Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!

Vierailija
03.02.2014 |

Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua. 

Kommentit (371)

Vierailija
241/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän valtavat maasturit kuten tollaset Ranget ja jotkut Hummerit, ei mahdu suomalaisiin pikkuruutuihin, ainoa vaihtoehto on ne isommat perhepaikat joita moni kutsuu kansankielellä maasturipaikoiksi.

Vierailija
242/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:18"]

Minun 90+ tonnin arvoinen citymaasturi on satavarmasti kallisarvoisempi kuin joku lapsiperheen nolo auto joten tottakai se on ansainnut paremman paikan parkkipaikalta!!!

[/quote]

Nyt taisit erehtyä pahan kerran.

Lada Nivasi ei ole kallisarvoisempi kuin kenenkään lapsi. Ei vaikka anonyyminä puhuisit GL-mersusta tai Cayennesta.

[/quote]

Nuo mainitsemasi autot ovat jo out ja olen omistanut sellaiset jo aiemmin eikä ne vastanneet minun korkeita odotuksia, Range Rover Sport sen olla pitää ja siitä en luovu! :) Jos osaisit lukea, niin kirjoitin että minun auto on kallisarvoisempi kuin lapsiperheen auto joten se on ansainnut paikkansa paremmin meriitein. En puhunut lapsista ja niiden arvosta mitään.

[/quote]

Jaa, ei taida kyllä olla ihan av-mamma, joka on noin autotietoinen. Onhan sulla riittävän tilava autotalli tunkkeineen? Range toimii loistavasti, mutta se on osattava huoltaakin, eikä sen huolto ole vain öljyn- ja hihnanvaihto määrävälein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin autot kasvavat mutta parkkiruudut ne vaan pienenee. Miksi? Hyvä jos niihin mahtuu kunnolla edes enää Smartilla.

Jenkeissä on niin isot parkkipaikat että niihin voi parkkeerata vaikka ihan kieroon, tai kaksi kolme Smartia peräkkäin poikittain! =D

Vierailija
244/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:25"]

Enpähän maksa. Toki katson ettei kukaan näe ja sitten vaan ovet heilumaan, lällällää...

Hyvää käytöstähän olisi odottaa toisen auton omistajaa tai jättää lappu yhteystiedoilla kolhimansa auton tuulilasiin, mutta eihän niitä hyviä tapoja tarvitse kenenkään noudattaa.

Ja sille, joka rehvasteli, ettei ennenkään autojen kylkiä kolhittu, voin todeta, että kyllä vaan kolhittiin. Olen itse ollut todistamassa useampaakin tapausta. Itse en kolhinut, koska ei meillä edes ollut autoa kun olin lapsi.

[/quote]

Ei hyviä tapoja tarvitse kenenkään noudattaa, jos välttämättä kusipää haluaa olla. Lakia sen sijaan täytyy noudattaa, ja laissa kielletään toisen omaisuuden rikkominen. Ei sillä ole hyvien tapojen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
245/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole pääkaupunkiseudulla lapsiperhepaikkoja nähnyt, mutta minähän en alennukaan käymään Ikeassa.

Vierailija
246/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:23"]

Lukeeko siellä sitten jotain että "Vain lapsiperheille"?

[/quote]

Lukeeko siellä, että sallittu puupäille?

[/quote]

No ei varmaan lue, koska ne paikat on todellakin sallittu ihan kaikille. Ei siellä lue että vain lapsiperheille.

Vierailija
247/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu koskee todellisuudessa käytöstapoja, ei auton parkkeeraamista.

Ei, lapsipaikalle pysäköiminen ilman lapsia EI ole lainvastaista. Kuuluuko se silti normaaleihin käytöstapoihin? No ei kuulu.

Mulle tulee mieleen ihminen, joka kahvipöydässä nuolee sokerikon lusikan, "koska sitä ei ole kielletty". Eipähän tarvii muiden lihoa sokerin takia.

Vierailija
248/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:08"]

Ne lapsipaikat on ihan vapaasti kaikkien käytettävissä, sitä ei mikään laki määrää kuka saa pysäköidä sinne.

[/quote]

Kyllä se pihan omistaja saa päättää, mihin siinä pihalla pysäköidään. Jos poikkeat niistä ohjeista, se on luvaton pysäköinti, jota varten voi tilata parkkipirkon kirjoittamaan sakon.

[/quote]

Totta, jos pihan omistaja edellyttää perheparkkiruutuun perhettä, pitää hänen antaa näille parkkikortti, josta ilmenee, että kyseessä on lapsiperheen auto. Sen puuttuessa autoilijaa voidaan sakottaa väärinpysäköinnistä. Parkkipaikan omistajan pitää etukäteen jakaa nämä tunnisteet ihan samalla tavalla kuin jos menet hotelliin ja autolle on paikka on yhteisellä parkkipaikalle, jonne saat hotellista "lupalapun".

Lisäksi parkkipaikalla on yksiselitteisesti määriteltävä, mitkä ovat perhepaikkojen käytön kriteerit, Ilman niitä ei voi sakottaa.

Vierailija
249/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:00"]

Voi herranen. Ei ne perhepaikat ole sen kävelymatkan takia. Perhepaikat ovat leveämpiä,koska lapsi on helpompi laittaa turvaistuimeen,kun oven saa kunnolla auki ja pienet jotka tulevat autosta itse ulos,eivät osaa varoa vieressä olevaa autoa oven kanssa.

[/quote]

Siinä vaiheessa kun minun lapset tulivat itse autosta ulos, heille oli opetettu tuo että sitä ovea ei läiskäistä apposen auki viereisen auton kylkeen. Kyllä pienetkin laspet oppii kun heitä neuvotaan. Tosi tuulisella säällä sanoin, että äiti tulee avaamaan oven. 

[/quote]

Niin, meillä esimerkiksi on niin leveä turvakaukalo vauvalla, että sitä ei saa pois autosta ellei ovea avaa miltei kokonaan. Muutaman kerran on kyllä kolhu tullut viereiseen autoon, kun ollut niin lähellä viereinen Ruutu.

Vierailija
250/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sen verran kookas auto, että parkkeeraan usein lapsiperhepaikalle vaikkei olisi lapset matkassa. Säästää omia ja kanssaihmisten hermoja.

Vierailija
251/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään minua ei haittaa jos näen jonkun perheettömän  pysäköivän perhepaikalle. Minua lähinnä hymyilyttää. Mietin vain että mikäköhän tuonkin selitys on, tyhmyys ei tiedä mitä tuo perhepaikka tarkoittaa, huono ajamaan joten ei saa parkkeeraattua normipaikalle, huono kunto ei kykene kävelemään kauempaa jne.

Hiljakseen olen alannut oppia että "älä anna haitata". Eli minun ei tarvitse murehtia asioita joille en mitään voi tai sellaisia joista ei ole isoa oikeaa haittaa.
Minulle riittää että itse olen kohtelias ja auttavainen (kuten miehenikin) ja pyrimme opettamaan lapsemmekin näin.

Vierailija
252/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:13"]

Mikäli ei lapsiperheellinen parkkeeraa lapsipaikalle niin lähtiessä aina avaamme oven niin, että viereinen auto naarmuuntuu.. siinähän oppii parkkeramaan muualle..

[/quote]

Olen kokenut tuon. Onneksi otan autosta ja viereisestä autosta aina kuvan ennen kuin menen kauppaan ja kas - kolhija joutui maksajaksi! Ei ehkä kannata punaisen auton ovella töniä harmaata autoa.

Vierailija
253/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:22"]

Olen maksava asiakas siinä, missä huonosti kasvatettuja  kakaroitaan kauppaan vapaasti temmeltävään raahaava uusavuton lapsiperhekin on. Jätän aina autoni perheparkkiin koska perhe se on kahdenkin hengen talous. Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.

[/quote]

Näin minäkin ajattelen ja perhe se on yhdenkin hengen talous. Mielestäni nämä perheille osoitetut paikat ovat juurikin asiakasryhmien eriarvoistamista ja syrjintää, siksi vastustan sitä. Jatkan toimintaani, jotta asia muuttuu. Onneksi meitä on muitakin. Lapsiperheelliset ovat ennenkin voineet kävellä, joten ei ole mitään erityistä syytä miksi heitä pitäisi suosia. 

Jos aletaan eriarvoistamaan, niin kiitos vaan, sitten omat ravintolat ja kahvilat saman tein näille perheellisille. Samoin kohdennetut lennot olisivat toivottavaa, jotta ihmiset ilman lapsia saisivat matkustaa rauhassa.

Vierailija
254/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:30"]

Jaa, ei taida kyllä olla ihan av-mamma, joka on noin autotietoinen. Onhan sulla riittävän tilava autotalli tunkkeineen? Range toimii loistavasti, mutta se on osattava huoltaakin, eikä sen huolto ole vain öljyn- ja hihnanvaihto määrävälein.[/quote]

Nimenomaan täällä Espoossa on Land/Range Rover:n huolto. En ole mamma, vaan lapseton uratyyppi (ja satunnainen palstailija) ja meillä on aina ollut hyviä autoja. Mies osti minulle tuon auton lahjaksi 2013. Halusi minulle turvallisen auton siksi koska tiet ovat täynnä hulluja, mahdollisesti kortittomia, aineissa ja kännissä kaahaajia joihin ei voi luottaa. Olen ollut kolarissa joka ei oma syy. Cayenne S oli surkea lastentautinen auto hintaansa nähden, uusi auto korjaamolla kahden viikon välein ja kojelauta vilkkui kuin kasaridisco eikä juurisyitä saatu koskaan selville. Mersu GL huomattavasti parempi, ja huollot pelaavat mutta halusin näppärämmän auton ja koska kaikki ulkomaiset tutut suosittelivat Rangea niin ajattelin koeajaa ja olin myyty. Ei ihme että Brittien kuningasperhe suosii niitä siviilissä. Jenkkiystävällä on Mersu G, se on aivan ihana auto ajaa, mutta hinta 160 000+ täällä Suomessa joten ei kiitos! :)

Parkkipaikkojen pienuus ahdistaa toki joten vaihtoehtoja ei ole monia eli jos paljon isompia paikkoja vapaana niin otan sellaisen, en viitsi ajaa pieneen ruutuun niin että muut eivät enää pääse autoihinsa.

Vierailija
255/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:59"]

Ehkäpä sitten annan lasteni läiskiä huolettomasti ovensa vieressä olevien autojen kylkiin, kun seuraavan kerran olemme kapeassa parkkiruudussa kaukana ovista lapsettomien viedessä lapsiperheiden parkkipaikat. Kun kerran ne leveät ruudut lähellä kaupan sisäänkäyntiä ovat lapsiperheille niin turhia.

Ja joo, opetan lapseni käyttäytymään sitten kun te idiootit aikuisyksilötkin osaatte käyttäytyä.

[/quote]

Tulee sulle aika kalliiksi.  

Vierailija
256/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:20"]

Kyllä se pihan omistaja saa päättää, mihin siinä pihalla pysäköidään. Jos poikkeat niistä ohjeista, se on luvaton pysäköinti, jota varten voi tilata parkkipirkon kirjoittamaan sakon.

[/quote]

Totta, jos pihan omistaja edellyttää perheparkkiruutuun perhettä, pitää hänen antaa näille parkkikortti, josta ilmenee, että kyseessä on lapsiperheen auto. Sen puuttuessa autoilijaa voidaan sakottaa väärinpysäköinnistä. Parkkipaikan omistajan pitää etukäteen jakaa nämä tunnisteet ihan samalla tavalla kuin jos menet hotelliin ja autolle on paikka on yhteisellä parkkipaikalle, jonne saat hotellista "lupalapun".

Lisäksi parkkipaikalla on yksiselitteisesti määriteltävä, mitkä ovat perhepaikkojen käytön kriteerit, Ilman niitä ei voi sakottaa.

[/quote]

Kuulostaa työläältä. Meidän pihalla ihan lukee vain tiettyjen paikkojen kohdalla, että asunnon omistajien paikat. Ollaan joskus tehostettu sitä ihan parkkipirkolla ja on toiminut. Saatiin yksi viereisessä rakennuksessa töissä ollut hakemaan muualta paikan, kun tuli "kiire" töihin ja työpaikan parkki oli täysi.

Toki voithan riitauttaa sakkolapun ja käydä väittämässä, ettet tiennyt mitä ne merkit tarkoittavat. Antaa ihan yhtä tyhmän kuvan sinusta kuin täällä anonyyminä annat.

Vierailija
257/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:22"]

Olen maksava asiakas siinä, missä huonosti kasvatettuja  kakaroitaan kauppaan vapaasti temmeltävään raahaava uusavuton lapsiperhekin on. Jätän aina autoni perheparkkiin koska perhe se on kahdenkin hengen talous. Turhaa tulla itkemään, sillä perheparkit on asiakasryhmien eriarvostamista, jota en voi sietää.

[/quote]

Näin minäkin ajattelen ja perhe se on yhdenkin hengen talous. Mielestäni nämä perheille osoitetut paikat ovat juurikin asiakasryhmien eriarvoistamista ja syrjintää, siksi vastustan sitä. Jatkan toimintaani, jotta asia muuttuu. Onneksi meitä on muitakin. Lapsiperheelliset ovat ennenkin voineet kävellä, joten ei ole mitään erityistä syytä miksi heitä pitäisi suosia. 

Jos aletaan eriarvoistamaan, niin kiitos vaan, sitten omat ravintolat ja kahvilat saman tein näille perheellisille. Samoin kohdennetut lennot olisivat toivottavaa, jotta ihmiset ilman lapsia saisivat matkustaa rauhassa.

[/quote] onhan sekin eriarvoistamista, että on invapaikkoja. Sekinkö sinua harmittaa? Kyllä rullatuolin kanssakin pääsee kauempaa kauppaan. ?

Vierailija
258/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän joskus perheparkkiin vaikka lapset ei olisi mukana. Ihan vanhasta tottumuksesta.

Sorry!

Vierailija
259/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lakisääteinen ja täysin eri asia! Invapaikt ovat perusteltavissa oleva asia, sillä näillä ihmisillä on ongelmia liikkumisen ja terveytensä kanssa kanssa.

Vierailija
260/371 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:56"]

No onhan siellä niitä kärryjä joihin tavarat voi lastata. Sinun on varmaankin yksin helpompaa lähteä niitä työntämään sinne vähän kauemmaksi kuin esimerkiksi jonkun äidin parin lapsen kanssa?

[/quote]

Oletko käynyt esim. Ikeassa koskaan? Ei niiden kärryjen kanssa edes pääse sinne parkkialueille, ne on nimenomaan tarkoittettu varaston ja sen lastausalueen väliseen kuljetukseen. Parkkialueille mennessä on portit, joista noiden kärryjen kanssa ei pääse läpi.

[/quote]

Kyllä haaparannan ikeassa pääsee! Mut siellä asioikin bätre folk!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi