Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "
Kommentit (376)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:34"]
Pakko puuttua ap:n tekstiin.
Pitkällä aikavälillä laadukkaat vaatteet tulevat edullisemmaksi. Minusta esim. 700€ takki on vain ja ainoastaan sijoitus tulevaisuuteen. Eipä tarvii seuraavaksi tai sitä seuraavaksi talveksi uutta takkia. Ja maapallo kiittää.
[/quote]
Juu, mutta jos suosittelet 700 euron takkia ihmiselle, joka nimenomaisesti on pyytänyt suosituksia edullisista takeista, niin kyllä suosituksesi itsensä ylentämiseltä kuulostaa. Varmaan voi olla tottakin, että 700 euron takki on parempi kuin halvempi, mutta oletusarvoisesti ihminen ei pyydä suosituksia edullisista takeista, jos hänellä olisi varaa takkiinsa useampi satanen kuitenkin sijoittaa. Silloin kun pyydetään vinkkaamaan edullista tuotetta, kalliin vinkkaaminen on vain typerää, koska kysyjällä tuskin kalliiseen on silloin kuitenkaan varaa.
Kokonaan eri asia sitten, jos kysytään vaikkapa mahdollisimman laadukkaita ja pitkäikäisiä takkeja, sellaisia jotka olisivat sijoitus tulevaisuuteenkin. Mutta edullista takkia kaipaava tarvitsee takin itselleen edullisesti, hänellä tuskin on rahaa siihen 700 euroa laittaa, vaikka sen hintainen takki miten täydellinen muuten olisi.
Tuo telkkarittomuuden turha korostaminen. Mä tunnen myös ihmisiä, joilla ei ole oikeasti käsitystäkään viihdetouhuista, korkeakulttuurista kyllä, mutta he ovat todella vaatimattomia, eivätkä asioistaan ääntä pidä.
Sitten on yksi naapuri, joka jaksaa ihmetellä, että "kuka tuksu?". Se on vaan todella pihalla kaikesta, myös korkeakulttuurista ja Seiskakin sille tulee. Vuosia jo miettinyt, että esittääkö se tyhmää, vai onko se tyhmä. Ei jukolauta ihan kaikesta vaan voi olla ulkona.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:26"]
Arvostelemalla toisten oikeinkirjoitusta.
[/quote]Kirjoita oikein, niin kukaan ei pääse arvostelemaan. Ei pitäisi olla vaikeaa.
Mä kuljin kirppistakkini kanssa 10 vuotta. Oli kunnon villakangastakki, ja kirpputorilta kympillä hankin! Nyt viimein ostin uuden, taas kirpparilta ja tällä kertaa vitosella.
Huh, onneksi minulla ei ole samanlaista tuttavapiiriä kuin ap:lla, kuulostaa todella ikävältä. Kertoilenpa hieman itsestäni: olen tällainen kulahtanut av-mamma, joka on vain palstaillut melkein koko päivän, hihii. On aamusta lähtien laiskottanut niin, että parin tunnin pulkkamäessä riehumisen lisäksi olen vain sulattanut pakastimen, lukenut portugalilaisen nobelistin pääteosta alkukielellä ja siivonnut viisi vaatehuonettamme. Kun vihdoin viitsin raahauta kauppaan ja valitsin päivällisviinit, TAAS minulta kysyttiin paperit. Siis en kestä kun kukaan ei koskaan usko minua yli 20-vuotiaaksi. Päivällinen aiheutti päänvaivaa muutenkin, kun en mistään tahtonut saada osso buccon potkia luomuna. Sorruin tietysti ostamaan herkkuja. Olen kohta ihan muodoton valas, kehonkoostumusvaaka näytti jo kaksinumeroista rasvaprosenttia.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:35"]
voi, kyllä minä olen niin kateellinen kun sinulla on noin lyhyet jalat, itse joudun hankkimaan sukkahousut ulkomailta jotta ne ovat tarpeeksi pitkät säärilleni.
[/quote]Tää on ihan miten sä otat sen. Jos sun oma heikko kohtasi on se, että sulla on lyhyet jalat, niin sä kuulet ton lauseen negatiivisesti.
Mutta joku voi ihan oikeasti tykätä, että halluaisi lyhyemmät jalat, olla lyhyempi tms. Ei siinä ole kyse mistään itsensä ylentämisestä.
Koetapa mennä itseesi ja miettiä et onko sulla vaan niin huono itsetunto, että kuulet muiden lauseet miten itse haluat.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:34"]
Pitkällä aikavälillä laadukkaat vaatteet tulevat edullisemmaksi. Minusta esim. 700€ takki on vain ja ainoastaan sijoitus tulevaisuuteen. Eipä tarvii seuraavaksi tai sitä seuraavaksi talveksi uutta takkia. Ja maapallo kiittää.
[/quote]
Jostakin luin, että maailma ei tarvitsisi oikeasti enää yhtään uusia vaatteita, pitkään aikaan, nämä olemassa olevat riittäisivät hyvin. Ja siitä se maailma kiittäisi.
ps. vielä halvemmaksi tulee kirpparit ja toiselta ostaminen
[/quote]
Paitsi että se kirpparivaate ei suurella todennäköisyydellä kestä enää kovin pitkään ja se on menettänyt parhaan lämmönpitokykynsä. Toki myös priimaa löytyy kun tarpeeksi etsii, mutta takki on suomen olosuhteissa sellainen johon mielelläni panostan.
[/quote]
Minä ostin huutonetistä 70-luvun lammasturkin, joka oli muodistettu. Varmasti menee vielä pitkään.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:38"]Meidän perhe ei tarvitse autoa = asutaan sikakalliissa kämpässä keskustassa.
[/quote]
No lisääppä oman asuntosi hintaan ne autojesi hinnat. Kappas! Olisit itsekkin jättänyt autot ostamatta niin olisit saanut sen "sikakalliin" kämpän keskustasta..
[/quote]
No, minäpä tähän ketjuun tupsahtaneena lisään asuntoni hintaan autoni hinnan...Kappas! Neljätuhatta ekee lisää, eiku auto myyntiin niin saan sikakalliin kämpän. Ihkua!
Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?
Brassailemalla keskusteluissa turhanaikaisilla sivistyssanoilla.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:35"]
Brassailemalla keskusteluissa turhanaikaisilla sivistyssanoilla.
[/quote]
Totta, mutta joskus itsellä ainakin on hankala arvioida, mitkä sanat ovat turhan fiinejä ja mitkä eivät. En halua kuitenkaan aliarvioida keskustelukumppaneitani. Jatkuva sivistyssanojen viljely kuulostaa kyllä typerältä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:34"]
[/quote]
Joo. Mutta jos joku köyhä nimenomaan kysyy vinkkejä halvasta takista niin on joko harvinaisen puusilmäistä tai sitten tuota itsensä ylentämistä ehdottaa jotain tonnin takkia.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]
Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?
[/quote]
Jos autolla ajettaisiin 10 000 km vuodessa, käyttökustannukset olisivat n. 2200 euroa vuodessa. Tuplana ja 30 vuoden ajalta kustannukset olisivat reilut 130 000. Lisäksi se neljä tonnia pitäisi aika ajoin sijoittaa aina uuteen autoon, oletetaan nyt, että molempia autoja käytettäisiin peräti kymmenen vuotta aina ja arvo olisi laskenut nollaan. 24 000 euroa lisää. Yhteensä siis yli 150 000 euroa menee autoiluun eikä asumiseen. Seuraavaksi voikin vertailla omakotitalon kustannuksia vuodessa verrattuna keskusta-asunnon vastikkeeseen...
Nää on jotenkin tosi ihania. :D
Mulle ei koskaan löydy sopivia vaatteita kun olen niin muodokas ja samalla tosi hoikka. ;D (On muuten ihan oikea ongelma. Pitää vaan olla varovainen, kenelle valittaa. Joku voisi ottaa sen niin, että se kuuluu tähän ketjuun.)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:05"]
"Sinä se jaksat huolehtia ruokavaliostasi. Itse en jaksaisi aina vahdata jokaista suupalaa, haluan mieluummin nauttia elämästäni."
"Sinähän et tietenkään katso televisiosta muuta kuin sivistäviä dokumentteja, mutta mä en jaksa esittää mitään roolia, haluan vapaa-aikanani viihtyä."
"Mä en jaksaisi väkisin lukea jotain pölysiä klassikkoromaaneja, luen mieluummin sellaisia kirjoja mistä itse tykkään."
[/quote]
Minä olen monen mielestä todella ärsyttävä, vaistoan sen kyllä. En ole ylimielinen, olen oikeastaan hiljainen ja ujo, en osaa olla suuna päänä keskustelussa mukana. Mutta siis, nämä klassiset että meillä ei katsota telkkaria (tellkari on, mutta antenni on rikki, oikeasti. Siitä siis pystyy katsomaan dvd;tä ja Netflixiä ja pelata, mutta ei kanavia), en tiedä kuin sen, että Putous on sketsiohjelma. En lue viihdelehtiä, siis Seiskaa ja sellaisia, mutta kyllä joskus Oliviaa ja Elleä, ja Vogueta (haha, Ranskan versiota!). En tee eineksiä koskaan, mutta en koskaan myöskään tee numeroa siitä, mitä meiläl syödään. Tämä silti tulee esille viimeistään siinä vaiheessa, kun meille tulee kylään. Ja sitten se alkaa:
- Kuinka sä viitsit tehdä kaikki itse? Ei mulla vaan ole aikaa.
- Ai teillä on kirjahyllyssä ihan oikeasti näin paljon kirjoja? Oletko sä muka lukenut nämä kaikki? Mä en jaksais.
- Sä kerkeät lukemaan lehtiäkin vai? Sanoi eräs äiti leikkipuistossa sen jälkeen, kun olimme sovitusti jaettu nyyttärieväät viltin päälle ja omatekemäni piirakka oli siinä keskellä, ja jonka ohjeen kerroin lukeneeni Helsingin Sanomista.
Yleensäkin saan loputtomiin kuulla tuota "kyllä jotkut sitten jaksaa" ja "miten sä viitsit". Minä en ylennä itseäni viitsimykselläni, mutta joskus tekisi mieli sanoa että jos te menisitte nukkumaan kello yksitoista kuten minä, söisitte terveellisesti, liikkuisitte, olisitte kiinnostuneita asioista ja tykkäisitte kokata, niin kyllä tekin %¤%¤&/&%/( viitsisitte.
Kiitos, että sain avautua. Antaa tulla peukkua.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:15"]
Ja ihan oikeasti, tosi TV, salkkarit ja muut ei vaan kiinnosta. Ei pätkääkään. Että jos joku kysyy, oletko katsonut putousta tai aloittaa keskustelun jostain salkkarin jaksosta, niin millä tavalla tuollaiseen asiaan pitää vastata, jos ei katso, ettei vaan ylennä itseään?
[/quote]
No vastaat, ettet katsonut kyseistä ohjelmaa. Niin minäkin teen, jos en ole katsonut, vaikka seuraan myös joitain hömppäohjelmia. "Katson televisiosta vain dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia" on hölmö vastaus tuollaisessa tilanteessa. Ei tässä keskustelussa ole arvosteltu niitä, joita ei kiinnosta hömppä, vaan niitä, jotka tarpeettomasti korostavat korkealaatuista tv-ohjelmamakuaan.
[/quote]
No minä vastaan nuissa tilanteissa juuri tuolla tavalla, että katson televisiosta vain ajankohtaisohjelmia siitä syystä, että kanssakeskustelija tietää tuosta yhdestä lauseesta sen, ettei minun kanssani voi keskustella mistään tosi TV ohjelmasta, koska en tiedä niistä mitään. Yleensä ne tilanteet menee nimittäin niin, että kysytään putouksen hahmoista, ai et katso, no entäs sitten kun salkkareissa tapahtu sitä ja sitä, ai et katso sitäkään, no entäs se kokkiohjelma mikä tuli eilen, ai et sitäkään, no entäs ne satuhäät, eikö ollu ihana jakso, ai et katso SITÄKÄÄN. Pyrin kyllä sanomaan tuon pahoittelevasti, etten katso kuin ajankohtaisohjelmia. Pahoittelevasti siitä syystä, että olen aidosti pahoillani, ettei kanssakeskustelija voi jutella kanssani siitä, mistä juuri sillä hetkellä haluaisi, koska minulla ei ole aiheeseen mitään sanottavaa. Ja pyrin sillä tavalla viestittämään toiselle, että en kuvittele olevani jotenkin parempi, koska kyse ei ole siitä, vaan makuasioista.
Yhden kerran törmäsin sellaisiin ihmisiin, joiden seurassa ihan sama mitä sanoit ja mistä asiasta (vastasin kysyttäessä) niin kaikista jutuista piti vetää jotenkin herne nenään. Miksi sä teet noin, miks sä syöt tuota, miks sulle pitää olla just tollasta juomaa, miks sä ajattelet noin jne...rasittavaa. Koskaan aikaisemmin kukaan ei ole ottanut minun syömisiäni ja juomisiani noin henkilökohtaisesti :D.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:55"]
"Siis kuka matkustaa johonkin Kanarialle tai Turkkiin paketti matkalle? Itsehän varasin juuri kiipeilymatkan Andeille. Siis omatoimimatkan."
[/quote]
Tämä on aika huvittavaa. Aurinkomatkojen kautta saa loman Lontooseen. Mutta kun minä itse varasin hotellin Booking.comin kautta, ja lennot suoraan Norwegianin sivuilta, muutun yhtäkkiä normituristista omatoimimatkailjaksi?
Haha.
Minä väitän kyllä, että sitten on itsetunnossa jotain vikaa, jos kokee tällaisenkin itsensä ylentämisenä:
- Kuka on sinusta paras Putous-hahmo?
- En ole katsonut sitä ohjelmaa, niin en osaa sanoa.
Niin onko tuo vastaus oikeasti huono? Jos ei ole katsonut jotain ohjelmaa, on itsensä ylentäjä? Näin kärjistetysti tietty.
Kyllä ahdistaa kun on niin pitkä ja paksu tukka että sitä joutuu kuivaamaan ainakin puolituntia. Sulla taitaa kuivua minuutissa?
Sä olet kyllä onnellinen kun sulla on noin lyhyet silmäripset... mulla paralla ne osuu aina silmälaseihin, hyvä kun ei auton tuulilasiin!