Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 25vuotias poika ei muuta pois!!! Arrrghhh!

Vierailija
14.01.2014 |

Miehelläni on 24v(kohta 25) poika edellisestä avioliitosta. Pojalla on oma huone asunnossamme, 5h+keittiö.

Minulla ja miehellä on yhteinen lapsi, 9v, eli miehen poika oli teini kun lapsemme syntyi. Silloin poika asui meillä vuoroviikot ja äidillään vuroviikot.

Nyt tuo "poika" asuu meillä koko ajan nyt koska me olemme opiskelupaikkakunnalla.

Poika aloittu just uudet opinnot aikuiskoulutuksessa, valmistuu 4v. kuluttua. On ammatti ennestään, medianomi, mutta ei ole saanut alan töitä. Poika käy ekstraamassa parissa ravintolassa välillä ja opsiskelee.

Mutta mulla alkaa olla nyt mitta täys. Viime viikonloppuna pojalla oli joku sussu yötä, siis poika ei seurustele vaan on yhdenyön suhteita, ja tyttö tuli keittöön kahvia hakemaan ihan kuin olisi omassa kodissaan. Ja poika kulkee ympäriinsä kalsareissa ja piereskelee ja raapii kainaloitaan.

Mitään ei asumisesta maksa, ei ruuasta, ei mistään. Käyttää jompaakumpaa meidän autoista, ei maksa bensaa.

Kehtaisinko heittää jätkän ulos? Siis mua ärsyttää ja suututtaa niin maan perusteellisesti!
Pojan isä ei ota kantaa, mumisee vaan.
mitä hittoa mun pitäisi tehdä?

Kommentit (252)

Vierailija
121/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:26"]

Mitä täällä oikein selitellään, ettei opiskelija pysty vuokralla asumaan? Valtaosa opiskelijoista asuu vuokralla omassa kämpässään/solussa, miksi tuolta ei voisi vaatia samaa?

[/quote]Joo mut lainalla. Ja sitä ei sit niin vaan makseta takaisin jos ei saakaan töitä.

[/quote]

No sitä kutsutaan elämäksi. Hankkii töitä niin voi maksaa lainan takaisin. Sitä paitsi ap:n tapauksessa kaveri käy töissä opiskelujen ohella. Jos on rahaa käydä baareissa, niin on rahaa maksaa vuokraakin. Sitten kun saa vakitöitä, niin asuu omassa kämpässään lainalla. Pitäiskö silloinkin vielä isin ja äidin elättää?

[/quote]Miksi poika ei voisi asua kotonaan jos siellä on tilaa ja saavat pelisäännöt sovittua?

Mä lähin soluun ja elin lainalla ja maksoinkin sitä sit ihanasti takaisin työttömänä. Joopa. Oli fiksua. Mutta mun vanhemilla ei olisi ollut tilaa mutta näillä näyttäis olevan.

[/quote]

Eikö jo aloituksesta käynyt selväksi ettei tilaa ole? Ja puhun nyt henkisestä tilasta. Normaalit ihmiset aikuistuvat, alkavat kantamaan vastuuta itsestään ja muuttavat omilleen jo paljon ennen tuota ikää.

[/quote]Olihan niillä 5 huonetta ellen aivan väärin lukenut. Ja jos se poika on sinne mahtunut ennenkin niin miten se nyt yhtäkkiä ei enää mahtuiskaan. Kyllä sopu sijaa antaa.

Suomessa voi kyllä olla edessä enemmänkin sellainen tilanne, ettei nuoret pääs eomilleen kun asunto- ja työpolitiikka on mitä on. Pitäisi olla työpaikka, että voisi alkaa maksaa vuokraa eikä vaan elää lainalla.

Vierailija
122/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tämä sketsi:  http://www.youtube.com/watch?v=LhMmDEZmPt8  :D

Minusta tuntuu, että ap on sellainen perus hiljainen kiukuttelija. Jos annat sille pojalle jopa autoa lainaksi niin miten muka saat tuohon tilanteeseen mitään muutosta jos olet noin "munaton"?

Älä pese hänen pyykkinsä, älä lainaa autoa, älä tee mitään hienoa ruokaa koko poppoolle, puhu miehellesi ja katsele uutta asuntoa sen varalta jos tuo tilanne ei muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:04"]

Näistä italialaisista vanhempiensa kotona asuvista vanhoista pojista oli juttu tv:ssä.

Ongelma on se, että kukaan moderni italialainen nainen ei heitä enää huoli. Koska nämä pojat ovat tottuneet kotonaan "täyteen palveluun", eivätkä muuta osaa eivätkä halua. Naiset haluavat, että miehet tekevät osansa kotitöistä, mutta kun se ei näiltä pojilta onnistu.

Asuvat sitten naimattomina vanhoina poikina vanhempiensa luona koko loppuelämänsä.

Ja Italiassa tämä muuten yleensä jutun mukaan tarkoittaa sitä, että mamman helmoissa. Mamma hoitaa kaiken. Ja vaimon tulisi sitä perinnettä jatkaa ... eipä onnistu enää, kun naisetkin käyvät yhä enenevässä määrin töissä.

[/quote]

Ei tässä nyt mistään mammanpojista puhuttu, vaan siitä, että Italiassa vanhemmat ja lasten perheet asuvat hyvin usein lähekkäin, jopa samassa talossa. Myös sitä vanhemmat sukupolvet eli vanhempien vanhemmat kuuluvat perheeseen. Myös tädit, sedät ja serkut eli koko suku pitävät yhtä ja huolehtivat toisistaan.

Italiassa ei muuten ole lainkaan Suomen mallista vanhainkotijärjestelmää, vaan perheet hoitavat omat vanhuksensa kotona ja palkkaavat siihen avuksi kotiapulaisen. Siellä eivät vanhukset makaa viimeisiä vuosiaan yksinäisinä kroonikko-osastolla pissavaipoissaan, vaan he saavat viettää viimeiset aikansa oman rakkaan perheensä ympäröiminä. Aika suuri kulttuuriero vanhusten kunnioituksessa Suomeen verrattuna!

Vierailija
124/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 15:03"]

25-vuotias alkaa olla sen ikäinen, että elämäntilanteesta riippumatta olisi hyvä jo muuttaa pois kotoa ja itsenäistyä. Ei kukaan nainen ota miestä, joka tuossa iässä asuu kotona. Yleensä nuoret itse jo haluavat pois kotoa tuossa iässä ja minusta se on ihan tervettä.

Itse en olisi ikimailmassa kotona asuessa kehdannut tuoda jotain yhden illan hoitoa sinne. En edes mitään satunnaista poikaystävää. Ja en todellakaan olisi kehdannut käyttäytyä kuin tuo pojan vieras on teillä tehnyt. En edes olisi ikimaailmassa mennyt yöllä johonkin kotiin, jossa vanhemmat asuu. jos vanhempien luo viedään, esitellään ihmiset puolin ja toisin ja ei todellakaan harrasteta mitään seksiä siellä.

[/quote]

Itse otin miehen, joka 27v asui kotonaan. Oli lähtenyt opiskelemaan työpaikan mentyä alta ja sai asua kotona ilmaiseksi, ettei tarvinnut ottaa aikuisena lainaa. Ja hyvä mies on silti, vaikka äitinsä luona asui, kun alettiin seurustelemaan.

Mutta äitinsä onkin biologinen äiti, joka halusi auttaa poikaansa taloudellisessa tilanteessa elämässä eteen päin.

Vierailija
125/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänellä on oikeus asua talossa. Hyvin teillä on tilaakin. Mutta joo aika oppia kodin taidot, että sitten pärjää kun muuttaa pois. Ihan turvallisuuden taki voisi kieltää tuon tuntemattomien yövieraiden tuonti kotiin. Pyydätte että jokaisen tytön/vieraan tulee esittäytyä vanhemmille ja syödä vaikka päivällisen yhdessä, ehkä sitten hänen innokkuus tuoda näitä lopahtaa.

Vierailija
126/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Kyseessä aikuinen mies, jolla ammatillinen koulutus ja asuu edelleen täysin passattavissa isänsä ja äitipuolensa hoivissa, opiskelee so what. Herra on hyvä ja etsii asunnon, ottaa opintolainaa ja hakee soppalasta tarvittaessa toimeentulotukea. Itsellän 4 lasta, jotka ovat jokainen asuneet ammatillisten opintojensa ajan kotona, mutta valmistuttuaan ovat jokainen muuttaneet pois 18-20 vuotiaana. Eli ap, aikuiselle pojalle potku persauksille ja ulos.

Vierailija
127/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se senkin koti? Muuttakoon pois sitten kun haluaa tai kun isänsä neuvoo.

Ja helvetin köyhimyksien hommaa toi ainainen rahasta ja kuluista vinkuminen. Yök. Ei perheenjäseniä voi heittää pihalle tai alkaa rahastaa.

Vierailija
128/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää tuossa iässä olisi edes halunnut olla kotona.

Mutta jos ette heitä pihalle,niin ainakin kodin säännöt! Kotihommiin osallistuminen, ruoan ostaminen, ei panoja (vakituinen ehkäpä?).

Ei se nyt niin mene, että saa elää kuin pellossa vaikka kotona onkin.

Olisikohan pojan äiti katellut tuota menoa? Minä en ainakaan enkä tulekaan katsomaan sikailua. Kotona kodin säännöt ja kodin hoitoon osallistuminen. Ei täysihoitoa.

Vierailija
129/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin isäpuoli olisi heittänyt pojan pihalle heti kun 18 täyttää. Ulkomaanreissuunkin alkoi olemaan liian vanha 12-vuotiaana. Veri on vettä sakeampaa. Monet eläimet listivät vieraat pennut. Elukka se on ihminenkin pohjimmiltaan. Tsemppiä, sääntöjä ja suu auki ap. Kyä se siitä. 

Vierailija
130/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:21"]

Onhan se senkin koti? Muuttakoon pois sitten kun haluaa tai kun isänsä neuvoo.

Ja helvetin köyhimyksien hommaa toi ainainen rahasta ja kuluista vinkuminen. Yök. Ei perheenjäseniä voi heittää pihalle tai alkaa rahastaa.

[/quote]

Oletko tosissasi. Olisiko minunkin 38 v opiskelijana ja yksinhuoltajana pitänyt muuttaa takaisin äitini helmoihin lapsuudenkotiini? Näin te kasvatatte niitä tulevia sosiaalipummeja, mitään vaivaa ei itse tarvitse elämänsä eteen nähdä, kun vanhemmat paapovat vielä lähes 30v miestä kotona.

Vierailija
131/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ukkos nimissä kämppä...eli oot vaan hiljaa ja tiskaat niin ei tartte SUN muuttaa omaan kämppään ;D

Vierailija
132/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niinku mun isäpuoli. Kävi käsiks ja nakkas pellolle, sananmukaisesti. Olin 17v ja abivuosi kesken. Tuli lisää tilaa taloon. 

Näin hoidetaan asiat uusperheissä.

Vierailija
133/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:29"]

Taitaa olla ukkos nimissä kämppä...eli oot vaan hiljaa ja tiskaat niin ei tartte SUN muuttaa omaan kämppään ;D

[/quote]

Mä olisin muuttanut jo kauan sitten! Vaikka miten olisi vain toisen nimissä kämppä, niin ei sen lapsilta tarvitse kaikkea sietää.

Ainakaan tällaista sikailua.

Vierailija
134/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähän tulee väkisin vikaa pojalle, kun isä on pukki ja jättää perheensä ja perustaa uuden.

Itse olen 24 ja en ikimaailmassa tahtoisi asua enään kenekään helmoissa. Ja toisekseen eihän kukaan akka sitä huolikaan jos ei osaa edes itseään hoitaa... anteeks mutta pakko olla päässä vikaa pojalla..

[/quote]

Vierailija
135/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:32"]

Päähän tulee väkisin vikaa pojalle, kun isä on pukki ja jättää perheensä ja perustaa uuden.

Itse olen 24 ja en ikimaailmassa tahtoisi asua enään kenekään helmoissa. Ja toisekseen eihän kukaan akka sitä huolikaan jos ei osaa edes itseään hoitaa... anteeks mutta pakko olla päässä vikaa pojalla..

[/quote]

[/quote]

Entä jos äiti oli se joka jätti?

Eiiiiku ainahan ne on miehet jotka haluavat erota :D Naiset haluaisivat elää loppuelämänsä yhden miehen kanssa <3

Vierailija
136/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotias aikuisopiskelija ei saa juuri mitään tukia, joten antaisin pojan asua kotona niin kauan kunnes tykkää. Vuokraa en pyytäisi, mutta mielestäni voisi tehdä kotitöitä yms. opetella itsenäistä asumista varten.

Meillä on kotona saanut kulkea aina vaatteissa kuin vaatteissa, perheen kesken kun ollaan oltu. Toivon, että omat lapseni siinä iässä kun milloonkin opiskelevat joko asuvat kotona taikka pystyn auttamaan heitä taloudellisesti. Itse opiskelujen aikana jouduin vinguttamaan luottokorttia, että olisi rahaa ruokaan. Yksiötkään kun eivät tänä päivänä mitään edullisia ole.

Vierailija
137/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:26"]

Mitä täällä oikein selitellään, ettei opiskelija pysty vuokralla asumaan? Valtaosa opiskelijoista asuu vuokralla omassa kämpässään/solussa, miksi tuolta ei voisi vaatia samaa?

[/quote]Joo mut lainalla. Ja sitä ei sit niin vaan makseta takaisin jos ei saakaan töitä.

[/quote]

No sitä kutsutaan elämäksi. Hankkii töitä niin voi maksaa lainan takaisin. Sitä paitsi ap:n tapauksessa kaveri käy töissä opiskelujen ohella. Jos on rahaa käydä baareissa, niin on rahaa maksaa vuokraakin. Sitten kun saa vakitöitä, niin asuu omassa kämpässään lainalla. Pitäiskö silloinkin vielä isin ja äidin elättää?

[/quote]Miksi poika ei voisi asua kotonaan jos siellä on tilaa ja saavat pelisäännöt sovittua?

Mä lähin soluun ja elin lainalla ja maksoinkin sitä sit ihanasti takaisin työttömänä. Joopa. Oli fiksua. Mutta mun vanhemilla ei olisi ollut tilaa mutta näillä näyttäis olevan.

[/quote]

Eikö jo aloituksesta käynyt selväksi ettei tilaa ole? Ja puhun nyt henkisestä tilasta. Normaalit ihmiset aikuistuvat, alkavat kantamaan vastuuta itsestään ja muuttavat omilleen jo paljon ennen tuota ikää.

[/quote]Olihan niillä 5 huonetta ellen aivan väärin lukenut. Ja jos se poika on sinne mahtunut ennenkin niin miten se nyt yhtäkkiä ei enää mahtuiskaan. Kyllä sopu sijaa antaa.

Suomessa voi kyllä olla edessä enemmänkin sellainen tilanne, ettei nuoret pääs eomilleen kun asunto- ja työpolitiikka on mitä on. Pitäisi olla työpaikka, että voisi alkaa maksaa vuokraa eikä vaan elää lainalla.

[/quote]

Nimenomaan näin. Ja nuorison asunnottomuus on räjähtänyt käsiin. Kohtuuhintaisia asuntoja ei yksinkertaisesti ole tarjolla. Juuri oli viikko pari sitten uutisissa juttu aiheesta. Kun Espooseenkin valmistui vuodenvaihteessa Nuorisosäätiön vuokratalo, oli jokaista asuntoa kohti 40 hakijaa! Hakijoina oli 2880 nuorta, joista 72 sai asunnon!

Ei nuorille ole mitään asuntoja. Kaupungin vuokra-asuntoihin on vuosien jonot ja yksityisiin vuokra-asuntoihin vaaditaan säännölliset palkkatulot.

Ihmeellinen perhe, jos 5:een huoneeseen ei mahdu 4 asujaa!

Vierailija
138/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 15:03"]

25-vuotias alkaa olla sen ikäinen, että elämäntilanteesta riippumatta olisi hyvä jo muuttaa pois kotoa ja itsenäistyä. Ei kukaan nainen ota miestä, joka tuossa iässä asuu kotona. Yleensä nuoret itse jo haluavat pois kotoa tuossa iässä ja minusta se on ihan tervettä.

Itse en olisi ikimailmassa kotona asuessa kehdannut tuoda jotain yhden illan hoitoa sinne. En edes mitään satunnaista poikaystävää. Ja en todellakaan olisi kehdannut käyttäytyä kuin tuo pojan vieras on teillä tehnyt. En edes olisi ikimaailmassa mennyt yöllä johonkin kotiin, jossa vanhemmat asuu. jos vanhempien luo viedään, esitellään ihmiset puolin ja toisin ja ei todellakaan harrasteta mitään seksiä siellä.

[/quote]

Itse otin miehen, joka 27v asui kotonaan. Oli lähtenyt opiskelemaan työpaikan mentyä alta ja sai asua kotona ilmaiseksi, ettei tarvinnut ottaa aikuisena lainaa. Ja hyvä mies on silti, vaikka äitinsä luona asui, kun alettiin seurustelemaan.

Mutta äitinsä onkin biologinen äiti, joka halusi auttaa poikaansa taloudellisessa tilanteessa elämässä eteen päin.

[/quote]

Sinäkinkö reippasti ekan yhteisen yön jälkeen menit keittiöstä hakemaan kahvia sillä aikaa kun miehesi laahusti perässä pelkät kalsarit jalassa piereskellen? Oletan, että sinun miehesi ei kuitenkaan käyttäytynyt ihan ap:n kuvaillun kaltaisesti.

Vierailija
139/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä minä veikkaan, että suurin syy siihen ettei ap jaksa on se SIKAILU!

Jaksaisitteko te itse passata 25 vuotiasta? Joka ei osaa käytöstapoja jne? Minä en, edes omalta lapselta.

Siksipä pitää kotona käyttäytyä kunnolla, elää kodin sääntöjen mukaan jne jos haluaa kotona asua.

Vierailija
140/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:14"]

Miehelläni on 24v(kohta 25) poika edellisestä avioliitosta. Pojalla on oma huone asunnossamme, 5h+keittiö.

Minulla ja miehellä on yhteinen lapsi, 9v, eli miehen poika oli teini kun lapsemme syntyi. Silloin poika asui meillä vuoroviikot ja äidillään vuroviikot.

Nyt tuo "poika" asuu meillä koko ajan nyt koska me olemme opiskelupaikkakunnalla.

Poika aloittu just uudet opinnot aikuiskoulutuksessa, valmistuu 4v. kuluttua. On ammatti ennestään, medianomi, mutta ei ole saanut alan töitä. Poika käy ekstraamassa parissa ravintolassa välillä ja opsiskelee.

Mutta mulla alkaa olla nyt mitta täys. Viime viikonloppuna pojalla oli joku sussu yötä, siis poika ei seurustele vaan on yhdenyön suhteita, ja tyttö tuli keittöön kahvia hakemaan ihan kuin olisi omassa kodissaan. Ja poika kulkee ympäriinsä kalsareissa ja piereskelee ja raapii kainaloitaan.

Mitään ei asumisesta maksa, ei ruuasta, ei mistään. Käyttää jompaakumpaa meidän autoista, ei maksa bensaa.

Kehtaisinko heittää jätkän ulos? Siis mua ärsyttää ja suututtaa niin maan perusteellisesti!
Pojan isä ei ota kantaa, mumisee vaan.
mitä hittoa mun pitäisi tehdä?

[/quote]

Toivottavasti minusta ei ole kyse. Koulutus on tosin eri ja olen parisen vuotta vanhempi herrasmies.

Asunnot on kalliita rakas äitipuoli. Koita se ymmärtää ja faija kyllä tukee mua viimeiseen asti. Siksi meitsi raahaa kaljat saunaan faijalle ettet motkota sille. Juodaan kahdestaan ja jutellaan elämästä. Meillä on hyvä isäsuhde. Ja sä ämmä et sitä napanuoraa saa katki moottorisahallakaan :D :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme