Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka pitävät työstään?
Eikä vain sano niin muiden mieliksi vaan oikeasti tykkää. Onko täällä sellaisia, mitä teette työksenne?
Kommentit (335)
Minä olen sosiaalialalla. On parasta, kun saa asiakkailta kivaa palautetta ja on oikeasti pystynyt auttamaan. Siitä tulee niin hyvä olo etten ole koskaan saanut sellaista millään päihteellä aikaiseksi. Tosin en ole niitä paljoa kokeillut, mutta voin ainakin kuvitella.
Toki joskus tuntuu, että hommasta ei tule mitään ja asiakkaatkin saattavat olla hankalia, mutta niin se on joka työssä.
Olen teknisessä myynnissä tuotekehityshankkeisiin. Työ on mielenkiintoista, haastavaa, itsenäistä ja saan tavata asiakkaita. Matkustamistakin sopivassa määrin. Eli nautin työstäni. Jos taloudellista pakkoa ei olisi alkaisin täysipäiväiseksi metsätilan omistajaksi ja nikkaroijaksi.
Minä tykkään työstäni niin paljon, että lottovoitonkin jälkeen sitä haluaisin tehdä - tosin työtunteja haluaisin silloin vähemmän , mutta tämä on trendi kuntatyönantajalla muutenkin , niin varmasti onnistuisi ! Työskentelen koulunkäynninohjaajana ja aivan aidosti nautin työn teosta .
En ole pitänyt mistään hommasta, joten olen ennemmin työtön ja hyvin viihdyn. Raatakaa vaan pienipalkkaiset.
Tykkään tosi paljon, käytännössä suurimman osan ajasta olen jonkinlaisessa flow-tilassa ja aika menee siivillä. Saan miettiä ratkaisuja ongelmiin nopealla tahdilla, ja diagnostiikan teko on kuin jännittävä salapoliisipeli jossa täytyy löytää vastauksia yhdistelemällä tietoja ja tuloksia. Ihan koukussa tähän työhön, vapaa-ajallakin lueskelen mielenkiintoisia keissejä. Olen yleispäivystyksessä työskentelevä lääkäri.
Vilpittömästi pidän. Ammatti: erityisluokanopettaja.
Olen lastensuojelun sossu ja pidän työstäni. Koen että sillä on merkitys ja siinä on tarpeeksi haastetta.
Tykkään työstäni todella paljon. Se on luovaa ja sopivasti sosiaalista, mutta myös itsenäistä, ja sopiva sekoitus isojen kokonaisuuksien hallintaa ja pilkun viilaamista. Olen tehnyt muitakin töitä, mutta tämä on kyllä vaihtelevinta ja monipuolisinta. Bonuksena tulee perehdyttyä hämmästyttävän moneen asiaan, väitän että yleissivistykseni on keskivertoa parempi tämän takia. Työporukka on tällä hetkellä tosi kiva ja pomo hyvä. En jäisi pois töistä, vaikka saisin saman rahan tekemättä mitään. Olen toimittaja sanomalehdessä.
Tykkään. Olen media-alan ammattilainen. Tykkään siis työstäni. Tällä hetkellä en voi soetää erästä henkilöä tiimissäni, mutta hän toivottavasti menee vaihtoon. En ole yksin tunteeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mattilanori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään työstäni työpaikan vaihdon jälkeen. Menen ihan mielelläni töihin. Jos saisin lottovoiton, niin sitten kyllä lopettaisin työnteon ja keskittyisi vapaaehtoistyöhön.
Mielestäni, jotta voisi sanoa tykkäävänsä niin silloin myös lottovoiton jälkeen jäisi siihen työhön.
Minä ainakin antaisin ainakin tässä tilanteessa työpaikan jollekin työttömälle.
Niin, kun työttömänä sattuu olemaan nyt vaikka sairaanhoitajia tai siivoojia?
Tykkään. Toimin asiantuntijatehtävissä (toimistotyötä teen). Hyvät edut, palkka ja superjoustava työaika. Etätyöt onnistuvat. Osaamistani arvostetaan. Työkaverit ovat mukavia ja työtehtävät ovat sopivassa suhteessa helppoja ja haastavia.
Yleensä johtajat, jotka nauttivat alaistensa kyykyttämisestä. Kaikki nämä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö puheita että pitää työstään. Olen tavannut työntekijöitä laidasta laitaan ja yksikään ei ole sanonut pitävänsä työstään.
Rahan takia käyvät töissä.
Joten kannattaa lopettaa itsensä kehuminen.
Näin minäkin ennen ajattelin, kunnes päädyin muutaman sattuman kautta nykyiseen työhöni. Nyt ihan aidosti pidän työstäni. Ei ole tarvetta vlehdella tästä.
Toimin nyt kapean alan asiantuntijatehtävissä (vastaavaa työtä tekee ehkä max 50 henkilöä Suomessa). Toimistotyöt, mielenkiintoiset ja oikeasti merkitykselliset työtehtävät, hyvät edut ja kompensaatio, mahtava esimies ja tiimi ja joustoa sekä työajoissa- että paikassa (voi tehdä etänä)
Mieheni. Tekee videopelejä toiminimellä.
Siivoojana olin muutaman vuoden. Paras työ ikinä, heti näki työnsä jäljen ja kukaan ei haukkunut.
Henkisesti ihan mukava työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen suunnittelutyötä insinööritoimistossa ja työ on ihan kivaa. Itse työpaikasta, siis fyysisesti siitä paikasta, en tykkää yhtään. Se on kylmä avokonttori, ilman mitään yksityisyyttä missään, pukuhuonekin yhteinen miesten kanssa.
Tyhmä kysymys mutta mihin toimistotyössä tarvitaan pukuhuonetta?
Huone, jossa on jokaiselle pukukaappi.
Kaupungilla kiinteistöpuolen hommissa. Työ itsenäistä ja rentoa. Ei ole kiirus mijinkään kuhan jotain saa aikaiseksi. Nopeasti menee päivät ja työkaverit on mukavia (tosi harvoin joutuu kattelee jos ei kiinnosta)
Olen perhevalokuvaaja. Tykkään työstäni, koska asiakkaat tulevat hyvällä mielellä kuvattavaksi. Joskus toki saattaa asiakkana olla bridecilla, mutta hyvillä puhelahjoilla saadaan kaikkia miellyttäviä lopputuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen lastensuojelun sossu ja pidän työstäni. Koen että sillä on merkitys ja siinä on tarpeeksi haastetta.
Nostan hattua. Teette henkisesti raskasta työtä, paljon asiakkaita yhtä työntekijää kohden. Enemmän saa haukkuja kuin kiitosta asiakkailta.
Olen tuotekehityksessä ja pidän työstäni. Myönnän kyllä, että jos taloudellista pakkoa ei olisi, niin saattaisin tehdä jotain muutoksia. Vähentäisin työtunteja ja olisin enemmän perheen kanssa ja ehkä myöhemmin vaihtaisin projektia. Nyt kohtuullisen hyvä palkka ja työsuhteen muutosturva saa pitäytymään nykytehtävissä.