Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ns. lastenvihaaja. Kysy pois.

Vierailija
30.01.2014 |

En pidä pienistä lapsista. Itse asiassa sanoisin jopa inhoavani niitä. Tai tarkemmin sanottuna inhoan lasten kitinää, julmuutta, avuttomuutta, huonoa käyttäytymistä, äänekkyyttä, sottaisuutta, groteskia ulkonäköä, takertuvuutta, itsekkyyttä, itsekeskeisyyttä, sosiaalista taitamattomuutta, arvaamattomuutta ja muita lapsille yhteisiä piirteitä. En siedä näitä ominaisuuksia muissakaan ihmisissä, mutta aikuiset sentään osaavat toimia hillitysti.

En halua vahingoittaa lapsia, mutta en halua myöskään viettää lasten kanssa sen enempää aikaa kuin on pakko. Olen myötätuntoinen, tasapainonen ja menestynyt ihminen. Olen antanut rahaa lapsia auttaviin hyväntekeväisyyskohteisiin ihan niin kuin olen antanut rahaa eläinten suojeluun, vaikka inhoankin tiettyjä eläimiä. Arkielämässä lapset ovat kuitenkin minusta rasittavia ja vastenmielisiä.

Voin vastata kysymyksiin, jotka auttavat muita ymmärtämään ns. lastenvihaajan ajattelua.

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo inhoavansa jotain ihmisryhmää, menee henkilökohtaisuuksiin. Mielestäni on kuitenkin täysin korrektia sanoa inhoavansa jonkin tietyn ryhmän (kuten lasten) käyttäytymistä.

Vierailija
62/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:06"]

Juu, en minäkään kaikista lapsista PIDÄ, mutta että inhoaisin lähtökohtaisesti lapsia siksi, että he ovat lapsia, se on jo hyvin outoa.

[/quote]

Eihän se kovin tavallista ole, mutta epätavallisuus ei tee asiasta patologista. Vastenmielisyys sen enempää ihmisiä kuin eläimiäkään kohtaan ei esiinny yhdessäkään psykologian alan tautiluokituksessa. Ylipäätään en pidä tästä Internetin keskustelukulttuurille ominaisesta tavasta medikalisoida kaikki mielipiteet, joita ei itse hyväksy. Eikö olisi rehellisempää sanoa: olen asiasta ihan eri mieltä? -ap

[/quote]

Ei, en minä sinulle nettidiagnoosia jaa, mutta toisaalta olisi aika outoa sanoa ihmisvihaa mielipideasiaksi.

-26-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voin kirjoittaa ja kertoa, että inhoan lapsia mutta en toki sitä kenellekään päin naamaa sanoisi :D

Vierailija
64/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyit näköjään kuitenkin itsellesi lapsuuden ja lapsena olemisen kun olet vielä hengissä etkä listinyt itseäsi lapsena.

Mutta muilla ihmisillä ei ole oikeutta olla lapsia vaan heidän pitäisi syntyä aikuisina.

Vierailija
65/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:52"]

En pidä yhtään vauvoista, tai oikeasti vauvat lähinnä pelottaa minua!
Ne on kaikki kuin pieniä kaljuja miesolentoja tai alieneja jotka ovat liittoutuneet jotenkin keskenään, puhuvat omaa outoa salakieltä ja päästävät esim. vaahtomerkkejä suupielistä, sätkivät kauheasti ja pälyilevät niin intensiivisesti että alkaa tulla vaivautunut olo niiden lähellä. Huh!

[/quote]

Niinpä, karvattomat hampaattomat käyräkoipiset Michelin-miehet eivät todellakaan miellytä silmää eikä korvaa. Muistuttavat lähinnä sellaisia paksuja valkoisia toukkia joita inhoan!!!

Vierailija
66/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:25"]

Jos sanoo inhoavansa jotain ihmisryhmää, menee henkilökohtaisuuksiin. Mielestäni on kuitenkin täysin korrektia sanoa inhoavansa jonkin tietyn ryhmän (kuten lasten) käyttäytymistä.

[/quote]

Käyttäytymistä ja ominaisuuksia, kyllä. Juuri tästä on kysymys. On vain yksinkertaisempaa sanoa, että inhoaa lapsia. Vähän niin kuin joku sanoo inhoavansa rattijuoppoja vaikka tosiasiassa inhoaa sitä, miten toinen ajaa vastuuttomasti humalassa, vaarantaa toisten terveyden, ei hallitse omaa juomistaan, selittelee ja peittelee tapahtunutta ja niin edelleen. -ap

Vierailija
67/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan jokaista kirkuvaa kakaraa, muut ovat ookoo.

Vierailija
68/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysyttävää. Toivon, ettet hanki omia lapsia tai mene kimppaan ihmisen kanssa, jolla on lapsia. Ei mulla muuta. Heippa!

Vierailija
69/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyyden nimissä: En tykkää kakaroista enkä pahemmin välitä ihmisistä. Inhoan etenkin äiti-ihmisiä. Rakastan vain itseäni ja ihanaa miestäni, joka ostelee minulle kaikenlaista mahtavaa luksusta =)

Vierailija
70/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sitä ihmettelen, että miksi ihmeessä olet vauvapalstalla? :D

Vierailija
71/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti suomalaisilta vapaan kasvatuksen saaneilta penikoilta EI voi välttyä vaikka haluaisi. Aina niihin törmää vähintään ruokakaupassa. Laukkaavat valtoimenaan pitkin käytäviä, kiljuvat kurkku suorana, eikä niiden saamattomat vanhemmat saa niihin edes mitään kuria! Inhoan niitä räkäturpia yli kaiken!!

Vierailija
72/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia yleistyksiä teet lapsista. Ja vielä selvästi ihan ylpeilet ennakkoluuloisuudellasi! Oireellista tälle ajalle, että lapsiperheille suunnatulla keskustelupalstalla moni oikein kisaa sillä, miten kovasti inhoaa lapsia. Minä teinä pitäisin suuni supussa ja hakisin apua. Niinkuin tuossa joku vertasi, kuka hullu myöntäisi inhoavansa vaikkapa naisia tai miehiä tai vasenkätisiä joukkona, tämä on täysin vastaavaa (paitsi että vieläkin kipeämpää, kun kyse on meistä aikuisista riippuvista lapsista, biologisesti on mille tahansa eläinlajille "lopun alku", jos sen edustajat alkavat vieroksua jälkeläisiään).

Vierailija
73/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madventures-seikkailija Riku Rantalan kolumni:

Vain Suomessa vihataan lapsia

http://www.hs.fi/matka/a1352353735028

Vierailija
74/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä hirveästi vauvapalstalta vaikuta.. Enemmänkin "mies"-palstalta! Mun mies sitä,mun mies tätä,vali vali vali.. Joten eiköhän täällä voi keskustella sitten asiasta kuin asiasta.. ;-)

Vierailija
75/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:37"]

[/quote]

Monestikohan tuo kirjoittaja on kuullut omin korvin että joku Suomessa sanonut VIHAAVANSA lapsia? Joten miten hän perustelee että joku tietty käytös on nimenomaan VIHAN tunnetta?

Vierailija
76/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:40"]

Ei tämä hirveästi vauvapalstalta vaikuta.. Enemmänkin "mies"-palstalta! Mun mies sitä,mun mies tätä,vali vali vali.. Joten eiköhän täällä voi keskustella sitten asiasta kuin asiasta.. ;-)

[/quote]

Njoo, mutta verraten. Yleensä koiravihaajat eivät myöskään mene koira-aiheiselle palstalle. :) Ei nekään pelkistä koirista puhu.

Vierailija
77/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:42"]

[/quote]

Monestikohan tuo kirjoittaja on kuullut omin korvin että joku Suomessa sanonut VIHAAVANSA lapsia? Joten miten hän perustelee että joku tietty käytös on nimenomaan VIHAN tunnetta?

[/quote]

Entä jos hän ei vaan osaa itse kasvattaa lastaan, ja siksi itkee että kun "kaikki vihaa"? Muita on aina helppo syyttää.....

Vierailija
78/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Riku on täysin oikeassa. Erinomaisen tosi kolumni.

Ja tämä ketjukin todistaa asian. Ap:n kammottava "minä-inhoan-lapsia-kun-ne-on-groteskeja-kaikki" -leuhkinta saa yläpeukkua, samaten kaikki muut ketjun lastenvihaaja-kommentit.

69

Vierailija
79/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hullu myöntäisi inhoavansa vaikkapa naisia tai miehiä tai vasenkätisiä joukkona, tämä on täysin vastaavaa 

[/quote]

Minusta kyse ei ole lainkaan vastaavasta asiasta. Mikä piirrejoukko on yhtä leimallinen vasenkätisille kuin aloituksessani listaamani piirteet pienille lapsille? Yleistyksiä voi aina tehdä, mutta kaikki yleistykset eivät ole yhtä hyvin perusteltuja. Lapsista tekemäni yleistykset pitävät käytännössä paikkaansa oikein hyvin. En ole toistaiseksi tavannut kuin pari lasta, joiden seurassa oikeasti viihtyisin. Näin ollen minusta on aika turvallista sanoa, että inhoan lapsia (ja inhoan myös aikuisia, joilla on nuo samat piirteet). -ap

Vierailija
80/179 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:43"]

[/quote]

[/quote]

Entä jos hän ei vaan osaa itse kasvattaa lastaan, ja siksi itkee että kun "kaikki vihaa"? Muita on aina helppo syyttää.....

[/quote]

Ai jaa? Katso tätäkin ketjua ja sitä, mille kommenteille olette jakaneet yläpeukkua ja alapeukkua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi