**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
Kippis, Mullakin ollut eilen ja tänään samanlaisia oloja vatsassa.. mä jo mietin että onko ne normaaleja tuntemuksia, eikä vaan mitään keskenmenojuttuja. Ei onneksi siis ole kovasti ollut kipeä, vähän vaan tuntunut että siellä jotain tapahtuu.. Eikai tässä vielä siis tarvitse huolestua!
Mulla on myös luonnostaan isot rinnat ja nyt tuntuu jo, että rintsikat alkaa jäädä pieneks..(en tiedä kuuluisko tässä vaiheessa jo?) Muutenkin vaikeuksia löytää mistään kaupasta sopivaa kokoa, ellei sitten maksa älyttömästi, niin mistäköhän sitten löytää jos rinnat tästä vielä raskauden myötä kasvaa! Huhuh.. :)
Olipas vaikeuksia tänään töissä pysytellä asiasta hiljaa.. Olen päiväkodissa töissä ja koko ajan tuli lasten tekemisistä mieleen asioita ja jokainen lause meinasi alkaa "Onpas kivaa kun meille tulee vauva...". Onneksi pidin mölyt mahassa ja aion pitää tämän salassa töissä vielä pitkään.
Päivitys 27.1.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa 4+5 / 2.10.
killed 4+4 / 2.10.
Kippis 4+3 / 3.10.
Anniinainen 4+3 / 4.10.
Mama78 4+2 / ?.10.
yennaf 4+1 / ?.10.
zingzing ?+? / 8.10.
-
-
Mulla on tällä viikolla alkanut vahvoina oireina jatkuva pissahätä, turvotus ja jokseenkin etova olo. Iho ja hiukset rasvoittuvat helpommin ja iho on täynnä epäpuhtauksia. Ehkä enteilisi tyttöä, ihan erilaiset oireet kuin edellisissä raskauksissani. Jäänee nähtäväksi.
Kippis, minä malttamattomana varasin neuvolan jo viime viikolla, se on sitten helmikuun loppupuolella 8+0 :)
Koska te muut olette suunnitelleet kertovanne raskaudesta lähipiirille? Me ollaan aiemmin kerrottu kaikille jo heti plussan tultua, mutta nyt ajateltiin odotella ainakin varhaisultraan (jos päätetään käydä sellaisessa) tai np-ultraan. Tuntuu kovin vaikealta salailla raskautta vielä yli 6 viikon ajan!
killed 4+4
Moikka!
Minäkin ilmottautuisin mukaan =). Kolmatta lasta odotetaan, vähän sillai iloisena yllärinä. LA laskureiden mukaan olisi 4.10 näin alustavasti. Täälläkin pahoinvointi jo nostelee vähän päätään . Viime raskaudessa voin pahoin rv 16 asti ja loppumetreillä alkoi sitten uudelleen :/ .
Onnittelut kaikille plussanneille!
Eliinax
Tervetuloa ja onnea ylläristä! :)
tisseistä vielä, mä taas a-b kupin omaavana odotan tissien kasvamista :P
Mä en käsitä noita rv laskureita, kun eka ne anto LA:ks 1.10. Ja viikot oli 4+2 ja sit seuraavana päivänä 2.10. ja samat viikot sitten ne meni ton vikan mukaan tähän päivään asti, mutta nyt taas nettilaskurit näyttää et LA ois 1.10. Ja viikot 4+5?!? Siis ennut käsitä ollenkaan kun koko ajan samat päivämäärät on ollu ja kierron pituus... Mutta mennään nyt sillä 2.10. Ja viikot 4+5
Oisko kiva laittaa tohon listaan monesko lapsi kellekkin on tulossa? :)
mites teillä isukit on suhtautunu uutiseen? Meillä ainakin muuttu ihan pehmoks heti plussan jälkeen ja on melkein malttamattomampi kuin mä...
Moi, olen myös tuon suljetun ryhmän kannalla. Voisi paremmin uskaltaa ottaa osaa keskusteluihin.
Aliisa Vakuutuksen sai ainakin joskus ottaa jos raskaus on todettu ultrassa niin heti, hinta on kuitenkin sama otatko vkolla 7 vai 13 joten ekasta otin vkolla 7 ja toisen kanssa unohdin olla ajoissa ja menin seulat +ultrat ja niissä kun oli downriski koholla niin vakuutusta ei syntymättömälle lapselle myönnetty.
Mama 4+2 La 5.10
Evääkö kohonnut down-riski koko vakuutuksen?
Osaisko joku tehdä sitä suljettua ryhmää tänne?
Juu kyllä meillä eväs vaikka riski oli pieni. Mä en valitettavasti ainakaan osaa :(
Minäkään en osaa sitä suljettua ryhmää tehdä. Olen muutenkin ihan uusi foorumin käyttäjä! Mistä sellainen ryhmä sitten edes löytyisi kun se tehtäis? Onko muiden keskusteluiden joukossa vai jossain eripaikassa? :)
Mullakin näyttää välillä noi nettilaskurit mitä sattuu. En tiedä kyl luottaa niihin.. Eilen siis näytti et oisin ollu jo 4+2 ja toissapäivänä näytti 4+1.. mutta tänään näytti että nyt vasta menossa 4+2.
LA:kin muuttunut vähän väliä, noissa laskureissa se vaihtelee 3.-5.10 välillä. Mutta nyt siis näyttänyt enimmäkseen tuota 4.10 ja tod.näk. tänään olisi sitten vasta se 4+2, eli tuolla listassa se nyt kulkee päivää edellä.. :).
Mun poikaystävä on ollut tosi innoissaan jo alusta asti kun on otettu puheeksi että voitas perhettä perustaa. Enemmänkin välillä tuntuu, että saanut sitä rauhotella, jotta tulee kun on tullakseen :).
Mä olen nyt siis 23v. ja poikaystäväni 25v. Pienokaisen LA olis just noin viikon mun syntymäpäivän jälkeen ja viikon poikaystäväni syntymäpäivää ennen..siinä oiskin sitten syntymäpäiviä kerrakseen kun kolmen viikon aikana ois koko perheellä syntymäpäivät :).
Tää muka niin näppäränä tyttönä lähti heti tekemään suljettua ryhmää mutta en mäkään saanut sitä luotua :D
Päivitys 28.1.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 4+6 / LA 2.10. / 1. lapsi
killed rv 4+5 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 4+4 / 3.10. / 1. lapsi
Anniinainen rv 4+3 / LA 4.10. / 1. lapsi
Eliinax rv ?+? / LA 4.10. / 3. lapsi
Mama78 rv 4+3 / LA 5.10. / 3. lapsi
yennaf rv 4+2 / LA ?.10. /
zingzing rv ?+? / LA 8.10. / 3. lapsi
-
-
Voi itku! Tein tänään päivällä viimisen ylijääneen mammaksin liuskatestin, ja siihen tuli niiiiiiiiiiiin halee halee viiva kun sillon kun tein sen dpo 9!!!! Ja siis dpo10-14 ne viivat vahvistui jonkun verran(ei koskaan yhtä vahvoja kun kontrolliviia) ja dpo 14 se digikin antoi positiivisen tuloksen.... Ja nyt tuli tämmönen :'( ihan arsesta kun menin testaan, saa nähä alkaako sittenkin vuoto...
Soitin kyllä neuvolaankin ja kysyin niitten mielipidettä, niin oli sillä kannalla että näillä viikoilla ei päivällä välttist näy mitään, ja oli sitä mieltä että raskaana ollaan ja varattiin jo aika valmiiks... Jos vuotoa ei ala niin sit meen sinne mut jos alkaa niin täytyy perua sitten se :(
ja siis mulla dpo 13 tuli päivällä tehtyyn testiin vahvempi viiva kun mitä nyt. Ei oo toiveet kauheen korkeella enään....
Parempaa onnea teille muille!!! :))
Päivää päivää ja saako liittyä seuraan?
Täällä on tehty positiivinen raskaustesti (tai siis neljä testiä) eilen, digitestin mukaan 2-3 viikko menossa. Olen päästäni niin sekaisin että en tiedä miten päin olisin ja työnteostakaan ei tule mitään (vauva-fi:ssä surffailu ei varsinaisesti kuulu työnkuvaani..). Samaan aikaan olen kamalan onnellinen ja aivan hirveän ahdistunut. Ensimmäinen raskaus siis tämä, kuten arvata saattaa.
Olemme miehen kanssa 26, tänä vuonna 27 täytämme molemmat. Opiskelut takan ja vakityöt, mutta pienen pieni vuokrakaksio, johon ei kyllä pinnasänkyä mahdu... Pitänee tehdä asialle jotain.
Neuvolaan en ole vielä uskaltanut soitaa :) Ajattelin testata vielä parina aamuna, että se viiva nyt varmasti siinä testissä pysyy. Jotenkin en tosiaankaan ole sisäistänyt tätä asiaa vielä.
Kertokaa, miten lasken tuon raskausviikkoasian nyt kun en ole vielä käynyt neuvolassa. Kuukautisista??
Kurja juttu, Aliiisa. Mutta tuskin vielä on mitään hätää, viivan vahvuushan voi riippua monesta asiasta, kuten laimeasta pissasta ja vuorokaudenajasta yms. Mä en tiedä kuinka faktaperäistä mun tieto on, mutta ei mun tietääkseni noin pian pitäisi raskaushormonitasojen lähteä laskemaan, vaikka raskaus menisikin kesken. Toivotaan että kaikki on hyvin! :)
Tervetuloa ja onnea, Aarinko! netistä löytyy monia hyviä raskauslaskureita, joissa lasketun ajan voi laskea joko hedelmöitysajankohdan tai viimeisten kuukautisten alkamispäivän mukaan. Ihan vaan googleen raskauslaskuri, niin pitäisi löytyä. Jos hedelmöityksestä on aikaa testin mukaan 2-3 vko, niin olet n. 4-6vko raskaana riippuen kiertosi pituudesta.
Kiitos vinkistä killed, löysin laskurin ja sain tloksesi 4+2. Lasketun ajan laskurin olin löytänyt jo aiemmin (se näyttääpi 5.10) mutta enpäs ollut hoksannut että tietysti noille viikoillekin on omat laskurinsa...
Olen vaan kovin hämmentynyt näistä uutisista ja tekisi mieli kertoa kaikille ja jutella tästä asiasta, mutta ei se taida vielä kannattaa... sovittiin miehen kanssa, että odotellaan sitä ekaa neuvolaa ennen kuin kerrotaan. höpöttelen sitten teille tuntemattomille, kun tutuille en voi :) on kiva kuulla täällä muidenkin tuntemuksia.
kertokaas, millä viikoilla pahoinvointi yleensä alkaa, jos sitä tulee. sehän se on ainoa asia minkä raskaudesta tiedän, niin sitä odotellessä. eilen ja tänään on ollut vähän etova olo, mutta se taitaa johtua enemmänkin järkytyksestä :D
Heippa!
Se suljetturyhmä perustetaan tuonne "ryhmät" puolelle :) Itse en viitsi sitä perustaa, kun olen sen verran paljon nyt poissa koneelta ja se joka sen ryhmän perustaa on se jolle ne liittymispyynnöt tulee :) Olipa hankalasti selitetty...
Tervetuloa kaikki uudet!
Aliiisa: toivottavasti kyse on tosiaan vain tuosta hormoonitason heittelystä!
Tänään on ollut ihan normaali olo. Vähän tissejä kivistää ja aika äksy olen ollut, mutta muuten en väliin edes muista, että paksuna ollaan...toivottavasti tämä oireiden vähyys ei tarkoita mitään pahaa.
Öitä!
Kippis 4+4
Aarinko: Ei pahoinvointia tule kaikille, mutta vissiin yleensä alkaa 6+ jälkeen :) Oliko teillä ihan yritys päällä vai "tulee jos on tullakseen" - meininki? Kyllä sitä mahtuu pienen kanssa pieneenkin asuntoon, ei siitä kannatta ensimmäisenä stressata :) ( kaverini rakensivat omaa taloa ja asuivat 2,5v 22 neliön yksiössä, puolessa välissä he saivat vauvan, ja asuivat reilu vuoden kolmistaan siinä pienessä huoneessa :D Heillä oli mm taiteltava amme ja hoitopöytä oli Semmonen fläppi-pöytä minkä sai seinälle kun tarvi enemmän tilaa :) Nii ja aika pitkän aikaa äitiyspakkauksen laatikko oli vauvan sänkynä)
Mä valmistaudun täällä pahimpaan - ja toivon parasta!
Tissikipu kyllä voimistunut, että jos jotain ehkä siellä vielä eläis <3
Moikka! Tulisin mukaan. Testasin toissapäivänä plussan ja epäuskoisen onnellinen olo, laskettu päivä olisi 6.10. Olen 38v. ja kolmas lapsonen tulossa meidän perheeseen, edelliset poika -05 ja tyttö -07. Lasta on mietitty todella pitkään ja meni pari vuotta, ennenkuin mies uskaltautui näyttämään vihreää valoa. Onhan se hurjaa lähteä vauva-arkeen, kun juuri alkoi isojen kanssa helpottamaan... mutta voi kunpa kaikki menisi hyvin! En ole enää mikään spring chicken... Kai pelot ja tunteiden vuoristorata kuuluu näihin päiviin ja viikkoihin! Mutta olo on ollut hyvä. Pieni kuvotuksen tunne nostaa päätään ja huomaa, että makeat eivät houkuttele, yleensä olen toivoton sokerihiiri. Sairastin edellisissä molemmissa raskauksissa raskausdiabeteksen joka hoidettiin ruokavaliolla ja onneksi ei makeaa tee edes mieli koska se saisikin nyt jäädä pois. Todennäköisesti se diabetes puhkeaa taas mutta nyt aion olla painon nousun suhteen haukka, ja urheilla joka päivä, jospa se ei ainakaan pahenisi insuliinihoitoiseksi. Onnittelut kaikille muillekin plussanneille.
Aliiisa, tsemppiä sinne, jospa kyseessä olisi ollut kuitenkin väärä hälytys. Ihan varmasti testiviivojen voimakkuuteen vaikuttaa monetkin asiat, itse ainakin olen tässä parin päivän aikana, että päivällä laimeammasta pissasta tehdyt testit antavat haaleamman viivan kuin aamutestit. Samoin testin merkki vaikuttaa: RFSU:n testeillä olen saanut paksuja, kirkuvan punaisia viioja, mutta prechek-testi antoi paljon maltillisemman tuloksen.
Meillä lapsi on kyllä yritetty ja toivottu, mutta silti ihan kamalan suuri yllätys. Ei sitä sitten vissiin kuitenkaan ole kunnolla sisäistänyt, mitä siinä voi käydä, kun tietoisesti ja systemaattisesti harrastaa seksiä ovulaation aikoihin :D Meillä on ilman ehkäisya menty jo lähes vuosi ja olin juuri jo maalaillut piruja seinille (esim. monirakkulaisuus sopisi mun oireisiin hyvin) ja varaamassa aikaa gynelle tarkastukseen, joten senkin takia tämä oli nyt aika yllättävä juttu.
Keropa Merisiili minulle vähän tuosta raskausdiabeteksestä. Milloin se yleensä todetaan. Itse olen vähän ylipainoin ja tiedän että äidilläni on raskausdiabetes ollut, joten taipumusta on täälläkin. Aion itse olla alusta asti nyt ruokavalion kanssa tarkkana, jotta saisin itse pidettyä sen loitolla.
Minulla näyttää nettilaskureiden mukaan tuo laskettu aika olevan 4.10 kun se tuosta kohdaltani vielä puuttui.. näillä tiedoilla mennään kunnes on neuvola :)