Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autoilu ei ole ollenkaan vähentynyt bensan hintojen noususta huolimatta?

Vierailija
23.05.2022 |

Ostarillakin oli vaikeata löytää parkkipaikkaa lauantaina. Ei näytä haittaavan kohonneen hinnatkaan.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt autoilua. 

Vierailija
2/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nämä ihmiset ajavat kaukaa ostoskeskukseen. Julkista liikennettä ei kaikkialla ole. Miksi maksaa julkisesta, jos töiden takia pitää autoa pitää.

Meiltä menisi bussiin rahaa 24 euroa. Ei paha, mutta autolla tulee halvemmaksi. Pääsee myös kätevämmin. 3 eri bussilla pitäisi mennä ostoskeskukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt on nousukausi ja ihmisillä on paljon löysää RAHAA. Lisäksi körönä-ajalta on kertynyt paljon säästöjä, jotka ovat vielä mukavasti tuottaneet pörssissä. Pensaveroa voidaan siis huoletta vielä korottaa.

Vierailija
4/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vihervassarien kiusaksi vaikka konkurssi kolkuttelisi ja asunto vietäisiiin alta. Lopettaisin ajamisen vasta sitten kun autokin lähtisi...

Vierailija
5/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rallatteleehan ne yhden kauppaketjun mainoksessakin, että kaikkea on ...ja rahatkin riittää.

Suomi on vauras maa ja sen kansa myös.

Vierailija
6/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meidät pakotettiin ilmeisesti tekaistuin syin kahdeksi vuodeksi sisälle.

Vierailija
7/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu väheni jo korona-pandemian alkaessa, kun ihmiset siirtyivät etätöihin. Nyt autoilua on vähentänyt myös polttoaineen hinta.

Vierailija
8/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen vähentänyt autoilua. En silti kokonaan ole autosta luopunut. Esim. sinne ostarille menen autolla, koska pitkä matka + ostokset on helpompi tuoda autolla kuin kävellen tai takatarakalla (viikon ruokaostokset).

Välissä voi mennä päiviä et auto seisoo pihalla. Sosiaalinen elämä on kaventunut, samoin se että enää ei tule lähdettyä esim. naapurikaupunkiin museoon, kahville, hotelliin tms. Eli kulutus vähentyy melkoisesti, juuri se mistä monen pienyrittäjän palkka on kiinni. Harmi.

Vierailija
9/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä autoilusta suuri osa on melko välttämätöntä, että arki sujuisi keskivertokansalaiselle.

Vierailija
10/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei ne ajakaan muualle kuin juuri sinne sun ostoskeskukseesi. Kaupassa kun on pakko käydä.

Vihreät on kyllä yks syöpäläinen!

Vierailija
11/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt autoilua, käyn nykyään autolla vain töissä ja työmatkoilla käyn samalla kaupassa. Kävellen liikun nykyisin enemmän.

Tuskin autoilu on vähentynyt niissä kotitalouksissa joissa tulot on suuret, minun kotitaloudessa nettotulot ovat ovat hiukan yli 2000e/kk joten tiukilla tässä ollaan!

M31

Vierailija
12/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan wittuillakseen köyhille viherpiiperoille.

Vierailija
13/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen! Odotan sitä, että tiet ja parkkipaikat olisivat tyhjempiä itse ajella. Ilmeisesti hinnat kokonaisuutena eivät liian kovat vielä. Mutta eiköhän tuo ensi talvena ala näkyä, kun lämmityskausi alkaa ja osa jengistä joutuu valitsemaan lämmittämisen-ruuan-bensan välillä 😀

Vierailija
14/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen vähentänyt autoilua. En silti kokonaan ole autosta luopunut. Esim. sinne ostarille menen autolla, koska pitkä matka + ostokset on helpompi tuoda autolla kuin kävellen tai takatarakalla (viikon ruokaostokset).

Välissä voi mennä päiviä et auto seisoo pihalla. Sosiaalinen elämä on kaventunut, samoin se että enää ei tule lähdettyä esim. naapurikaupunkiin museoon, kahville, hotelliin tms. Eli kulutus vähentyy melkoisesti, juuri se mistä monen pienyrittäjän palkka on kiinni. Harmi.

No miten usen sä normaalisti kävit naapurikaupungin museossa tai hotellissa? Eikö tollanen nyt käy vähän tylsäksi joka tapauksessa?

Vierailija
15/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin joudun autoilemaan kun pitää käydä töissä ja ruokakaupassa. Muualla käyn tosi harvoin. Täällä ei ole mitään julkista liikennettä, joten pakko olla oma auto. Toista se olisi kun saisi sossun siivellä elellä ja muut maksaisivat....

Vierailija
16/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nyt on nousukausi ja ihmisillä on paljon löysää RAHAA. Lisäksi körönä-ajalta on kertynyt paljon säästöjä, jotka ovat vielä mukavasti tuottaneet pörssissä. Pensaveroa voidaan siis huoletta vielä korottaa.

Kahden kerron sen väkeä. Siistit toimistotyötä tekevät sai etäillä kaksi vuotta kotona turvassa ja säästää hilloa.

Suorittavan tason tekijät (myyjät, hoitajat, siivoojat, poliisit, ruokatyöntekijät ym) kulki myös korona-aikana töihin ja maksoi bensansa ym työssäkäyntikulut, osa menetti työnsä kokonaan (ravintola-ala).

Vierailija
17/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vain kesäisin, joten taas on yksi auto enemmän liikenteessä.

Vierailija
18/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ajaa.

Vierailija
19/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen kassavirrassa nykyisilläkin hinnoilla polttoainekustannukset on kuin pieru Saharassa.

Vierailija
20/131 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähentänyt autoilua aika paljonkin. Teen paljon etätöitä ja käyn kaupassa vain kerran viikossa.