Olen ns. lastenvihaaja. Kysy pois.
En pidä pienistä lapsista. Itse asiassa sanoisin jopa inhoavani niitä. Tai tarkemmin sanottuna inhoan lasten kitinää, julmuutta, avuttomuutta, huonoa käyttäytymistä, äänekkyyttä, sottaisuutta, groteskia ulkonäköä, takertuvuutta, itsekkyyttä, itsekeskeisyyttä, sosiaalista taitamattomuutta, arvaamattomuutta ja muita lapsille yhteisiä piirteitä. En siedä näitä ominaisuuksia muissakaan ihmisissä, mutta aikuiset sentään osaavat toimia hillitysti.
En halua vahingoittaa lapsia, mutta en halua myöskään viettää lasten kanssa sen enempää aikaa kuin on pakko. Olen myötätuntoinen, tasapainonen ja menestynyt ihminen. Olen antanut rahaa lapsia auttaviin hyväntekeväisyyskohteisiin ihan niin kuin olen antanut rahaa eläinten suojeluun, vaikka inhoankin tiettyjä eläimiä. Arkielämässä lapset ovat kuitenkin minusta rasittavia ja vastenmielisiä.
Voin vastata kysymyksiin, jotka auttavat muita ymmärtämään ns. lastenvihaajan ajattelua.
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:37"]
Madventures-seikkailija Riku Rantalan kolumni:
Vain Suomessa vihataan lapsia
[/quote]
Monestikohan tuo kirjoittaja on kuullut omin korvin että joku Suomessa sanonut VIHAAVANSA lapsia? Joten miten hän perustelee että joku tietty käytös on nimenomaan VIHAN tunnetta?
[/quote]
Entä jos hän ei vaan osaa itse kasvattaa lastaan, ja siksi itkee että kun "kaikki vihaa"? Muita on aina helppo syyttää.....
[/quote]
Ai jaa? Katso tätäkin ketjua ja sitä, mille kommenteille olette jakaneet yläpeukkua ja alapeukkua...
[/quote]
juuri naureskelin samaa. Voi luoja...
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:37"]
kuka hullu myöntäisi inhoavansa vaikkapa naisia tai miehiä tai vasenkätisiä joukkona, tämä on täysin vastaavaa
[/quote]
Minusta kyse ei ole lainkaan vastaavasta asiasta. Mikä piirrejoukko on yhtä leimallinen vasenkätisille kuin aloituksessani listaamani piirteet pienille lapsille? Yleistyksiä voi aina tehdä, mutta kaikki yleistykset eivät ole yhtä hyvin perusteltuja. Lapsista tekemäni yleistykset pitävät käytännössä paikkaansa oikein hyvin. En ole toistaiseksi tavannut kuin pari lasta, joiden seurassa oikeasti viihtyisin. Näin ollen minusta on aika turvallista sanoa, että inhoan lapsia (ja inhoan myös aikuisia, joilla on nuo samat piirteet). -ap
[/quote]
Koska olet ajattelultasi vinksahtanut, katsot tietenkin lapsia vääristyneiden lasien lävitse. Minä taas en ole nähnyt yhden yhtäkään lasta, jota inhoaisin - kaikista en pidä, mutta se on eri asia. Ihan vastaavasti voisin inhota vaikkapa kaikkia naisia, koska kaikki naiset ovat groteskin näköisiä, itsekeskeisiä, takertuvia, huonosti käyttäytyviä, juoruilevia, epälojaaleja selkään puukottajia yms. skeidaa. Vasenkätiset taas on kömpelöitä, groteskeja ranne kippurassa touhuavia, kätensä likaavia, asioita omituisesti tarkastelevia muka-taiteellisia...
Ihan vastaavasta on noissa kyse, et vain sitä näe, koska ennakkoluuloisuutesi takia luulet observoivasi jotain objektiivisia fakta-ominaisuuksia. Mieleltään tasapainoton ihminen harvoin ymmärtää itse ajattelutapansa vääristyneisyyttä.
Lapset on kamalia. Ne pyrkii aina tekemään kaiken päinvastoin kuin käsketään. Ne uhmaa ja kiusaa ja on ilkeitä vanhemmilleen jotka niitä yrittää ojentaa.
Suomalaiset ovat vielä niin metsäläiskansaa eivätkä kykene ymmärtämään erilaisuutta tai omistaan poikkeavia mielipiteitä. Kaikkien pitää synnyttää alakautta kaksi lasta (sektio ei ole synnytys ja sektion teheet eivät ansaitse lapsiaan). Lapset pitää viedä heti äititysloman loputtua hoitoon, sektiotakin suurempi synti on loisia kotona työssäkäyvien veronmaksajien kustannuksella. Ja turha väittää, kaikille löytyy töitä jos vain haluaa, tämä on ihan itsestä kiinni. Eineksiä ostavat, mäkkärillä käyvät ja ne kotiäidit ovat pahinta ja alinta WT-kastia. Ja niillä kaikilla on kouvolatukka ja viisi tatuointia.
Jos joku kehtaa poiketa mielipiteillään yllä olevista, on hän automaattisesti mieleltään järkkynyt.
[/quote]
Joopa joo. Tuo otsikko "Vain Suomessa vihataan lapsia" on yhtä uskottava kuin "Vain Suomessa vihataan muslimeja"......
80, ihmisviha on merkki mielen järkkymisestä. Enkä nyt tarkoita sitä, että joku viihtyy paremmin yksinään, vaan sitä, että oikeasti inhoaa ja vihaa ihmisiä, kuten ap tekee lapsia.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:55"]
[/quote]
Joopa joo. Tuo otsikko "Vain Suomessa vihataan lapsia" on yhtä uskottava kuin "Vain Suomessa vihataan muslimeja"......
[/quote]
Sanan "vain" voi ottaa pois, mutta tosi on, että missään muualla en ole minäkään (työkseni matkusteleva ihminen) törmännyt yhtä voimakkaaseen lapsivihamielisyyteen.
Kuulkaas nyt! Suomessa lapsia vihaavat vain ne, joilla on omia lapsia. Niitä lapsia vihaavat & hakkaavat näiden omat vanhemmat, eivät kadun tuntemattomat tai naapurin vapaaehtoislapseton!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:51"]
Koska olet ajattelultasi vinksahtanut, katsot tietenkin lapsia vääristyneiden lasien lävitse.[/quote]
Jotkut inhoavat kissoja. Katsovatko hekin kissoja "vääristyneiden lasien läpi"? Vai voisiko olla, että he eivät vain pidä kissoista? Kissanystävän näkökulmasta jokainen kissa on oma erityinen yksilönsä, mutta jos ei pidä niistä ominaisuusista ja käyttäytymistavoista, jotka tekevät kissasta kissan, yksilöllisillä ominaisuuksilla ei ole juuri merkitystä. Tässä on kyse samasta asiasta.
Niin mielelläsi kuin psykologisoisitkin lapsi-inhon näkymättömiin, tosiasia on se, että aivan normaalit, tasapainoiset ja asiansa hoitavat kansalaiset eivät pidä samoista asiosta kuin sinä. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:52"]
Suomalaiset ovat vielä niin metsäläiskansaa eivätkä kykene ymmärtämään erilaisuutta tai omistaan poikkeavia mielipiteitä. [/quote]
Minä kyllä sanoisin, että tämän ketjun ennakkoluuloisin otus on ap. Hänhän tuossa juuri julistaa inhoavansa aika isoa ihmisryhmää, koska se poikkeaa hänestä itsestään.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:57"]
Sanan "vain" voi ottaa pois, mutta tosi on, että missään muualla en ole minäkään (työkseni matkusteleva ihminen) törmännyt yhtä voimakkaaseen lapsivihamielisyyteen.
[/quote]
Ilmeisesti et ole koskaan käynyt Pariisissa tai Nizzassa? :-D Siellä lapsia vedetään turpiin muiden ihmisten nähden jos alkavat riehumaan, eivätkä ole kovin tervetulleita kahviloihin tai bistroihin, eikä julkisiin kulkuneuvoihin.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:51"]
Koska olet ajattelultasi vinksahtanut, katsot tietenkin lapsia vääristyneiden lasien lävitse.[/quote]
Jotkut inhoavat kissoja. Katsovatko hekin kissoja "vääristyneiden lasien läpi"? Vai voisiko olla, että he eivät vain pidä kissoista? Kissanystävän näkökulmasta jokainen kissa on oma erityinen yksilönsä, mutta jos ei pidä niistä ominaisuusista ja käyttäytymistavoista, jotka tekevät kissasta kissan, yksilöllisillä ominaisuuksilla ei ole juuri merkitystä. Tässä on kyse samasta asiasta.
Niin mielelläsi kuin psykologisoisitkin lapsi-inhon näkymättömiin, tosiasia on se, että aivan normaalit, tasapainoiset ja asiansa hoitavat kansalaiset eivät pidä samoista asiosta kuin sinä. -ap
[/quote]
Sulla on ymmärtämisessäKIN aika isoja ongelmia ap. Ei kyse ole pitämisestä/ei pitämisestä. Sinä INHOAT, et pelkästään et-pidä.
Ja sitä paitsi, kyllä normaali ihminen osaa kanssaihmisistään erottaa yksilöllisiä piirteitä. Sinä et osaa erottaa. Kissat ovat siinä mielessä erittäin huono esimerkki, naiset/miehet/vasenkätiset sen sijaan on hyvä.
Nyt tämä menee semantiikaksi. Toivottavasti en ajanut trollin ansaan. Asiallisiin kysymyksiin vastaan edelleen mielelläni. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:57"]
[/quote]
Ilmeisesti et ole koskaan käynyt Pariisissa tai Nizzassa? :-D Siellä lapsia vedetään turpiin muiden ihmisten nähden jos alkavat riehumaan, eivätkä ole kovin tervetulleita kahviloihin tai bistroihin, eikä julkisiin kulkuneuvoihin.
[/quote]
Olen jopa asunut Nizzassa, joten älä puhu paskaa. Tosi on, että enemmistö ranskalaisvanhemmista hyväksyy tillikat ja luunapit kasvatustapana, mutta eivät he inhoa lapsia, vaikka heillä onkin erilainen kasvatusfilosofia. Ranskalaisissa raivntoloissa on totta kai tilaa lapsille, mutta lapsien ei anneta yhtä vapaasti vaellella pöytien välissä. Tämä on kasvatusero, ei lapsien vihaamista kokonaisena ihmisryhmänä, jota ap harrastaa. Samaten moni muu suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:58"]
Kuulkaas nyt! Suomessa lapsia vihaavat vain ne, joilla on omia lapsia. Niitä lapsia vihaavat & hakkaavat näiden omat vanhemmat, eivät kadun tuntemattomat tai naapurin vapaaehtoislapseton!
[/quote]
No, juurihan tuossa ap vihaa, eikä sillä ole lapsia. Samaten tässä ketjussa on paljon muita lapsien inhoajia. Ja tuollainen kyrmyily vaikuttaa kyllä siihen, miten lapsiin ja lapsiperheisiin suhtaudutaan suomalaisessa yhteiskunnassa, vaikka ei kukaan kävisi suorastaan käsiksi lapsiin.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:03"]
Nyt tämä menee semantiikaksi. Toivottavasti en ajanut trollin ansaan. Asiallisiin kysymyksiin vastaan edelleen mielelläni. -ap
[/quote]
Ei tässä ole semantiikasta kyse. Itsehän sinä kantasi selvästi aloituksessasi kerroit, ja kyse on tosiaan aivan eri asioista käytännössäkin. Että etkö pidä pienistä lapsista, koska esim. et osaa jutella luontevasti vieraiden lasten kanssa tai pelkäät olevasi muuten kömpelö. Tai että ihan todellakin inhoat lapsia ja pidät heitä kammottavan näköisinä kaikkia jne.
Minä en pidä maksaruuista, mutta voin niitä kyllä syödä ja syönkin aina, kun tarjotaan. En vain itse osta ja valmista maksaa. Osa maksaruuista on mukiinmeneviä, kun ne on valmistettu hyvin, itse vaan en osaa.
Minä inhoan vuohenjuustoa. Se maistuu villalta ja saa aikaan oksennusreaktion. Muutaman kerran olen oksentanutkin. Jos vahingossa tilaan ravintolassa ruokaa, jossa on vuohenjuustoa, palautan sen keittiöön ja vaadin uutta ruokalajia ja menyyseen mainintaa, että edellisessä ruuassa on vuohenjuustoa. Tämä on inhoa.
Huomannet eron, ap ja muut tampiot. Ihan vastaavasti voi olla tykkäämättä lapsista ja päättää pidättyä itse lasten hankkimisesta. Mutta lasten aktiivinen välttely ja inhoaminen ja luokittelu järjestään tietynlaisiksi on toinen juttu...
Eikä kyse ole pelkästä semantiikasta eli siitä, että ap nyt vaan määrittelee inhoamisen eri tavalla kuin muut. Hän tekee aloituksessaan aika selväksi, minkä tasoisesta asiasta on kyse, kun haukkuu lapset - kaikki - irvokkaan näköisiksi, takertuviksi, itsekkäiksi jne.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:52"]
En pidä yhtään vauvoista, tai oikeasti vauvat lähinnä pelottaa minua!
Ne on kaikki kuin pieniä kaljuja miesolentoja tai alieneja jotka ovat liittoutuneet jotenkin keskenään, puhuvat omaa outoa salakieltä ja päästävät esim. vaahtomerkkejä suupielistä, sätkivät kauheasti ja pälyilevät niin intensiivisesti että alkaa tulla vaivautunut olo niiden lähellä. Huh!
[/quote]
Itselläni on lapsi mutta tämä oli hyvä! En nyt sanoisi välttämättä miesolennoiksi/alieneiksi kaikkia vauvoja mutta kyllähän tämä muuten aika totta oli :D
Vihaat lasten avuttomuutta? Vihaatko myös aikuisten avuttomuutta? Tai vanhusten? Kirjoitit esim että olet musikaalinen..jos sillä tarkoitat että soitat jotain soitinta niin mitä ajattelet siitä että joku varmasti "vihasi" sitä kun harjoittelit etkä vielä osanut...tai jos olet jossain töissä niin et varmasti kaikkea osanut ja heti? Pitäiskö jonkun vihata sinua jos et jotain osaa tai jos urheilun jälkeen haiset tai jos puhut äänekäästi puhelimeen tai huudat jollekin...? Oletko aina niin ns. "tasapaksu" ihminen ettei kukaan sinusta ärsyynny? Lapset ovat juu lapsia, eli "pieniä" ihmisiä joten vihaat siis ihmisiä? Ja juu lapset OVAT ihmisiä...aika usein verrataan lapsia vanhuksiin, synnymme ja kuolemme vaipoissa, emmekö osaa pitää itsestämme huolta...miten aiot tehdä kun et enää osaa pitää itsestäsi huolta vai ajatteletko että "ei se mulle tapahdu"..vihaatko sairaita jotka ovat avuttomia ja ehkä haisevia...tai ihmisiä joilla on erilainen ulkonäkö aikuisena? Vihaatko kaljuja koska vauvat ovat kaljuja? Olet ollut lapsi, eli juuri sellainen jota vihaat, voit jopa sairastua ja sitä kautta "saada" kaikkia näitä ominaisuuksia mitä lapsissa vihaat, sinusta tulee luultavasti joskus vanha ja sama juttu kun edellisessä...onko silloin oikein vihata sinua?
Itse vihaan vain tietämättömyyttä....
Suomessa ei mielestäni ole mitään lapsivihaa, mutta enemmänkin ärtymystä (huonostikasvatettuja) lapsia kohtaan, enkä ihmettele yhtään kun täällä paiskotaan töitä kamalassa stressissä ja väsymyksessä jotta saadaan edes työpaikat pidettyä kotimaassa toistaiseksi, ja ollaan muutenkin pimeässä ja kylmässä, ja sitten kun pääsee jonnekin rauhalliseen paikkaan hengähtämään pari kertaa niin samalla joku tulee viereen kirkuvan lapsen kanssa! Mutta ei se siihen lapseen päin mulkaisu välttämättä mitään vihaa kuitenkaan ole!