Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan myyjänä ärsyttää asiakkaat, jotka kaupan sulkeuduttua ei

Vierailija
26.01.2014 |

tule suoraan kassalle, vaan hakevat vielä jotain. Kun sulkemisaikaan kuulutetaan että kauppan suljettu. Eikä olla edes mikään automarket vaan pienehkö market niin luulisi että kassalle ehtiis heti kun kuulutus on tullut tai fiksuna katsoisi kelloa ja olisi kaupasta ulkona ennen sulkemisaikaa.

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime minuutilla kauppaan kälppiminen on vaan ihan hemmetin epäkohteliasta varsinkin, jos ei tajua hoitaa ostoksiaan nopeasti. Yleensä viimeisellä minuutilla asioivilla ei edes ole mitään syytä, miksei kauppaan olisi voinut tulla aiemmin, ei vaan jaksa eikä kiinnosta, kun ei ole oma työaika kyseessä.

Kaikki asiakaspalvelutyössä olevat tietää, että viimetinkaiset tyypit ärsyttää ja tekee sen usein tahallaan, oli sitten töissä kaupassa, kahvilassa, päiväkodissa, uimahallissa, virastoissa tms. 

Viime minuutilla asioivalla voi olla sellainen syy, että oma työ loppui juuri ennen sitä.

Varmaan sitten ymmärtää kiirehtien toimia vikkelästi tai sitten seuraavana päivänä uudestaan?

Vierailija
162/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:08"]

Eli jos tulee 18.59 kauppaan niin pitää lähteä 19.01?

Uimahalli sulkeutuu klo 20 ja uida saa klo 21 asti.

Kaupassa ei saunota, eikä uida. Uimahalli aivan eri asia! Ei sinne uimahalliinkaan voi mennä minuuttia vaille!

Jos kaupan ovessa on aukioloajat, ja sulkemisaika on vaikka klo 21, niin menetkö itse sinne 20:59, ja luulet, että sinun takiasi kauppa sulkeekin vaikka sitten, kun sua huvittaa lähteä kotiin? Jäisitkö itse omalle työpaikallesi odottelemaan jotain itsestäsi riippumatonta asiaa? 

Terveisin entinen myyjä, ja just tästä asiasta rutkasti kokemusta omaava.

Just näin. Itseltäni ei heru myötätuntoa...

Ja jotkut on niin idiootteja, että ne jää kiertelemään vaikka kauppa olisi suljettu. Jotkut myös oikeesti kuvittelee menevänsä sovittamaan minuuttia ennen sulkemista tai tullaan reklamoimaan.

T. Vaatemyyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:10"]

Mulla on työaikaa kaupan sulkeutumisen jälkeen vain 15 minuuttia. Lievästi sanottuna ärsyttää asiakkaat, jotka jatkaa shoppailua ihan pokkana vielä 5 yli.

Miksi ne sua ärsyttää sähän oot töissä sen 15 min oli asiakkaita tai ei

Ehkä sille viimeiselle vartille on jotain työtehtäviä, jotka on hyvä tehdä ilman palveltavia asiakkaita?

Vierailija
164/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime minuutilla kauppaan kälppiminen on vaan ihan hemmetin epäkohteliasta varsinkin, jos ei tajua hoitaa ostoksiaan nopeasti. Yleensä viimeisellä minuutilla asioivilla ei edes ole mitään syytä, miksei kauppaan olisi voinut tulla aiemmin, ei vaan jaksa eikä kiinnosta, kun ei ole oma työaika kyseessä.

Kaikki asiakaspalvelutyössä olevat tietää, että viimetinkaiset tyypit ärsyttää ja tekee sen usein tahallaan, oli sitten töissä kaupassa, kahvilassa, päiväkodissa, uimahallissa, virastoissa tms. 

Viime minuutilla asioivalla voi olla sellainen syy, että oma työ loppui juuri ennen sitä.

Ja muulloin ei kauppaan pääse, kuin töiden jälkeen kaupan sulkeutumisen aikoihin?

Vierailija
165/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kerran päässyt kauppaan klo. 20.58. Vartija oli ovella, käännytti maija ja matti myöhäset ja sanoi kaupan menevän kiinni. Tuokin on vähän erikoista.

Noin pitäisi olla joka kaupassa mutta vartijakin maksaa joten pienillä ei siihen ole varaa.

Vierailija
166/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihmetellyt kuinka kauan kaupan henkilökunta joutuu siellä kuppaamaan yli sulkemisajan.

Vierailija
167/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut töissä kahviossa joka menee kello 24 kiinni. Taksikuski kerran pelasi myöhään peli koneella, oli saanut jo isoja voittoja. Aloin 23:45 sanomaan et kiinni menee kello 24 et lopettaa sen pelaamisen ennen sitä. 5min välein kerroin kellonajan. Kello oli 24 ja suljin pelikoneet, sanoin Herralle että nyt kone menee kiinni, lopeta pelaaminen. Tiuskii vain ettei lopeta ja lähe pois häiritsemästä! No laitoin koneen kiinni. Siitähän ukko kimpaantui, hyvä ettei rinnuksille käynyt 18v tytön. Kamala huuto et oot 59e velkaa prkl prkl. Kerroin jälleen et paikka menee kiinni kello 24. Laitoin koneen päälle takas ja ukko saa rahansa. Kiukkusena lähtee pois. Oli esimiehelleni käynyt jopa valittaa minusta ja esimies pyyteli anteeksi MINULTA kyseisen asiakkaan käytöstä 😂 jotkut ihmiset on TYPERIÄ

Vierailija
168/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha itse olen se asiakas, joka tulee kauppaan 3 minuuttia vaille sulkemisaikaa ja kerää korin täyteen :) En myöskään ruukaa punnita hevi-ostoksia, joten myyjät juoksevat niitä useaan otteeseen punnitsemaan. En tiedä muista, mutta tykkään olla "vva" ja on hauskaa katsella myyjien tekohymyjä, kun juoksecat punnitsemaan appelsiinejani 8 min. yli sulkemisajan. No huvinsa kullakin. Hyvää päivänjatkoja kaikille kassahessuille.

Vierailija
169/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12345,,abc kirjoitti:

Haha itse olen se asiakas, joka tulee kauppaan 3 minuuttia vaille sulkemisaikaa ja kerää korin täyteen :) En myöskään ruukaa punnita hevi-ostoksia, joten myyjät juoksevat niitä useaan otteeseen punnitsemaan. En tiedä muista, mutta tykkään olla "vva" ja on hauskaa katsella myyjien tekohymyjä, kun juoksecat punnitsemaan appelsiinejani 8 min. yli sulkemisajan. No huvinsa kullakin. Hyvää päivänjatkoja kaikille kassahessuille.

No mutta sinähän varsinainen kovanaama olet. Tai jos oikeasti puhutaan, niin haluaisit olla, mutta kun olet tuollainen vässykkä, niin joudut vain kirjoittelemaan päiväuniasi tänne. Voi voi pientä.

Vierailija
170/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, näistä kommenteista kyllä näkee kuka on ollut aspana ja kuka ei :D Itsekin ennen tätä jotenkin kuvittelin että on ok mennä kauppaan minuuttia vaille koska "se on auki, eli eiks teiän piä ottaa asiakkaita sisää ku ei oo viel ysii". No, sitten menin töihin kauppaan ja lisäksi tein sitä ennen tuurauksia puutarhalla kesäisin ja iski todellisuus vastaan, että kuinka jumalattoman perseestä se on kun asiakkaat maleksii pitkin käytäviä. Kauppa ihan syystä kuuluttaa yleensä jo 15min alkaen että kauppa sulkeutuu(suomeksi kun asiakkaat sitä eivät tajua mitä oikeasti halutaan tällä sanoa: tulkaa nyt helvettiin sieltä pyörimästä). Myyjä ei ole siellä kaupassa enää nykyaikana sua varten vaikka asiakaspalveluammatti onkin, se on siellä koska se on siellä töissä. Joku tulee saivartelemaan kuitenkin niin sanon vaan, että työnkuvaan kuuluu kyllä asiakkaan palveleminen, siihen ei kuulu asiakkaan odottelu sulkemisajan jälkeen. Itse olen kyllä sen verran jämäkkä enkä mikään vastikään kauppaan töihin mennyt opiskelija, että totean asiakkaille paikan olevan kiinni ja jätän hymyn naulakkoon jos sitten ensi kerralla ymmärtää yskän, yleensä ymmärtää jo siinä ja useat heti tajuaakin sanoa että sori kun kesti. Ei mitään, ok, tässä mä nyt olen sun takia palkattomana ylitöissä mutta saat anteeksi :D  Pomot ei ikinä ole valittaneet tästä jos joku haluaa nyt tarttua tuohon :)

Tilannekohtasesti tottakai, se on hyvää asiakaspalvelua. Inhimillisiä myöhästelyitä ja oikeasti tarpeellisia myöhästelyitäkin asiakkailla on, kaikkihan me ollaan ihmisiä. Sitä välinpitämättömyyttä vaan ei tajuta että miten idiootti sä olet kun kuvittelet, että meidän työaika jatkuu vielä senkin jälkeen kun kauppa on kiinni. Useilla on se 15min ja paikasta riippuen tehtävänä voi olla vaikka mitä, toisilla taas ei, joten koetattehan asiakkaat ottaa tämän huomioon. Nämä toisinajattelijat ei varmasti ole itse valmiita joustamaan tuumaakaan ilmaiseksi, miksi siis kaupan alan työntekijän pitäisi olla yhtään eri?

Vierailija
171/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys.

Taatusti kuka tahansa etenkin ruokakaupan kassa on tietoinen, että tyypillisesti asiakkaita riittää kassalla vielä sulkemisajan jälkeenkin.

Turha valittaa asiakkaille, sillä työnantajan tehtävä on laatia työajat siten, että ne riittää kaikkien asiakkaiden palvelemiseen ja lopputöihin, mikäli sellaisia on.

Vierailija
172/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kuuluttaa, että kassa menee kiinni.. lähtekää tyhjinkäsin.

Vierailija
173/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys.

Taatusti kuka tahansa etenkin ruokakaupan kassa on tietoinen, että tyypillisesti asiakkaita riittää kassalla vielä sulkemisajan jälkeenkin.

Turha valittaa asiakkaille, sillä työnantajan tehtävä on laatia työajat siten, että ne riittää kaikkien asiakkaiden palvelemiseen ja lopputöihin, mikäli sellaisia on.

Ammatinvalintakysymys on maailman kulunein tekosyy. Työtä on tehtävä ja raha on revittävä jostain, tottakai saa valittaa mulkusta käytöksestä kun tällaisten juttujen tulisi olla itsestäänselvyyksiä. Tai parempiko on olla kotonansa jos nämä valitettavasti eteentulevat asiat ärsyttää? Työ tehdään silti, ole kiitollinen että joku siellä jaksaa sinun kuppaamistasi katsella kaupassa. Ei tässä puhuttu muutenkaan siitä etteikö duuni tehtäisi kunnialla, vaan siitä ettei monilla ole minkäännäköstä normaalia kunnioitusta toisen työaikoja kohtaan. Et sä toimistossakaan jää vastailemaan puhelimeen vain siksi, ettei asiakas ole ymmärtänyt soittaa työajan puitteissa.

Vierailija
174/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se varttia vaille tuleva kuulutus tosiaan tarkoittaa sitä, että nyt on aika siirtyä kassoille jonottamaan. Ei sitä, että nyt on aika mennä vaikkapa sovituskopeille sovittamaan isoa vaatekasaa, jonka sitten minuuttia vaille hylkää sinne kopin lattialle.

Vierailija
175/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys.

Ammatinvalintakysymys on maailman kulunein tekosyy. Työtä on tehtävä ja raha on revittävä jostain, tottakai saa valittaa mulkusta käytöksestä kun tällaisten juttujen tulisi olla itsestäänselvyyksiä. Tai parempiko on olla kotonansa jos nämä valitettavasti eteentulevat asiat ärsyttää? Työ tehdään silti, ole kiitollinen että joku siellä jaksaa sinun kuppaamistasi katsella kaupassa. Ei tässä puhuttu muutenkaan siitä etteikö duuni tehtäisi kunnialla, vaan siitä ettei monilla ole minkäännäköstä normaalia kunnioitusta toisen työaikoja kohtaan. Et sä toimistossakaan jää vastailemaan puhelimeen vain siksi, ettei asiakas ole ymmärtänyt soittaa työajan puitteissa.

Puhun kokemuksesta, sillä olen itsekin kassalla työskennellyt ja se nyt vaan kuului työnkuvaan, että asiakkaita palveltiin yleensä sulkemisajan jälkeenkin.

Sen takia meillä työaika ei loppunut tasan sulkemisaikaan ja juuri se on työnantajan tehtävä, että määrittää työajat riittäväksi.

Toki tapauksessa, jossa asiakkaat oli ulkona tasan sulkeutumisaikaan se loppuaika tuli vähän kuin extravapaana eli töistä pääsi ennen työajan loppua ja vaatteetkin ehti vaihtaa työajalla, ei sinne töihin tarvinnut silloin jäädä virallista työajan loppumista odottelemaan, mutta eipä sitä nyt voinut sen varaan laskea, että pääsisi ennen työajan loppua kotia lähtemään.

Vierailija
176/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti noista yliajoista ei edes maksettu (en tiedä miten nykyään). Mutta pitäisi vaatia joku vartia kauppaan joka ohjaa ihmiset kassalle ajoissa.

Vierailija
177/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole asiakkaat, vaan se että myyjien työaika on todella huonosti sovittu. Ilman muuta pitäisi olla noin puoli tuntia palkallista aikaa sulkemisen jälkeen.

Vierailija
178/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille maksetaan siitä ajasta mikä menee menee yli. Lähtökohta on kuitenkin se, että kun kauppakeskus menee kiinni klo 21 niin silloin asiakkaat olisivat jo ulkona myymälästä. Eka kuulutus tulee 20.45, toka 20.55 ja kolmas tasan klo 21. Ihan sen takia että osataan varautua siihen, osa jengistä ei vaan kunnioita sitä yhtään.

Ei mua kiinnosta olla yhtään ylimääräistä aikaa siellä, se on mun työ. Mullakin saattaa olla sovittu meno tms. Sit jonkun urpon takia pääsetkin vasta klo 21.30. kun kassatkin pitää laskea.

T.vaatemyyjä

Vierailija
179/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meille maksetaan siitä ajasta mikä menee menee yli. Lähtökohta on kuitenkin se, että kun kauppakeskus menee kiinni klo 21 niin silloin asiakkaat olisivat jo ulkona myymälästä. Eka kuulutus tulee 20.45, toka 20.55 ja kolmas tasan klo 21. Ihan sen takia että osataan varautua siihen, osa jengistä ei vaan kunnioita sitä yhtään.

Ei mua kiinnosta olla yhtään ylimääräistä aikaa siellä, se on mun työ. Mullakin saattaa olla sovittu meno tms. Sit jonkun urpon takia pääsetkin vasta klo 21.30. kun kassatkin pitää laskea.

T.vaatemyyjä

Saatteko palkan joka tapauksessa tietyn ajan sulkemisajan jälkeen ja tarvittaessa extraa vai ainoastaan sen mukaan, miten viimeiset asiakkaat on poistuneet?

Vierailija
180/198 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Tampereen Stockalla on yleensä illalla sulkemisaikaan pitkä jono, kun vain yksi kassa on enää auki. Ehdin vallan mainiosti kiertää kaupan vaikka neljä kertaa ennen kuin pääsen kassalle maksamaan.

Mitä järkeä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan