Minkä fillarin ostaisin?
Muutin omilleni kaksi viikkoa sitten mutta liikkuminen kodin ja yliopiston välillä on turhan raskasta kävellen. Pitää siis hankkia fillari. Mutta millaisen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Oletko ennen omistanut fillaria? Jos olet, voit verrata siihen oliko se hyvä. Ostatko samanlaisen vai ei. Meinaatko talvella myös fillaroida, huomio se myös.
Ei ole ollut fillaria yli kymmeneen vuoteen. Edellinen varastettiin koulussa ja olen sen jälkeen liikkunut julkisilla ja kävellen.
Itse ostin juuri 3 Tunturia. Alkaa varasto olemaan hivenen täynnä Lontoon rakeita, wc-paperia, Afrikan Tähti-pelejä, joditabletteja, kasvomaskeja ja ruokasäilykkeitä.
Vakavasti, netistä käytettynä, pistä vaikka johonkin YO:n sisäiseen Intraan myös ostoilmoitus. Kaupungissa joku myy aina edullisesti ylimääräistä pyörää, myös kierrätyskeskukset ja osa pyöräliikkeistä myyvät käytettyjä, poliisien huutokaupat aina täynnä pyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin juuri 3 Tunturia. Alkaa varasto olemaan hivenen täynnä Lontoon rakeita, wc-paperia, Afrikan Tähti-pelejä, joditabletteja, kasvomaskeja ja ruokasäilykkeitä.
Vakavasti, netistä käytettynä, pistä vaikka johonkin YO:n sisäiseen Intraan myös ostoilmoitus. Kaupungissa joku myy aina edullisesti ylimääräistä pyörää, myös kierrätyskeskukset ja osa pyöräliikkeistä myyvät käytettyjä, poliisien huutokaupat aina täynnä pyöriä.
Käytettykin on vaihtoehto jos saa alkuperäisen kuitin mukana mutta en tiedä millaisen ostaisin. Joku Jopo ehkä?
Mulla oli nuorena tunturi ja aikuisena nopsa ja helkaman jopo. Palasin tuntereihin ja olen ollut tyytyväinen. Nyt on 2 tunturia, sähköllä ja ilman. En halua ostaa muuta kuin tuntureita ja harmittaa että tunturit meni konkkaan.
PS. viime syksynä Kärkkäisellä oli tosi hyviä pyörätarjouksia. Hintoja kannattaa ehdottomasti katsella ja googletella. Suosittelen sähköpyörää, jos haluat päästä hikoilematta perille joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytettykin on vaihtoehto jos saa alkuperäisen kuitin mukana mutta en tiedä millaisen ostaisin. Joku Jopo ehkä?
Vanhemmassa pyörässä ei ehkä ole kuittia enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ennen omistanut fillaria? Jos olet, voit verrata siihen oliko se hyvä. Ostatko samanlaisen vai ei. Meinaatko talvella myös fillaroida, huomio se myös.
Ei ole ollut fillaria yli kymmeneen vuoteen. Edellinen varastettiin koulussa ja olen sen jälkeen liikkunut julkisilla ja kävellen.
No mutta silti itse voit miettiä millaista fillarista tykkäät ja ajatko sillä muuten kun sen koulumatkan. Pitääkö fillarissasi olla kolme vaihdetta vai 21 vaihdetta. Tarakalla vai ei. Edessä kori vai ei.
https://www.bike24.fi/tuotteet/884856?origin=CP
Tässä on oikein hyvä kulkinen reilussa alennuksessa arkeen ja kaikkeen muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta silti itse voit miettiä millaista fillarista tykkäät ja ajatko sillä muuten kun sen koulumatkan. Pitääkö fillarissasi olla kolme vaihdetta vai 21 vaihdetta. Tarakalla vai ei. Edessä kori vai ei.
Sähköt vai ei. Ero on kuin savupirtillä ja modernilla luxuskodilla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on oikein hyvä kulkinen reilussa alennuksessa arkeen ja kaikkeen muuhunkin.
....ja hyvän värinen!
-eri
Mahdollisimman halpa, koska muuten se varastetaan tai rikotaan. Ostat sitten paremman, jos uskot, että pelko on aiheeton.
Vähän nyt hankala sanoa noilla spekseillä. Perusmummis menee vähällä huollolla. Sähköläski taas kulkee kaikissa olosuhteissa.
1-vaihteinen peruspyörä kunnollisilla lokareilla, tavaratelineellä, ketjusuojalla, oikean kokoisena ja mieleisellä satulalla on paras käyttöpyörä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo yritys myy "hiili"pyörää mutta rungossa näkyy silti hitsaussaumat?
Vierailija kirjoitti:
Vai ylimääräistä pyörää myyvät... ihan turhan panttina lojui siinä kaupan edessä pyörätelineessä, niin päätinpä myydä pois?
Jep, voihan sen varastetun tavaran ostamisen noinkin yrittää itsellensä selittää.
Osta käytetty jopo tai vastaava tai mummis. Harvemmin lähtee rismijen matkaan jos nyt yhtään säällisesti lukitsee. Huoltotarve lähes olematon.
1-vaihteinen peruspyörä, ei varasteta niin herkästi. Laita pyörähuollossa riittävän kevyt välitys.
Vierailija kirjoitti:
Osta käytetty jopo tai vastaava tai mummis. Harvemmin lähtee rismijen matkaan jos nyt yhtään säällisesti lukitsee. Huoltotarve lähes olematon.
Jopo on rosmojen suosiossa. Vaikka se on halpa, sen saa helposti myytyä eteenpäin juurikin tässäkin ketjussa kirjoittaville sinisilmäisille hönöille. Eikä jopojen omistajat yleensä kysele pyöriensä perään, kun ovat halpoja tusinapyöriä.
Ja jopo on todella surkea ajettava, jos aikoo kilometriä pidempiä matkoja polkea.
Helkaman Oiva ( pojille ) ja Aino ( tytöille ) vaikka kolmivaihteisina ovat klassinen, luotettava ja tyylikäs ratkaisu.
Jos olet ostamassa käytettyä polkupyörää pyydä aina alkuperäinen kuitti ja ohjekirja mukaan tai ota ainakin vakokuvat pyörästä ja sen runkonumerosta ja varmista poliisilta, ettei pyörä ole varastettu! Polkupyörävarkaudet ovat aikamme rutto ja jos ostat varastetun pyörän menetät sen ja siitä maksamasi hinnan ja voit vielä saada nokkaasi kun pyörän omistaja huomaa sinut.