Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka pitävät työstään?
Eikä vain sano niin muiden mieliksi vaan oikeasti tykkää. Onko täällä sellaisia, mitä teette työksenne?
Kommentit (335)
Pidän paljon työstäni, olen freelance-kääntäjä. Mutta jos lottovoiton saisin, vähentäisin silti työmäärän johonkin rentoon 15h viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä vastasyntyneiden teho-osastolla ja rakastan työtäni :) tietenkin on päiviä jolloin jäisi mielummin kotiin ja aamuisin väsyttää. Pitkien vapaiden tai loman jälkeen odottaa pääsevänsä töihin ja saatan katsella instagramista esim.keskosten kuvia tai lueskella tutkimuksia. Jos on mielenkiintoinen potilas niin tekisin työtä välillä ilman palkkaakin :) en tosin kerro tätä pomoilleni ääneen!
Olet ihana enkeli ❤️
Vierailija kirjoitti:
Olen työssä sairaala-arkistossa. Pidän työstäni paljon ja koen sen olevan tärkeää.
Tietyti se on tärkeää, mutta oletko törmännyt tuohon ilmiöön koskaan:
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/200803147390051
Höpö höpö puheita että pitää työstään. Olen tavannut työntekijöitä laidasta laitaan ja yksikään ei ole sanonut pitävänsä työstään.
Rahan takia käyvät töissä.
Joten kannattaa lopettaa itsensä kehuminen.
Minä tykkään, vaikka välillä on niitä raskaitakin hetkiä ja päiviä. En voisi kuvitella itselleni muuta ammattia. Olen luokanope.
Pidän todella paljon työstäni, olen ammatillinen opettaja.
Voi kyllä 🎢🎡🎠😍 Olis jo kesä 🌞 Just näin taas unta, että olin työmaallani, tosin asiakkaana tällä kertaa.
Sanotaanko että jos voittaisin lotossa vaikka 90M tekisin tod näk senkin jälkeen työtäni, tai vastaavaa. Ainoa muutos olisi että toisten laskuun tekemisen sijaan laskuttaisin oman firman kautta ja projekteilla olisi enemmän vapaita jaksoja välissä. (Ohjelmistoala)
Mä rakastan mun työtä, oon vanhempi ohjelmistokehitys konsultti. Eli koodari ja tykkään siit niin paljon et koodailen vapaa-ajal
Tykkään, olen puutarhuri. Ainoastaan joulu-tammikuu on vähän pitkäveteisiä kun ulkohommaa ei juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään! Olen tutkija ja opettaja AMK:ssa. Mun mies tykkää myös työstään. Hän on elektroniikkasuunnittelija.
Mitä AMK:eissa tutkitaan...?
AMK:issa on yleensä tiukka yhteistyö alueen työelämän kanssa. Niissä tehdään tuotekehitystä, vaikutusarviointeja, tuotearviointeja, prototyyppien rakentamista, testausta sekä ihan oikeaa tiedettä. Ei yliopistot tee läheskään kaikkea tiedettä, vaikka joku voisi niin luulla.
Vierailija kirjoitti:
On niitä mutta aika harvinaisia ovat. Jos harrastuksesta tulee työ niin siitä varmaan voi oikeasti tykätä.
Tai sitten se lakkaa olemasta kivaa...
Juu, pidän työstäni hetkittäin erittäin paljon, välillä olen siihen lopen kyllästynyt.
Niin kai se useimmissa ammateissa on.
Olen maanviljelijä.
Tykkään tosi paljon. Kieltenopettaja peruskoulussa. Monipuolista, mielenkiintoista eikä koskaan ainakaan tylsää toisin kuin joku toimistotyö mistä minulla myös on kokemusta 😀.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään! Olen tutkija ja opettaja AMK:ssa. Mun mies tykkää myös työstään. Hän on elektroniikkasuunnittelija.
Mitä AMK:eissa tutkitaan...?
AMK:issa on yleensä tiukka yhteistyö alueen työelämän kanssa. Niissä tehdään tuotekehitystä, vaikutusarviointeja, tuotearviointeja, prototyyppien rakentamista, testausta sekä ihan oikeaa tiedettä. Ei yliopistot tee läheskään kaikkea tiedettä, vaikka joku voisi niin luulla.
Tiesin nuo kaikki muut, mutta mitä juuri tuo ihan oikeaa tiedettä on? Sitä juuri tarkoitin. Tehdäänkö siis esim. testaukset kuten tieteelliset kokeet alusta alkaen tieteelliseen julkaisuun asti? Kuka tekee ja koordinoi, esim. yliopettaja joka on tohtori? Olette yhteistyössä mukana muiden oppilaitosten kanssa vai miten?
Rakastan luokanopettajan työtäni, vaikka työyhteisö ei aina ole ollut paras mahdollinen. Tekisin tätä vaikka ilmaiseksi, mutta ehkä pienemmillä tuntimäärillä jotta aikaa jää muuhunkin.
Todellakin tykkään työstäni. Taloushallinnossa.
On toinenkin ammatti joka olisi intohimoni, mutta minulla ei ole siihen vastaavaa koulutusta, eikä kielipää riitä että lähtisin opiskelemaan. Mikä sinänsä on tylsää koska ko. ammatissa ei kielitaitoa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Pidän paljon työstäni, olen freelance-kääntäjä. Mutta jos lottovoiton saisin, vähentäisin silti työmäärän johonkin rentoon 15h viikossa.
Täällä toinen freelance-kääntäjä, joka pitää paljon työstään! En koskaan tuskastele sunnuntaisin, että huomenna on tehtävä töitä, toisin kuin takavuosina eri hommissa. Jos joskus työlista on tyhjänä, oikein odotan, että pääsen seuraavan tekstin pariin. Teen asiatekstikäännöksiä yleensä tekniikan tai lääketieteen alalta. Työmäärä lienee arviolta 20 h viikossa.
Minä tykkään tosi paljon työstäni. Olen kemian alan laboratoriossa. Työ on mielenkiintoista, haastavaa ja työkaverit on mukavia. Vaihdoin alaa ihan täysin muutama vuosi sitten, vanhalla alalla en olisi uskonut, että joku voi oikeasti pitää työstään. Olen sitä mieltä, että kannattaa lähteä opiskelemaan, jos on sellainen olo. Olen niin tyytyväinen, että itse uskalsin lähteä aikanaan!
Nyt jo odotan maanantaita, kun tiedän, että uusi mielenkiintoinen projekti alkaa.