**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
Huuuh, eka neuvola.aika on varattu, tasan kolme viikon päähän meni. Olipas jännää! Pelkään, että viereisen työhuoneen työkaveri kuuli puheluni, kun meillä on aika huonot äänieristeet. Kovasti yritin kyykkiä huoneessani hyllyjen välissä, ettei vain kuuluisi...
Minä mielelläni sen ryhmän perustaisin mutta en edelleenkään saa sitä luotua kun sivu sanoo vaan että ryhmän kuvaus on pakollinen ja olen ryhmää kuvaillut jo 60 eri tavalla :D
Aarinko, sitä toivon minäkin :)
Millon teillä on eka neuvola?
Meille on varattu 25.2. ja varhais ultran varasin tänään ja se ois 12.2. eli viikot taitaa sitten olla 7 tasan... Toivon niin, että päästä sinne asti :<
Ainiin, meillä neuvola laski lasketun ajan 1.10., joten jos joku viitsisi päivittäessään vaihtaa sen mulle? Mä vaikutan täällä puhelimen tai ipadin kautta ja molemmilla isojen tekstien kopionti on hankalaa...
Senja84, se 6.10. on oikein hyvä päivä! :) Kunhan vain kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Olen jo sen ikäinen, että keskenmenoriskikin on vähän suurempi. Mutta katsotaan ja toivotaan!
Aarinko, parhaiten pystyt ehkäisemään raskausdiabetesta syömällä pieniä aterioita mutta usein. Silloin verensokeri pysyy tasaisena ilman suuria piikkejä ja iso nälkä pysyy loitolla. Pitäisi välttää nopeita hiilareita valkoista leipää, pastaa, pullaa valkoista riisiä ja perunaa. Karkkeja ei ollenkaan, tai todella valikoidusti tyyliin pala hyvää suklaata. Ja liikuntaa vähintään muutaman kerran viikossa niin, että hengästyy. Ei tarvitse dieetille ryhtyä, terveellistä kasvispitoista ruokaa saa ja pitääkin syödä nälkäänsä mutta kohtuus on hyvä muistaa. Painon ei tarvitse nousta ainakaan raskauden ekalla kolmanneksella yhtään ja myöhemminkin jos on ylipainoinen raskauden alussa olisi hyvä pitää painonnousu alle kymmenessä kilossa. Haasteellista on, en sano, että se itseltäkään onnistuu ja välillä repsahtaa mutta hyvä olo on paras kannustin jatkamaan! Ainakin huomaan itse heti jos olen syönyt liikaa, tulee huono olo. Mukavia jännittäviä odotuksen alkupäiviä jokaiselle!
Moikka kaikille!
Mukaan ilmottautuu 4.lapsen odottelija. Laskettuaika on laskurin mukaan 1.10! Alussa mennään kaikki joten toivotaan pitkää yhteistä taivalta tällä palstalla :)
Päivitys 28.1.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 5+0 / LA 1.10. / 1. lapsi
Äitifor4 rv ?+? / LA 1.10. / 4. lapsi
killed rv 4+6 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 4+5 / 3.10. / 1. lapsi
Anniinainen rv 4+4 / LA 4.10. / 1. lapsi
Eliinax rv ?+? / LA 4.10. / 3. lapsi
Mama78 rv 4+4 / LA 5.10. / 3. lapsi
yennaf rv 4+3 / LA ?.10. /
Merisiili rv ?+? / LA 6.10. / 3. lapsi
Senja84 rv ?+? / LA 6.10. / 1. lapsi
zingzing rv ?+? / LA 8.10. / 3. lapsi
-
-
Aliiisa, siirtyikö sulla viikotkin yhdellä päivällä tuon LA:n mukaan? En ollut varma joten jätin samat viikot mutta muutin lasketun ajan. :) Mulla on eka neuvola 20.2. ja viikkoja silloin 8+0. Varhaisultraa harkitsen vielä, en oikein tiedä onko sille tarvetta vai ei. Oletteko te muut menossa varhaisultraan, vai malttaako joku odotella np-ultraan asti?
Tervetuloa Merisiili, Senja84 ja Äitifor4! Kiva nähdä että porukka kasvaa! :) Pyrin päivittämään listaa kerran päivässä, huomauttakaa jos jossain on virheitä, meinaa mennä välillä silmät ristiin päivitellessä niin monia eri viikkoja ja päiviä ;)
Kippis, mulla on tänään koko päivän tuntunut että kaikki oireet ovat kadonneet. Ihan ihmeellistä, mutta toivottavasti ei viittaa mihinkään huonoon!
Päivitys 29.1.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Merisiili rv ?+? / LA 6.10. / 3. lapsi
-
-
Kiitos Killed! Minulla on siis 4+2 menossa. Olen myös suljetun ryhmän kannalla, mutta en osaa tehdä sille asialle valitettavasti mitään.
Joku kyseli varhaisultrasta; aion mennä varhaisultraan. Olen päättänyt tehdä kaikki mahdolliset tutkimukset tässä raskaudessa sen vuoksi, että se on monella tapaa riskiraskaus. Haluan siten yrittää varmistaa, että kaikki on hyvin ja tietää mahdollisista hankaluuksista varhaisessa vaiheessa, jotta osaamme valmistautua.
Hauskaa muuten, että meitä on niin monta kolmannen muksun odottajaa mukana! Ei niin, että sillä olisi mitään väliä, mutta kyllähän se vaikuttaa moniin mietittäviin asioihin, että on jo ne kaksi rakasta sisarusta kotona pyörimässä ja huollettavina. Kiva, että on muitakin tässä ryhmässä, joilla samanlainen tilanne, kuin meidän perheellä. Kun mietimme kolmatta lasta, tuntui, että lähipiirissämme oli vain kaksilapsisia perheitä ja olisimme lähes ainoat "suurperheelliset" ystäväperheiden keskuudessa, jos meille kolmonen suotaisiin. Nyt ne oikeat suurperheelliset hymyilevät kun sanon näin, mutta minulle henkilökohtaisesti kolme lasta olisi ehdottomasti suurperhe. Tämäkin on varmaan hyvin henkilökohtainen tuntemus, toisille kaksikin lasta perheessä on paljon.
Lähdenpä tästä lenkille, tähän mennessä olen tsempannut joka päivä n 5km hölkän tai kävelyn siitä asti, kun tiesin olevani raskaana, eli tämän viikon. Yritän tehdä joka päivä minimi puoli tuntia jotain hengästyttävää, oli se sitten siivousta, lasten kanssa x-box-pelaamista tai ulkoleikkiä tai ihan vartavasten lenkillä käyntiä. Voikaa hyvin! :)
Killed, viikot pysyi samana :) kiitos päivityksestä! Kai ne oireet/oireettomuus voi vaihdella ihan päivittäinkin, mutta ymmärrän huolen! Toivottavasti kaikki on normaalia!
Ärsyttävää kun sivusta seurannut montaa raskautta, ja välillä ihmetellyt kuinka osa on saanut paniikin jostain ihan pienestä asiasta, ja sen jälkeen ei ole pystynyt nauttimaan alkuraskaudesta. Mutta nyt ymmärtää miten pienestä Se p
aniikki tulee :/
Itsellä Sellanen olo tällä hetkellä, että kun suurimmalla osalla tutuistani raskaudet päättyneet terveen lapsen syntymään, niin jonkun on pakko kokea Se toinen puoli ja Se joku on itse...
Anteeksi omanapaisuus !
Musta on ainakin kiva kun on myös "konkareita" täällä mukana -ja kaikki yhtä innoissaan !
Ehkä me esikoisten odottajat saadaan teiltä myöhemmin hyviä käytännön vinkkejä raskauteen ja sitten lokakuussa vauvan hoitoon liittyen :)
Minäkin haluan listalle :)
Täällä on pahin ahdistus ja järkytys helpottanut, oli hassua miten huojentavaa oli kaataa jonkun niskaan että olen raskaana, vaikka se joku oli vain terveydenhoitaja neuvolan ajanvarauksessa :) Nyt alan olla jo ihan innoissani ja jännittynyt, kovasti on alkanut mietityttää että mitä jos tämä vauva valuukin verenä viemäriin... Me ei olla vielä ehditty varhaisultrasta puhua miehen kanssa, mutta olisihan se jotenkin helpottavaa saada varmistus, että siellä todella on joku kasvamassa. Tai siis mitä pidemmälle ehtii, sitä suurempi se tuska sitten toki on, jos meneekin kesken/on tuulimuna tms.
Päivitys 29.1.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aarinko rv 4+3 / LA 5.10. / 1. lapsi
Merisiili rv 4+2 / LA 6.10. / 3. lapsi
-
-
Huomenta!
Aliisa musta tuntuu ihan samalta. Kaikilla lähipiirissä on mennyt kaikki hyvin niin nyt tuntuu siltä että juuri meille osuu se epäonni. Ei oikeen uskalla innostuu mistään kun kokoajan takaraivossa on ajatus että mitä jos huomenna kaikki onkin toisin. Sitten vielä on sekin että meillä meni hetki ennen ku ees plussaa tuli. Ollaa oltu tutkimuksissa eikä olla löydetty mitää vikaa mut silti on antanu odottaa.
Meillä on varhaisultra varattuna perjantaille 14.2. Ei millään jaksais odottaa niin pitkälle. Ootko Merisiili jo varannu varhaisultran kun meillä samat päivät? :)
Moikka!
Liityn teidän seuraan, jotta saan hieman vertaistukea. Minä ja mieheni olemma 25. vuotiaita. Yhtä olemme pitäneet 3 vuotta ja kyseessä kummankin esikoinen. Lopetin pillerit loka-marraskuussa ja ajatuksena oli, että tulee kun on tullakseen.
Sain plussan 28.1. LA osuisi 4.10 kohdille. Rinnat aristavat ja tunnen ajoittaisia viiltoja. "Menkkakivut" tuntuvat aaltoilevasti ja etova olo tulee hajuista eli aikas normaaleilla oireilla taidetaan mennä. Soitin neuvolaan jo nyt, sillä lauantaina olisin lähdössä Kanariansaarille lomailemaan. Neuvolassa hoitaja oli ystävällinen ja antoi tarkat neuvot mitä minun tulee varoa/välttää reissussa. Ensimmäinen käynti 28.2.
Koko homma tuntuu jotenkin epätodelliselta. Toivottavasti kaikki menee kuten pitää.
-tulikukka88 (4+5)
Hei
Työ pitää kiireisenä ja välillä pakko oikeen miettiä onko oireet tallella, mut juu kaikki hyvin. Odottelen vaan huonovointisuutta, nyt ei vielä ole juurikaan mut muistaakseni vko 7-9 oli viimeksikin pahimmat. Hyvä vaan jos ei tulisikaan tietty :) Eikö vieläkään kukaan saa suljettua ryhmää avoimeksi?
Mama 4+5
Niin ja hei tosi kiva et on paljon porukkaa mukana ja monta myös 3: sen odottajaa. Kaikilla näyttää la olevan vkon sisällä :)
Päivitys 30.1.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 5+1 / LA 1.10. / 1. lapsi
killed rv 5+0 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 4+6 / 3.10. / 1. lapsi
Tulikukka88 rv 4+5 / LA 4.10. / 1. lapsi
Anniinainen rv 4+5 / LA 4.10. / 1. lapsi
Mama78 rv 4+5 / LA 5.10. / 3. lapsi
Aarinko rv 4+4 / LA 5.10. / 1. lapsi
yennaf rv 4+4 / LA ?.10. /
Merisiili rv 4+3 / LA 6.10. / 3. lapsi
-
-
Huomenta kaikille!
Täällä myös työt pitää kiireisenä, mutta tätä odotusta ei kyllä pysty unohtamaan...on nimittäin kotiutunut melkoinen pahoinvointi tänne :( Aamulla ei pysty mitään syömään, mutta tuoremehulasillisen olen pakottanut alas, että jollain saa sokerit nousemaan. Eilen aamulla tuli paluupostina niin aamukahvi kuin jugurttikin. Päiväsaikaan onneksi helpottaa. Tissit on ihan järkyttävän kipeät ja mies jo kuittailikin, että alkaa näyttää siltä, että oon hankkinut salaa silikonit :D
No edelleen olen kyllä jokaisesta oireesta onnellinen, kun siitähän sen tietää, että pikkuinen on kyydissä. Viikonloppuna olisi tarkoitus käväistä moottoripyörämessuilla, saas nähdä kauanko siellä jaksaa pyöriä.
Mukavaa perjantaita kaikille!
Kippis 5+0
Moikka!
Minäkin tulisin mukaan. Aluksi hirvittävän paljon onnea kaikille plussanneille.
Meillä jännäillään ensimmäistä. La tein ekan digitestin vk 1-2 ja epäuskoisena eilen ti toisen vk 2-3. Kai sitä pitää alkaa uskoa että jotakin tapahtuu. <3
Merisiili... mulla ois sama la eli 6.10.
Onnea kaikille odotukseen! :)