**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
Hei vaan kaikkia ja onnea plussista!
Vieläkö mukaan mahtuu odottamaan :) Eilen tein testin ja plussaahan se näytti! Viikkoja kasassa vasta 4+2 ja laskettu aika 8.10. Neuvolaan en ole vielä soitellut.. Ajattelin noin viikon päästä vielä tehdä uuden testin ja soitella vasta sitten. Toinen raskaus kyseessä ja reilun vuoden ikäiselle esikoiselle sisarus oli jo kovasti toiveissa <3
Oireina ei ole muuta kuin järjetön palelu, jolla alkoi edellinenkin raskaus. Eka raskaus oli todella helppo (käden loppuvaiheen puutumista lukuunottamatta). Katsotaan, kuinka nyt käy..
Toivottavasti kaikki ollaan mukana lokakuulle asti <3
susna 4+2
Onnea ja tervetuloa uusille plussalaisille :)
senja, toivotaan että meillä myös menisi(ja kaikilla muilla tietty myös) onnellisesti raskaudet loppuun asti! Sä olet sitä plussaa joutunut odottamaankin niin kauan jo! Itse olen läheltä seurannut vähän vanhemman ystäväni taistelua lapsettomuutta vastaan, hän 8 vuotta odotti ensimmäistä plussaa, jonka saivat lopulta luovutetulla munasolulla ja päättyi onnellisesti 11/13 lapsen syntymään
mulla oli itsellä ajatuksena, että sitten kun itse plussaan, en panikoi mitään vaan otan raskaudesta kaiken irti niin kauan kun sitä kestää ja jos jotain käy, murehdin vasta sitten... Muuuutta ei Se olekkaan niin yksinkertaista >:(
Päivitys 31.1.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 5+2 / LA 1.10. / 1. lapsi
Äitifor4 rv ?+? / LA 1.10. / 4. lapsi
killed rv 5+1 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 5+0 / 3.10. / 1. lapsi
Tulikukka88 rv 4+6 / LA 4.10. / 1. lapsi
Anniinainen rv 4+6 / LA 4.10. / 1. lapsi
Eliinax rv ?+? / LA 4.10. / 3. lapsi
Mama78 rv 4+6 / LA 5.10. / 3. lapsi
Aarinko rv 4+5 / LA 5.10. / 1. lapsi
Silkkii rv 4+5 / LA 5.10. / 2. lapsi
yennaf rv 4+5 / LA ?.10. /
Merisiili rv 4+4 / LA 6.10. / 3. lapsi
Senja84 rv ?+? / LA 6.10. / 1. lapsi
susna rv 4+2 / LA 8.10. / 2. lapsi
zingzing rv ?+? / LA 8.10. / 3. lapsi
-
-
Täällä alkaa raskausoireet nostaa päätään, ikävä etova olo ollut eilen ja tänään :( tai ehkä ennemminkin närästys, jonka seurauksena vähän huono olo. Minun täytyy jättää kahvi kokonan pois, koska eilen töissä huomasin, että kuppikin sai aikaan niin kovan närästyksen, että loppupäivästä ei meinannut tulla mitään. Tässä nyt vaan on sitten se riski, että työkaverit kyllä arvaa jotain, kun lopetan kahvin juomisen tauoilla ihan seinään.
Mutta täytyy yrittää ajatella positiivisesti, että nämä oireet on merkki siitä, että joku siellä edelleen elelee. Tänään ensimmäinen päivä tällä viikolla, kun en tehnyt sitä "varmuuden vuoksi" -raskaustestiä :)
Aarinko 4+5
Moi kaikille ja erityisesti tervetuloa uusille!
Varasin itselleni varhaisultran, 13.2. rv 7+0. En tosin tiedä vielä, menenkö sinne vai perunko ajan, sillä olemme mieheni kanssa vahvasti eri mieltä sen tarpeellisuudesta. Mieheni kokee, että se on rahan tuhlausta ja turhaa, sillä np-ultra on 5 viikkoa myöhemmin. Minä taas ajattelen sen varmistuksena raskaudelle ja mielenrauhaa tuomaan, sekä päästäisiin julkaisemaan raskausuutiset lähipiirille aiemmin. Tuntuu niin vaikealta salailla vielä seitsemän pitkää viikkoa. Onneksi ei ole sen suurempia huolia ;) Olipas omanapainen, pahoittelut. Hyvää viikonloppua!
killed: mulla kans pyörii kokoajan mielessä menisikö varhaisultraan vaiko ei. Välillä ajattelen samoin kuin miehesi ja välillä samoin kuin sinä. Kun jotenkin se varhaisultra ei auta sitä vauvaa yhtään paremmin selviämään meni sinne tai ei. Ja vaikka tänään ultrassa kaikki olisikin hyvin niin huomenna ei enää ehkä olekaan. Eli sinänsä se mielenrauha kestää just tasan sen päivän kun olet siellä ultrassa käynyt. Puhun siis kokemuksesta! :D
Mutta toisaalta taas ... oishan se ihana poissulkea ainakin se tuulimuna ja kohdunulkoinen pois jo varhaisessa vaiheessa, tai jos se keskenmeno on jo tapahtunut mutta ei vaan ole tullut itsekseen ulos. Kuin että odottaa sitten ne piiiitkät 7 viikkoa ja pettymys olis siin rv 12 jo valtaisa.
Mun ei tunnu yhtään vaikealta salata asiaa, olen vaan niin järjettömän epävarma kun pcos:laisilla on suuremmat riskit saada keskenmeno ja oishan se mieletöntä että kävis niin hyvä säkä että kun ekan kohdalla meni kaikki hyvin niin että menis tämänkin raskauden kohdalla kaikki putkeen.
Minkähintaisia varhaisultria teillä jo ultran varanneilla on tiedossa? Täällä meilläpäin on yhdella gynella superlaitteet ja hintaa ultralle tulis 150 euroa. Siitä saa sitten sen vähennyksen jos jaksaa hakea. Toisella yksityisellä on niin aataminaikaiset (tai oli ainakin vielä pari vuotta sitten) laitteet että kunnon kuvaa ei saa... Sillä hintaa sellasen satasen verran suunnilleen ja siitä kans ne vähennykset.
yenna 4+5, niin ja mulla on nännit kasvaneet ihan hurjiksi nappuloiksi :D Muutoin oireet pysyneet poissa tuota vasemman rinnan aristusta huolimatta.
Kiitos listaan lisäämisestä :)
Killed: mä kävin ensimmäisen kohdalla alkuraskauden ultrassa yksityisellä (vko 6+3). Mua helpotti ainakin tieto, ettei kyseessä ole juurikin nuo yennan mainitsemat ikävät mahdollisuudet. Lisäksi gyne ainakin mulle lohdutteli jo silloin, että mikäli tuossa alkuvaiheessa jo nähdään sydämen toimivan, on se aina plussaa hyvin sujumista ajatellen.. Takeitahan ei tietenkään ole.
yenna: Meillä taisi tuossa lähikaupungisssa olla noin 100 €.. Hintavaahan se on, mutta luultavasti maksan sen taas ilolla edes hetkestä mielenrauhaa ;)
susna 4+2
Moikka!
Kiva, että alkaa porukkaa kertymään! Ja tosiaan, aiemmin sanoin, että kiva, että on kolmosen odottajiakin mukana monta mutta rikastuttavaahan se on, että ollaan eri elämäntilanteissa! Konkari tai ekakertalainen, aina joku saattaa tietää asioita, mitä itse ei ole huomannut ja vinkit ovat aina kivoja vaikka olisi jo monta kertaa synnyttänyt. Itse mielelläni jaan kokemuksia jos jollekin siitä olisi hyötyä.
Senja84, en ole vielä varannut varhaisultraa. Asun perheineni ulkomailla tällä hetkellä ja täällä raskauden seuranta on vähän erilaista kuin Suomessa. Lääkärin kanssa ollaan alusta loppuun, ja ultrataan joka käynnillä ilmeisesti muutenkin, täällä ei varsinaista neuvolajärjestelmää olekaan. Tällä hetkellä haastetta onkin tutustua paikalliseen systeemiin ja ottaa selvää, minne haluaisin mennä synnyttämään jos niin pitkälle päästään, ja miettiä löytyisikö sieltä kenties lääkäri, jonka luona voisin alkaa käydä. Olen nimittäin kaksi edellistä lastani saanut Suomessa, niin tämä on kaikki ihan uutta.
Milläs viikoilla sitä varhaisultraa muuten suositellaankaan aikaisintaan? Kai se kannattaisi ajoittaa siihen, että näkee sen sydämen sykkeenkin jo jos kaikki on hyvin. Minä juuri mietinkin samoja, kuin Yennaf ja Susna, että haluan sulkea tuulimunan ja kohdunulkoisen raskauden pois. Nytkin sitä kuullostelee jokaista kipristystä alavatsalla ja miettii, että mitäs nyt. Haluaisin ainakin tietää, että alussa on kaikki mahdollisuudet raskauden jatkua normaalisti. Ei tarvitsisi odotella viikko- ja kuukausitolkulla tietoa, että raskaus ei ole edes alkanut vaikka plussat olivat tikussa. Lisäksi jännittää alkioiden lukumäärä... Jos odottaisin kaksosia haluaisin tietää senkin mahdollisimman varhain.
Muuten voin aivan loistavasti. En ole voinut huonosti mutta makeaa ei tee mieli edelleenkään. Huvittavaa on muuten, että kun odotin poikaani olin aivan mielettömän perso makealle ja tyttöä odottaessa suolaiselle. Äitini siunaili, kun saatoin vetää lähes purkillisen vihreitä oliiveja suolaisenhimoon ja sen saatoin tehdä koska verenpaine oli tosi matala, ei tarvinnut varoa suolaa. No kuinkas ollakaan, nyt poikani rakastaa makeaa, pullia keksejä karkkeja ja tyttöni herkkua ovat --oliivit, eikä ole niinkään perso makealle, valitsee jätskistäkin mieluummin sorbetin tai mehujään kuin toffeen tai tuplasuklaan, joita taas poika rakastaa. Ja nämä ominaisuudet ovat olleet selkeät lähes siitä alkaen, kun niitä on saanut alkaa antamaan. Jos tästä jotain erittäin alkuvaiheen päätelmiä voisi vetää vähän tyttöoireita pukkaa... myös muutama finni noussut naamaan, yleensä niitä ei juuri ole. Onko teillä muilla vielä tyttö- tai poikaoloja tai aavistuksia? Tämähän on niin varhaisessa vaiheessa, että olo voi vielä muuttuakin moneen moneen kertaan.
Hyvää vointia kaikille ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!
Terkuin,
Merisiili 4+4
Moikka kaikille, täällä ilmoittautuisi mukaan uusi odottaja.
Keskiviikkona ja eilen perjantaina saadun plussan jälkeen uskallan siirtyä tuolta kuumeilupuolelta tänne odotuspuolelle. Ikää siis 27 vuotta ja esikoista odotellaan. Vielä ei tunnu jotenkin todelliselta tämä, mutta kai se on kahta luotettavaa testiä uskottava. :) Nyt vaan sormet ristissä toivotaan, että pikkuinen on oikeassa paikassa ja pysyy kyydissä mukana loppuun saakka. Laskurin mukaan LA olisi 11.10.
Mahtavaa, että täältä löytyy tällainen ryhmä. Mukava jakaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
Mannariini 4+0 /LA 11.10/ 1. lapsi
Onnea mannariini plussasta! :)
Tää taitaa tippua täältä ryhmästä hetkenä minä hyvänsä, tänään tullu pientä vuotoo pyyhittäessä, ja kun ne testitkään ei ollu vahvistunu kunnolla, niin oon ihan varma, että kesken menee :( fiilikset itkun jälkeen vaan
vitutus ja ärsytys kun oottaa vaan sitä kunnon vuotoo... Tuun ilmottelee kun jaksan, että miten loppupelissä kaikki meni.. Veritestiin meen maanantaina..
Voi ei Aliisa :( Minkämerkkisiä testejä oot käyttäny, mulla on noita liuskoja Mammaksilta ja nekään ei oo vahvistunut yli viikon aikana yhtään. Joku toisella palstalla just sano niistä testeistä etteivät vahvistu. Joku vanha puikkomalli taas mulla vahvistunut tasaseen ja sitten se Clearbluen digi näytti isommat viikot.
Ja noi vuodot on ihan normaaleja varsinkin näin alussa mutta uskon että ärsyttää epätietoisuus :( Toivottavasti saisit maanantaina hyviä uutisia!!! Mulla peukut ja varpaat pystyssä!!
Mä tein dpo 14 mammaksin testin, apteekin oman ja digin 1-2. Sitte tiistaina aattelin huviksee tehä vikan mammaksin, ja sit Se oliko ihan haamujen haamu :/ sit kävin ostaa kaks apteekin omaa joista toisen tein heti perään ja siinä oli vahvempi ku mammaksin, mut samanlainen ku dpo 14 tehty. Sit tein Viel seuraavana aamuna toisen apteekin testin, jossa vahvin viiva tähän asti, mutta silti aika hailura... Sen jälkeen en oo niit tehny ku en uskalla.. Nyt en uskalla tehä sen takia, että jos Se ois vahva positiivinen, niin sit mun toiveet taas heräilis ja pettymys ois niin kova sit jos alkaski kunnon vuoto. Tai jos siinä ois samanlainen hailu viiva niin Sitte taas ärsyttäis :D ompas hankalaa :D
Mä tein tänään raskaustestin ja se on positiivinen. Ehdin jo avautua aiheesta johonkin toiseen lokakuu-ketjuun, mutta siis ehdittiin yrittää raskautta tasan kerran ja heti tärppäsi! En voi uskoa sitä, koska mulla on todella paha endometrioosi ja useampi lääkäri on pelotellut mua tässä vuoden sisään sillä, että en saa helposti lapsia ja että heti puolen vuoden yrityksen jälkeen meidät järkätään hedelmöityshoitoihin.
No eipä tarvinnut niitä hoitoja miettiä, kun tällain kävi!
Olen siis 30v. Noista raskausviikoista ja kiertopäivistä en ymmärrä mitään, mutta tän sivuston raskauslaskuri ilmoitti lasketuksi ajaksi 8.10.2014.
Oon ihan huuli pyöreänä täällä vieläkin!!! :D Uskomaton juttu!
Onnea Marchesa plussasta!! :) Kyl siinä hetken aikaa onkin ihmeissään plussan jälkeen.
Aliisa toivottavasti on vaan normaalia alkuraskauden vuotoa. Tsemppiä sinne ja toivottavasti huomenna kuulet hyviä uutisia!:) Oon tehny ainoastaan niitä digitestejä. Ei tarvii tulkita viivoja ja selvä vastaus näkyy siinä näytöllä.
Merisiili, varhaisultra on vissii aikasintaan viikoilla 6-7. Mulla siirettiin se aika 13.2 joten sillon mulla ois 6+3 täynnä. Sillon pitäis sitte pienokaisen syke kuulua.
Senja & Väinö 4+6 <3
Päivitys 2.2.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 5+4 / LA 1.10. / 1. lapsi
Äitifor4 rv ?+? / LA 1.10. / 4. lapsi
killed rv 5+3 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 5+2 / 3.10. / 1. lapsi
Tulikukka88 rv 5+1 / LA 4.10. / 1. lapsi
Anniinainen rv 5+1 / LA 4.10. / 1. lapsi
Eliinax rv ?+? / LA 4.10. / 3. lapsi
Mama78 rv 5+1 / LA 5.10. / 3. lapsi
Aarinko rv 5+0 / LA 5.10. / 1. lapsi
Silkkii rv 5+0 / LA 5.10. / 2. lapsi
yennaf rv 5+0 / LA ?.10. /
Merisiili rv 4+6 / LA 6.10. / 3. lapsi
Senja84 rv ?+? / LA 6.10. / 1. lapsi
susna rv 4+4 / LA 8.10. / 2. lapsi
zingzing rv ?+? / LA 8.10. / 3. lapsi
Marchesa rv ?+? / LA 8.10. / 1. lapsi
Mannariini rv 4+1 / LA 11.10. / 1. lapsi
-
-
Onnea plussista ja tervetuloa taas uusille!
Aliiisalle kovasti tsemppiä, peukut pystyssä että vuoto on jotain normaalia alkuraskauden vuotoa.
Merisiili, mulle sanottiin ainakin että täytyy olla 6 viikkoa täynnä, eli aikaisintaan 7+0 kannattaa mennä varhaisultraan. Ja mulle myös varattiin juuri sille päivälle ultra. Voihan se olla ett laitteista riippuen jossain tehdään jo aiemminkin. :) Hintaa tulee (mikäli päädyn menemään) reilu 100e ja korvausten hakeminen riippuu mitä lääkäri lappuun kirjoittaa.
Mä olen flunssassa ja tuntuu että kaikki raskausoireet ovat edelleen kadoksissa. Tai ne vähäiset oireet olen laittanut vaan flunssan piikkiin (ruokahaluttomuus, väsymys, pissahätä ja huonovointisuus).
Onnea uudet plussaajat Mannariini ja Marchesa!
Aliiisallekin täällä peukut pystyssä, jospa oiskin normaalia pikkutuhruttelua. Hyvä, että menet vielä veritestiin. ei tarvitse sitten arpoa.
Merisiili, mä kävin siis viikoilla 6+3 ja silloin sydän siellä jo hienosti sykki. Itse varailen tässä piakkoin aikaa samoille ajoille.
Mulla ei edelleenkään muita oireita palelun lisäksi ole.. Pakko oli kolmas testi (digiversio viikkonäytöllä) tehdä tänä aamuna, kun epäilytti :D
Kiitos onnitteluista! Tänään heräsin uuteen päivään eilisen yllärituloksen jälkeen. On kyllä ihmeellistä ja ihanaa :)
Seuraakin kysymys: miten ihmeessä te ootte pystyneet "olemaan hiljaa" tuloksesta? Siis yleensähän odotetaan se 3kk ennen kuin kerrotaan ihmisille. Mä oon tässä vuorokaudessa jo kertonut miehelleni, äidilleni ja yhdelle parhaista kavereistani. Öö... ei ollut tarkoitus kertoa kaverille, mutta se vain tapahtui! En siis ymmärrä, miten pidän suuni tukossa tämän uutisen suhteen!!! :D
Täällä ilmottautuu yksi lokakuun vauvan odottaja, LA osuu lokakuun alkuun. Mulla on kierto ollut niin epäsäännöllinen, että laskureihin on hankala laittaa kierron pituutta.
Meillä on marraskuussa 2012 syntynyt poika ja olen vielä hoitavapaalla.
Huomenna soittelen neuvolaan ja kysyn että pääsisinkö kunnan tarjoamaan alkuraskauden ultraan, pojan kohdalla päästiin, koska taustalla oli keskeytynyt keskenmeno. KM huomattiin siis vasta Niskapoimu ultrassa ja km oli tapahtunut viikolla 6-7.
me ollaan kerrottu vasta ultran jälkeen :)
Hei vaan kaikille, täällä myös yksi reilu viikko sitten plussannut odottaja :) Viikkoja kasassa hurjat 4+5 ja laskettu aika 5.10. Neuvolaan soittelen varmaan ensi viikolla digitestin jälkeen (jonka siis toivon näyttävän raskaana 3+). Toinen raskaus kyseessä eli esikoisellemme sisarusta kovasti odotellaan :) Onnea kaikille plussanneille ja kiitos Kippikselle hienosta listasta.
Oireina on tällä hetkellä hirmuinen nälkä kokoajan ja rintojen arkuus. Ekassa raskaudessa ei ainakaan ollut pahoinvointia joten koputtelen puuta ja toivon että sitä ei tälläkään kertaa tulisi..
Silkki 4+5