Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuun 2014 lapsoset***

25.01.2014 |

Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014. 

Itse plussasin viime viikolla  kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.

Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. 

Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.

Jokos meitä muita lokakuisia olisi?

T: Kippis ja olio 4+1

Kommentit (400)

161/400 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marchesa: Täällä ollaan ihan samoissa tunnelmissa; hirveesti tekisi mieli kertoa kaikille. Pari päivää pidettiin miehen kanssa salaisuutta kahdestaan, mutta yhteistuumin päätettiiin uskoitua yhdelle ihmiselle. Sairaanhoitajana työskentelevä siskoni sai kunnian pitää salaisuutta, mutta muille emme vielä kerro, vaikka kuinka mieli tekisi kailottaa asia jo työpaikallakin. :D

Olemme harkinneet varhaisultraa. Jos siellä menee kaikki hyvin, niin ehkä sen jälkeen voisi sitten kertoa molempien vanhemmille, mutta katsotaan sitä sitten, kun viikkoja on enemmän. On tämä vaan niin jännittävää aikaa. :)

Mannariini 4+1

162/400 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, mulla on just tollainen fiilis, Mannariini!

Mitenkäs sellaiseen varhaisultraan pääsee? Neuvolan kauttako? Vai pitääkö itsenäisesti mennä yksityiselle?

Mulla on siis endometrioosi ja tällä hetkellä 2 isoa kystaa oikeassa munasarjassa. Tämän vuoksi olen todella kiinnostunut ultrasta mahdollisimman aikaisin. Endo aiheuttaa tavallista suuremman keskenmenoriskin ja lisää riskiä myös kohdunulkoiseen raskauteen. Eli kiinnostaa ihan todella, mikä tilanne oikeasti on.

Haluan kuitenkin ensisijaisesti ajatella, että kaikki on just niin kuin pitää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/400 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl oli uusiakin... Iita78 ainakin pongasin. Onnittelut! :)

Mun tekis kans mieli kertoo jo. Mieheni tekis ehkä vielä enemmän. Lähimmille vois kyl ehkä mut aateltii et ootetaa ainaki siihe varhaisultraan.

Onko täällä muita hermoilevaa? Tuntuu et miettii kokoajan pahinta. Alkaako vuoto nyt ja mitä ensviikolla jne. Ja et jos jollekin jotain sattuu, ni se sattuu sit kuitenkin just meille.

Marchesa, luulis et tos tilantees pääsis helposti julkiselleki. Sun täytyy soitella ja kysästä. Yksityisellä vaan maksaa sitte vähä enemmän mut toivottavasti on sen arvosta. :)

Senja 4+6

164/400 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, ja onnea uudet plussanneet! Kyllä täälläkin hermoillaan :) tuntuu et välillä ei mitään oireita ja kahvia tekis mieli jne... Tuosta ultrasta vielä et meillä ensimmäisestä menin 6+4 jolloin sykettä ei näkynyt, hirveä oli odottaa viikko ja uudelleen mennä 7+4 varautuneena kaikkeen mahdolliseen. Onneksi silloin syke sitten löytyi, joten ainakin itse olen sen jälkeen odottanut lähelle tuota 7+0. Nytkin minulla oli ovis vasta 16kp joten olen laskenut 30kp mukaan la. Edelliset raskaudet laskettu 28kp mukaan. Samoin tuo seerumi seula saattoi ns mennä pieleen kun menin sinnekkin heti 9+2 jolloin oliskin ollut ehkä vasta 8+6? Tiedä sitä sit mut nyt olen ottanut hieman pidemmän kierron mukaan :) Tsemppiä kaikille ja niinhän se on et odottavan aika on pitkä;)

Mama 5+1

165/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ilmoittautuisin mukaan :) Vielä sulattelen järkytystä lauantaisesta plussasta. Meillä on 5/2013 syntynyt tyttö ja mulla ei ole oikeastaan ollut menkkoja välissä. Tammikuussa ollut välillä outoja tuntemuksia ja nyt testasin "menkkoja odotellessa", varmuuden vuoksi. Tosi vahva viiva. Eli tällä tiellä taidetaan taas olla. Eikä tietoa viikoista, lokakuun alkuun sijoittaisin la:n. Kauhulla odotan oireita, viime raskaudessa oksensin viikolle 22, eikä pahoinvointi siihen täysin loppunut.

Olen siis vielä hetken vanhempainvapaalla ja ilmoittanut palaavani töihin lokakuussa...voi olla ettei onnistu ;)

Varhaisultraahan suositellaan vasta 8. viikolle, että siellä oikeasti näkyy sitä mitä pitääkin, eikä tule turhia pettymyksiä ja vääriä johtopäätöksiä. 

Ps. Meillä on muuten aivan ihana toukokuisten ryhmä facebookissa, aloitettiin aikanaan täältä, mutta pian siirryttiin faceen, koska siellä kirjoittelu paljon sujuvampaa...

166/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, tervetuloa uusille! Marchesa, aika mahtavaa, että teillä tärppäsi heti endometrioosista huolimatta! Toivotaan, että pikkuinen on tarrannut tiukasti kiinni oikeaan paikkaan ja jatkaa matkassa lokakuuhun asti.

Aliisalle lämpimiä ajatuksia, onkohan kaikki hyvin? Toivottavasti ei ollut mitään vakavaa.

Minulla ei ole oikeastaan kiirettä kertoa uutisia vaan nautin pienestä suuresta salaisuudestamme mieheni kanssa. Toivon kovasti, että kaikki on hyvin mutta haluan ensin nähdä aika pitkälle, että asiat ovat, kuten pitääkin. Lapsille kutkuttaisi eniten kertoa, että saavat syksyllä pienen sisaruksen mutta jos tulisikin varhainen keskenmeno en haluaisi käydä sitä heidän kanssaan läpi. Luulen, että he ovat sitten myöhemmin innostuneita uutisesta,  tyttäreni haluaisi omien sanojensa mukaan kovasti olla sekä pikkusisko että isosisko. Poikani tykkää vauvoista ja tykkää helliä tuttavaperheiden vauvoja, hänessä on ihana herkkä puoli. Uusi sisarus otettaisiin varmasti lämpimästi vastaan!

En  tiedä kuinka innostuneita muu lähipiirimme olisi kolmannesta lapsestamme. Kauheata sanoa näin, mutta niin se vaan on. Olemme juuri päässeet lasten kanssa helpompaan vaiheeseen ja olen tehnyt jälleen erittäin haastavia työjuttuja urallani. Vanhempieni on varmaan vaikeaa käsittää, että en aio heittää uraani ikkunasta ulos (tälläkään kertaa) vaikka meille tulisikin vielä yksi pieni perheenjäsen ja työt jäävät hetkeksi. Kaikella on aikansa. Äitini on ollut molempien edellisten lasten kanssa nihkeä, kun kerroin uutisen odotuksestani. Esikoisen kanssa loukkaannuin syvästi, kun hän ei onnittelut kertoessani uutisen ja toisen kanssa hän kysyi oliko se vahinko, kun toinen tuli melko pienellä ikäerolla ja esikoisemme oli edelleen huono nukkumaan. Lapsenlapset ovat hänelle tosi rakkaita ja me olemme läheisiä, pidämme paljon yhteyttä ja puhumme kaikesta mutta tämä on hankala aihe.

Olen muuten nähnyt tosi voimakkaita unia viime aikoina. Muutama päivä ennen positiivista raskaustestiä näin unta, että toisesta rinnastani tuli maitoa. Nyt pari yötä sitten näin unta, että vauva masussani oli jo niin iso, ettei meinannut päästä kääntymään, ja liikkeet näkyivät vatsanahan pinnassa selvästi vauvan liikkuessa. En ole pitkään aikaan nähnyt unia, jotka muistaisin hyvin vielä aamulla, mutta nuo unet olivat niin fyysisiä, ja erikoisia, että jäivät mieleen. Kumpaankin liittyy nimenomaan fyysinen tuntemus omasta kehosta.

Tällä viikolla otan tehtäväkseni selvittää, kenellä lääkärillä haluaisin alkaa käydä raskausseurannassa ja varata sen ensimmäisen ajan. Lähdemme kahden viikon päästä laskettelumatkalle lasten hiihtolomalla, joko juuri ennen sitä tai pian sen jälkeen. Ennen sitä en olisi vielä täyttä kuutta viikkoa, joten ehkä sen jälkeen olisi fiksumpaa.

Susna, minullakin merkittävin raskausoire on tuo palelu! Pari viikkoa on jo palellut kamalasti, ostin paksumman peitonkin meille, kun edellinen tuntui liian ohuelta :D En muista edellisistä odotuksista tämmöistä. Muutama finni nousi otsaan hormonitoiminnan muuttuessa mutta nyt iho on rauhoittunut. Huono olo ei ole mutta ruokahalukaan ei ole entisenlainen. Jos syön vähänkin liikaa niin tulee öklö olo. Ja etenkin makeasta, yksi keksikin on jo liikaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Merisiili 5+0

167/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja onnea uusille plussanneille :) Kiva, että joukko kasvaa.

Täällä edelleen vähän epätodelliset fiilikset, välillä unohdan koko raskausasian, koska en vaan voi uskoa, että se on totta tai jotenkin ajattelen, että kesken se menee kuitenkin. Toisinaan taas alan pitää sitä jo tosi luonnollisena asiana ja olen jo mm. suunntellut miten pidän kesälomani ennen äitiyslomaa jne. Eli välillä tämä on jo niin perushuttua, että olen meinannut kavereillekin lipsauttaa puoli huolimattomasti että "nii syksyllä kun meillä on sit se vauva"... Eli aika ristiriitaiset fiilikset.

Me ei olla kerrottu kuin yhdelle kaveripariskunnalle, he kun kertoivat omat vauvauutisensa ensin meille. Niin sit vähän vastapalveluksena kerrotiin tämä :D  Muutoin on pidetty vielä salaisuutena. Pari ekaa päivää plussan jälkeen teki mieli kertoa koko maailmalle ja tämä tuntui liian isolta asialta pitää vain itsellään, mutta se tunne meni ohi. Niin kuin jo aiemmin kirjoitin, niin esim. se helpotti, että pääsin kertomaan asiasta edes terveydenhoitajalle neuvolan ajanvarauksessa :D

Onkos teillä raskausoireet jo lisääntyneet? Täällä edelleen tuntuvin raskausoire on arat rinnat, pahin kyljellään nukkuessa, vaikke edes ole mikään isorintainen. Ja aina välillä salaa tökin rintojani, että voin tarkistaa että se oire on vielä olemassa :P on tämä hullua.

Oletteko jo ottaneet tiukan linjan raskausajan ruokavalion kanssa? Minkä pois jättämäminen on ikävintä? Itse jään kaipaamaan juustoja, siis auraa ja fetaa lähinnä. En tiedä, pystynkö niiden kanssa ihan nollalinjan vetämään, jos kotimaisia syö, niin riski listeriaan on varmaan aika minimaalinen? Myös raakaa kalaa tulee ikävä, siis graavia ja SUSHIA! Alkoholin kanssa tulee sikäli ongelmia, että kaverit tajuavat heti mistä on kysymys, jos huomaavat etten juo tippakaan. Esim. ensi viikonloppuna olen menossa vanhojen opiskelukaveriden tapaamiseen, enkä vielä haluaisi kertoa vaikka hyviä ystäviä ovatkin (onneksi muita alkoholillisia tilaisuuksia ei nyt ole tiedossa). Aion pullottaa mehua siiderupulloihin :D Ehkä feikkikännin lisäksi pitää näytellä myös feikkikrapula?

168/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! Hyppäänpä mukaan lokakuisten kelkkaan minäkin :). Varmaan matkalla kuitenkin nousee kaikenlaisia kysymyksiä mieleen, mitä on sitten mukavampi yhdessä tuumailla! Ensimmäinen lapsi tulossa ja laskettu aika olisi siinä 12.10. tietämillä. Laskuri antaa viikoiksi 4+2. Hurjan hassua ja ihanaa - eilen ja tänään tehty ekat testit apteekin omilla raskaustesteillä ja napakat viivat ilmestyi molempiin.

Lapsi on kovin toivottu ja hartaasti odotettu. Neljännellä kierrolla siis 11 vuoden pillerienkäytön lopettamisen jälkeen tärppäsi. Sen verran on lähipiirissä kamppailtu lapsettomuuden kanssa ja itse olen "jo" 32, että kolmannen tärpittömän kierron jälkeen suuntasin homeopaatille raskautumisasiaa puimaan. Ero tällä tärppikuukaudella edellisiin verrattuna olikin sitten nämä homeopaatin määräämät tropit (joiden tarkoitus oli palauttaa kropan hormonitoiminta takaisin perusmoodiin pillerien jäljiltä) sekä yhden pitkään lapsettomuutta poteneen ja tällä hetkellä raskaana olevan ystäväni "tärppikuukausivinkki", eli maca-tabletit. Monen onnistuneen asian summahan nämä ihanat plussat testeissä ovat, mutta kummasti lisääntyi kyllä oma usko luonnonmukaisiin hoitomuotoihin! Siskolla kun myös kääntyi saman homeopaatin ohjeilla ja luontaisella homeopaattisella lääkkeellä juuri synnytystä ennen vauva perätilasta oikeaan ja turvalliseen synnytysasentoon :).

Oireita ei vielä ole juurikaan muita ollut kuin mininipistelyjä alavatsassa, aavistus enemmän vasemmalla puolella. Ovulaatioista tuttu rintakipu puuttuu (miksi epäilin koko tärppiä tässä kierrossa, kun oletin että väistämättä raskautuessa tulisi kipua myös..), viime viikolla oireita oli yksi uneton yö (01-05 yhtä valvomista..) sekä yötä seurannut kahden päivän kuumeilu (ensin hyppäsi 38,8:n ja siitä laski reiluun 37:n) ilman flunssaoireita. Tämä onneksi poistunut nyt ja olo todella 'tavallinen'.

Tällaisia tuumailuja tällä erää! Huh, toivottavasti kaikki etenee tällä suunnalla ja kaikilla teillä ihanasti! Jännittävää on, mutta yllättävän luonnollista jotenkin!

169/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Aarinko mulla ihan samat fiilikset. Haluis iloita tästä mut sit on kuitenkin sellanen olo et kesken tää menee kuitenki. Ja sit taas toisaalta pitää varmana ja haluis kertoo kaikille. :) On tää sellasta tunteiden vuoristorataa.

En edes osannu kyseenalastaa tota ultran ajankohtaa. Mulle vaan ehdotettiin aikaa ja sanottiin että nähdään sitten jo sykekin. Harmittavaista jos ei sitä sit nääkkään. Noh, me mennään nyt jokatapauksessa ensviikolla sinne ni kattoo sit mitä näkee vai näkeekö mitään.

Mulla oireina on alussa jo alkanut nännien arkuus ja koko rintojen arkuus. Välil on vähä sellane paha olo mut ruoka on kokoajan maistunu normaalisti. Suklaata on tehny normaalia enemmän mieli.

Meinaatko Merisiili mennä laskettelemaan? Meillä kans reissu pääsiäisenä ja luin jostain et kannattais mäkeen menoa välttää. Onhan siinä aina se riski et kaatuu vaikka kokenut laskia onkin.

Meil olis kyl täl hetkellä tosi hyvä ajotus perheenlisäykselle. Ollaan naimisissa, talon pitäis valmistuu kevään/kesän aikana ja molemmilla vakkari työt. Enää puuttuu siis se yhteinen oma ihme <3

Tsemppiä ja paljon tarrasukkia kaikille!

5+0

170/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa uudet ja onnea! Kiva, kun joukko kasvaa :)

Iita_82: Meillä myös marraskuussa 2012 syntynyt poika ja hoitovapaalla olen. Hauskaa, että on samanlainen tilanne!

Aarinko: Mun onnekseni olen just sopivan nirso eli en syö juurikaan mitään "kiellettyjä" juttuja, enkä juo muutenkaan.. Pääsen siis helpolla :) Majoneesit tai siis raaka kananmuna on ehkä ainoa, mitä mun täytyy hiukan katsoa..

Me ollaan miehen vanhemmille kerrottuna ja tänään paljastin hyvälle ystävälle. Oma mummoni arvasi myös.. mun pitäisi vielä omille vanhemmilleni kertoa.

Harmi Merisiili, etteivät omat vanhempasi osaa täysin iloita raskausuutisista :/ Saanko udelle, millaista työtä teet, jos uran laittaminen "katkolle" heitä haittaa?

171/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisiili: muakin hirvittää vanhemmille kertominen (sekä omille, että appivanhemmille). Esikoisen kanssa ei ole ollut helppoa ja hänhän on ihan vauva vielä. Lisäksi mun varmaan kuviteltaisiin haluavan jo töihin ja luomaan uraa (ja niin suunnitelmatkin vähän oli)..olen opiskellut pitkään ja pian valmistumisen jälkeen olinkin raskaana. Ja nyt taas.

Mulla on ollut etova olo eilen ja tänään (ja tänä aamuna jo halailinkin pönttöä, yöks!), kun piti lähteä ulos. Mietin vaan että luonko itse nämä oireet sillä, että pelkään kauheasti milloin huono-olo alkaa. Viimeksi kun se oli niin kokonaisvaltaista, kuin reilun 4 kk pituinen ihan jatkuva kova krapula. Rinnoissa tuntuu vähemmän kuin yleensä :D Johtuen varmaan siitä, että imetys on tammikuun kuluessa vähentynyt, kun tuo tyttö on alkanut kunnolla syömään kiinteitä. Sitten mulla on ollut 4-5 päivää pieni, jatkuva päänsärky. Alavatsajuileja myös.

Tänään kerroin kahdelle kaverille, kun toisen tapasin ja toinen soitti pitkästä aikaa. Molemmilla viime syksynä syntyneet vauvat. En vain pysty pitämään sisällä, niin paljon on mielessä.

Mä en muuten viime raskaudessa juurikaan välttänyt mitään ruoka-aineita. Söin kaikkea mitä vähänkään teki mieli (koska olin ihan aliravittu, kun mikään ei maistunut). Enkä aio välttää nytkään. Melkein kaikki juustotkin on pastöroituja (suomalaiset varmaan kaikki), joten siten katson ne turvallisiksi. Alkoholi nyt tietty pois (lukuunottamatta loppuraskautta, jolloin hiukan saatoin ottaa..ihan lääkäri on kertonut että tämä ok). Lähitulevaisuudessa kuitenkin "pelottaa", kun on tiedossa mun koolle kutsuma "suvun naisten ilta", jonka teema on viinit & juustot. Ihan loistava keksintö multa :D Ei hajuakaan, miten mä lutviudun siitä!

172/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susna, kiva että täällä on myös joku jolla on samanikänen poika :)

Mä soitin tänään neuvolaan ja terkka oli tosi kuvan kuulonen puhelimessa. Ajan sain jo ens viiikon maanantaille, niin varataan sitten samalla se ultra. Terkkakin oli sitä mieltä, että kannattaa käydä jo sen takia kun kierto on ollut niin epäsäännöllinen.

huih, jännittää jo :)

173/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

veritestin tulos :positiivinen -ei muuta. NO SENHÄN MÄ JO ARVASINKIN! mutta mikkä ne arvot oli? Eli siis tällästä täällä, ei mitään uutta. Luulin, että veritestissä katsotaan ne arvot, että vastaako viikkoihin, mutta tämä testi olikin kuulemma sellainen "raskaana tai ei raskaana" testi -.-

Tein Sitte vielä yhen apteekin testin tänään himassa, ja siinä oli jo kyllä aika vahva Se viiva :) taas odotukset nousi hieman, jospa siellä joku olis ja vielä eläiskin^^) Vuotoo ei tullu sitten enempää kun sen pari kertaa lauantaina paperiin, ja toivottavasti pysyykin poissa! Joku kyselikin jossain, että hermoileeko muut, niin KYLLÄ :D ehkä vähän tuli ylireagoitua kun olin ihan varma että alkaa joku kauhee vuoto ja kesken menee...

Onnea uusille plussanneille!! :)

Teille jotka palelette: ette ole ainoita, tääällä hytistään myös, vaikka patterit on täysillä ja sisällä 22-23 lämmintä :D

Aliiisa 5+5

174/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,  ilmottaautuisin mukaan.

Tänään tein positiivisen testin, menkat jo neljättä päivää myöhässä mutta reissun vuoksi en päässyt aikaisemmin testaamaan.

Laskurit antaa lasketuksi ajaksi 11.10. ja viikoiksi 4+2.

Esikoista odotellaan,  avokin kanssa ollaan reilu parikymppisiä molemmat.

Varhaisultraan oon menossa koska munasarjojani on leikattu endon ja kystien vuoksi ja ne leikkaukset/arvet/kiinnikkeet lisää sitä kohdun ulkopuolisen riskiä.

Oireita ei vielä oo juurikaan, rinnat aavistuksen verran arat ja hengästyttää kovasti ihan pienestä rasituksesta :) Ja alavatsalla nipistelee ajoittain myös. 

Eniten hermostuttaa tällä hetkellä syöminen.  Olin jonossa sappikivien ultraan ja sappioireet aika pahat. Tai että olo on hyvä jos ei syö mitään, pieniä annoksia usein on ollut mottona nyt 2 kk, ruoan aikana iskee pahoinvointi ja ylävatsakivut. Oon laihtunutkin kahessa kuukaudessa 5kg vaikka yritän kovasti saada riittävästi ravintoa. Nyt sitten kun tää raskaus tuli ja uudet ravitsemusohjeet tai kiellot niin ei oikeen tiiä mitä söis ja miten että vauva saa varmasti riittävästi ravintoa. Huomenissa kun soittelen neuvolaan niin pitää kysyä neuvoja ja pyytää vaikka aikaa nopeammin.  Tänään vasta pohdin että kun lääkäri sanoi ettei vauvan yritystä tarvi pysäyttää tutkimusten ajaksi mutta kai se olisi ollut järkevää kun nyt raskaana ollessa esim. en kai pääse edes sappileikkaukseen eli joudun kärsimään kivusta vielä hyvin pitkään, lääkkeetkin piti nyt vaihtaa miedompiin jotka ei tietysti auta.  Mutta toisaalta olen niin onnellinen tästä raskaudesta että sen voimalla mennään :)

Suljettua ryhmää kannatan myös mutta en osaa itsekkään sitä tehsä :D

- Elokuu15 + vauva viikoilla 4 + 2

175/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja KIITOS tsempistä <3

176/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 3.2.

**Lokakuun lapsoset**

-

-

Aliiisa rv 5+5 / LA 1.10. / 1. lapsi

Äitifor4 rv ?+? / LA 1.10. / 4. lapsi

killed rv 5+4 / LA 2.10. / 3. lapsi

kippis rv 5+3 / 3.10. / 1. lapsi

Tulikukka88 rv 5+2 / LA 4.10. / 1. lapsi

Anniinainen rv 5+2 / LA 4.10. / 1. lapsi

Eliinax rv ?+? / LA 4.10. / 3. lapsi

Mama78 rv 5+2 / LA 5.10. / 3. lapsi

Aarinko rv 5+1 / LA 5.10. / 1. lapsi

Silkkii rv 5+1 / LA 5.10. / 2. lapsi

yennaf rv 5+1 / LA ?.10. / 

Merisiili rv 5+0 / LA 6.10. / 3. lapsi

Senja84 rv ?+? / LA 6.10. / 1. lapsi

susna rv 4+5 / LA 8.10. / 2. lapsi

zingzing rv ?+? / LA 8.10. / 3. lapsi

Marchesa rv ?+? / LA 8.10. / 1. lapsi

Mannariini rv 4+2 / LA 11.10. / 1. lapsi

Elokuu15 rv 4+2 / LA 11.10. / 1. lapsi

Tuomi81 rv 4+2 / LA 12.10. / 1. lapsi

Iita82 rv ?+? / LA ?.10. / 2. lapsi

Sofia84 rv ?+? / LA ?.10. / 2. lapsi

-

-

177/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille taas, ihanaa kun saa joka viestissä onnitella uusia plussanneita :) Eli onnea vaan uusille ja tervetuloa!

Mannariini, mulla tekee myös tiukkaa olla kertomatta. Aiemmissa raskauksissa ollaan kerrottu "koko maailmalle" jo heti plussan jälkeen, nyt taas tuntuu että haluttaisiin pitää asia meidän salaisuutena vielä hetken vaikka se vaikeaa onkin. Jos päädymme varhaisultraan menemään, niin kerrotaan varmaan kaikista lähimmille jo silloin... ehkä.

Merisiili, todella inhottava tunne, ettei raskautta välttämättä hyväksytä lähipiirissä. Minusta tuntuu myös ettei uutista kolmannesta lapsestamme välttämättä oteta hyvällä vastaan. Me olemme nuoria (22v) ja lapset ovat pienellä ikäerolla. Esikoinen tulee olemaan n. 3,5v tämän kolmannen syntyessä. Mulla ei ole ammattia, sillä jäin hoitovapaalle suoraan lukiosta ja sillä tiellä olen edelleen. Kovasti kysellään jo, että koska palaan töihin. Onneksi miehelläni on hyväpalkkainen työ joka suo minulle mahdollisuuden olla kotona ilman taloudellista huolta. En usko, että kovin moni ottaa asian hyvällä, mutta me olemme päätöksen tehneet ja toiveena on ollut, että lapset "tehdään ensin" ja sitten voin keskittyä opiskeluun ja uraan keskeytyksettä kun lapset ovat hieman vanhempia.

Aarinko, minä olen myös tavallaan vältellyt lähipiiriä, sillä kaverit varsinkin arvaisivat raskautta heti kun tajuavat, että olen lopettanyt vähäisenkin tupakoinnin, tai jos kieltäydyn alkoholista illanvietoissa. Onneksi täälläkään ei ole alkoholillisia tilaisuuksia tulossa lähiaikoina. Perheen läheisyydessä ei ole ollut ongelmaa, sillä en muutenkaan tupakoi heidän seurassaan, joten he eivät sitä suoranaisesti huomaa etten tupakoi.

Ihana juttu, Aliiisa! Varmaan huojentavaa saada positiivinen tulos vaikkei tullutkaan muuta tietoa :)

Mulla on alkanut tulemaan ekat "kunnon" oireet. Tuntuu, etten olisi syönyt moneen päivään ja voin siitä todella pahoin, vaikka olenkin syönyt. Jatkuva nälkä vaikkei tee mieli syödä mitään. Muutaman kerran on tullut myös oksennus, mutta heti sen jälkeen on taas ruoka maistunut. Tavallaan helpottavaa, että oireita kuitenkin löytyy jonkinlaisia.

Jos kukaan ei osaa tänne suljettua ryhmää tehdä, niin voisihan sitä Facebookkiin tehdä? Siellä olisi tosiaan helppo jutella myös enempi. Mitäs mieltä te muut olette?

178/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senja84, aion mennä rinteeseen, mutta lähinnä kuopuksen vauhtia, joten en näe siinä isoa riskiä. Menemme lähinnä helppoja loivia alarinteitä ja pienempäni ei tosiaan vielä hurjaa vauhtia kaipaa. Mieheni laskee laudalla esikoisen kanssa jo vähän kovempaa ja metsäreittejäkin, se on jo sen verran vauhdikkaampaa kyytiä, että taidan jättää suosiolla. Enemmän jännittää ohuessa ilmanalassa oleminen, voinko siellä huonommin tai kärsinkö päänsärystä, kuten viimeksi. Menemme paikkaan jossa asumme yli parin kilometrin korkeudessa. Täytyy ottaa rauhallisesti ja levätä jos tuntuu siltä.

Ruuista, eniten tulen kaipaamaan sushia, se on aivan varma. Vaikka siitäkin on vähän mennyt ilo sen jälkeen, kun on puhuttu dioksiineista ja elohopeasta ja muista myrkyistä, joita kerääntyy isoihin petokaloihin ja joutuu miettimään, ettei levää ole kerätty Fukushiman lähivesiltä. Kun on lapsiluku täynnä saa itse aika surutta kai kuitenkin syödä kalaa, mutta etenkään tyttärelle en uskalla esim meidän kaikkien herkkua lohta enää edes viikoittain laittaa. Mielessä kummittelee se norjalaisen ylilääkäri-patologin kommentit Norjan lohen haitallisuudesta. Harmi, kun lohi on niin hyvää ja kalan rasva terveellistä. Nykyisin olen tosi tarkka, mitä kalaa laitan, enkä enää niin usein. Otamme korkealaatuista kalaöljyä pullosta. :/

Juustoja rakastan mutta onneksi on paljon ihania kypsytettyjä kovia juustoja pastöroidusta maidosta, Manchego, pitkään kypsytetyt Cheddarit yms. Aarinko, kyllähän fetaa saa syödä, varmistat vain, että se on tehty pastöroidusta maidosta! 

Aijai, taidankin heti ottaa siivun hyvää Manchegoa---jääkaapille!

Merisiili 5+0

179/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarinko: Täällä samu juttu. Selvin oire palelemisen lisäksi on arat nännit ja itseasiassa rinnat kokonaisuudessaan. Huomaan koko ajan tökkiväni niitä, juurikin tarkistaakseni, ettei oire vain ole hävinnyt. Hölmöä. :D

MInä taas odotan innoissani, että pääsisin kertomaan omille vanhemmille tästä. Tiedän, että he ovat jo vähän odotelleet isovanhemmiksi pääsyä. Meillä on kuitenkin niin otollinen tilanne perheenlisäykseen.

Minäkin olen ehdottomasti suljetun ryhmän kannalla. Itse en ainakaan uskalla täällä niin avoimesti asiosta kertoa, kun näitä ketjuja voi tosiaan lukea kuka tahansa. Jos Facebook ryhmä perustetaan, uskaltanen sinne liittyä, onha se kuitenkin niin kätevä foorumi ja ehkä sitä kautta on tietyllä tavalla helpompi tutustua muihin odottajiin. :)

Aijoo, neuvola aika varattu tänään. Aika vasta 3.3, eli neljä pitkää viikkoa pitää odottaa. 

180/400 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarinko: Täällä samu juttu. Selvin oire palelemisen lisäksi on arat nännit ja itseasiassa rinnat kokonaisuudessaan. Huomaan koko ajan tökkiväni niitä, juurikin tarkistaakseni, ettei oire vain ole hävinnyt. Hölmöä. :D

MInä taas odotan innoissani, että pääsisin kertomaan omille vanhemmille tästä. Tiedän, että he ovat jo vähän odotelleet isovanhemmiksi pääsyä. Meillä on kuitenkin niin otollinen tilanne perheenlisäykseen.

Minäkin olen ehdottomasti suljetun ryhmän kannalla. Itse en ainakaan uskalla täällä niin avoimesti asiosta kertoa, kun näitä ketjuja voi tosiaan lukea kuka tahansa. Jos Facebook ryhmä perustetaan, uskaltanen sinne liittyä, onha se kuitenkin niin kätevä foorumi ja ehkä sitä kautta on tietyllä tavalla helpompi tutustua muihin odottajiin. :)

Aijoo, neuvola aika varattu tänään. Aika vasta 3.3, eli neljä pitkää viikkoa pitää odottaa.