Vaimoni haluaa että luovutan vanhempainvapaa päiviä hänelle
Minun pitäisi jäädä lapsemme kanssa kotiin kesäkuun alussa ja nyt vaimo haluaa minä siirtäisin hänelle omia päivääni että hän saisi olla kotona lapsen kanssa, itse olen odottanut tätä aikaa lapsen kanssa ja nyt tästä on kehittymässä iso riita kun en halua suostua.
Mitä tekisitte?
Kommentit (16)
Varsin ymmärrettävää vaimolta mikäli lapsi on rintaruokinnalla.
Minkä ikäinen lapsi on kesäkuun alussa? 9-11kk ei ole optimaalinen aika vaihtaa pääasiallista hoitajaa. Etkö voi jäädä hieman myöhemmin? Mun mies oli jokaisen lapsen kanssa kotona vuoden, mutta aloitti kun lapsi oli 12-18kk ja se toimi hyvin kaikille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ja asiasta oli jo sovittu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ja asiasta oli jo sovittu.
Ap
Sitten jäisin kotiin, on tärkeää että isäkin osallistuuu vauvan kasvatukseen
Pidät sovitusta kiinni ja opetat sen piloille hemmotellun ämmäs siihen samaan.
Ei hyvä seuraa, jos et vaimon tahtoon suostu. Kiukuttelua, katkeruutta ja lopulta luultavasti ero. Koita kuitenkin neuvotella jokin hyvitys. Vaikka suihinotto jokaisesta hänelle siirretystä vanhempainvapaapäivästä.
Kuulostaa että vaimo haluaisi olla kesän kotona, ei huvitakaan töihin meno.Etkös sinä ole sopinut työnantajan kanssa järjestelystä?
Aloittaja on trolli, jolla ei ole mitään vaimoja tai lapsia. Tämä aloitus on ollut täällä ja ties kuinka monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi on kesäkuun alussa? 9-11kk ei ole optimaalinen aika vaihtaa pääasiallista hoitajaa. Etkö voi jäädä hieman myöhemmin? Mun mies oli jokaisen lapsen kanssa kotona vuoden, mutta aloitti kun lapsi oli 12-18kk ja se toimi hyvin kaikille osapuolille.
11kk mennessä on käytetty molempien vanhempien kaikki vanhempainvapaat. Jos meinaisi olla pitempään niin pitäisi jäädä hoitovapaalle ja kotihoidon tuelle. Vanhempainrahapäiviä on yhteensä 320, 160 kummallekin vanhemmalle.
Onko sinun vaimolla tähän jokin erityinen syy, miksi näin haluaa? Jos syy on vain se, että hän haluaa olla kotona lapsen kanssa, niin pidähän puolesi.
Asiahan on jo varmaan sovittu työnantajan kanssa ja hakemukset kelaan tehty? Ei sinun tarvitse luopua vanhempainvapaastasi. Jokaisella vanhemmalla on siihen oikeus. Vaimosi ei voi pakottaa sinua luopumaan päivistäsi. Pidät ne sovitusti piste.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on trolli, jolla ei ole mitään vaimoja tai lapsia. Tämä aloitus on ollut täällä ja ties kuinka monta kertaa.
No höh. Jollakin voisi oikeasti ollakin tämmöinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Asiahan on jo varmaan sovittu työnantajan kanssa ja hakemukset kelaan tehty? Ei sinun tarvitse luopua vanhempainvapaastasi. Jokaisella vanhemmalla on siihen oikeus. Vaimosi ei voi pakottaa sinua luopumaan päivistäsi. Pidät ne sovitusti piste.
Tämä juuri. Ei työnantajankaan puolesta tuollainen mielenmuutos ole välttämättä mahdollinen.
Tässä vaiheessa olet jo sopinut työnantajasi kanssa, töihin on hankittu sijainen jne. ja vaimosi on myös sopinut työnantajansa kanssa paluusta töihin, joten on hieman myöhäistä muuttaa mieltään. Toki virallisesti nuo ilmoitukset tehdään kuukautta ennen vapaan alkamista/päättymistä, mutta harva nykyaikana jättää kaikkea viimetippaan jo siitäkin pelosta, säilyykö koko työpaikka, jos yllättäen jään pois.
Lainsäätäjä on tehnyt aika lailla selväksi, että kumpikin vanhempi on yhtä arvokas ja ansaitsee siksi saman verran vanhempainvapaapäiviä, joten ei sinun tarvitse luopua omistasi. Sanot vaimolle, että et luovu omistasi, koska haluat olla tasa-arvoinen vanhempi ja moiti vaimoasi vanhanaikaiseksi ja ylisuojelevaksi. Kysy, eikö hän luota sinuun vanhempana ja muistuta, että myös sinulla on oikeus hoitaa lastasi täysipainoisesti omalla tavallasi.
Kannattaa myös uhata erolla, onko vaimo valmis viikko-viikko -systeemiin?
Eikö kummallakaan ole mitään kesäloma töistä, että voitte olla vaikka kaikki yhdessä kotona?
Kannattaa lähteä pyllypilkille. Reikä vessan seinään ja perse siihen.