Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kompostitarkastajat ja heidän työnsä merkitys

Vierailija
15.03.2023 |

Kertokaa, mitä seuraa siitä, jos ei rekisteröi kompostiaan? Tuleeko elinikäinen kompostinpitokielto? Sakkoja rekisteröimättömstä kompostista? Vankeutta? Talon myyntipakko tai lunastus valtiolle? Mitä? Mitä seuraa siitä, että et lähde tähän idiotismiin ja verovaroilla elävien virkanilkkien suojatyöpaikkojen luomiseen mukaan?!? Itse en aio mitään v..n kompostikaavakkeita täytellä-mieluummin kaivan jätteeni maahan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulee biojätekeräyspönttö pihaan ja maksat sen tyhjennykset.

Vierailija
2/20 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitin kompostivoivani. En kyllä tiedä siitä yhtään mitään. Siis olen poliittisten päättäjien kanssa samalla tasolla. Ei siis hävetä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään tyhjennettävää ei tule olemaan-en maksa senttiäkään tästä mielisairaasta byrokratiasta ja ihmisten yksityisyyteen tunkeutuvista mu..kuista, josta hyötyvät vain veroilla kustannettavat tyhjäntoimittajat suojatyöpaikoissaan. Tiesittekö, että nämä tirkistelijät voivat tulla tontillesi, vaikket olisi itse edes paikalla? Laittakaa nyt edes joku vastaan tälle hulluudelle.

Vierailija
4/20 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 l pönttö lisää pihaan,Tyhjennetään tyhjänäkin, 2-4viikon välein. Älyvapaata! Tietysti vain vuokrapönttö sallitaan. Viherhumppaa! Kalliiksi käy.

Vierailija
5/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hommaat kompostin pihaan, niin saat ainakin 8 viikon tyhjennysvälin roskikselle. Käyvät tarkistamassa, että komposti on sellainen, ettei rotat ja hiiret pääse syömään ruuan jätöksiä.

Vierailija
6/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos poltan sen pöntön?!

Vierailija
7/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kompostointihan on ihan fiksua ja järkevät okt-asukkaat ovat sitä tehneet iät ja ajat. Jokainen normaaliälyinen tajuaa, miksi biojaetta ei kannata laittaa sekalätteen mukana polttolaitokseen. Turhaa mölyä ja uhoa aloittajalla.

Vierailija
8/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi kompostointihan on ihan fiksua ja järkevät okt-asukkaat ovat sitä tehneet iät ja ajat. Jokainen normaaliälyinen tajuaa, miksi biojaetta ei kannata laittaa sekalätteen mukana polttolaitokseen. Turhaa mölyä ja uhoa aloittajalla.

Kommunistit eivät tule minun pihalleni urkkimaan.

Vierailija
9/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähälahjaisempikin ymmärtää, ettei kyse ole kierrättämishaluttomuudesta, vaan tästä rikollisesta ihmisten yksityisyyteen tunkeutumisesta ja täysin turhasta lisäbyrokratiasta/verovaroilla kustannettavista tyhjäntoimittajista. Gestapo, Stasi ja DDR tulevat Saksasta jälleen. Oletko sinä mukana ilmiantotalkoissa naapureitasi kohtaan? 

Vierailija
10/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hommaat kompostin pihaan, niin saat ainakin 8 viikon tyhjennysvälin roskikselle. Käyvät tarkistamassa, että komposti on sellainen, ettei rotat ja hiiret pääse syömään ruuan jätöksiä.

Entä jos kotitalous on sellainen, ettei niitä roskia/jätteitä yksinkertaisesti synny? Siis on maksettava tyhjästä, vaikka voisit todistaa, ettet kerrytä jätettä? 

Vierailija
11/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ilmoitin kompostivoivani. En kyllä tiedä siitä yhtään mitään. Siis olen poliittisten päättäjien kanssa samalla tasolla. Ei siis hävetä yhtään.

Entäpä kerrostaloasujat? Milloin heidän tulee päästää koteihinsa roskiskaappien kurkistelijat? Pätevätkö nämä säännöt myös ei-kiinteään asumukseen tontilla, jolla asuntaan vuoden ympäri? Niin paljon kysymyksiä, niin vähän vastauksia.

Vierailija
12/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikosta tuli Tampereen kaupungilta vahvistus että olen rekisteröitynyt kompostoijaksi.

Olen niin ylpeä itsestäni ja keitän kyllä pullakahvit kompostitarkastajalle jos tulee.

Vierailija
13/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistaako tarkastaja, että sitä oikeasti käytetäänkin? 

Vierailija
14/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kotitalous on sellainen, ettei niitä roskia/jätteitä yksinkertaisesti synny? Siis on maksettava tyhjästä, vaikka voisit todistaa, ettet kerrytä jätettä? 

Vielä pahempi, sukulaiseni joka on kierrättänyt kaiken kertoi että häneltä laskutetaan takautuvasti sekajätteen keräysmaksu! Palvelusta jota hän ei ole käyttänyt eikä tarvinnut kun on lajiteltu ja kierrättänyt aivan kaiken jätteen mitä on kyseisessä kunnassa asumisaikanaan tuottanut.

Vierailija
15/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin päästä kompostotarkastajaksi? Mikä koulutus vaaditaan?

Vierailija
16/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompostirekisteri on yksi vihersädekehän kiillotuskampanjoista. Ei sillä ole tarkoituskaan lisätä kierrätystä, vaan saada tilastot näyttämään paremmilta.

Vierailija
17/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähälahjaisempikin ymmärtää, ettei kyse ole kierrättämishaluttomuudesta, vaan tästä rikollisesta ihmisten yksityisyyteen tunkeutumisesta ja täysin turhasta lisäbyrokratiasta/verovaroilla kustannettavista tyhjäntoimittajista. Gestapo, Stasi ja DDR tulevat Saksasta jälleen. Oletko sinä mukana ilmiantotalkoissa naapureitasi kohtaan? 

Tätä ei moni tiedäkään, että jo DDR:ssä oli kompostointipakko ja Stasi tosiaan teki joutoaikoinaan myös sitä kompostivalvontaa. Myös naapurit käräyttelivät mielellään valtion vihollisia ihan vain osoittaakseen kannattavansa täysin rinnoin SED:n linjaa.

Vierailija
18/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuviikosta tuli Tampereen kaupungilta vahvistus että olen rekisteröitynyt kompostoijaksi.

Olen niin ylpeä itsestäni ja keitän kyllä pullakahvit kompostitarkastajalle jos tulee.

Niin siis mistä sinä olet ylpeä? Viranomaisten törkeästä valtuuksien ulottamisesta ihmisten yksityisyyteen, tunkeilusta, byrokratian lisääntymisestä, lisäkuluista kansalaisille vai mistä? Mistä olet ylpeä? Oletko itse kompostitarkastaja tai vastaava virkanilkki vai kenties muuten vajaavaltainen? Oksettavaa.

Vierailija
19/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomalaisia todellakaan kiinnosta viranomaismielivalta? Saatte kyllä mitä ansaitsette, se on aivan varma.

Vierailija
20/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa. Olisi kauheaa jos talossa on villi komposti pihassa ja se kerää alueelle hyönteisiä +rottia, sitten ne mönkivät naapuritaloon. Kunhan asukas itse tietää miten se toimii siististi, eikä ole ympäristöhaitta, onko ohjekirjasia. Ja ei kompostia sinne missä on naapuri ihan vieressä tai tie, hajuja syntyy. Roskakatokset joskus ongelma tuhohyönteisissä ja hajuissa, kerrostalot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi