Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Hyvin tehty! Jatka samalla linjalla.
"pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä"
Eli
On löytänyt jonkun toisen, mutta haluais käydä vielä suakin panemassa, jos uusi suhde ei ota tuulta alleen.
Haluaisi varmaan jotain perään ruikutusta sinulta. Pidä pintasi.
Seuraava vaihe on estää tyyppi. Hän sanoi (kirjoitti) sanottavansa ja näkee sun lukeneen viestit. En näe mitään syytä miksi sun pitäisi kiusata itseäsi enempää ja lukea tyypin viestejä. Kiukutelkoot keskenään, jatka sinä elämääsi.
Odottaa perään parkumista. (olen itse mies)
Testaa, että joko olet täys kynnysmatto. Pidä pintasi, ikävöi, itke, sure ja unohda.
Kurjaa :( Tsemppiä sinulle ap, pääset tyypistä kyllä yli ja elämä alkaa taas hymyillä!
Minutkin mies halusi jättää, mutta vain muutamaksi viikoksi. Halusi varmaan kouluttaa minua tai oli löytänyt kivan naisen, jota halusi käydä painamassa ilman että joutuisi "petttämään" minua?
Oli syvästi järkyttynyt, kun en ennakkovaroituksista, loppukeskusteluista jne. huolimatta halunnut ottaa häntä takaisin. Olin kyllä kertonut, etten palaa yhteen jos minut on kertaalleen jätetty...
Testaa sinua, jätätkö hänet, vaikka hänhän se oli, joka sinut jätti... Jotkut on tuollaisia, jättävät leikisti kun kaipaavat jotain tunne-elämyksiä. Vaikkapa sitten "uusia rakkaudentunteita" kun "suhde pelastui kriisiltä", jonka ihminen on itse luonut erolla / eron uhkalla. Voi myös olla hylkäämisen tunnelukko.
Älä anna periksi. Jatka omaa elämääsi. Kuvitteli että alat mankua ja käyt epätoivoiseksi, ehkä saa vielä pildeä ilman mitään sitoutumista yms.
Olet tosi cool. Sure suru ja juhlista sitten itseäsi. Törkeetä jättää viestillä.
No tyhmää vallankäyttöä - itse miettisin että miksi ei vastaa mitään joka on melko outoa. En haluaisi että vuoden jälkeen joudun ajattelemaan että olet esim. pahasti romahtanut/verisesti loukkaantunut jne, vaikka en perään parkua kaipaisi. Miksi et voi vastata vaikka että ”Vastaan vasta nyt sillä mielestäni viestisi sisältö olisi ansainnut ihan naamatusten ajatuksenvaihdon. Itse sisältöön ei ole muuta sanottavaa että ok, en voi sinun tunteitasi muuttaa. Kaikkea hyvää jatkoon.”
Sitten numero poistoon ja etiäpäin.
Tsemppiä selviytymiseen! Taktiikkasi oli aivan oikea. Harva siihen pystyy! Älä vain anna puhua itseäsi ympäri, häneen et voisi enää luottaa vaikka lupaisi mitä. Voimia, särkynyt sydän pitää potea pois ja apua saat ystäviltä mutta et koskaan kivun aiheuttajalta.
No ehkä sä voisit vastata kerran, tyyliin asia ymmärretty, hyvää loppuelämää. Ja sen jälkeen olla vastaamatta mihinkään.
Lapsellista jättää viestillä, mutta tarviiko sitä taantua samalle tasolle.
Kun mies ”haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä” niin voi olla aika varma, että miehellä on siellä uusi ihastus. Joku, jota hän kiinnostaisi panna ja haluaa siksi sinkkustatuksen. Ainakin väliaikaisen.
Samalla voi pitää nykyistä vähän kuin varalla ja voi käydä vaikka panemassa välillä.
Älä vastaa. Itsepähän halusi. Ei muita ihmisiä laiteta tuolla lailla hyllylle odottelemaan oarempia aikoja tai tilanteiden kehittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Minutkin mies halusi jättää, mutta vain muutamaksi viikoksi. Halusi varmaan kouluttaa minua tai oli löytänyt kivan naisen, jota halusi käydä painamassa ilman että joutuisi "petttämään" minua?
Oli syvästi järkyttynyt, kun en ennakkovaroituksista, loppukeskusteluista jne. huolimatta halunnut ottaa häntä takaisin. Olin kyllä kertonut, etten palaa yhteen jos minut on kertaalleen jätetty...
Narsistimies aikoinaan ylpeili ettei ollut ikinä pettänyt ketään, no ei vaan jättänyt hetkessä ja känyt painamassa toista sitten samana iltana. Tämä kuvio siis toistui useasti.Ylpeilyn aihe siinäkin.
Vastaa kerran tyyliin: olemme nyt eronneet, älä enää ota yhteyttä. Sitten estoon, niin että et edes lue exän viestejä, ettei vaan heikkona hetkenä tulisi vastattua.
Onnea uudelle vapaudelle.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sä voisit vastata kerran, tyyliin asia ymmärretty, hyvää loppuelämää. Ja sen jälkeen olla vastaamatta mihinkään.
Lapsellista jättää viestillä, mutta tarviiko sitä taantua samalle tasolle.
Niin, jos kopioin sen hänen jättöviestin ja siihen kommentin vaikka OK? Ja jos vaikka sen jälkeen esto??
Ap
Pidä pintasi. Jos on jättänyt, niin on jättänyt ja sinun ei enää tarvitse alentua reagoimaan viesteihin.
Tuo on menneen talven lumia. Eteenpäin vain elämässä.
T. Saman kokenut ja eteenpäin mennyt.