Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "
Kommentit (376)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
[/quote]
Tähän liittyen, etenkin ulkomailla mutta täälläkin enenevässä määrin: "meillä ei ole televisiota" tai "katson vain luontodokumentteja"...
[/quote]
Tätä en ymmärrä. On paljon ihmisiä joita ei joko kiinnosta tai ole aikaa seurata tällaisia juttuja. Ei kaikkia kiinnosta urheilu, politiikka tai uskontokaan. Miksi pitäisi sitten viihteestä aivan erityisesti tietää?
[/quote]
Ei nyt aivan erityisesti, mutta luulisi jokaisen tietävän kaikesta jollakin tasolla. Siis vaikka ei tietäisi paljoa politiikasta, tietää varmaan että USA:n pressa on Obama jne. Vastaavasti viihdemaailmassakin on juttuja/henkilöitä, joihin vaan ei voi olla törmäämättä jos koskaan poistuu kotoaan ja käy esim. kaupassa. Itsenä ylentäjät toki pitävät viihdemaailmaa niin epäsivistävänä, että he varovat visusti edes vilkaisemasta mitään Seiskan tai Iltiksen lööppejä kassajonossa :D
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:36"]
Itsensä ylentäjä: Miten sulla meni tentti?
Minä: Huonosti.
I: Mulla meni hyvin, kun olen näin kunnianhimoinen, enkä tyydy vähempään.
Itsekseni: joillakin ei ole rikkaita vanhempia vaan on käytävä (alaa vastaamattomissa) töissä, jotta saa edes hernekeittoa ja perunaa ostettua...
[/quote]
Kummia tuttuja joillakin, tai sitten ovat provotuttavuuksia... en tunne kyllä ketään opiskelijaa joka olisi leuhkinut suorituksillaan...
[/quote]
no ainakin lääkiksessä kuulee jatkuvasti tuota arvosanoilla leuhkintaa. Jossakin AMK:ssa voi olla eri meininki, kunnianhimoisimmat eivät sinne yleensä päädy.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 16:15"]
Jos ostaa tuotteen, jonka arvo alkaa pudota heti liikkeestä ulos kiikuttamisen jälkeen, ei kyseessä voi olla sijoitus. Sijoituksen on tarkoitus tuottaa voittoa.
Ehkä käyttämällä sanaa "sijoitus" toivotaan, että sen kummempia perusteluja ei ostokselle enää tarvita, itselle tai muille.
[/quote]
Vaatteista ehkä Chanelin klassikkolaukut täyttävät sijoituksen määritelmän. Niitä pystyy myymään korkeammalla hinnalla kuin itse on maksanut vuosikymmen sitten. kun brändi on korottanut viime aikoina reippaasti hintoja. Tosin vaatii sen, että laukkua kohdellaan silkkihanskain.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]
[/quote]
Tähän liittyen, etenkin ulkomailla mutta täälläkin enenevässä määrin: "meillä ei ole televisiota" tai "katson vain luontodokumentteja"...
[/quote]
Osa ihmisistä ei oikeasti katso telkkaria, pitäisikö heidän valehdella?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:36"]
- "Kauhee kiire taas töissä, en ennättäny istua ja juoda kahvia kertaakaan, ja lounaankin haukkasin seisaaltaan hississä toisella kädellä läppäriä naputellen. Silti meni ylitöiks. En voi jäädä lomallekaan, kun eihän siellä pärjätä ilman mua." Nämä ovat yleensä yhtä pykälää tavan rivityöntekijää ylempänä tietotaidoltaan jossain perus-toimistohommissa.
[/quote]
Olin eräässä organisaatiossa töissä, missä työvoiman tarve oli alimitoitettu ja työtahti oli kuvatunlainen. Se on pikemminkin aika stressaavaa kuin vahingoniloista itsensä ylentämistä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]
[/quote]
[/quote]
Osa ihmisistä ei oikeasti katso telkkaria, pitäisikö heidän valehdella?
[/quote]
Kannattaa selata ketjua taaksepäin, tähän samaan kysymykseen on vastattu jo moneen kertaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:48"]suurin osa tv ohjelmista on aivan paskaa. Se.on totta totinen tosi. Katson mielelläni.asiaohjelmia ja dokumentteja.jotka on tarkoitettu ajatteleville aikuisille ihmisille. Ei siinä tarvi itsensä korottamista.
[/quote]
Samoin. Tykkään viihteestäkin, mutta harvemmin tulee mitään hyvää viihdettä. Jos joku haluaa seurata sarjoja niin se on heidän asiansa. Tv-sarjojen seuraaminen taitaa olla nyt "muotiakin". Kun joku kommentoi jotain ohjelmia niin pakko sanoa, että katson vähän telkkaria.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]
[/quote]
[/quote]
Tätä en ymmärrä. On paljon ihmisiä joita ei joko kiinnosta tai ole aikaa seurata tällaisia juttuja. Ei kaikkia kiinnosta urheilu, politiikka tai uskontokaan. Miksi pitäisi sitten viihteestä aivan erityisesti tietää?
[/quote]
Ei nyt aivan erityisesti, mutta luulisi jokaisen tietävän kaikesta jollakin tasolla. Siis vaikka ei tietäisi paljoa politiikasta, tietää varmaan että USA:n pressa on Obama jne. Vastaavasti viihdemaailmassakin on juttuja/henkilöitä, joihin vaan ei voi olla törmäämättä jos koskaan poistuu kotoaan ja käy esim. kaupassa. Itsenä ylentäjät toki pitävät viihdemaailmaa niin epäsivistävänä, että he varovat visusti edes vilkaisemasta mitään Seiskan tai Iltiksen lööppejä kassajonossa :D
[/quote]
Kyllä mä tiedän Oprahin, Jolien ja Bieber on pikkutyttöjen suosikki. Tositv-tähdistä en tiedä mitään. En oikeastaan mitään suomalaisista näyttelijöistä tai muusikoista. Kososesta olen kuullut ja Närhestä. Teräsniskasta ja sen tiedän, että Cheek on räppäri. Mutta en kyllä osaa mainita yhtään elokuvaa tai laulua. En asu Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 01:14"]
En asu Suomessa.
[/quote]
No vaikuttaiskohan se vähän asiaan.
Mulla oli työkaveri joka oli mallin mitoissa ja naamaltaankin kaunis. Hän oli osallistunut Miss Suomi kilpailujen karsintoihin ja päässyt 15 joukkoon. Tiesi siis olevansa kaunis.
Me muut tiimistä olimme tavallisia ja 2 aika lihavia. Joka kerta palaverin alussa tämä laiha missityyppi kyseli isoon ääneen että pitäiskö hänen laihduttaa kun posket on pyöreät tai kaksoisleuka iso tai maha pömpötti. Hieroi olematonta kuopalla olevaa mahaansa ja pyysi katsomaan miten maha on turvonnut.
En tiedä oliko se tahallista huomion kerjäämistä ja itsensä ylentämistä vai mitä ihmettä!?
Pikkuhiljaa se käytös alkoi jurppiman tosi paljon.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 01:32"]
Mulla oli työkaveri joka oli mallin mitoissa ja naamaltaankin kaunis. Hän oli osallistunut Miss Suomi kilpailujen karsintoihin ja päässyt 15 joukkoon. Tiesi siis olevansa kaunis.
Me muut tiimistä olimme tavallisia ja 2 aika lihavia. Joka kerta palaverin alussa tämä laiha missityyppi kyseli isoon ääneen että pitäiskö hänen laihduttaa kun posket on pyöreät tai kaksoisleuka iso tai maha pömpötti. Hieroi olematonta kuopalla olevaa mahaansa ja pyysi katsomaan miten maha on turvonnut.
En tiedä oliko se tahallista huomion kerjäämistä ja itsensä ylentämistä vai mitä ihmettä!?
[/quote]
Epävarmuutta. Uskon, että hän peiliin katsoessaan näki virtahevon. Naisparka.
[/quote]
Vaikea sanoa henkilöä tuntematta. Voihan tuo olla sitä oman hyvännäköisyyden korostamista, tai sitten jotain syömishäiriön tapaista kehonkuvan vääristymää...
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 01:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 01:14"]
En asu Suomessa.
[/quote]
No vaikuttaiskohan se vähän asiaan.
[/quote]
Joo, mutta usko pois mua pidetään Suomen vierailuilla koppavana.
Se, että puolihuomaamattomasti kerrotaan omistus/sijoitusasunnosta tai ulkomaanmatkoista.
[/quote]
Toivottavasti te muut ette olleet yhtä tyhmiä kuin kuvailemasi henkilö.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:36"]
Itsekseni: joillakin ei ole rikkaita vanhempia vaan on käytävä (alaa vastaamattomissa) töissä, jotta saa edes hernekeittoa ja perunaa ostettua...
[/quote]
Kummia tuttuja joillakin, tai sitten ovat provotuttavuuksia... en tunne kyllä ketään opiskelijaa joka olisi leuhkinut suorituksillaan...
[/quote] Mä tiedän tyypin. Mulla oli tällainen työkaveri. Kyn sille vkl jälkeen sanoi, että oltiin koko perhe kipeänä ja en jaksanut siivota kotia. Ja et tänään ryhdistäydyn ja siivoan.Hän vastaa että on ollut itse yli 40 asteen kuumeessa sikainfluenssassa ja silti siivonnut koska pitää huolen perheestään.
Ja kun hänelle sanoo että olipa eilen kiire päivä ja käytiin perheenä hampurilaisella kun en ehtinyt laittaa ruokaa niin vastaus on jo valmiina. Hän eilen vei 15 naapurin lasta Hop Loppiin Janipetterijannikan syntymäpäiville ja sitä ennen lapset söivät itsetehtyä riista käristystä, koska hän haluaa perheelleen parhaita ravintoaineita.
Eli mitä tahansa puhut tälle tyypille niin loppujen lopuksi tunnet itsesi paskaksi ihmiseksi.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 01:32"]
[/quote]
Toivottavasti te muut ette olleet yhtä tyhmiä kuin kuvailemasi henkilö.
[/quote]Mitä tarkoitat? Millä lailla me muut olisimme olleet tyhmiä? Se oli aina jotenkin kiusallinen tilanne.
Big Brotherin kovaääninen haukkuminen. Onhan se surkea show, mutta kukaan ei sitä pakota katsomaan.
Rahoilla kehuskelu: "mun vanhemmat osti mulle 400 euron nimpparilahjan ihan tostanoinvaan."
"Meiän kotona mikään ei oo kyllä ikeasta ostettua, kaikki on designia"
Ja oman koulun korostaminen: "Mää sain siks huonomman numeron siitä kurssista ku sää, koska meidän lukiossa vaaditaan niiin paljon enemmän"
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:36"]
[/quote]