Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ns. lastenvihaaja. Kysy pois.

Vierailija
30.01.2014 |

En pidä pienistä lapsista. Itse asiassa sanoisin jopa inhoavani niitä. Tai tarkemmin sanottuna inhoan lasten kitinää, julmuutta, avuttomuutta, huonoa käyttäytymistä, äänekkyyttä, sottaisuutta, groteskia ulkonäköä, takertuvuutta, itsekkyyttä, itsekeskeisyyttä, sosiaalista taitamattomuutta, arvaamattomuutta ja muita lapsille yhteisiä piirteitä. En siedä näitä ominaisuuksia muissakaan ihmisissä, mutta aikuiset sentään osaavat toimia hillitysti.

En halua vahingoittaa lapsia, mutta en halua myöskään viettää lasten kanssa sen enempää aikaa kuin on pakko. Olen myötätuntoinen, tasapainonen ja menestynyt ihminen. Olen antanut rahaa lapsia auttaviin hyväntekeväisyyskohteisiin ihan niin kuin olen antanut rahaa eläinten suojeluun, vaikka inhoankin tiettyjä eläimiä. Arkielämässä lapset ovat kuitenkin minusta rasittavia ja vastenmielisiä.

Voin vastata kysymyksiin, jotka auttavat muita ymmärtämään ns. lastenvihaajan ajattelua.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:16"]

Ap, olet mielestäni hyvin ylimielinen. Tekisi mieli tehdä se muotidiagnoosikin, mutta ehkä hillitsen itseni, kun juuri kuittasit kaikki saamasi vastaukset siihen nippuun, että ihmiset ovat peloissaan ja siksi diagnosoivat sinua. Sekö on sinun ajatuksesi tästä keskustelusta? Että sohaiset muurahaispesään ja ihmiset joutuvat paniikkiin ja haluavat siksi tehdä sinusta sairaan?

Aloitit keskustelun saadaksesi aikaan keskustelua. Et kuitenkaan keskustele vaan ylimielisesti toteat, että eri mieltä olevat ovat paniikissa ja peloissaan. Et kommentoi yksittäisiä vastauksia (et alennu), niputat kaikki vastaukset samanlaisiksi etkä halua keskustella, haluat vain julistaa.

Ei kyse ole siitä, ettetkö saisi olla pitäämättä niistä lapsista niin kuin joku ei pidä siitä punajuurista. Mutta lapset ovat iso osa maapallon ihmisistä ja kuuluvat samaan lajiin kuin sinä. Pidätkö naisvihaajaa terveenä? On hänkin oikeutettu mielipiteeseensä. Sinun näkökulmastasi pedofiililläkin on oikeus tunteisiinsa, kunhan onnistuu pidättäytymään teoista tai ainakin olemaan jäämättä kiinni. Joku vihaa lapsia, joku rakastaa lapsia, mitäs kummaa tässä...

Tunnen ihmisen, joka vihaa vanhuksia. Hänellä on diagnoosi ja lääkitys. Hän oikeasti vihaan vanhuksia niin paljon, että ilman lääkitystä huutelee heille hävyttömyyksiä. Hän inhoaa erityisesti rollaattoreiden kanssa kulkevia. Hän alkaa itsekin olla jo iäkäs, voisinpa sanoa, että vanhus, mutta ei hän näe siinä mitään yhteyttä. Vanhat ihmiset ovat hänestä epäluotettavia, ilkeitä, masentavia, rumia, eikä hän oman sairautensa takia ymmärrä, miten naurettavaa hänen käytöksensä on heitä kohtaan.

Ymmärrän, että olet terveentuntuinen aikuinen eikä lapsivihasi varmaan näy arjessa, mutta minulle tulee mieleen tuo tuttuni, joka alkaa aivan täristä rollaattorin nähdessään. En viitsi toistella, mitä kaikkea hän vihaa vanhuksissa, ja joku kai voisi sanoa, että hän on täysin oikeutettu mielipiteeseensä, mutta minusta kysymys on sairaudesta. Jonkinlaisesta empaattisesta tyhjyydestä, vihan kohdistamisesta heikkoihin, koska nämä eivät voi antaa hänelle takaisin samalla mitalla. Ja tästä tulee mieleen juutalaisviha, jossa nimenomaan liitettiin aivan absurdeja ominaisuuksia kokonaiseen ihmisryhmään ja kohdistettiin kaikkien ongelmien syyt tähän ihmisryhmään.

Et varmasti ole samalla viivalla tuttuni kanssa, ja voi olla, että olet ihan normaali kaikkine tuntemuksinesi, mutta mielipiteestä ei ole kysymys, kun liität ihmisryhmään ominaisuuksia, joita ei rehellisesti voi olla kaikilla ihmisryhmän kuuluvilla vaan vain osalla, jos näilläkään. Erityisesti tuntuu oudolta tuo ulkonäön inhoaminen. Monet eivät pidä lasten käyttäytymisestä ja huonojen kokemusten takia liittävät kaikkiin lapsiin samankaltaiset piirteeet ja näkevät nämä piirteet lähes jokaisessa, kun oikein etsivät. Minun ystäväni on tällainen. Hän ei pidä yleisesti pikkulapsista (alle kouluikäisistä). Lentokoneeseen mennessä hän käy jo sanomassa lasten vanhemmille, että kersan on sitten parasta olla itkemättä. Hän oikeuttaa huonon käytöksen sillä, ettei kestä näiden lasten huonoa käytöstä. Ihan tästä syystä en matkusta ystäväni kanssa. Mutta hänellä on suvussaan näitä pikkulapsia, joista hän pitää ja joiden kanssa hän tulee toimeen. Tuntuu, että hän vain olettaa kaikien muiden lasten käyttäytyvän tietyllä tavalla ja siksi siis jo etukäteen varoittelee vanhempia, ettei aio sietää tällaista käytöstä. Jotenkin surullista tuokin.

Pakko sanoa, ap, että tunnen muutaman ihmisen, jotka eivät pidä pikkulapsista, enkä oikein kumpaakaan ihmistä pidä normaalina. He ovat ennakkoluuloisia, röyhkeitä, huonokäytöksisiä ja pahantuulisia eivätkä tajua tätä edes itse. Olen huomannut, että oma asenne ratkaisee aika tavalla. Istuin bussissa Helsingistä Espooseen tämän pikkulapsia inhoavan ystäväni kanssa, ja hänen mielestään bussimatka oli yhtä lasten huutoa ja raivoa. Hän jaksoi paasata asiasta puoli tuntia matkan jälkeenkin.

Mitä sitten minun mielestäni tapahtui? Lauttasaaresta kyytiin nousi äiti lastenvaunujen kanssa. Vauva heräsi Tapiolan kohdalla ja alkoi itkeä. Äiti nousi hyssyttämään ja itku loppui muutamassa minuutissa. Tapiolan kohdalla bussiin nousi äiti ja kaksi kurahousuista lasta. He tulivat istumaan eteemme. Toinen lapsista kyseli aika kovalla äänellä kaikkea. Äiti vastaili hiljaisella äänellä. Lapseet eivät huutaneet, remunneet, juosseet eivätkä edes laulaneet, mutta ystäväni mukaan he olivat karjuneet, vieneet kaiken tilan bussista, olleet likaisia (juu, sadevaatteet päällä, kun satoi) räkänokkia, joille jonkun pitäisi opettaa hyviä tapoja.

Jäimme kaiken lisäksi pois yhtäaikaa tämän vaunujen kanssa liikkeellä olleen naisen kanssa. Kaverini mielestä oli hävytöntä, että akka lykkäsi kersansa vaunuineen ekana ulos ovesta mikä etuoikeus hänellä oli siihen. Minusta taas se oli loogista, koska hän oli vaunujen kanssa ollut koko ajan siinä ovitilassa ja kaverini olisi kai halunnut kiilata vaunut jostain käsittämättömästä syystä.

Lapsien vihaaminen on asennekysymys, ja joskus se asenne kertoo sairaudesta. Ap, ehkä lasisi on jonakin päivänä puoliksi täynnä eikä aina puoliksi tyhjä. Siihen saakka tsemppiä!

[/quote]

Mahtavaa, että joku jaksaa kirjoittaa tälle palstalle näin pitkän, analyyttinen, havainnollisena ja ajatuksia herättävän tekstin. Tämä kirjoittaja ei ainakaan ole tyhmempi kuin minä, pakko myöntää, vaikka koville ottaa. :P

Vierailija
162/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:52"]

Ei kyse ole siitä, ettetkö saisi olla pitäämättä niistä lapsista niin kuin joku ei pidä siitä punajuurista. Mutta lapset ovat iso osa maapallon ihmisistä ja kuuluvat samaan lajiin kuin sinä. Pidätkö naisvihaajaa terveenä? On hänkin oikeutettu mielipiteeseensä. Sinun näkökulmastasi pedofiililläkin on oikeus tunteisiinsa, kunhan onnistuu pidättäytymään teoista tai ainakin olemaan jäämättä kiinni. Joku vihaa lapsia, joku rakastaa lapsia, mitäs kummaa tässä...

[/quote]

En ole ap, mutta... Varmaankin tosi tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoitit tällä?

Naisvihaaja saa mun puolesta ihan rauhassa vihata naisia, kunhan ei vaadi minua rakastamaan häntä. Pedofiili, joka tekee rikoksen, on paha, ihan yhtä lailla kuin kuka tahansa (seksuaali)rikoksen tekijä. Mutta pedofiili, joka ei tee kenellekään pahaa... miksi häntä pitäisi edes vihata? Eli siis mielestäni kaikilla on oikeus (myös vääriin) mielipiteisiin/tunteisiin, kunhan ei riko lakia.

[/quote]

Jos haaveilee seksistä lasten kanssa, on mielestäni sairas. En ole yllyttämässä ketään vihaamaan, kunhan totesin, että mielestäni lasten vihaaja on aivan yhtä outo ja sairas kuin se lasten rakastajakin (seksuaalisessa mielessä). Terve ihminen ei halua seksiä lasten kanssa, ei haaveile siitä eikä kiihotu siitä. En vihaa tällaista ihmistä, pidän häntä sairaana.

Naisvihaajan tunteisiin en ole puuttumassa. Mutta edelleen pidän naisvihaajaakin sairaana. Hän vihaa naisia, koska on padonnut kaikki negatiiviset tunteensa ja kohdistanut ne naisiin. Ei hän ole terve, ja kyllä, hän tarvitsee hoitoa.

Pointtini siis näissä esimerkeissä oli se, että kun vihaa tiettyä ihmisryhmää tai liittää siihen ihmisryhmään ominaisuuksia, jotka eivät millään tavalla voi siihen kuulua, ei kaikkiin eikä edes suurimpaan osaan, on mieleltään tietyllä tavalla viottunut. Joku enemmän ja joku vähemmän.

Ap:n mielestä en tietysti voi pelkän tekstin perusteella sanoa yhtään mitään varmaa, mutta mielestäni hänen ajatusmaailmansa on vinoutunut ja näillä esimerkeillä yritin tuoda sen ilmi.

[/quote]

Kiitos selvennyksestä ja hyvästä argumentoinnista. :)

-158

-

[/quote]

joo, hyvin argumentoitu, mutta naisvihaajan pitäminen sairaana liioittelua. Varmaan kaikki inhoavat jotain ihmisryhmää ilman mitään fiksua syytä. Esim. yhdessä keskustelussa yksi sanoi inhoavansa introverttejä. Todella sairas tapaus?

[/quote]

Hän inhoaa tiettyä spesifiä ominaisuutta ihmisessä. Ihmisten inhoaminen iän perusteella on eri asia ja erilaisten keksittyjen negatiivisten ominaisuuksien yhdistäminen ikään on vinksahtanutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain todella oudolla tavalla tuli hyvä mieli tästä ketjusta. En olekaan niin kelvoton, huono ja viheliäinen ihminen, kuin millaiseksi usein tunnen itseni. Olen ihan ok, olen paljon vähemmän rikki kuin monet täällä kirjoittaneet - jotka eivät edes pidä itseään millään lailla rikkinäisinä. 

Vierailija
164/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:10"]

"Yksinkertaistat ja vääristät, et ole uskottava, mutta todistelullasi vähän pelottava. Mielestäni tarvitset apua. On eri asia vihata kissoja (monesti taustalla jokin trauma) kuin oman lajin jälkeläisiä. Jos eläinmaailmassa vihaa omia jälkeläisiään, on virheellinen yksilö, jonka muut nopeasti hylkäävät. Lajin säilymisen kannalta kun on tärkeää, että niistä jälkeläisistä pidetään huolta. "

Tässä kohtaa oot kyllä väärässä. Eläimet eivät hylkää lauman jäseniä, jotka vaikkapa tappavat tai hylkäävät omat poikasensa. Eläimiä ei kiinnosta muiden yksilöiden lisääntymisasiat. Itse asiassa eläimet varsin laajalti tappavat toistensa poikasia päästäkseen itse parittelemaan poikasten äidin kanssa, saadakseen itselleen paremman reviirin, parantaakseen omien poikastensa mahdollisuuksia selviytyä jne. Lajin selviytymisen kannalta on tärkeää vain, että jokainen pitää omista poikasistaan huolen. 

Terveisin biologi

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta ei se nyt ihan noinkaan ole. Toisten poikasten tappaminen pelittää vain useita poikasia saavilla pedoilla, joita ei voi ollakaan liikaa, jotteivät kuolisi nälkään. Tyyppiesimerkkinä leijonat - urosleijonat saattavat tappaa lauman edellisen johtajauroksen poikasia päästäkseen parittelemaan.Saaliseläimillä ja varsinkin lajeilla, joissa naaras saa yleensä vain yhden poikasen, koko lauma/populaatio osallistuu poikasten hoitoon tai ainakin välttää toisten lajitoverien poikasten tappamisen - tästä esimerkkinä kädelliset.

[/quote]

Et vissiin tiedä, että simpanssit saattavat syödä toistensa poikasia? Älä yritä romantisoida luontoa. Tai jos yrität, käytä esimerkkinä norsuja, ne on suht moraalisia eläimiä. 

Ihmiselle on ihan normaalia olla itsekäs, väkivaltainen, impulsiivinen... Koska niin on muukin eläinkunta. Jotkut ei vaan pysty uskomaan tätä asiaa. Vaikka tämän totuuden näkee kaikkialla ympärillään, jos vaan avaa silmänsä.

Vierailija
165/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Naisvihaaja saa mun puolesta ihan rauhassa vihata naisia, kunhan ei vaadi minua rakastamaan häntä. Pedofiili, joka tekee rikoksen, on paha, ihan yhtä lailla kuin kuka tahansa (seksuaali)rikoksen tekijä. Mutta pedofiili, joka ei tee kenellekään pahaa... miksi häntä pitäisi edes vihata? Eli siis mielestäni kaikilla on oikeus (myös vääriin) mielipiteisiin/tunteisiin, kunhan ei riko lakia.

Vierailija
166/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jos haaveilee seksistä lasten kanssa, on mielestäni sairas. En ole yllyttämässä ketään vihaamaan, kunhan totesin, että mielestäni lasten vihaaja on aivan yhtä outo ja sairas kuin se lasten rakastajakin (seksuaalisessa mielessä). Terve ihminen ei halua seksiä lasten kanssa, ei haaveile siitä eikä kiihotu siitä. En vihaa tällaista ihmistä, pidän häntä sairaana.

Naisvihaajan tunteisiin en ole puuttumassa. Mutta edelleen pidän naisvihaajaakin sairaana. Hän vihaa naisia, koska on padonnut kaikki negatiiviset tunteensa ja kohdistanut ne naisiin. Ei hän ole terve, ja kyllä, hän tarvitsee hoitoa.

Pointtini siis näissä esimerkeissä oli se, että kun vihaa tiettyä ihmisryhmää tai liittää siihen ihmisryhmään ominaisuuksia, jotka eivät millään tavalla voi siihen kuulua, ei kaikkiin eikä edes suurimpaan osaan, on mieleltään tietyllä tavalla viottunut. Joku enemmän ja joku vähemmän.

Ap:n mielestä en tietysti voi pelkän tekstin perusteella sanoa yhtään mitään varmaa, mutta mielestäni hänen ajatusmaailmansa on vinoutunut ja näillä esimerkeillä yritin tuoda sen ilmi.

Vierailija
167/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

-158

-

Vierailija
168/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

-158

-

[/quote]

joo, hyvin argumentoitu, mutta naisvihaajan pitäminen sairaana liioittelua. Varmaan kaikki inhoavat jotain ihmisryhmää ilman mitään fiksua syytä. Esim. yhdessä keskustelussa yksi sanoi inhoavansa introverttejä. Todella sairas tapaus?

[/quote]

Hän inhoaa tiettyä spesifiä ominaisuutta ihmisessä. Ihmisten inhoaminen iän perusteella on eri asia ja erilaisten keksittyjen negatiivisten ominaisuuksien yhdistäminen ikään on vinksahtanutta.

[/quote]

No onhan monet yhdistäneet, että esim. introverttiys on aina totaalista sosiaalittomuutta, kaikki koiranomistajat ovat sekopäisiä koiransa suhteen... Miten ihmeessä ikä on jotenkin erityisessä asemassa, ettei siitä voi ajatella mitään negatiivista?

Ja onhan lapsilla ihan kiva, koska niistä tulee vanhetessaan ihan siedettäviä ihmisiä, kun taas introvertit ovat introverttejä koko elämänsä.

Vierailija
169/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intorverteissa inhotaan ihmisen tiettyä ominaisuutta. Naisvihassa ja lapsivihassa vihataan erilaisia ja eri-ikäisiä ihmisiä vain siksi, koska he kuuluvat isoon ryhmään. Miten naisvihan voi perustella? Intorverttien vihaamisen voi perustella siten, että he ovat niin vetäytyviä ja hiljaisia, koska tämä kai on koko määritelmän  perusta.

Kaikki lapset eivät kuitenkaan omaa samoja ominaisuuksia. Taapero voi olla sottainen ja itsekeskeinen, kouluikäinen harvemmin. Ap luetteli kasan ominaisuuksia lapsille ominaisina, vaikka kyseessä on ominaisuuksia, joita löytyy niin miehistä, naisista kuin joistakin lapsistakin. Niitä ei löydy lapsista ryhmänä sen enempää kuin vaikkapa naisista ryhmänä. Näin ollen lapsivihaa ei pysty perustelemaan ap:n liittämillä ominaisuuksilla, koska näitä ominiasuuksia ei ole kaikilla lapsilla, ei edes suurimmalla osalla lapsista. Ap:n lapsiviha on siis asenne, etukäteen päätetty suhtautuminen, teki se lapsi mitä tahansa. Täsmälleen samalla tavalla toimii naisvihaaja. Hän liittää kaikkiin naisiin ominaisuuksia, joita voi löytyä miehiltä ja lapsiltakin eikä missään nimessä millään otoksella kaikilta naisilta eikä edes suurimmalta osalta. Kyseessä on asenne, tapa suhtautua naisiin ja nähdä naiset tiettyjen silmälasien läpi.

Se asenne voi olla sairauden oire. Se varmasti vuosien mittaan joko kehittyy sairaudeksi tai muuttaa muotoaan. Terve ja normaali ihminen ei vihaa naisia eikä lapsia vaan tajuaa, että vihaa tiettyjä asioita/ominaisuuksia/tapoja ihmisistä eikä yritä löytää niitä tietystä ihmisryhmästä sen enempää kuin toisestakaan.

Ikä itsessään on outo asia vihata. Jos kertoisin, että vihaan yli 60-vuotiaita ja liittäisin näihin tiettyjä piirteitäesim. vaipoissa mongertava vanhus, joka ei kykene tolpillaan seisomaan, niin aika moni varmaan puolustautuisi, että monet 60-vuotiaat ovat työelämässä ja että ainakin meidän mummo on vielä tolpillaan 80-vuotiaanakin.  Miksi siis ap saa ilmoittaa vihaavansa kaikkia 0-18-vuotiaita  ja väittää heitä sottaiksiksi, itsekkäiksi, groteskeiksi ja vaikka miksi ja se olisi jotenkin hyväksyttävämpää kuin vaikka vihata 20-30-vuotiaita, jotka ovat niin pätemisen tarpeisia, näsäviisaita, tekopirteitä, kirjaviisaita ja pohjattoman kokemattomia? Kuinka moni pitäisi minua ihan viisaana, jos yrittäisin väittää, että olisi ikäryhmä, johon kuuluu tietyt ominaisuudet ja siksi vihaan juuri tätä ikäryhmää?

Vierailija
170/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitä, 169. Ikä on paljon laajempi käsite, eikä sinänsä millään tavoin negatiivinen asia kenessäkään, vaan neutraali. Mutta nämä ikärasistit yhdistävät ikään omituisia, keksittyjä seikkoja - ei ap:kaan lukuja inhoa, vaan lapsen kuviteltua irvokkuutta, julmuutta jnejne.

Enkä nyt tarkoita, että introverttiys olisi minusta mikään inhoamisen syy, mutta se aiheuttaa tietynlaista käytöstä, ja se käytös on jotain, jota jotkut sitten pitävät huonona. Eli introverttiys on jo LAADULLINEN ominaisuus, ikä ei.

Vierailija
171/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 17:33"]

Intorverttien vihaamisen voi perustella siten, että he ovat niin vetäytyviä ja hiljaisia, koska tämä kai on koko määritelmän  perusta.

[/quote]

Kannattaa ehkä tarkistaa määritelmä. Introverttiyttä ei aina voi nähdä ulkoapäin ollenkaan. On introverttejä, jotka ovat hyvinkin sosiaalisia ja puheliaita. Ero ekstrovertteihin on, että he kokevat sisäisen maailman tärkeäksi. Eli alennuit yhtä lailla törkeään yleistykseen.

Vierailija
172/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

-158

-

[/quote]

Vierailija
173/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 18:24"]

Eivät lapset ole JULMIA, todellakaan. He ovat ajattelemattomia, ja kykenemättömiä ymmärtämään, että toinen ei ajattele asioista samoin kuin hän itse - sellaiset empatiataidot kehittyvät vähitellen, eikä teineilläkään vielä ole täyttä kykyä tuohon. Mutta tahallista julmuutta lapsi ei harrasta, aikuinen kylläkin.

[/quote]

Täsmää aika hyvin tuo analyysi moneen (?) kirjoittajaan täällä. Joku ei tykkää lapsista, jopa inhoaa heitä -> paskahalvaus ja sairaaksi leimaaminen. Ilman koulutusta toki. Nämä psykologiset sairaudethan on helppo diagnosoida.

Vierailija
174/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:39"]

Vihaatte vauvoja, vihaatte lapsia. Selvä. Kommentteja, joissa ihmetellään tätä, on alapeukutettu. Lastenvihaajakommentteja yläpeukutettu. Lukutaito ei sitten kuitenkaan riitä tajuamaan edes tämän netttisivun nimeä. Vauva.fi. Tapahtuuko esim. jossain "poni.fi" tms. sivustoilla, että keskustelupalstaa valtaavat tyypit, jotka kommentoivat joka aloitukseen "onneksi mun ei tarvii kärsiä tälläsiä ongelmia ku en koskaan hanki ponia!". Miksei näille tyypeille voi olla omaa "vihaankaikkea.fi"-sivua niin ei tarvitse täällä valittaa ja puolustella sitten että "mutku tää on Suomen vilkkaimpia keskustelupalstoja" - tehkää siitä viha-sivustosta Suomen vilkkain :)

[/quote]

Aloituksesta, ja sen saamista vastauksista, voi olla montaa mieltä. Mutta keskustelupalsta jos toinenkin on pilattu sillä, että se on moderoitu pelkäksi selkääntaputteluksi. Onneksi sitä ei ole täällä tapahtunut. Hyvää av:ssä on anonyymius, mutta se sama on täällä huonoakin.

Vierailija
175/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:42"]lapsi on vielä teini-iässäkin melko heikosti kykenevä ymmärtämään, että muut saattavat ajatella tapahtumista ja asioista aivan toisin kuin he itse.[/quote]

Tuon ja tämän ketjun perusteella päättelen täällä kirjoittelevan paljon teinejä.

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:42"]Joka tapauksessa kaikki lapset eivät ole tietynlaisia. Kuten eivät kaikki naiset, vasenkätiset tai vaikkapa somalit tai ranskalaiset.[/quote]

Tuosta olen täysin samaa mieltä. Mutta jos tarpeeksi moni tietystä ryhmästä toimii tavalla X, niin on luonnollista luokitella koko ryhmä. Näin 0 sakkoa saaneena BMW kuskina tuon on saanut huomata monta kertaa. Mulkun leima lyödään ennen kuin auton saa edes käyntiin. Käyppä muuten joskus Keniassa tutustumassa paikallisten käsityksiin somaleista... on melko suvaitseva ilmapiiri Suomessa siihen verrattuna.

Vierailija
176/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:10"]

"Yksinkertaistat ja vääristät, et ole uskottava, mutta todistelullasi vähän pelottava. Mielestäni tarvitset apua. On eri asia vihata kissoja (monesti taustalla jokin trauma) kuin oman lajin jälkeläisiä. Jos eläinmaailmassa vihaa omia jälkeläisiään, on virheellinen yksilö, jonka muut nopeasti hylkäävät. Lajin säilymisen kannalta kun on tärkeää, että niistä jälkeläisistä pidetään huolta. "

Tässä kohtaa oot kyllä väärässä. Eläimet eivät hylkää lauman jäseniä, jotka vaikkapa tappavat tai hylkäävät omat poikasensa. Eläimiä ei kiinnosta muiden yksilöiden lisääntymisasiat. Itse asiassa eläimet varsin laajalti tappavat toistensa poikasia päästäkseen itse parittelemaan poikasten äidin kanssa, saadakseen itselleen paremman reviirin, parantaakseen omien poikastensa mahdollisuuksia selviytyä jne. Lajin selviytymisen kannalta on tärkeää vain, että jokainen pitää omista poikasistaan huolen. 

Terveisin biologi

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta ei se nyt ihan noinkaan ole. Toisten poikasten tappaminen pelittää vain useita poikasia saavilla pedoilla, joita ei voi ollakaan liikaa, jotteivät kuolisi nälkään. Tyyppiesimerkkinä leijonat - urosleijonat saattavat tappaa lauman edellisen johtajauroksen poikasia päästäkseen parittelemaan.Saaliseläimillä ja varsinkin lajeilla, joissa naaras saa yleensä vain yhden poikasen, koko lauma/populaatio osallistuu poikasten hoitoon tai ainakin välttää toisten lajitoverien poikasten tappamisen - tästä esimerkkinä kädelliset.

[/quote]

Et vissiin tiedä, että simpanssit saattavat syödä toistensa poikasia? Älä yritä romantisoida luontoa. Tai jos yrität, käytä esimerkkinä norsuja, ne on suht moraalisia eläimiä. 

Ihmiselle on ihan normaalia olla itsekäs, väkivaltainen, impulsiivinen... Koska niin on muukin eläinkunta. Jotkut ei vaan pysty uskomaan tätä asiaa. Vaikka tämän totuuden näkee kaikkialla ympärillään, jos vaan avaa silmänsä.

[/quote]

Simpanssit voivat tappaa ja syödä vieraita simpansseja, eivät oman lauman jäseniä - oman populaation poikasia hoidetaan yhdessä, eikä syödä.

Kyllä, ihminen voi käyttäytyä aggressiivisesti jne., se on tosiaan meillä geeneissä. Mutta tahallisen julmia pienet lapset eivät ole, aikuiset kylläkin. Siis tahallaan aiheuta tuskaa ja kipua toiselle - tahattomasti toki saattaa lapsi sellaista tehdä, kun ei ymmärrä seurauksia eikä sitä, että muut eivät ajattele samalla lailla tilanteista kuin he itse.

Vierailija
177/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:37"]

kuka hullu myöntäisi inhoavansa vaikkapa naisia tai miehiä tai vasenkätisiä joukkona, tämä on täysin vastaavaa 

[/quote]

Minusta kyse ei ole lainkaan vastaavasta asiasta. Mikä piirrejoukko on yhtä leimallinen vasenkätisille kuin aloituksessani listaamani piirteet pienille lapsille? Yleistyksiä voi aina tehdä, mutta kaikki yleistykset eivät ole yhtä hyvin perusteltuja. Lapsista tekemäni yleistykset pitävät käytännössä paikkaansa oikein hyvin. En ole toistaiseksi tavannut kuin pari lasta, joiden seurassa oikeasti viihtyisin. Näin ollen minusta on aika turvallista sanoa, että inhoan lapsia (ja inhoan myös aikuisia, joilla on nuo samat piirteet). -ap

[/quote]

Aloituksessa listaamasi asiat eivät ole ominaisia yhdellekään neljästä lapsestani. 

[/quote]

Koska rakkauslasit päässä.

[/quote]

Tuossa osuit villakoiran ytimeen. Sinäkin katsot lapsia, mutta inholasien lävitse. Mietipä, miksi sinulla sellaiset on. Eikö olisi kaikkien kannalta mukavampaa ja jopa ihmiskunnan säilymisen kannalta kaikin puolin parempaa, että katsoisimme toisiamme hyväksyvästi, "rakkauslasien" lävitse, kuin ajatellen toisistamme aina pahinta mahdollista?

Mieti sitä hetki.

[/quote]

Ihmiskunnan säilyminen?! Voi mikä lol! Näyttääkö susta, että ihmiskunnan säilyminen on uhattuna? Oletko tietoinen, että eksponentiaalinen kasvu johtaa välttämättä luonnon kantokyvyn ylittymiseen, jolloin ihmisiä kuolee massoittain nälkään, kylmyyteen, tauteihin jne. Jos haluat lapsillesi hyvää tulevaisuutta, sun kannattais toivoa, että mahdollisimman moni ihminen vihais lapsia ja jättäis omat hankkimatta. Sun muksuilla on sit paljon paremmat olot, kuin jos täällä on 10 miljardia ihmistä rakastamassa toisensa kuoliaaksi.

[/quote]

Mieti sotia, murhia, tappoja, väkivaltaa... Mieti vastapainona kykyä ja halua toimia yhteistyössä, sopia asioista, auttaa vähempiosaisia, nälkää näkeviä, tinkiä omasta hyvinvoinnista sen eteen, että esim. luonnon rasitus pienenisi.

MIKÄ tahansa positiivinen muutos vaatii juuri niitä rakkauslaseja. Sen ymmärtämistä, että myös muut ihmiset tällä pallolla ovat älykkäitä, ihania ja avun arvoisia, eivätkä inhottavia ja tyhmiä paskoja.

Jos vihaat muita, et ole koskaan halukas tinkimään mistään. Tankillä päältä vaan...

Joten kukas tässä nyt olikaan "lol"!

Vierailija
178/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minulla ole kysyttävää, totean vain, että itsekin vihaan lapsia. Valitettavasti. =(

Vierailija
179/179 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen aloittajan rehellisyyttä. Jokaisella oikeus omaan mielipiteeseen. Jos vihaa lapsia, saa sen myös sanoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä