa, hoidossa what ever, tulee laitettua yläpeukku.
Toimii ehkä vastauksena eroviestiinkin?
👍
No VASTASIKO AP SILLE MITÄÄN??? Tämä on nyt jäänyt epäselväksi...
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, että niin moni ei halua vastata viestiin. Itse vastaisin mielihyvin ja sen jälkeen hyvät jatkot ja numero estoon.
Jonkun muutaman tinder-treffin jälkeen on sosiaalisten normien mukaan ihan OK lopettaa tapailu viestillä. Mutta itse ainakin ymmärrän vuoden tapailun sen verran tiiviinä yhdessäolona, että melkoinen perse saa olla, että kuittaa sen vain yhdellä viestillä. Jos itselläni olisi vahvoja tunteita miestä kohtaan ja saisin tuollaisen viestin, olisin todennäköisesti niin pettynyt ka vxttuuntunut, etten vastaisi. Tuntuisi, että hän pitää minua ihmisenä arvottamana.
Tulee mieleen se kun Lola Odusoga jätti miehensä 10 vuoden jälkeen tekstarilla.
Vierailija kirjoitti:
No VASTASIKO AP SILLE MITÄÄN??? Tämä on nyt jäänyt epäselväksi...
Et siis lukenut ketjua läpi, kyllä hän vastasi ”ok”.
Ei ole ihme ettei ihmisten suhteet kestä, jos kuvittelevat että se on jotain ihme peliä kun ollaan yhdessä tai tapaillaan.
No vähän itsekin ihmettelisin ja olisin jopa huolissaan, jos toinen ei vastaisi jättöviestiini MITÄÄN. Luulet olevasi ovela, mutta tosiasiassa olet idiootti. Kaikista "tylyintä" (jos kerrat sellaista haluat esittää) olisi vain vastata "ok".
Tai vielä tylympää olisi osoittaa, kuinka ihanan tyypin hän menettää olisi keskustella asiallisesti tai vastata esim. voi harmi, mutta ymmärrän kyllä. Kiitos kun kerroit tunteistasi rehellisesti, hyvää jatkoa.
Alfan perus peliveto, harrastan myös tuota kaikissa suhteissa, eli noin 5-8 suhteessa per vuosi.
M21
Vierailija kirjoitti:
Eikö jää itselle parempi mieli vastata kuin olla vastaamatta?
Siis miksi tuollaiselle mulkerolle pitäisi vastata mitään? Itse tapailin aikoinaan miestä, joka ei sitten halunnutkaan mitään sen enempää, sanoi sen minulle ihan kasvotusten, homma ok. Tapaamisen jälkeen kuitenkin lähetti minulle todella töykeän viestin missä kirjoitteli miten minä nyt kuvittelen ette meillä olisi mukamas suhde jne. Kun en vastannut viestiin mitään, niin tyyppi alkoi pommittamaan viesteillä, pyyteli uudestaan kylään ja ties mitä. Uskomaton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sä voisit vastata kerran, tyyliin asia ymmärretty, hyvää loppuelämää. Ja sen jälkeen olla vastaamatta mihinkään.
Lapsellista jättää viestillä, mutta tarviiko sitä taantua samalle tasolle.
Niin, jos kopioin sen hänen jättöviestin ja siihen kommentin vaikka OK? Ja jos vaikka sen jälkeen esto??
Ap
Jos haluat jotain vastata niin vastaa kuten itse laitoit. Älä lisää mitään "kaikkea hyvää" eikä "hyvää loppuelämää". Paskat siitä tyypistä.
Jos he ovat olleet vuoden yhdessä, on ihan normaalia toivotella hyvää jatkoa. Ei ole pakko jollei halua, mutta halutessaan voi jättää pahan kostamatta ja nousta vihan ja koston "yläpuolelle".
Minä en käsitä näitä, että väärin kohdellun pitäisi aina olla jotenkin moraalisesti puhtaampi ja mennä jonkin "yläpuolelle" (minkä yläpuolelle?) Jos sinua ei kunnioiteta, ei ole velvollisuus mihinkään vastakunnioitukseen minkään moraalin nimissä, etenkin kun ei tilanteessa aiheuta mitään oikeaa vahinkoa.
Huomiona väärin kohdelluille ja muille kanssasurkimuksille: Sinulla EI ole mitään velvollisuutta olla tässä nyt se parempi ihminen, jos se ei tunnu itsestäsi hyvältä ja oikealta. Sinun EI tarvitse silitellä toista, joka ei sitä sinulle ole tehnyt.
Tässä oli isoa viisautta. Kaikkia ei tarvitse kohdella ystävällisesti, joskus pitää ajatella itseään. Toinen aloittaa, itse voi asian sitten lopettaa jatkamatta yhtään millään tavalla.
Tuossa tilanteessa ne velvollisuudet juuri tätä aloittajaa kohtaan loppuvat kuin seinään - ja kaikki mitä sanot tämän jälkeen vain kietoo itseäsi tuohon soppaan jota et pyytänyt, ansainnut tai halunnut. Joten itselle parasta olla olematta edes ystävällinen.
Ja silleen tekee pienen palveluksen yhteiskunnalla, yksi pieni opetus tuollaisille tuokin! Ei ne opi tietenkään. Mutta voisi teoretisoida, että jos jokainen tietäisi että tuon kaltaisella käytöksellä saa aina, kaikissa oloissa pelkkää hiljaisuutta osakseen, käytös ehkä olisi erilaista alkuunkin. Tämä isossa mittakaavassa, se ihmisyksilö ei tuota opi, ei kannata yrittää.
Tästä muistan kaukaisen exäni, joka "koulutti" minua uhkailemalla jättämisellä joka käänteessä ja sitten aina joskus jättikin, eli ilmoitti, että se on nyt ohi. Okei, mutta miksi sitten koko ajan kyttäsi minua ja menemisiäni, seurasi mitä teen ja kenen kanssa, oli kauhean loukattu jos olin jossain ilman häntä tai peräti jonkun muun tyypin kanssa. Vahtasi kotini ulkopuolella jne. Lähetteli kirjeitä (silloin ei ollut kännyköitä eikä tietsikoita), joissa syyllisti minua kaikesta ja käyttäytyi niin kuin minä olisin ollut hänelle petollinen ja jättänyt hänet.
Se oli sellaista on-off -seurustelua, jota kesti ihan liian monta vuotta, olin nuori ja lapsellinen ja kestin aikani. Saattoi olla narsistinen tyyppi, joka halusi hallita minun elämääni kaikin tavoin. Eroaminen hänestä sitten lopulta oli tosi hankalaa, vaati monenlaista järjestelyä.
Aivan tautinen tapaus oli se.
En voisi olla vastaamatta viestiin vaan käyttäytyisin kuten yleensäkin käyttäydyn. En osaa ajatella, että kun tuo käyttäytyy tuolla tavalla, niin sitten minäkin käyttäydyn tällä tavalla. Ei vaan käyttäydyn kuten aina käyttäytyisin. Vastaisin viestiin, että voihan harmi, että näin nyt kävi, mutta asia ok ja suhde on nyt sitten loppu tyyliin.