Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärin kuullut laulunsanat

Vierailija
15.01.2014 |

Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:

säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,

oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai

Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan

oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan

Kommentit (1150)

Vierailija
641/1150 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tämä, kielimuurista huolimatta

Vierailija
642/1150 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ben saa suosionsa eliBensaa suonissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1150 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
644/1150 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tätä lapsena automatkoilla, kun radiosta tuli. Luulin aina kertosäkeen tarkoittavan jotain, että "tuolta saapuu Shaari, kaikki huutaa Shaaripa". Tuon Shaarin ja kuulemani Shaaripan luulin tarkoittavan jotain tyyliin arabimaiden Seikit yms. Mietin sen olevan jokin arvonimi. Varsinkin, kun lauletaan tummasta henkilöstä ja aurinkoisesta maasta. Mietin sen olevan joku hieno nimi. Ei ollut enkun kieli mikään tuttu vielä silloin ja vieraat nimet joten tuo Charlie Brown kääntyi hassusti. Nyt aikuisena etsin biisin ja tajusin miten hassusti olin luullut ihan väärin.

Vierailija
645/1150 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin tätä lapsena automatkoilla, kun radiosta tuli. Luulin aina kertosäkeen tarkoittavan jotain, että "tuolta saapuu Shaari, kaikki huutaa Shaaripa". Tuon Shaarin ja kuulemani Shaaripan luulin tarkoittavan jotain tyyliin arabimaiden Seikit yms. Mietin sen olevan jokin arvonimi. Varsinkin, kun lauletaan tummasta henkilöstä ja aurinkoisesta maasta. Mietin sen olevan joku hieno nimi. Ei ollut enkun kieli mikään tuttu vielä silloin ja vieraat nimet joten tuo Charlie Brown kääntyi hassusti. Nyt aikuisena etsin biisin ja tajusin miten hassusti olin luullut ihan väärin.

Tää oli hauska.😂👍

Vierailija
646/1150 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dingon Kirjoitan. Aavikolta tulee lyöden saluunan ovet kii, tämä meni lapsuudessa pitkään lyöden saunan ovet kii.

Toiseen porilaiseen taas liittyen mietin vanhempanakin pitkään mikä on ahnioaika, kuulin Joutsenlaulussa laulettavan se jää nyt ahnioajan jalkoihin, oikeasti siis se jäänyt on jo ajan jalkoihin. 

Vierailija
647/1150 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helloween: Halloween

Oikeasti: "Masquerade, masquerade! Grab your mask and don't be late."

Oma likainen mielikuvitus: "Masturbate, masturbate! Grab your shaft and don't be late."

Vierailija
648/1150 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maija vilkkumaan biisissä lauletaan "Betty Draper oli raskaana" ja mä oon kuullut, sen näin: "verigreippi oli raskaana". Joo, menenpä tästä putsaamaan korvat 😂

Satumaa-tangossa lauletaan "mä panen stereot lujempaa", mutta kuulin sen ensimmäisellä kertaa "ne paneskelevat lujempaa". :D

Vierailija
649/1150 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väärin kuultu vaan väärin ymmärretty kohta Varpunen jouluaamuna-laulusta. Siinä on kohta "joulu on, koditon varpuseni onneton". Minä luulin teini-ikään asti, että se menee näin: "joulu on koditon, varpuseni onneton" ja ihmettelin, että miten joulu voi olla koditon kunnes tajusin, että ei se joulu ole koditon, vaan että se varpunen on koditon ja siksi onneton.

Vierailija
650/1150 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei väärin kuultu vaan väärin ymmärretty kohta Varpunen jouluaamuna-laulusta. Siinä on kohta "joulu on, koditon varpuseni onneton". Minä luulin teini-ikään asti, että se menee näin: "joulu on koditon, varpuseni onneton" ja ihmettelin, että miten joulu voi olla koditon kunnes tajusin, että ei se joulu ole koditon, vaan että se varpunen on koditon ja siksi onneton.

Ainoa et ole koska näin sen käsitin pitkään itsekin ja joskus edelleenkin erehdyn noin luulemaan. 

Vierailija
651/1150 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan on jo ollut Kaija Koon biisi, jossa lauletaan kikkelit niskassa Madonnaa?

Vierailija
652/1150 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä varmaan on jo ollut Kaija Koon biisi, jossa lauletaan kikkelit niskassa Madonnaa?

En tiedä onko jo ollut muita, mutta tulin etsimään tämän kaltaista ketjua juurikin tuon vuoksi! Kuulin tuon juuri äsken radiosta ja aloin nauraa niin että kahvit lensi pöydälle. Hauskaa että joku muukin kuulee sen kohdan samoin.

Eli siis Kaija K:n kappale Hullut päivät:

"Naapurit valittaa,

kun me kikkelit niskassa lauletaan Madonnaa..."

Tarkistin kyseisen biisin lyriikoista ja kävi ilmi, että kikkeleiden sijasta Kaijalla ja kavereillaan on ainoastaan glitterit niskassa. (Miten tylsää...)

Vierailija
653/1150 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riki Sorsan biisi Joki

Huoliini hukkuen keskellä aikaa

Kuulin: Kullini kukkuen keskellä aitaa.

Vierailija
654/1150 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun sydän meni, tänne jään"

Vierailija
655/1150 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista onko jo täällä, mutta

"Pyydä vain, mä lennän niin kuin siili..."

(pitäisi kai olla siivin)

Vierailija
656/1150 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulanta laulaa "viinaa tai laastarii" ja samassa biisissä tulee myös 60 uutta unelmaa. Joko luulossa vikaa tai muuttuu korvasta matkalla johonkin aivoihin.

Vierailija
657/1150 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään että Bruce Springsteen laulaa "Everybody's got a hungry hog" eli jokaisella on nälkäinen sika ruokittavanaan, siis käsitin sen sian joksikin metaforaksi.

Vierailija
658/1150 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laulun sana, mutta ohimennen kuunneltuna Harry Potter -elokuvan Voldemotr kuulosti huutavan "Mä muutan Keravaan!" loitsiessaan tappokirousta Avada Kevadra.

Vierailija
659/1150 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän biisistä, kun mä oon laiska lukemaan sitä lyriikkatekstiä siinä videolla:

Cha cha cha

Toinen silmä jo karsastaa

Ja puhe sammaltaa

Ku tää toinen puoli must vallan saa

Cha cha cha

En oo arkena tää mies laisinkaan

En oo mut tänää' nousee mies

Tänää' nousee mies

Oikein:

Cha cha cha

Toinen silmä jo karsastaa

Ja puhe sammaltaa

Ku tää toinen puoli must vallan saa

Cha cha cha

En oo arkena tää mies laisinkaan

En oo mut tänään oon se mies

Tänään oon se mies

Vierailija
660/1150 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija Koon Hullut päivät on kaikkein useimmiten väärin kuultu biisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi