**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
Huomenta Aliiisa! Ja onnea! Kiva saada juttuseuraa, vaikka mulla saattaa välillä tulla taukoja, kun töitä on paljon.
Me myös ostettiin omakotitalo kesällä joten nyt on tilaa:)
O ko sulle jo oireita ilmaantunut? Ma on huipannut jo monta päivää ja tänään heräsin krapulaisen olon kanssa, vaikka se oikeasti krapulainen makasi toisella puolen sänkyä :D
T: kippis 4+2
Oho, ei sais puhelimella kirjottaa, kun tulee ihan siansaksaa... :D
Huomenta ja onnea pienestä kun unohtui kokonaan onnitella!
Mulla ei oo oikein mitään oireita, kun normaalisti mulla tulee tissit oviksen jälkeen kipeeks, niin nyt ei oo sitäkään :o Ainut mikä on, niin välillä alavatsaa juilii ja turvottaa kuten menkkojen aikaan.
Meinaatteko mennä varhaisultraan? Me ollaan menossa, kun ei jakseta oottaa sinne nt-ultraan. Ja halutaan varmistus siitä, että siellä on oikeasti jotain elämässä :)
Saanko kysyä, saitteko ihan luomusti raskauden alkuun, vai olitteko jo hoidoissa?
Aliiisa 4+3
Onnittelut plussanneille! Jospa kestäisi mukana loppuun saakka!
Täällä ilmeisesti myös lokakuun odottaja! :) Ehkä. :)
Mä olen niin sekaisin nyt noista testeistäni, (tollasia halpis liuskoja)
ja jokainen näyttäny hentoja viivoja mutta tänä aamuna apteekin oma näytti vieläkin hennompaa viivaa. Hyvä että edes erottui. Mitäkähän tää nyt tarkottaa?? Tiedän et oon tosi aikasin testaamassa, mut... :D
Olo on kyllä taas erilainen kuin normaalikierroissa, edellinen raskaus alkoi myös järkyttävällä turvotuksella. Lisäksi metalli maistuu suussa, kamala nälkä heti aamusta, rinnat todella kipeät jne. Jospa tästä saisi kolmannen lapsukaisen, LA laskurin mukaan 8.10.
Hei vaan :)
kannattaa ostaa Se digitesti jos viivojen arvailu ärsyttää, mulla ainakin oli kaikki mammaksin liuskat ihan haaleita ja sit tein apteekin ja sekin oli ihan haalee, mutta digi näytti raskaana 1-2. Ja siis tein sen dpo 14. Eli tuskimpa ois mulla vahvempia vielä ollutkaan :D
Hei vaan ja onnea alkuun kaikille plussanneille :) <3
Täällä plussattiin torstaina dpo 12 ja mulla Aliisa on varmaan niitä samoja testiliuskoja (10mIU) jotka näyttää samanlaista suht haaleeta viivaa aamusta toiseen. Kaapissa kuitenkin oli joitain vanhoja puikkotestejä ja herkkyydeltään 20mIU ja se on vahvistunut hienosti joten olo alkaa olla aika luottavainen että tosiaan raskaana ollaan :)
Miten laskette tuon lasketun ajan? Noissa laskureissa pitäis vissiin tietää tarkkaan se kierto ja mä en tiedä kun se on jotain välillä 27-31, noi rv:t olen arvioinu sen ovulaation mukaan, ovis oli siis illalla 11.1 joten hedelmöittyminen varmaan 12.1? Eli raskausviikkoja ois vissiin 4+0 nyt :)
Täällä on oireina kamala janotus. Ei oikeastaan muuta. Alavatsaa vasemmalta puolen viiltelee välillä, mielestäni ovuloin siis vasemmalta puolelta joten oisko siellä se keltarauhanen joka itsestään ilmoittelee...
Parin päivän päästä on digitestin vuoro ja toivottavasti näyttäis jo sen 2-3 viikkoa :) Sit uskaltais jo neuvola-ajan varata :)
Ja varhaisultraan olisi kiva mennä jos vaan kukkaron nyörit antaa myöden :)
yenna 4+0
Mun ne liuskat oli niitä 25mlU, mutta mähän olin tosiaan ihan liian ajoissa ekan testin tehdessä, dpo9 :D mutta siitäkin näki jotain kun käänteli ja tihrusti, seuraavana aamuna ei tarttenu enää tihrustaa niin paljoo ja siitä dpo 11 näki jo haaleen selkeesti, mut en saanu vahvaa viivaa dpo 14 mennessä nii meni hermot.. Ja mullahan muuten tuli dpo 10 jotain vaaleenpunasta vuotoa kerran pyyhittäessä, sitä vähän säikähdin et alkaako menkat sittenkin, mut onneks ei :)
Hei, Ilmoittaudun myös mukaan jännäämään 3 odotuksen kanssa. Eli ke haamuviiva ja eilen nyt sit 30/30 viiva selkeentynyt eli pakko kait se on uskoa et raskaana ollaan ainakin nyt! :) Olen tiennyt sen kyllä jo ovulaatiosta asti. Jotenkin oli vaan niin selkeesti erillainen olo, vko siitä kiinnittymiskivut ja nyt juilintaa jo kokoviikko. Vuotoa onneksi ei nyt ole. Edellisillä 2 kerralla oli ihan ekat menkatkin vielä mukana. Meillä pojat 08, (km 09 vkolla 10) , 10 ja nyt siis 4 raskaus menossa. Onnea kaikille mukana oleville ja tarrasukkia matkaan!
Mama 78 4+1
Jee, lisää porukkaa :) Tervetuloa ja hirmuisesti onnea!!
Aliiisa: Luomuna tämä ylläri tuli ja itseasiassa täsmälaukauksena :D Eli yhden kerran seksiä tuossa kierrossa riitti... Kaikki tutkimukset meille on molemmille tehty vuosi sitten ja koska mitään "vikaa" meistä kummastakaan ei löytynyt niin annettiin itsellemme vuosi aikaa ennen kuin aloitellaan hoitoja :D Aika tasan vuoden se sitten ottikin! Mitään vippaskonsteja en tässä kierrossa käyttänyt, oviksen olen aina tunnistanut, ainoastaan foolihappolisä on ollut käytössä...
Yennaf: hedelmöityksestä mäkin sen lasken. Siihen päälle 14 päivää, joka on mulla vakio luteaalivaihe niin kierto olisi ollut 26 päivää (normaalisti onkin se 26-28) ja sillä laskuri antaa sen 3.10. :)
Mä malttamattomana testasin jo viikko sitten herkällä, mutta eihän siihen mitään tullut :D Torstaina sitten clearblun puikkoon piirtyi selkeä plussa ja perjantaina vielä selkeämpi. Huomenna ajattelin tuhlata vielä digitaalisen :)
Oloja alkaa olla jo :o Tissit on kipeät, kokoajan pissattaa ja olo on "krapulainen"...aamulla meinas jo tulla oksu töihin tullessa, kun en muuta syönyt kotona kuin lasin mansikkakeittoa. Täytyy toivoa, että olisi merkki tiukasti tarrautuneesta pikkuisesta:)
Mitenkäs, joko ootte kertoneet raskaudesta muille? Mun oli pakko kertoa parhaalle ystävälleni ja yhdelle työkaverille, kun en malttanut enää :)
Omille vanhemmille ajateltiin kertoa ekan neuvolan jälkeen.
T:kippis
Niin joo, Aliiisa, kysyit tuosta varhaisultrasta niin kovasti se houkuttelisi, mutta en vielä ole ihan varma. Järki sanoo, että se on ihan turhaa, mutta toisaalta olisi ihana saada varmistus tyypin olemassaolosta ennen np-ultraa... Olen kuullut, että täällä meillä ei edes yritetä ekassa neuvolassa kuunnella sydänääniä...
T: kippis
Onnea mukaan tulleille :) Toivottavasti kaikki saataisiin lokakuussa terveet vauvat!
Mä oon kertonu jo muutamalla omalle kaverilleni jo, lähinnä heille kellä on omia lapsia ja tiesivät yrityksestä. Mun vanhemmat myös tietää, mutta isukin vanhemmille ei kerrota ennen ekaa ultraa kun anoppi tahtoo olla aika lörppäsuu ja hössöttäjä niin ei vielä jaksa sen sekoiluja...
Mun parhaalla ystävällä on toisen lapsen LA elokuussa, eli ihana tilanne siinä mielessä kunäippälomalla sitten on mammaseuraa :) jos sinne asti siis selvitään..
Aliiisa 4+3
Kippis: Ei oo kerrottu eikä varmaan kerrota ennenkuin np-ultran jälkeen. En halua ruveta sitten mahdollisen keskenmenon takia alkaa kertomaan vaikeena taas uusia, surullisia uutisia! Eräälle ystävälleni ajattelin kuitenkin kertoa jo kohtapuoliin, hänellä on ollut jo 3 pitkää vuotta oma pieni toiveissa ja haluan heti saada kerrottua ettei jää vaivaamaan ja mitä pidempään asiaa pitkittäis niin sen vaikeemmaksi se tulisi kertoa. Ja jos jotain sattuisi hän olisi sitten varmasti tukenani kun olis ollut alunperin ajantasalla :)
yenna 4+0
Hei! Täällä tänä aamuna tehty eka testi ja heti ilmestyi testiin vahva plussa! Testasin sellaisen davidin erittäin herkällä liuskatestillä. Kuitenkin, kun kaapissa vielä oli kolme normaalia puikkotestiä odottamassa, niin malttamattomana pari tuntia sitten tein uuden testin tuolla vähemmän herkemmällä testillä, josta tuli myös vahva plussa samantien. Eli eiköhän tässä nyt pidä jo alkaa uskoa, että raskaana ollaan!
Meille lapsi on toivottu ja haluttu, vaikka ei kerittykkään kun kerran yrittämään ja heti tärppäsi!
Itse kerroin heti yhdelle ystävälleni, jolla on jo ennestään kaksi lasta... on kiva, että pystyy jonkun kokeneemman kanssa jo puhua ja hehkuttaa ja kysellä asioista jotka mietityttää, kun tämä on meille vasta ensimmäinen. Vanhemmillemme kerromme vasta myöhemmin, varmaan kun on ekassa ultrassa oltu tai jotain sinne päin :).
Nettilaskureiden mukaan olen siis tällä hetkellä rv 4+2.
Kiva päästä tänne juttelemaan teidän muiden samassa tilanteessa olevien kanssa! Onnea vain teillekkin ihanasta uutisesta :).
Hei, ultraan on varmaan pakko mennä kun haluan vakuutuksen lapselle ennen kun np ultrat ja seulat on,ajankohtaiset kun jos niissä oliskin jotain häikkää niin sitä ei sit myönnetä. Kokemuksesta viisastuneena ;) ja tänään oli pakko bestikselle kertoa kun tuntui et jollekkin on kerrottava. Mieheltäkin pimitin pari päivää :D kun mietin tapaa kertoa.....Nyt vaan muille on yritettävä pitää salassa hetken vielä jos vaan tuo vatsa ei paljastaisi tätä tilaa kohta. Turvotus on mahoton.
Mama 4+1
Hei kaikille ja onnea!
Minä plussasin maanantaina, haalean mutta selkeän viivan. Torstaina ei ollut vielä kovin paljoa vahvempi, mutta kuitenkin täysin selkeä plussa. LA on näillä näkymin 2.10. Taustatietona, olen 22-vuotias ja meille on nyt tulossa kolmas lapsi. Tärppäsi yk 2, ja tuolla vauvakuume-palstan puolella vietin pari kk odottelemassa plussaa mutta ennen sitä en ole koskaan palstalla pyörinyt.
En tiedä palstan käytäntöä, mutta pitäisikö tännekin laitta lista pystyyn, jossa näkyisi vaikka raskausviikot ja laskettu aika? Voin vaikka tehdä alustavan version, mutta päivityksiä saa toki muutkin tehdä ellen aina ehdi! :)
killed 4+3
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa 4+4 2.10.
killed 4+3 2.10.
Kippis 4+2 / 3.10.
Anniinainen 4+2 / ?.10.
Mama78 4+1 / ?.10.
yennaf 4+0 / ?.10.
zingzing ?+? / 8.10.
-
-
Tervetuloa mukaan Anniinainen ja Killed!
Killed:Kiva, kun teit listan! Hyvä idea :) Mä oon myös tuolla kuumeilupuolella seuraillut parikin vuotta, mutta harvemmin kirjotellut, joten ei nämä foorumikäytänteet ihan tuttuja ole :D
Tohon listaanhan voisi sitten neuvoloiden jälkeen laittaa synnytyssairaalankin? Vai mitä ootte mieltä?
Mä paljastan taustastani sen verran, että yksi keskeytetty raskaus mulla on takana. Parikymppisenä tulin "vahingossa" raskaaksi hyvän päivän tutulle ja päätin sen keskeyttää elämän tilanteen vuoksi (tuomitkoon ken haluaa). Huvittavaa on, että silloin pääsin viikoille 9+joitain ennenkä edes tajusin mitään ja nyt on muka jo niiiiiiin selkeät oireet näillä viikoilla :D Kummasti sitä omia tuntemuksiaan seurailee.
Jossain vaiheessahan voitas perustaa sellanen suljetturyhmä (?), jossa voi sitten vähän henkilökohtasempia jutella, kun mä ainakin olen vähän varovainen kertomaan itsestäni näin julkisille palstoille. Tai ehkä facebook-ryhmä?
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
T: Kippis 4+3
Olen myös suljetun ryhmän kannalla! :)
Ihana toi lista, siitä näkee heti kuka menee missäkin viikoilla!
Mulla tuli tänä aamuna tissit niin kipeeks, et pitää pitää niistä kiinni jos menee rappuja alas :D
Mama78: meinaatteko ottaa vakuutuksen jo ihan näin alussa? Kirjoitit 'kokemuksesta' , onko edellisessä raskaudessa sitten löydetty ultrassa jotain ja sen varjolla tulevaisuudessa ei oo korvattu? Jos vaan haluat, voisitko valottaa hieman?
Aliiisa: Mun mies nauro ihan kippurassa aamulla, kun kävelin alakertaan tissejäni pidellen ja joka askelmalla au:ta hokien :D Mulla on normaalistikin D-E -kupin varustus, että innolla odotan mihin tässä vielä päädytään...
Mä myös olisin kiinnostunut tuosta vakuutusasiasta! Ja ylipäätänsä vauvavakuutukset kiinnostaa, jos joku osaa niistä enemmän kertoa!
Tänään on vatsa ilmoitellut itsestään aika paljon. Jatkuvasti jotain juilimisia ja kramppeja niin, että tekee ihan mieli mennä kippuraan :/ Hirveen kiva, kun teen töitä perheyrityksessä enkä tosiaan haluaisi vielä esim. isälleni kertoa (tulee sekoamaan ja alkaa hysteerisen ylihuolehtivaksi :D )... muut varmaan luulee, että mulla on joku kuolemantauti, kun pyörryttää, syön koko ajan jotain jne jne...
Menispä aika vähän nopeemmin :)
Koska te ootte ajatelleet neuvolaan soitella?
T: kippis
Meni viikot väärin, siis 4+3