Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 25vuotias poika ei muuta pois!!! Arrrghhh!

Vierailija
14.01.2014 |

Miehelläni on 24v(kohta 25) poika edellisestä avioliitosta. Pojalla on oma huone asunnossamme, 5h+keittiö.

Minulla ja miehellä on yhteinen lapsi, 9v, eli miehen poika oli teini kun lapsemme syntyi. Silloin poika asui meillä vuoroviikot ja äidillään vuroviikot.

Nyt tuo "poika" asuu meillä koko ajan nyt koska me olemme opiskelupaikkakunnalla.

Poika aloittu just uudet opinnot aikuiskoulutuksessa, valmistuu 4v. kuluttua. On ammatti ennestään, medianomi, mutta ei ole saanut alan töitä. Poika käy ekstraamassa parissa ravintolassa välillä ja opsiskelee.

Mutta mulla alkaa olla nyt mitta täys. Viime viikonloppuna pojalla oli joku sussu yötä, siis poika ei seurustele vaan on yhdenyön suhteita, ja tyttö tuli keittöön kahvia hakemaan ihan kuin olisi omassa kodissaan. Ja poika kulkee ympäriinsä kalsareissa ja piereskelee ja raapii kainaloitaan.

Mitään ei asumisesta maksa, ei ruuasta, ei mistään. Käyttää jompaakumpaa meidän autoista, ei maksa bensaa.

Kehtaisinko heittää jätkän ulos? Siis mua ärsyttää ja suututtaa niin maan perusteellisesti!
Pojan isä ei ota kantaa, mumisee vaan.
mitä hittoa mun pitäisi tehdä?

Kommentit (252)

Vierailija
141/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:25"]

Itse en enää tuossa iässä olisi edes halunnut olla kotona.

Mutta jos ette heitä pihalle,niin ainakin kodin säännöt! Kotihommiin osallistuminen, ruoan ostaminen, ei panoja (vakituinen ehkäpä?).

Ei se nyt niin mene, että saa elää kuin pellossa vaikka kotona onkin.

Olisikohan pojan äiti katellut tuota menoa? Minä en ainakaan enkä tulekaan katsomaan sikailua. Kotona kodin säännöt ja kodin hoitoon osallistuminen. Ei täysihoitoa.

[/quote]

En oikein ymmärrä tuota kantaa. Minä olen isä ja jos on tarvis kustannan aikuisen poikani menot ja tulot niin pitkälle, kuin elän. Siihen ei ole "ei biologisella äidillä" sanottavaa. Onhan se hyvä että veljet ja sisaretkin saavat luotua paremmat suhteet toisiinsa, mitä tiiviimmin klaani pysyy yhdessä.

Suomalaiset muutenkin näkevät hyvin harvoin toisiaan (ehkä pakkasen takia).

Kuinka usein näette omia veljiä tai siskojanne? Kyselkääpä tätä itseltänne ja hävetkää. Hyi olkoon hävetkää saamattomat siltojen polttajat. Joulu meni jo. Joulu ei riitä tähän vastaukseksi!

T: 11cm mies

Vierailija
142/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:25"]

Itse en enää tuossa iässä olisi edes halunnut olla kotona.

Mutta jos ette heitä pihalle,niin ainakin kodin säännöt! Kotihommiin osallistuminen, ruoan ostaminen, ei panoja (vakituinen ehkäpä?).

Ei se nyt niin mene, että saa elää kuin pellossa vaikka kotona onkin.

Olisikohan pojan äiti katellut tuota menoa? Minä en ainakaan enkä tulekaan katsomaan sikailua. Kotona kodin säännöt ja kodin hoitoon osallistuminen. Ei täysihoitoa.

[/quote]

En oikein ymmärrä tuota kantaa. Minä olen isä ja jos on tarvis kustannan aikuisen poikani menot ja tulot niin pitkälle, kuin elän. Siihen ei ole "ei biologisella äidillä" sanottavaa. Onhan se hyvä että veljet ja sisaretkin saavat luotua paremmat suhteet toisiinsa, mitä tiiviimmin klaani pysyy yhdessä.

Suomalaiset muutenkin näkevät hyvin harvoin toisiaan (ehkä pakkasen takia).

Kuinka usein näette omia veljiä tai siskojanne? Kyselkääpä tätä itseltänne ja hävetkää. Hyi olkoon hävetkää saamattomat siltojen polttajat. Joulu meni jo. Joulu ei riitä tähän vastaukseksi!

[/quote]

Joka viikko näen sisaruksiani. Vaikka emme asukaan saman katon alla ;)

Sinähän saat tehdä ihan mitä itse haluat, mutta itse en ainakaan aio elää lasteni kanssa loppuelämää vaan puolisoni kanssa.

Minä ja mieheni (lasten isä) olemme kodin hommanneet, tehneet lapset, kasvattaneet heidät. Me elämme tässä perheessä yhteisillä säännöillä emmekä niin että yksi päättää.

Joten ei se niinkään mene, ettei äitipuolella olisi minkäänlaista sananvaltaa kodissaan. Hänellä on oikeus vaatia peruskäytöstapoja. 25v on jo sen ikäinen, että ne pitäisi osata hallita kuten myös kodinhoitoa. Ellei sitten "paha" äitipuoli muuta pois ja isä elää poikansa kanssa hamaan tulevaisuuteen yhdessä persettä kaivellen ja paneskellen kaikkea liikkuvaa. Isän rahoilla tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierikö se juippi nuorempanakin? Ettei olis joku laktoosiallergia pesinyt pojan suoleen. Jos pieri jo nuorempana, syytä ittees vässykkä jos et oo ukkos kanssa ajoissa hälle kertonu, missä huoneessa teillä paskanhajuja tulisi ilmaan päästellä. Vai eikö se usko kun sille sanoo pieruista, kalsareista ja näistä baarikärpäsittäristä? Saako yhteinen kersa kulkea alusvaatteissa? Piereekö sekin? Jos vastaus kaikkeen on: 'jees' niin toivottavasti ei ny sentään vielä yövieraita se nuorimmainen kuskaa. 

Vierailija
144/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika asuu edelleen kotona, vaikka on jo 20v. Hän opiskelee kotipaikkakunnalla, joten annamme hänen asua kotona niin pitkään kuin hän itse haluaa. MUTTA olemme tehneet tähän seuraavat ehdot, johon poika suostui, kun hän aloitti ammattikorkeakoulussa opinnot.

Ei yhden yön hoitoja baareista kotiin.

Ei kännejä kotona (2 iltatähteä löytyy kotoa 6v ja 8v)

Ostaa omat erikoisruokansa (pizzat,hampparit jne, saa tosin syödä meidän kanssa kun teemme yhdessä ruuan.)

Saa käyttää meidän autoja, jos jompikumpi on vapaana ja ostaa niihin bensat.

Pesee omat pyykit.

Emme veloita häneltä mitään muita kuluja, sähköstä, vedestä tms, mutta hänen tulee tehdä kotitöitä aina tarvittaessa. Hän myös tekee usein kotitöitä itsekseen, kuten imuroi, pyyhkii pölyjä.

Niin kauan kuin näissä säännöissä pysytään, kaikki on ok.

Hän on edelleen meidän lapsemme ja meidän säännöt ovat talon säännöt ja niistä ei livetä, kuten ei livetä pienempien sisarustenkaan suhteen.

Vierailija
145/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi omistaa asunnon? Vai onko vuokra-asunto? En alkaisi katsomaan että aikuinen 25 v hääräilee kodissa ja ei maksa edes cmitään ja kuljettaa kaikenmaailman naikkosia. Puhu vakavasti miehesi kanssa.

Vierailija
146/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:14"]

Miehelläni on 24v(kohta 25) poika edellisestä avioliitosta. Pojalla on oma huone asunnossamme, 5h+keittiö.

Minulla ja miehellä on yhteinen lapsi, 9v, eli miehen poika oli teini kun lapsemme syntyi. Silloin poika asui meillä vuoroviikot ja äidillään vuroviikot.

Nyt tuo "poika" asuu meillä koko ajan nyt koska me olemme opiskelupaikkakunnalla.

Poika aloittu just uudet opinnot aikuiskoulutuksessa, valmistuu 4v. kuluttua. On ammatti ennestään, medianomi, mutta ei ole saanut alan töitä. Poika käy ekstraamassa parissa ravintolassa välillä ja opsiskelee.

Mutta mulla alkaa olla nyt mitta täys. Viime viikonloppuna pojalla oli joku sussu yötä, siis poika ei seurustele vaan on yhdenyön suhteita, ja tyttö tuli keittöön kahvia hakemaan ihan kuin olisi omassa kodissaan. Ja poika kulkee ympäriinsä kalsareissa ja piereskelee ja raapii kainaloitaan.

Mitään ei asumisesta maksa, ei ruuasta, ei mistään. Käyttää jompaakumpaa meidän autoista, ei maksa bensaa.

Kehtaisinko heittää jätkän ulos? Siis mua ärsyttää ja suututtaa niin maan perusteellisesti!

[/quote]

Suomen lain mukaan ketään ei voi heittää kotoaan ulos, joten ei onnistu. Jos heität, poliisit voivat heittää sinut putkaan ja poika pääsee takaisin kotiinsa.

Ja toisekseen miksi ihmeessä pojan pitäisi muuttaa omasta kodistaan oman perheensä luota pois?

Sen sijaan voit neuvotella, että hän maksaa jotain asumisestaan. Sen minkä pystyy, koska opiskelijalla tuskin on varaa paljoa maksaa. Ja isän kanssa yhdessä voitte kertoa pojalle säännöt tyttöystäväehdokkaiden suhteen. Eli jos ette halua, että niitä käy kylässä, niin sen voitte kieltää. Tyttöystäväehdokkaat voitte myös heittää ulos, jos kehtaatte. Poikaa ette.

[/quote]

Mutta eihän kyseinen koti ole pojan, jos hän ei siitä mitään maksa/ole maksanut? Ei se ole pojan nimissä tms. eli poliisillakaan ei ole mitään sanomista asiaan jos hänet sieltä ulos heittää. Eri asia jos olisi alaikäinen.

Vierailija
147/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:29"]

Teet niinku mun isäpuoli. Kävi käsiks ja nakkas pellolle, sananmukaisesti. Olin 17v ja abivuosi kesken. Tuli lisää tilaa taloon. 

Näin hoidetaan asiat uusperheissä.

[/quote]

Nyt kyllä huijaat: jos sulla on abivuosi kesken, olet 18 tai 19. Et 17-vuotias.

Vierailija
148/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi miehen määräillä saako poika asua vai ei. (isäpuoli pojalle) Itse omistan kodin ja poika saisi asua opiskelun ajan ja todennäköisesti lähtisi opiskelijakämppään. Tietyt säännöt toki olla pitää.

Vierailija
149/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:14"]

[/quote]

Toivottavasti minusta ei ole kyse. Koulutus on tosin eri ja olen parisen vuotta vanhempi herrasmies.

Asunnot on kalliita rakas äitipuoli. Koita se ymmärtää ja faija kyllä tukee mua viimeiseen asti. Siksi meitsi raahaa kaljat saunaan faijalle ettet motkota sille. Juodaan kahdestaan ja jutellaan elämästä. Meillä on hyvä isäsuhde. Ja sä ämmä et sitä napanuoraa saa katki moottorisahallakaan :D :D :D

[/quote]

Asunnot voi olla kalliita mutta meillä kaikilla muillakin on niistä varaa maksaa. Ryhdistäydy nyt, saatanan luuseri.

Vierailija
150/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan nainen voi kiinnostua 25-vuotiaasta miehestä joka asuuedelleen vanhempiensa luona? Hyi saakeli... en koskisi pitkällä tikullakaan ja olen 23.

Vierailija
151/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on omistusasunto ja vieläpä miehen nimissä niin tuo 25-vuotias on perillinen. Jonain päivänä ap:n mies kuolee ja asunto siirtyy nyt 25-vuotiaan ja 9-vuotiaan omistukseen. Jos ap on naimisissa niin saa puolet ja oikeuden jäädä asumaan ellei ole avioehtoa. Jos kyseessä avoliitto niin ei mitään oikeutta asuntoon (mikä olisi ihan oikein)

Vierailija
152/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu nuorimies saaneen kovasydämisen ottoäidin..

Vierailija
153/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abivuosi alkaa sinä vuonna kun täytetään 18 joten aivan hyvin loppuvuodesta syntynyt voi olla 17 aloittaessaan sen.....

[/quote]

[/quote]

Vierailija
154/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy monia nuoria, joilla kotona paska ja kylmä tunneilmasto. Tähän lisäksi vanhempien keskinäinen kommunikoimattomuus ja hukassa oleva vanhemmuus, opiskelupaikan puute, nuorisotyöttömyys ja hermeettiset vuokrat. Plus, että niitä vuokra-asuntoja ei kasvukeskuksista aina niin vain löydykään. Mutta hyvin menee nuorisolla. Avaa nyt hyvä äitipuoli suusi, keskustele miehesi kanssa ja sopikaa yhdessä pelisäännöt. Muuten on ankeat neljä vuotta teillä kaikilla edessä.

Vierailija
155/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi täysi-ikäista "lasta" elättää.

Vierailija
156/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:29"]

Teet niinku mun isäpuoli. Kävi käsiks ja nakkas pellolle, sananmukaisesti. Olin 17v ja abivuosi kesken. Tuli lisää tilaa taloon. 

Näin hoidetaan asiat uusperheissä.

[/quote]

[/quote]

Tai sitten itse et osaa laskea?

Vierailija
157/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:40"]

Abivuosi alkaa sinä vuonna kun täytetään 18 joten aivan hyvin loppuvuodesta syntynyt voi olla 17 aloittaessaan sen.....

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tai aloittanut koulun vuotta aiemmin kuin muut.

Vierailija
158/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan heti pois potkaisisi. Enkä pyytäisi vuokraa, ruokarahaa tai bensarahaa. Sopisin pelisäännöt (joidenka pitäisi olla itsestäänselvät) pitää auttaa kotitöissä, auttaa aina kun pyydetään, ollaan pikkuveljen lapsenvahtina kun tarvitaan, ei hoitoja kotiin yms.

Mielestäni 25v opiskelija ei ole mitenkään omituinen jos asuu kotona. Kuulostaa ihan järkevältä, kuten myös 25v joka on juuri saanut työpaikan. Kotona ollessa saisi paljo säästöön (jos osaa säästää) ja voisi ostaa sitten oman asunnon.

Vierailija
159/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:08"]

Joka viikko näen sisaruksiani. Vaikka emme asukaan saman katon alla ;)

Sinähän saat tehdä ihan mitä itse haluat, mutta itse en ainakaan aio elää lasteni kanssa loppuelämää vaan puolisoni kanssa.

Minä ja mieheni (lasten isä) olemme kodin hommanneet, tehneet lapset, kasvattaneet heidät. Me elämme tässä perheessä yhteisillä säännöillä emmekä niin että yksi päättää.

Joten ei se niinkään mene, ettei äitipuolella olisi minkäänlaista sananvaltaa kodissaan. Hänellä on oikeus vaatia peruskäytöstapoja. 25v on jo sen ikäinen, että ne pitäisi osata hallita kuten myös kodinhoitoa. Ellei sitten "paha" äitipuoli muuta pois ja isä elää poikansa kanssa hamaan tulevaisuuteen yhdessä persettä kaivellen ja paneskellen kaikkea liikkuvaa. Isän rahoilla tietenkin.

[/quote]

Olet ilmeisesti poikkeus, joten en helvetissäkään tykkää että kommentoit viestiini noin törkeään sävyyn ottaen huomioon että olen aihe vapaan eräänlainen julkkis ja maskotti sekä alusta lähtien ollut dokumentoija.

Ehkä teillä näin, mutta olet edelleen törkeä poikkeus. Eräänlainen kärpäsen paska ikkunalla, jonka edessä näyttäytyy, joku kaunis näkymä (keksikää itse).

Et häiritse tätä keskustelua. Häiritsit kunniaani. Muista asemani tällä foorumilla.

Vierailija
160/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:50"]

Se on pojankin koti siinä missä sinunkin. Voi vo.

On normaalia että pojalla joka on jo aikuinen mies on myös seuraa ja seksielämää.

Mieti tovi onko sitä teininä joskus vituttanut kympillä kun isänsä on kuksinut sinun kanssa.

SITÄ SAA MITÄ TILAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[/quote]

Öh, minä olen 25-vuotias, eikä tasan ole äitini koti yhtä paljon minun ja isäpuoleni koti. Se on äitini ja isäpuoleni koti. Minä olen aikuinen, minun kotini on jossain aivan muualla kuin vanhemman helmoissa. (Ja ei, ei olisi teininä voinut vähempää kiinnostaa kuunnella, vahtia  ja, luojan tähden, oikein "vittuuntua" heidän sänkyhommistaan.)

Kyllä tuon ikäinen aikuinen, huonotapainen ihminen roikkumassa nurkissa kismittäisi, vaikka se olisikin aikuinen oma biologinen lapsi. On huolestuttavaa, ettei tuon ikäinen pärjää omillaan, eikä ole selvästikään itsenäistynyt kunnolla. Minä en tunne omasta ikäryhmästäni yhtäkään ihmistä, joka asuisi vielä ns. lapsuudenkodissaan. Teidän pitäisi yhdessä miehenne kanssa saada se 25-vuotias mies omilleen, ihan hänen itsensä takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän