Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten köyhä voi syödä Suomessa terveellisesti???

Vierailija
27.01.2014 |

Oikeasti vähätuloinen ja/tai vähävarainen selviää hengissä vaan ostamalla 5 tarjoushampurilaista (valmis sellaista) kahdella eurolla, kyllä siinä jää kotimainen kurkku jonka kilohinta on melkein 6 euroo hyllyyn! Paitsi jos tiedätte paremmin, kertokaa miten köyhä voisi syödä terveellisesti ja niin ettei kaikki kurkusta alas menevä olis hiilarimössöä ja lihottavaa???

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku on hiilareita siinä missä hampparikin. Opettele syömään kausikasviksia  ja -juureksia kuten vaikka porkkanaa (1.39 e/kg) tai kaalia (0.99 e/kg) ja vaihda aamupuuro rahkaksi, johon lisäät marjoja.

Vierailija
2/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella eurolla teet jo vaikkapa tomaattikeiton perunasta, porkkanasta, sipulista ja tomaattimurskasta. Vähän mielikuvitusta kehiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos kaali tai peruna maksaa kilolta? Entä kananmunat.

Metsät on täynnä ilmaisia marjoja ja sieniä. Moni lahjoittaa ilmaiseksi omenoita ja herukoita.

Punaisella laputettuja kanoja saa 50cnt/ per annos, kun normaalihinta on 10e/kg, alennut on 50% ja annos on 100g

Vierailija
4/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro + itse kerätyt mustikat. Illalla lämmin jauhelihapohjainen ruoka. Hyvää ja terveellistä ja lisäaineita ei ole. Päiväkustannus noin 2 €

Vierailija
5/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa se köyhä hakisi juures- ja vihannestiskiltä perunoita, sipulia, porkkanoita, lanttua ja kaalia sekä appelsiineja ja banaaneja. Leipähyllystä ruisleipää. Lihatiskistä jauhelihaa ja broilerinkoipia. Juustohyllystä raejuustoa ja edamia. Maitokaapista maitoa, piimää ja viiliä. Tuliko kalliiksi?

Vierailija
6/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkiminen ei maksa mitään, joten kesällä saa kalaa edullisesti

Vierailija
7/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No , ei kurkku nyt ole edes terveellistä, lähinnä vettä se on. Meillä syödään paljon kasvissosekeittoja ja puuroa. Kaurahiutaleet isoissa erissä ostettuna ja porkkanat, perunat ja sipulit ovat kyllä edullisia. Leipänä syödään ruisleipää jonka päällä on vaan oiveriinia. Kaikki ostetaan isoissa pakkauksissa ja tarjouksia hyödyntäen. Kun on 5-henkinen perhe, einekset eivät todellakaan tule edulliseksi. Jauhelihaa tai kanaa ostan tarjouksesta ja teen niistä kastiketta , perunan tai täysjyväpastan kanssa.Hedelmiä , kalaa ja jugurtteja ei juurikaan syödä niiden hinnan takia.

Vierailija
8/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs mitä kouluruoka maksaa per annon. Samaan pystyy kyllä kotonakin, jos haluaa

Vierailija
9/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:03"]

Kurkku on hiilareita siinä missä hampparikin. Opettele syömään kausikasviksia  ja -juureksia kuten vaikka porkkanaa (1.39 e/kg) tai kaalia (0.99 e/kg) ja vaihda aamupuuro rahkaksi, johon lisäät marjoja.

[/quote]

Kurkun sokeripitoisuus vaihtelee välillä 1 - 2,5 %, eli ei mikään maailman kamalin hiilaripommi.

Vierailija
10/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opiskelija ja syön terveellisesti. Marjat, sienet ym on ilmaisia. Omenoita tuli viime syksynäkin aivan valtavasti ja olen kuivannut niitä. Kalastan ja pilkin. Leivon itse leipää ja mehustan mehut. Kasviksia ostetaan silloin, kun ne on tarjouksessa. Kotimaista kurkkua tulee ostettua vain sesonkiaikaan. Onnistuu ihan helposti. Vaatii vain vähän viitseliäisyyttä :)

Vierailija
11/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat on läskejä.

Vierailija
12/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä mutta säästäväinen kylläkin. Olen itse keittänyt pakkaseen kesällä vähäsokerista marjamehua, poiminut marjoja ja sieniä pakastimen täyteen, kesällä söimme paljon itse uisteltua kalaa (jos ei venettä omista niin rannalle onkimaan) ostan kausivihanneksi ja hedelmiä, kurkku on nyt kallista joten sitä ostetaan vaan vähän leivän päälle laitettavaksi, porkkanoita syömme paljon sekä muita juureksia, omppuja ja appelsiineja myös. Perusruokakaan ei paljoa maksa.

Vierailija
13/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein eilen linssisoppaa. Vettä, kasvisliemikuutioita, punaisia linssejä, tomaattimurskaa, keittojuures-pussi ja mausteita. Iso kattilallinen tais maksaa alle neljä euroa. Ja siitä syödään ainakin kolme päivää meillä, tai kaks päivää ja loput pakastimeen.

Vierailija
14/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurekset on halpoja. Tee lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, uunijuureksia, punajuuripaistosta jne.

Kasvissosekeittoa, pinaattikeittoa ja kananmunaa, purjo-perunasosekeittoa, proteiinilisukkeeksi raejuustoa

Kaalia ja sika-nauta jauhelihaa saa halvalla, tee kaalilaatikkoa tai kaalipataa, laita sekaan sipulia ja porkkanaa.

Osta lohifilettä tarjouksesta.

Seistäkin saa hyvän keiton tai vaikka mantelikalaa.

Pussillisesta graham jauhoja teet monta peltiä sämpylää.

Perusmakaronilaatikko on halpaa.

Keitot ylipäänsä tulee halvaksi ja niihin voi laittaa paljon juureksia - lohta, jauhelihaa, nakkeja...

Herkutteluun leivo itse pullaa.

Syö puuroja (riisi, kaura, ruis, ohra, tattari..)

Janssonin kiusaus on halpaa.

Kerää kesällä marjoja pakastimeen ja syksyllä sieniä.

Osta niitä hedelmiä, mitä kulloinkin on tarjouksessa.

Se on kyllä totta, että edullinen ja halpa ruokaa vaatii viitseliäisyyttä ja vaivaa.

Vierailija
15/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikohan on useimmin syy ja kumpi seuraus, avuttomuus/köyhyys?

Vierailija
16/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän hatusta veikkauksen, että useimmat köyhyyteen vetoavat roskaruuan syöjät valehtelevat sekä muille että itselleen. Oikea syy on se, ettei osaa, viitsi tai jaksa tehdä ruokansa eteen yhtään mitään. Einespakkaus auki ja sisällöt naamaan, ja sitten taas valittamaan, kun ei ole köyhällä varaa siihen ja tähän.

Vierailija
17/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:11"]

En ole köyhä mutta säästäväinen kylläkin. Olen itse keittänyt pakkaseen kesällä vähäsokerista marjamehua, poiminut marjoja ja sieniä pakastimen täyteen, kesällä söimme paljon itse uisteltua kalaa (jos ei venettä omista niin rannalle onkimaan) ostan kausivihanneksi ja hedelmiä, kurkku on nyt kallista joten sitä ostetaan vaan vähän leivän päälle laitettavaksi, porkkanoita syömme paljon sekä muita juureksia, omppuja ja appelsiineja myös. Perusruokakaan ei paljoa maksa.

[/quote]Onko sulla kalastusluvat? Kannattaako niidenkin jälkeen säästömielessä?

On se kumma minkä aarreaittojen ääressä te kaikki asutte, jos meillä lähtee ongelle niin saa päivän istua eikä mitään tule, eikä marjojakaan ole kuin ehkä vähän puolukoita.

Eikä taida juuri kellään olla antaa täällä pohjoisempana niitä ilmaisia omenoitakaan.

Mutta joo, eihän ne porkkanat ja kaali nyt kalliita kai ole, mutta kaikilla ei riitä voimat niistä ruokaa värkätä. Yksinäisellä ja sairaalla taitaa monella olla joku euron eines se päivän ainoa ruoka, niin mullakin.

Vierailija
18/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:09"]

Miettikääs mitä kouluruoka maksaa per annon. Samaan pystyy kyllä kotonakin, jos haluaa

[/quote]

No kouluruoan raaka-aineet tulee tukusta ja niillä on vähän eri hinnat kun meillä muilla kuluttajilla.

Vierailija
19/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä täysjyvä vilja makaronia. Poimi marjat itse, sienestä, mikäli asut kaupungissa vuokraa viljelypalsta ja kasvata siellä potuista tilliin. Leivo sämpylät ja leipä itse, aamuisin kaurapuuroa yms. Alkoholiahan et juokaan etkä polta tupakkaa. Sipsit, karkit, keksit ei ole välttämättömiä. Kesäisin voit onkia ja talvisin pilkkiä kalaa.

Vierailija
20/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:10"]

Mä oon opiskelija ja syön terveellisesti. Marjat, sienet ym on ilmaisia. Omenoita tuli viime syksynäkin aivan valtavasti ja olen kuivannut niitä. Kalastan ja pilkin. Leivon itse leipää ja mehustan mehut.

[/quote]

Missä asut? Onko solukämpässä helppo säilyttää valtavat määrät sieniä, marjoja, omenoita, kalaa jne.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä