Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 25vuotias poika ei muuta pois!!! Arrrghhh!

Vierailija
14.01.2014 |

Miehelläni on 24v(kohta 25) poika edellisestä avioliitosta. Pojalla on oma huone asunnossamme, 5h+keittiö.

Minulla ja miehellä on yhteinen lapsi, 9v, eli miehen poika oli teini kun lapsemme syntyi. Silloin poika asui meillä vuoroviikot ja äidillään vuroviikot.

Nyt tuo "poika" asuu meillä koko ajan nyt koska me olemme opiskelupaikkakunnalla.

Poika aloittu just uudet opinnot aikuiskoulutuksessa, valmistuu 4v. kuluttua. On ammatti ennestään, medianomi, mutta ei ole saanut alan töitä. Poika käy ekstraamassa parissa ravintolassa välillä ja opsiskelee.

Mutta mulla alkaa olla nyt mitta täys. Viime viikonloppuna pojalla oli joku sussu yötä, siis poika ei seurustele vaan on yhdenyön suhteita, ja tyttö tuli keittöön kahvia hakemaan ihan kuin olisi omassa kodissaan. Ja poika kulkee ympäriinsä kalsareissa ja piereskelee ja raapii kainaloitaan.

Mitään ei asumisesta maksa, ei ruuasta, ei mistään. Käyttää jompaakumpaa meidän autoista, ei maksa bensaa.

Kehtaisinko heittää jätkän ulos? Siis mua ärsyttää ja suututtaa niin maan perusteellisesti!
Pojan isä ei ota kantaa, mumisee vaan.
mitä hittoa mun pitäisi tehdä?

Kommentit (252)

Vierailija
161/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:08"]

Joka viikko näen sisaruksiani. Vaikka emme asukaan saman katon alla ;)

Sinähän saat tehdä ihan mitä itse haluat, mutta itse en ainakaan aio elää lasteni kanssa loppuelämää vaan puolisoni kanssa.

Minä ja mieheni (lasten isä) olemme kodin hommanneet, tehneet lapset, kasvattaneet heidät. Me elämme tässä perheessä yhteisillä säännöillä emmekä niin että yksi päättää.

Joten ei se niinkään mene, ettei äitipuolella olisi minkäänlaista sananvaltaa kodissaan. Hänellä on oikeus vaatia peruskäytöstapoja. 25v on jo sen ikäinen, että ne pitäisi osata hallita kuten myös kodinhoitoa. Ellei sitten "paha" äitipuoli muuta pois ja isä elää poikansa kanssa hamaan tulevaisuuteen yhdessä persettä kaivellen ja paneskellen kaikkea liikkuvaa. Isän rahoilla tietenkin.

[/quote]

Olet ilmeisesti poikkeus, joten en helvetissäkään tykkää että kommentoit viestiini noin törkeään sävyyn ottaen huomioon että olen aihe vapaan eräänlainen julkkis ja maskotti sekä alusta lähtien ollut dokumentoija.

Ehkä teillä näin, mutta olet edelleen törkeä poikkeus. Eräänlainen kärpäsen paska ikkunalla, jonka edessä näyttäytyy, joku kaunis näkymä (keksikää itse).

Et häiritse tätä keskustelua. Häiritsit kunniaani. Muista asemani tällä foorumilla.

T: 11cm mies

[/quote]

Maine coon uu jeah! Lord rules jälleen.

Vierailija
162/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:08"]

Joka viikko näen sisaruksiani. Vaikka emme asukaan saman katon alla ;)

Sinähän saat tehdä ihan mitä itse haluat, mutta itse en ainakaan aio elää lasteni kanssa loppuelämää vaan puolisoni kanssa.

Minä ja mieheni (lasten isä) olemme kodin hommanneet, tehneet lapset, kasvattaneet heidät. Me elämme tässä perheessä yhteisillä säännöillä emmekä niin että yksi päättää.

Joten ei se niinkään mene, ettei äitipuolella olisi minkäänlaista sananvaltaa kodissaan. Hänellä on oikeus vaatia peruskäytöstapoja. 25v on jo sen ikäinen, että ne pitäisi osata hallita kuten myös kodinhoitoa. Ellei sitten "paha" äitipuoli muuta pois ja isä elää poikansa kanssa hamaan tulevaisuuteen yhdessä persettä kaivellen ja paneskellen kaikkea liikkuvaa. Isän rahoilla tietenkin.

[/quote]

Olet ilmeisesti poikkeus, joten en helvetissäkään tykkää että kommentoit viestiini noin törkeään sävyyn ottaen huomioon että olen aihe vapaan eräänlainen julkkis ja maskotti sekä alusta lähtien ollut dokumentoija.

Ehkä teillä näin, mutta olet edelleen törkeä poikkeus. Eräänlainen kärpäsen paska ikkunalla, jonka edessä näyttäytyy, joku kaunis näkymä (keksikää itse).

Et häiritse tätä keskustelua. Häiritsit kunniaani. Muista asemani tällä foorumilla.

[/quote]

Aika tuntematon sä mulle olet :) Sellainen kärpäsen paska tällä palstalla :)

Älähän nyt "iso" poika itke! Vaan mene syytämään rahaa sikailevalle lapsellesi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tuollaiselta elätiltä pitää vuokra periä ja rahat lypsää. Sitten ryypätä kaikki hienossa hotellikylpylässä.

Mitäs muuta paskaa parikymppisestä kakarasta saa hyödynnettyä. Sehän hyötyy minun maksamista verorahoista.

Turpaa vaan pojulle, jos ei näytä asiallista naamaa minun edessäni ja toivota hyviä huomenia klo 5, kun koko perhe herää aamiaiselle isänmaan puurolle. Perään kuulutan vielä että se joka kuritta kasvaa niin kunniatta kuolee ja kukaanhan ei halua kuolla kunniatta.

Vierailija
164/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:21"]

Ei sulla kultapieni ole tuohon mitään sanottavaa. Isä ja poika sopivat mitä sopivat. On sitäpaitsi ihan tavanomaista, että vanhemmat maksavat opiskelevan lapsensa kulut/kuluja.

[/quote]

Eiköhän ap:lla nyt kuitenkin ole sanottavaa ja sananvaltaa siihen, kuka hänen kodissaan asuu. Ihan yhtä paljon kuin miehelläänkin. Etenkin, kun kyse on reippaasti täysi-ikäisestä ihmisestä. Ymmärrätkö, kultapieni?

[/quote]

Miksi se ei ole pojan koti? Jos pojan isä on sen 100% maksanut, niin miten se voisi olla ap:n koti lainkaan?

Vierailija
165/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:55"]

Älähän nyt "iso" poika itke! Vaan mene syytämään rahaa sikailevalle lapsellesi :)

[/quote]

Mukavaa että hymyilet tekstissäsi. Selvästi häpeilet tietämättömyyttäsi. Olethan keltanokka. Minä vähän neuvon miten keltanokkien tulee käyttäytyä aihe vapaalla. Hyvä että meni jakeluun ensikerrasta. Ei tarvitse toitottaa sitä puihiseen pääkoppaasi uudemman kerran.

Vierailija
166/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten vuokralla asujilla kotia jos he eivät sitä omista?

Vierailija
167/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:06"]

[/quote]

Vuokralla asuja maksaa asumisestaan, eli on koti. 

Vierailija
168/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:55"]

[/quote]

Mukavaa että hymyilet tekstissäsi. Selvästi häpeilet tietämättömyyttäsi. Olethan keltanokka. Minä vähän neuvon miten keltanokkien tulee käyttäytyä aihe vapaalla. Hyvä että meni jakeluun ensikerrasta. Ei tarvitse toitottaa sitä puihiseen pääkoppaasi uudemman kerran.

[/quote]

Ahaa :D Eipä siinä, jatka vain, minäkin jatkan kommentointia :)

Vierailija
169/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ap:n mies ehdottaisi, että myös se 9v muuttaisi pois kotoa johonkin laitokseen, koska sekin piereskelee ja pari kertaa on sanonut että haista vittu. Ei tuollaisia huligaaneja kukaan halua kotonaan katsella.

Vierailija
170/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:09"]

Entä jos ap:n mies ehdottaisi, että myös se 9v muuttaisi pois kotoa johonkin laitokseen, koska sekin piereskelee ja pari kertaa on sanonut että haista vittu. Ei tuollaisia huligaaneja kukaan halua kotonaan katsella.

[/quote]

9v on eriasia kuin 25v. 9v ikäiselle vielä opetetaan käytöstapoja ja kodin sääntöjä. 25 vuotiaan pitäisi jo osata ne. Ja on muutenkin täysikäinen.

Vierailija
171/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:31"]

Miten kukaan nainen voi kiinnostua 25-vuotiaasta miehestä joka asuuedelleen vanhempiensa luona? Hyi saakeli... en koskisi pitkällä tikullakaan ja olen 23.

[/quote]

Niitä asuu kolmevitosiakin työttömänä elättinä kotona.

Tosin näissä tapauksissa taustalla on pakko olla jotain psyykkistä vajausta.

Ap:lle sanoisin, että teette miehelle säännöt, joita noudattamalla saa asua teillä. Mutta viimeistään valmisututttua on omilleen lähdettävä.

Vierailija
172/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa, mitä tilaa? Ei pidä sekaantua kierrätysmiehiin. lapsi se on 25-vuotiaskin lapsi.

Vierailija
173/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:42"]

Ethän missään nimessä pese aikuisen miehen pyykkiä tai tee hänelle ruokaa? Kotityöt jakoon kaikille oma hommansa josta vastuussa! Ihan järjetöntä! Miten nuo yhden illan hoidot kehtaavat tulla kahville keittiöön kun on ihan selkeästi mamman/isän kotona poika?!?!? Hyvänen aika sentään... Tai sitten kun alkaa seuraavan yhden illan hoito tumputus sängyssä niin menet hakkaamaan ovea ja huudat/sanot kovaan ääneen "äidin ja isin täytyy nukkua samoin pikkuveljen 9v" vai minkä ikäinen hän nyt olikaan... Tai huudat jotain että "kai muistatte käyttää ehkäisyä ettei tarvi jäädä tänne asumaan pikkunyytin kanssa" Tai kun yhden illan hoito tulee keittiöön hakemaan kahvia niin sitten voi kysyä häneltä että no miltä tuntu ? oliko hyvää? Miltä tuntuu tulla panemaan aikuisen miehen kanssa hänen vanhempiensa ja pikkuveljen nurkkiin? ja oikein maireileva pilkallinen hymy päälle...

[/quote]

Toi kuulostaa helvetin lapselliselta aikuiselta. Sä olet tollanen ?

Vierailija
174/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:08"]

[/quote]

[/quote]

No oikeastaan ei joidenkin periaatteella. Jos ei omista sitä, ei myöskään ole koti.

Suurella todennäköisyydellä ap:kin maksaa asumisesta. Mutta se ei ole hänen kotinsa. Siis siinä tapauksessa jos asunto on miehen nimissä.

Vuokralla asujatkin maksavat asumisesta, mutta eivät omista sitä. Joten jonkun periaatteella kodiksi ei voi sanoa asumusta jota ei omista.

Vierailija
175/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä motivaatiota tuolla 25-vuotiaalla on ikinä aikuistua, jos häneltä ei vaadita sen enempää kuin 15-vuotiaalta, eli lähinnä ilmeisesti oman koulunkäyntinsä hoitaminen, ja kotiin saa tuoda jopa tilapäissuhteita? Tässä ketjussa on jonkin verran kauhisteltu sitä, että muissa maissa kyllä annetaan aikuisten lasten asua kotona mutta Suomessa heitetään heti kotoa pois. Muistuttaisin, että ei noissa maissa todellakaan tuoda tyttö- tai poikaystäviä saman katon alle, vaan tilanne on synnyttänyt jopa "tuntihotellien" tarjonnan, kun nuortenparien on päästävä jonnekin kuhertelemaan.

Vierailija
176/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:28"]

[/quote]

[/quote]

No oikeastaan ei joidenkin periaatteella. Jos ei omista sitä, ei myöskään ole koti.

Suurella todennäköisyydellä ap:kin maksaa asumisesta. Mutta se ei ole hänen kotinsa. Siis siinä tapauksessa jos asunto on miehen nimissä.

Vuokralla asujatkin maksavat asumisesta, mutta eivät omista sitä. Joten jonkun periaatteella kodiksi ei voi sanoa asumusta jota ei omista.

[/quote]

Kenen "jonkun"? Mä näkisin, että aikuisella, työkykyisellä ihmisellä on koti, jos hän osallistuu kohtuullisesti asumiskustannuksiin. Muussa tapauksessa hän majailee jonkun nurkissa.

Vierailija
177/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kenen "jonkun"? Mä näkisin, että aikuisella, työkykyisellä ihmisellä on koti, jos hän osallistuu kohtuullisesti asumiskustannuksiin. Muussa tapauksessa hän majailee jonkun nurkissa.

[/quote]

Ap:n tapauksessa siis voisi sanoa ettei pojalla ole kotia koska asuu muiden nurkissa. Eikö niin?

Ap ja miehensä ovat asuneet vuosia yhdessä joten voimme olettaa että myös ap osallistuu kodin kustannuksiin.

Vierailija
178/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos ap:n puolison mielestä poika saa asua isänsä maksamassa kodissa ilmaiseksi, niin silloin kyseessä on pojan koti ja ap saa luvan pitää suukkosensa kiinni. Hänellä ei ole oikeutta sanella, miten muut maksamassaan kodissa asuvat ja keitä sinne majoittavat. Ap voi ostaa oman kodin, jossa voi määräillä asukkaista, mutta niin kauan kun 50% on miehen omistuksessa ja 100% miehen maksamaa, niin mies saa päättää omaisuutensa käytöstä.

Vierailija
179/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:09"]

[/quote]

9v on eriasia kuin 25v. 9v ikäiselle vielä opetetaan käytöstapoja ja kodin sääntöjä. 25 vuotiaan pitäisi jo osata ne. Ja on muutenkin täysikäinen.

[/quote]

Mutta jos miehellä ja pojalla on ne kodin säännöt, ap haluaa omansa käyttöön?

Vierailija
180/252 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap:n tapauksessa siis voisi sanoa ettei pojalla ole kotia koska asuu muiden nurkissa. Eikö niin?

Ap ja miehensä ovat asuneet vuosia yhdessä joten voimme olettaa että myös ap osallistuu kodin kustannuksiin.

[/quote]

Minusta ei kannata olettaa mitään, koska ap on todennäköisesti näitä palstamammoja, jotka eivät maksa mitään, koska "perheen rahat on perheen yhteiset", mutta vain mies katsotaan maksajaksi. Vaimo käyttää rahat itseensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän