Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä

Vierailija
14.01.2014 |

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "

Kommentit (376)

Vierailija
361/376 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 05:41"]

Haa tunnistin itsestäni joitakin näistä piirteistä ja aloin miettiä, mitä muita moisia tapoja minulla on. Ainakin se, että välillä korostan sitä kuinka "en lukenut tenttiin yhtään" mutta läpihän se meni kevyesti. Alan hiljalleen ymmärtää, miksi ihmiset eivät pidä minusta ;)

[/quote]

Vähän niin kuin Krissen hahmo Siskonpeti sarjassa? :D Siis se hahmo, joka esittää vaatimatonta "en mäkään tuonut tänne juhliin mitään ihmeellistä, älä huoli jos sulla on vaan noi kaks kroisanttia mukana" ja sitten latoo hirveän määrän kaikkea tosi hienoa ja vaativaa valmistusta edellyttävää tuotetta pöytään.

Vierailija
362/376 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en päässyt salilla treenaamaan, kun miehet pyörivät ympärillä, tsihihih. Mä olin niinku et apua, mä soitan mun kaverille et tuu nyt äkkiä tänne hakemaan mut pois, apua, tsihih.

Parikymppiseltä normaalia, mutta 32-vuotiaalta perheenäidiltä jotenkin odottaisi fiksumpaa juttua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/376 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa aika usein tapaa yliopistossa opiskelevia tyttöjä, jotka tekevät selväksi vieressä istuville että ovat yliopistossa. Eilen viimeksi. 

Luin vaan yhden viestin sieltä ylhäältä, meillä on kaksi autoa ja kaksi asuntoa sekä työpaikkojen välillä 400 km. Eilen paluu junalla kun olisimme muuten työmatkan takia ajaneet peräkkäin perjantaina. Jos tätillä olis munat se olis setä. Mekin asuttaisiin samassa ja työmatkat olisi lyhyitä, jos valinta olisi niin helppo. 

Vierailija
364/376 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 06:47"]

Junassa aika usein tapaa yliopistossa opiskelevia tyttöjä, jotka tekevät selväksi vieressä istuville että ovat yliopistossa. Eilen viimeksi.

[/quote]

Asuin 90-luvun Helsingissä. Kuljin junalla noista vuosista useimmat. Päivittäin tai useammin. Myöhemminkin olen mennyt junalla Hesaan. Koskaan en ole tällaisiin tyttöihin törmännyt.

Vierailija
365/376 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:34"]Pakko puuttua ap:n tekstiin.

Pitkällä aikavälillä laadukkaat vaatteet tulevat edullisemmaksi. Minusta esim. 700€ takki on vain ja ainoastaan sijoitus tulevaisuuteen. Eipä tarvii seuraavaksi tai sitä seuraavaksi talveksi uutta takkia. Ja maapallo kiittää.

[/quote]

Aijaa no mä ostin vuonna 2008 fida kirpparilta takin eurolla, ja käytän sitä vielä :D ehjä, ihan muodikaskin, tai ajaton

Vierailija
366/376 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kamala kun karkkipusseista tehdään niin isoja. En tosiaankaan ymmärrä ihmisiä, jotka syövät enemmän kuin kaksi karkkia. Mulle tulee niin ähky jo puolestatoista!"

Vierailija
367/376 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:18"]

" Hahaa, vihdoin mun lompakko taitaa alkaa pullistumaan, kun oon kaksi kertaa tällä viikolla ostanu vaatteita H&M lasten puolelta! Eli ekaks housut ja si toisena päivänä paita. Joo no mun mielestä lasten puolelta ostaminen on tosi jees - paljon halvempaa! Ja kun näin pieni oon, et mahdun niihin vaatteisiin..."

Blogeissa hyvin yleistä.

Aaah, onpas ihailtavaa, että mahdut lapsille tarkoitettuihin vaatteisiin!<3

[/quote]

Ota huomioon, että lapset ovat lihavia nykyisin.. Esimerkiksi monet 170 cm mekot vastaa kokoa 38/40.

Vierailija
368/376 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 10:06"]

Viime aikoina silmiin on pistänyt erään tutun maisterisnaisen ärsyttävä tapa. Hän näennäisesti haluaa palavasti keskustella jostain kansaa jakavasta aiheesta, mutta todellinen pyrkimys on yrittää pudottaa kanssakeskustelija mahdollisimman nopeasti kärryiltä jotta voisi sitten itse vetää suuta mutruun ja turhautua siitä että hänen on niin vaikea saada älyllisesti vertaista keskustelukumppania.

Yritäpä keskustella esimerkiksi abortista, eutanasiasta tai jostain muusta vastaavasta aiheesta sellaisen kanssa joka vastaa esittämääsi pointtiin jotakuinkin näin:

"Mutta mikä on mielestäsi tuon näkökulmasi kvalitatiivinen/kvantitatiivinen merkitys?"

"Mutta mitä kognitiivisia esimerkkejä osaat sanoa?"

"No siis, mähän olen sitä mieltä että kuten ruotsiksi sanotaan "zchb,kj-hofjk" niin toi kiteyttää koko homman."

Jälkimmäisin on hänen vihoviimeinen keinonsa saada kanssakeskustelija kysymään tarkennusta jotta hän voi teatraalisesti päättää keskustelun siihen että ei ole mitään järkeä keskustella kun ollaan niin eri tasolla. Kyseinen henkilö on suomenruotsalainen, joten hän vetäisee aina viimeisenä ässänään jonkun ruotsinkielisen akateemisen tai "akateemisen" käsitteen tai fraasin ja saattaa voivotella ettei hällä ole valitettavasti hajuakaan mikä olisi suomekielinen vastine tuolle koko vastapuolen nerokkaasti teilaamalle lausahdukselle.

Tässä on itsensäylentämisen kuningatar, jos saan sanoa.

[/quote]

Minunkin tuttavapiirissäni on tällainen nainen. Puhutaankohan samasta tapauksesta?

Maisterisnainen, suomenruotsalainen, akateeminen. Joo, uskonkin tarinaasi ihan kybällä.

[/quote]

Vierailija
369/376 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mä en enää millääään jaksa syödä enempää" kun ravintola-annoksesta on syöty kaksi palaa proteiinista ja kolme tikkuperunaa. Samaan aikaan vilkaistaan merkittävästi kun se porukan ylipainoinen syö hyvällä ruokahalulla ruokaansa.

"Me käytiin tällä lomalla vaan thaimaassa viikon verran" Sen jälkeen kun joku on kertonut viettäneensä loman kotimaassa.

"Siis mä en koskaaan löydä itelleni mitään kirppikseltä kun oon näin pitkä ja hoikka". Again tämä sanotaan sille porukan ylipainoiselle.

Sitten on eräs tapaus lähipiirissä, joka polttaa sisällä, vetää viinaa kuin alkoholistisieni ja syö vain eineksiä (ja herkuttelu on sitä että mennään mäkkiin), mutta jaksaa joka kerta tokaista minun kuullen "ainakaan mulla ei oo mitään wt-tatuointeja". (minulla siis on tatuointeja, hyvin tehtyjä vieläpä, peittämässä arpia jotka tulivat kun rattijuoppo ajoi päälleni)

Vierailija
370/376 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri tuli kylään. Tiedän, että hänellä on ultramoderni ja huolellisesti suunniteltu, kallis asunto. Meillä tämmöinen huvikumpu-rintamamies-sekameteli. Näin että hän katseli taloamme sillain uteliaan kauhistuneena että voiko-ihmiset-tosiaan-asua-näin. Kysäisin, että joisitko kahvit. Hän katseli mun markettikeitintä ja totes, että "ei kiitos, olen tottunut juomaan vain moccamasterilla keitettyä kahvia".  Että näin. Kyseessä keski-ikäinen virkanainen pikkukaupungissa.

Vierailija
371/376 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö

Vierailija
372/376 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:35"]

voi, kyllä minä olen niin kateellinen kun sinulla on noin lyhyet jalat, itse joudun hankkimaan sukkahousut ulkomailta jotta ne ovat tarpeeksi pitkät säärilleni.

[/quote]

jooh, ja sama koskee rintsikoiden/paitojen hankintaa.

Vierailija
373/376 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kaverin kanssa kahvilla ja tarjolla on myös jotkut ihanat herkkuleivokset tai viinerit. Itse olet mässyttänyt jo oman herkkuviinerisi parempiin suihin ja röyhtäissyt päälle (tai no ehkä ei sentään). Nyt sitten taputtelet vatsaasi tyytyväisenä ja samalla hyvin epätyytyväisenä mietit, että joko se herkku loppui,  mitähän hyvää sitä seuraavaksi söisi...

Siinä samassa kaveri alkaa märistä vieressä, että voi kamala kun tää viineri on niin iso, en millään jaksa kokonaan syödä tätä kun tää on niin hirveän iso.... Kamala kun kaikista leivoksista tehdäänkin niin isoja, puolet pienempi riittäis mainiosti!

Siinä sitten näät punaista ja murahtelet jotakin takaisin, samalla kun elimistösi huutaa LISÄÄ sokeria ja rasvaa.

No joo. Ehkä vähän kärjistetty esimerkki. Ei kai sen kaverin tarkoitus ole itseään ylentää, mutta nuo tilanteet on niin koomisia. Olen itse sellainen sokerihiiri, että mikään ei ole mulle liikaa, kun taas eräs kaveri joutuu puolittamaan ihan kaiken, kun ei vaan jaksa. Tulee väkisinkin kamala possu-olo itselle.

Vierailija
374/376 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa, älkää vaan menkö ulkomaille! Suurin osa näistä esimerkeistä kuuluu nimittäin small talkiin eli keskustelun ylläpitämiseen. Jos joku sanoo sinun jo hotkittuasi oman viinerisi että onpas tää mun viineri iso niin se voi olla anteekispyyntö siitä että nyt kestää. Tämä ketju on täynnä itsensä ylentäjiä sen parhaimmasssa merkityksessä. 

Fakta on muuten fakta, sen sanominen ei ole itsensä ylentämistä, oman mielipiteen ilmaiseminen on myös normaalia kanssakäymistä. Toisen ihmsien tekemisten ja käytöksen arvosteleminen on itsensä ylentämistä, nimittäin silloin kun se ei ole aiheellista.

Vierailija
375/376 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Mene tosikko pois. :( Täällähän on ihan hauskojakin juttuja. :)

P.S Vai ylensitkö itseäsi vahingossa? "Älkää vaan menkö ulkomaille! Suurin osa näistä esimerkeistä kuuluu nimittäin small talkin eli keskustelun ylläpitämiseen." 
;)

Vierailija
376/376 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:18"]

" Hahaa, vihdoin mun lompakko taitaa alkaa pullistumaan, kun oon kaksi kertaa tällä viikolla ostanu vaatteita H&M lasten puolelta! Eli ekaks housut ja si toisena päivänä paita. Joo no mun mielestä lasten puolelta ostaminen on tosi jees - paljon halvempaa! Ja kun näin pieni oon, et mahdun niihin vaatteisiin..."

Blogeissa hyvin yleistä.

Aaah, onpas ihailtavaa, että mahdut lapsille tarkoitettuihin vaatteisiin!<3

[/quote]

Off topicina, ne H&M:n lastenvaatteiden mitoitukset ovat kyllä oikeasti aika reiluja! Minulle pitäisi kai 167 cm pitkänä sopia koko 165 tai 170, mutta ovat mielestäni aika telttamitoitusta, eivätkä sovi naisen vartalolle. Pienemmissä taas hihat liian lyhyet :)