Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä

Vierailija
14.01.2014 |

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "

Kommentit (376)

Vierailija
261/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:45"]

Minä väitän kyllä, että sitten on itsetunnossa jotain vikaa, jos kokee tällaisenkin itsensä ylentämisenä:

- Kuka on sinusta paras Putous-hahmo?

- En ole katsonut sitä ohjelmaa, niin en osaa sanoa. 

Niin onko tuo vastaus oikeasti huono? Jos ei ole katsonut jotain ohjelmaa, on itsensä ylentäjä? Näin kärjistetysti tietty.

[/quote]

Voitko lainata sen kohdan, jossa joku on sanonut tuota itsensä ylentämiseksi?

Vierailija
262/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 10:57"]

Tää on varmaan aiheen vierestä, mutta mua ärsyttää joidenkin tapa puhua joka toinen sana englantia ja joka toinen sana suomea!!!

[/quote] Jos joku kysyy työstäni eikä tyydy lauseeseen "istun koneella", minulla ei ole juurikaan suomenkielisiä sanoja työni sisällölle :) Onneksi tosi moni hyytyy jo ekan lauseen jälkeen.

[/quote]

Alkoi kiinnostaa. Mikä kumma työ se sellainen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne turhantärkeät jotka julistaa jopa jossain blogeissaan ettei heillä ole telkkaria, ja yrittävät olla niin kultturellia muiden silmissä. Silti kyttäävät hömppäsarjoja jostain youtubesta tietokoneella! Teeskentelevää touhua.

Vierailija
264/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 10:57"]

Tää on varmaan aiheen vierestä, mutta mua ärsyttää joidenkin tapa puhua joka toinen sana englantia ja joka toinen sana suomea!!!

[/quote] Jos joku kysyy työstäni eikä tyydy lauseeseen "istun koneella", minulla ei ole juurikaan suomenkielisiä sanoja työni sisällölle :) Onneksi tosi moni hyytyy jo ekan lauseen jälkeen.

[/quote]

Alkoi kiinnostaa. Mikä kumma työ se sellainen on?

[/quote]

Kannattaisi varmaan ensiksi vastata mikä on työnimikkeesi vaikka englanniksi jos suomalaista vastinetta ei ole nimittäin tuo "istun koneella" jättää vain tosi ison kysymysmerkin ja itse kysyisin heti lisää.

Vierailija
265/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit ihmettelivät että mistä olen ostanut erikoisempia, hyvin leikattuja siistejä vaatteita, no annoin heille muutaman luksusmerkkinettikaupan linkin koska pyysivät ja jankuttivat, ja sitten kun selailivat niitä ja näkivät hinnat niin menivät hiljaisiksi ja alkoi kamala kyräily muutaman hlön kesken että mites se noin kallista ostelee ja että mistä sillä riittää rahaa! Mitä se niille kuuluu vaikka myisin itseäni ja ostelisin niillä rahoilla? :D Miksi minun pitäisi selittää että olen tehnyt erittäin hyviä alelöytöjä niistä, ja myös mieheni on ostellut minulle vaatteita ja asusteita lahjaksi noista nettikaupoista.

Vierailija
266/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:38"]Meidän perhe ei tarvitse autoa = asutaan sikakalliissa kämpässä keskustassa.

[/quote]

No lisääppä oman asuntosi hintaan ne autojesi hinnat. Kappas! Olisit itsekkin jättänyt autot ostamatta niin olisit saanut sen "sikakalliin" kämpän keskustasta..

[/quote]

Asun 200 neliön omakotitalossa, jossa ei pihalle näe naapureista tai teiltä. Kahden auton yhteisarvo on reippaasti alle kymppitonni. Kerropas nyt sitten, minka suomalaisen kaupungin keskustassa voin säilyttää saman asumismukavuuden myymällä tämän kämpän (mitähän se olisi, ehkä reilu 200 kE)  ja nuo rotiskot pihalta (joiden hinta kattaisi ehkä hädin tuskin varainsiirtoveron).

Vierailija
267/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, av:han on kaikkien ajattelevien aikuisten arkitiedon ykköslähde! 

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:48"]

suurin osa tv ohjelmista on aivan paskaa. Se.on totta totinen tosi. Katson mielelläni.asiaohjelmia ja dokumentteja.jotka on tarkoitettu ajatteleville aikuisille ihmisille. Ei siinä tarvi itsensä korottamista.

[/quote]

En tiedä kommentoiko joku jo tähän, sillä olen laiska vätys enkä jaksa lukea kaikkia viestejä. Minusta on outoa "mainostaa" että katsoo televisiosta vain asiaohjelmia ja dokumentteja, jos netissä viettää aikaa kaiken maailman vauvapalstoilla. Ei sitä telkkaria ole kenenkään pakko töllöttää tai edes omistaa, mutta näen vähän ristiriitaa siinä, että televiosta katsotaan vain laatuohjelmia, mutta netissä nämä "ajattelevat aikuiset ihmiset" viettävät kallista aikaansa av-mammaillen. Mikset vietä netissä aikaa vain asiasivustoilla?

[/quote]

Vierailija
268/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:40"]

Yleensäkin saan loputtomiin kuulla tuota "kyllä jotkut sitten jaksaa" ja "miten sä viitsit". Minä en ylennä itseäni viitsimykselläni, mutta joskus tekisi mieli sanoa että jos te menisitte nukkumaan kello yksitoista kuten minä, söisitte terveellisesti, liikkuisitte, olisitte kiinnostuneita asioista ja tykkäisitte kokata, niin kyllä tekin %¤%¤&/&%/( viitsisitte.

Kiitos, että sain avautua. Antaa tulla peukkua.

[/quote]

Yläpeukku tuli, tiedän tunteen...

Vierailija
269/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:45"]

Minä väitän kyllä, että sitten on itsetunnossa jotain vikaa, jos kokee tällaisenkin itsensä ylentämisenä:

- Kuka on sinusta paras Putous-hahmo?

- En ole katsonut sitä ohjelmaa, niin en osaa sanoa. 

Niin onko tuo vastaus oikeasti huono? Jos ei ole katsonut jotain ohjelmaa, on itsensä ylentäjä? Näin kärjistetysti tietty.

[/quote]
Minä vuorostani väitän, että kaikki eivät osaa lukea ns. rivien välistä. Antamasi esimerkit ovat neutraaleja, mutta äänensävylläkin saadaan jo aika paljon aikaan. Lisänä lauseisiin kyllä usein näissä ylennyksissä tulee sellainen omakoroste. Vertaa: 

- Mikä on paras Putous-hahmo? 
- Siis "PUTOUS-hahmo"? Emmä edes kato Putousta, eilenkin kattoin N.G:n yhden tosi mielenkiintosen dokkarin Ranskan vallankumouksesta. 

tai

- Mikä on paras Putous-hahmo?
- No siis mehän ei oikeestaan ees omisteta telkkaria, ku me ei haluta lisätä yhtää enempää tätä ilmaston lämpenemistä. Ja muutenki panostetaan laatuviihteeseen, esim. hyvä kirja ja viiniä on se must-juttu mulle. Televisio tappaa aivot... (pajatus jatkuu ikuisuuteen...)

... Näin ollen kysymykseesi vastaten: ei ole mitään väärää vastata selkeästi että ei, en ole katsonut. :-)

Vierailija
270/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:22"]

Mutta hei, av:han on kaikkien ajattelevien aikuisten arkitiedon ykköslähde! 

[/quote]

Kyllä täältä muuten kulee kaikista vähääkään merkittävistä uutisistä aika hyvin, ja tietty vähemmän merkittävistäkin. Sen lisäksi kaikesta muusta maan ja taivaan väliltä ja ihan omakohtaisina kokemuksina. Ainakin minusta hyvin opettavaista luettavaa. Näin lapsettomana nuorena ihmisenä avartaa maaimankuvaa kummasti, kun lukee kaikenlaisista lapsiperheen kokemuksista, jotka eivät itseä vielä kosketa. Olen oppinut myös paljon laina-asioista ja omistusasumisesta yms., joista ei vielä ole itsellä kokemusta. Yleissivistävää luettavaa siis! 

Vierailija
271/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, jotka kuuluttavat, etteivät tule naisten kanssa toimeen, koska naiset ovat niin yksinkertaisia, pinnallisia ja kieroja jne. Ovat siis muka kaikkien muiden naisten yläpuolella. En viitsi aloittaa enempää siitä, miten on outoa korottaa miehiä tuolla tavalla ja kuinka tällaiset naiset ovat aina itse hankalia, eivätkä tule sen takia toisten naisten kanssa toimeen. Yleensä taipuvaisia kateellisuuteen.

Ruoasta ja liikunnasta vaahtoamista en ymmärrä. Voi voi kun nyt niihin reisiin sattuu, kun on niin kovasti treenattu ja kamalaa, kun on tullut painoa lisää, kun on tullut lihasta ja pitänee lopettaa urheilu kun kohta on niin lihava lihasten takia. Ja on tullut niin syötyä terveellistä rahkaa ja smoothieta ja mediaseksikkäitä proteiinipitoisia jälkiruokia. Yleensä tällaisilla ihmisillä on jokin kompleksi kehonsa suhteen ja sekoavat, jos edes ajattelevat kahden hampurilaisen syömistä viikossa. Ammattimaisilla urheilijoilla on oikeasti tiukka ruokavalio, enkä ole vielä kuullut kenenkään tekevän numeroa siitä, etteivät oikeasti syö mitään epäterveellistä todella pitkiin aikoihin. Eivät myöskään joka kerta mainosta treenejään tai edes kisojaan, vaikka menestyisivät.

Rahalla leuhkiminen myös ärsyttää, koska olen usein näitä ylpeilijoitä varakkaampi, mutta he eivät tiedä siitä. Pidän naamani kiinni ja hymyilen.

Itseltäni se muuten on vain rehellinen kehu, jos sanon, että "on se hyvä, että viitsit/ jaksat".

Vierailija
272/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:36"]

"Katson tv:stä vain uutisia ja dokumentteja."

[/quote] Entä, jos aidosti tykkää katsoa vain kyseisiä ohjelmia ilman pätemistarvetta?

Vierailija
273/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne hienopieru-välineurheilijat jotka huutaa ja leuhkii kovaan ääneen että "Näitä Suomen surkeita rinteitä, siis kun me käydään lähinnä vain Sveitsissä laskettelemassa!" ovat niitä jotka ovat jossain Rukan, Levin tai Vuokatin loivassa mäessä ensimmäisenä X:n mallisesti mahallaan ja naamat naarmuilla itketään :D Olen nähnyt muutaman tapauksen, yksi niistä taitavista "Sveitsin mäkien (tai after ski-baarien, köhöm?) laskijoista meinasi lasketella päälleni jo kun olimme tulleet alas vasta noin 20 metriä, kun kalliit sukset karkasivat alta kuin mopo käsistä! ;D

Vierailija
274/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:53"]

[/quote] Entä, jos aidosti tykkää katsoa vain kyseisiä ohjelmia ilman pätemistarvetta?

[/quote]

Niin, mikä on yhtä todellista kuin joulupukki....

Vierailija
275/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:53"]

[/quote]

Niin, mikä on yhtä todellista kuin joulupukki....

[/quote] Vanha isäni on siis Joulupukki. Kyllä on tosiaan lahjoja minulle tuonutkin joka joulu, mutta en ole silti havainnut yhteyttä.

Vierailija
276/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ärsyttää ne AINA pätemisen tarpeessa olevat pari työkaveria (ei pomot vaan tasavertaiset) joiden on pakko huudahtaa ääneen ruokalassa alle 10 minuutin päästä eli melkein vasta alas pöytään istuttuamme ja heti kun olemme saaneet hyvän yhteiskeskustelun aikaiseksi että "Eiköhän ME kaikki lähdetä takaisin töihin tästä!".

Nämä ovat juuri niitä huumorintajuttomia jotka ymmärtää vain omaa sisäänpäin lämpiävää piilov-ttuilua joka kohdistuu aina muiden heikkouksiin ja keskittyy muiden huonoksi haukkumiseen, eikä nämä huumorintajuttomat hätähousut halua esim. keskustella telkkariohjelmista vaan kirjoista ja niitäkään ei pidä lukea suomeksi vaan tottakai oikein englanniksi, eli se tehdään heti kaikille selväksi että jos lukee suomeksi käännetyn niin on toisen luokan kansalainen.

Vierailija
277/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:52"]

Kuinka te koette "itsensä ylentämisenä" tuon kallis tuote = sijoitus?

[/quote]

Jos ostaa tuotteen, jonka arvo alkaa pudota heti liikkeestä ulos kiikuttamisen jälkeen, ei kyseessä voi olla sijoitus. Sijoituksen on tarkoitus tuottaa voittoa.

Ehkä käyttämällä sanaa "sijoitus" toivotaan, että sen kummempia perusteluja ei ostokselle enää tarvita, itselle tai muille.

Vierailija
278/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!:)

Vierailija
279/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:25"]

Itsekin katson tv:stä lähinnä uutiset ja aamu-tv:n, areenasta sitten dokkareita ja minisarjoja. Mutta niin tekevät monet tuttuni, eikä sitä kukaan pidä minään itsensä ylentämisenä! Riippuu näemmä piireistä hyvinkin paljon.

[/quote]

Ahahah, oivallinen esimerkki "huomaamattomasta" itsensä ylentämisestä.

Vierailija
280/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla melkein kaikki aloittaa kahvitunnin kertomalla että kuinka kauan olivat edellisenä päivänä salilla, ja että mitä kaikkea tekivät siellä. No katsotaan nyt kuinka pitkälle tätä uuden vuoden intoa löytyy, veikkaan että vain muutama tapaus jaksaa käydä ensi kuun jälkeen ja puhua siitä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän