Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Mullakin ollut parikin tuollaista "taukoa". En vastannut yhtään mitään, jos tekstarilla ehdottaa tuollaista, ei ansaitse vastausta.
Ja kyllä, molemmat yrittivät sitten mouruta takaisin. En edelleenkään vastannut yhtään mitään, ajattelin että hankkikoon draamansa muualta. Ei ole kaduttanut, ei pompottavalle tarvitse olla reilu, ei hänkään ole.
Sitten löysin oikean miehen, eikä puhettamaan mistään tauoista tai vedätyksistä, nyt 10 v onnellisesti yhdessä. On fiksua olla hukkaamatta aikaa ja energiaa niihin, jotka yrittävät pompottaa.
Ihmetyttää aina nämä miesten taukoehdotukset. Mikä ihmeen tauko? Se on kyllä ihan ero jos sen aikana saa tapailla yms. muita. Miten ihmeessä voivat kuvitella että nainen alkaisi kuvioon jossa mies aina välillä ottaa tauon ja käy panemassa muita naisia?
Vierailija kirjoitti:
"...hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym."
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. "Miksi et? Eihän tuo ollut jättämisviesti vaan selkeästi yritys aloittaa keskustelu, vaikkakin typerästi tekstarilla. Tauko on eri asia kuin jos olisi kirjoittanut, että en halua enää koskaan nähdä sinua.
Siinä ei ole enää mitään keskustelemista, jos toiselta on tunteet lopahtaneet. Ei toista voi väkisin ja vastentahtoisesti suhteessa pitää. Eikä tuo mies enää edes halua olla suhteessa, sitä hän juuri viestitti aloittajalle. Väkäset kertovat, että asia on ymmärretty. Jos mies haluaisi oikeasti keskustella ja yrittää parantaa suhdetta, niin se tehdään kasvotusten, eikä tuollaisella dissaavalla jättämisviestillä.
Estä sen numero ja jatka omaa elämääsi.
Heh, ukko on kuvitellut, että on saanut läheisriippuvaisen naisen pauloihinsa ja nyt voi alkaa leikkimään kissa-hiiri leikkiä toisen tunteilla ja samalla käydä panemassa muita naisia. Onneksi osui kohdalle järkinainen ja saa maistaa idiootti omaa lääkettään. Hienosti toimittu ap! Samoin pitäisi tehdä kaikkien muidenkin, niin miesten kuin naisten, joiden kohdalle osuu vastaava vedättäjä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää aina nämä miesten taukoehdotukset. Mikä ihmeen tauko? Se on kyllä ihan ero jos sen aikana saa tapailla yms. muita. Miten ihmeessä voivat kuvitella että nainen alkaisi kuvioon jossa mies aina välillä ottaa tauon ja käy panemassa muita naisia?
Just tämä! Ymmärtäisin (ehkä) ajatuksen tauosta, jos se oikeasti tarkoittaisi sitä, että kumpikin miettii tahoillaan, mitä oikein haluaa, eikä muita suhteita tms. ole missään määrin tauon aikana. Ajatus tauosta pitää olla myös yhteinen eli ei niin, että toinen rakastaa ja haluaa olla yhdessä ja toinen miettii, että haluaako tätä parisuhdetta tai parisuhdetta ollenkaan ja tämän mietinnän ajan tuo rakastava osapuoli odottaa pelko sydämessään, mikä on toisen päätös.
Miehille tuo tauko tuntuu pääsääntöisesti tarkoittavan juurikin tuota, että käydään vähän kokeilemassa välillä sinkkuelämää ja muita suhteita ja sitten palataan kotiin mamman luo.
Itse en ikinä suostuisi mihinkään taukoon, jos olisin parisuhdetta haluava osapuoli. Kyllä se on ero silloin ja ehkä mahdollisesti palataan yhteen, jos molemmista myöhemmin siltä tuntuu.
Ja AP:lle vielä, en ole lukenut koko ketjua, mutta toivon, että olet pitänyt pintasi, etkä lähtenyt mukaan miehn typerään pelaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ukko on kuvitellut, että on saanut läheisriippuvaisen naisen pauloihinsa ja nyt voi alkaa leikkimään kissa-hiiri leikkiä toisen tunteilla ja samalla käydä panemassa muita naisia. Onneksi osui kohdalle järkinainen ja saa maistaa idiootti omaa lääkettään. Hienosti toimittu ap! Samoin pitäisi tehdä kaikkien muidenkin, niin miesten kuin naisten, joiden kohdalle osuu vastaava vedättäjä.
Juuri näin.
Mullekin on taukoa ehdotettu, en vielä silloin ymmärtänyt näiden joidenkin ihmisten harrrastamien ihmissuhdepelien päälle. Nyt ymmärrän, ja se on ero silloin samantien ja mies estoon kaikissa kanavissa.
Tauko on toisen nöyryyttämistä ja vedätystä. Tauko merkitsee, että on pikaisesti vapaa yrittämään jotain muuta tai muita, mutta jos ei onnistukaan tai uusi hoito ei olekaan parempi, tauon voi sitten lopettaa ja palata takaisin. Voi oksetus!
Minä olisin vastannut, että ei mitään taukoa, vaan sanon nyt sulle suoraan lopulliset hyvästit.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että sen jättämisen viestin jätti tuo mies? Jos hänellä ei ole näppäinlukkoa ja some auki niin kaverit ovat voineet kiusata. Mulle teki melkein ex-miehen tyrkkydeitti tuota samaa kun yritti pelata minua ulos miehen elämästä kun avioliittomme oli kriisissä ja olimme erossa.
Tuohon soopaan et usko itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin ollut parikin tuollaista "taukoa". En vastannut yhtään mitään, jos tekstarilla ehdottaa tuollaista, ei ansaitse vastausta.
Ja kyllä, molemmat yrittivät sitten mouruta takaisin. En edelleenkään vastannut yhtään mitään, ajattelin että hankkikoon draamansa muualta. Ei ole kaduttanut, ei pompottavalle tarvitse olla reilu, ei hänkään ole.
Sitten löysin oikean miehen, eikä puhettamaan mistään tauoista tai vedätyksistä, nyt 10 v onnellisesti yhdessä. On fiksua olla hukkaamatta aikaa ja energiaa niihin, jotka yrittävät pompottaa.
Itsellä oli tilanne nuorena, että mies jätti toisen naisen vuoksi, mutta olisi kyllä halunnut seksiä kanssani sen jälkeen. En tietenkään suostunut, mutta olin kyllä järkyttynyt hänen käytöksestä. Tuo uusi tyttö ilmeisesti "kesti" pettämiset (mies ei "saanut" minulta, mutta pani uuden naisystävänsä luokkakaveria). Kiva tyyppi. Joidenkin on ilmeisesti pakko "testata" suhdetta, että kestääkö se uskottomuutta. Itse suosin sellaisia miehiä, joilla ei ole näitä "testaamistarpeita". Kunhan sen vaan tietäisi etukäteen, niin asia on selvä.
En tiiä lukeeko ap enää näitä, mut mä olisin vastannut jättöviestiin "OK" ja jättänyt siihen, ei mitään estoja.
Estot jos kuukausisotalla päivittäistä häiriköintiä.
Tule kertomaan ap, onko miehen ¨tauko¨on pitänyt vai laittaako edelleen viestejä sinulle.
Mistähän sitä löytäisi sen sisäisen voimansa vastustaa tuollaista miestä? Kun itse on umpirakastunut mieheen ja toinen vaan on kuumaa ja kylmää omien tarpeidensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sitä löytäisi sen sisäisen voimansa vastustaa tuollaista miestä? Kun itse on umpirakastunut mieheen ja toinen vaan on kuumaa ja kylmää omien tarpeidensa mukaan.
Järjestä. Jos suostuu kynnysmatoksi, tulee varmasti kärsimään.
Heikkona ja rakastuneena tuohon suostuessaan sitä rikkoo itsensä eikä saa lopulta yhtään mitään. Toinen imee sut ihan tyhjäksi ja kohtelee kuin paskaa.
Miksei ap ole enää vastaamassa meille tiedonjanoisille? Toivottavasti ei retkahtanut siihen ukkoon uudelleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt miten moni jättäisi vastaamatta. Kyllä minä vastaan aina tuli mitä kakkaa tahansa. Itelle tulisi hyvä mieli, että on vastannut ja asia on siltä osin selvä.
Sulle tulee hyvä mieli, kun toinen jatkaa viestittelyä, painostamista, jankkaamista ja jopa uhkailua vuositolkulla? Ihan tosissako aina vastaat ja saat siitä hyvän mielen? Eipä taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa.
No aloittajan tilanteessahan nimenomaan vastaamattomuus on saanut miehen viestittelemään lisää.
Itse laittaisin kyllä vastausviestin, missä ilmoittaisin, että mulle tauko ei ole ok, asian hoitaminen viestillä on mielestäni raukkamaista, joten suhteemme on ohi.
Mutta jos vastaamattomuudesta tulisi itselle parempi fiilis, niin sekin on ihan hyvä toimintatapa. Missään nimessä ap ei ole vastuussa miehen tekemisistä.
En kylläkään aloituksesta saanut ollenkaan sellaista kuvaa, että kyseessä olisi vaarallinen stalkkeri tai narsistinen henkilö. Ihan tavallinen pelkurimainen vätys vain, joka ei kunnioita muita ihmisiä.
Noita vätyksiä on vaan liikaa.. tekee sitä varmasti naisesta toiseen...
"...hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym."
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. "
Miksi et? Eihän tuo ollut jättämisviesti vaan selkeästi yritys aloittaa keskustelu, vaikkakin typerästi tekstarilla. Tauko on eri asia kuin jos olisi kirjoittanut, että en halua enää koskaan nähdä sinua.