Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka pitävät työstään?
Eikä vain sano niin muiden mieliksi vaan oikeasti tykkää. Onko täällä sellaisia, mitä teette työksenne?
Kommentit (335)
Mulla on välillä ollut kausia että työ ei ole tuntunut kovin nautittavalta, se on ollut aika projetktikohtaista. Nyt olen ollut vajaa puoli vuotta projektista josta oikeasti olen nauttinut projektin suuresta haasteellisuudesta riippumatta ja juuri siitä syystä. Tehdään oikeasti sellaista mitä juuri kukaan muu ei ole maailmassa tehnyt ennen. IT-ala.
Olen lakimies valtiolla ja kyllä, tykkään työstäni älyttömästi.
Tykkään paljon. Olen psykologi aikuispsykiatrialla. Ikinä ei ole kahta samanlaista työpäivää, ja aina oppii jotain uutta ihmismielen toiminnasta. On palkitsevaa voida auttaa tuen tarpeessa olevaa ihmistä. Työn varjopuolena on kirjaaminen ym. tietokoneella tehtävä paperinpyörittäminen, johon kuluu aika iso pala työpäivästä... mieluiten tekisin vain asiakastyötä itsessään. Työpaikan ilmapiirillä on myös suuri merkitys työssä viihtymisessä ja olen itse onnekas saadessani tehdä töitä hyvässä tiimissä. Lisäksi suht. hyvä palkka motivoi sekin.
Minä rehellisesti tykkäsin monia vuosia työstäni. En tykkää enää. Lähin työkaveri keksi hankkia itselleen "mukautetun työnkuvan" eli surffaa tällä hetkellä puolet päivästä netissä ja toisen puolen puhuu puhelimessa äitinsä, ukkonsa ja lastensa kanssa. Arvatkaa kenelle ne työt siirtyivät? Teen siis nyt kahden ihmisen työt ja siihen päälle ilta-ja lauantaivuorot joista lähin työkaveri luisteli eroon. Olen aivan kypsä! Takana on pitkä työura samassa yrityksessä, mutta nyt tuntuu päivä päivältä enemmän siltä että on aika alkaa etsimään uutta työpaikkaa.....
Ite ainaki lomilla ja pitkillä vapailla alan inhoamaan työtäni.
Ite töissä se olo ei oo kuitenkaan niin kauheaa, loppupeleissä se on jopa mukiinmenevää ja mukavien työkaverien kanssa jopa toisiaan lystikästä.
Mutta kyllä välillä pahoissa työntekijäpuutoksissa tai jos on hirveesti töitä nii kyllähän sitä himoitsee jotain toista työtä.
Mutta lottoan usein. Jos voittaisin lotossa nii en tekisi mitään työtä täysillä tunneilla vaan ehkä 1/3 osa töistä.
Olen konsultti ja teen paljon tutkimuksellista arviointityötä jota kyllä rakastan. Kollegat on myös ihania. Meillä on tosi hieno työyhteisö, jossa ei ole mitään kyräilyä tai riitoja. En vaihtaisi työtäni mihinkään. Ja palkkakin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työssä sairaala-arkistossa. Pidän työstäni paljon ja koen sen olevan tärkeää.
Tietyti se on tärkeää, mutta oletko törmännyt tuohon ilmiöön koskaan:
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/200803147390051
Miten tuo artikkeli liittyy m i t e n k ä ä n sairaala-arkiston työntekijään??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen suunnittelutyötä insinööritoimistossa ja työ on ihan kivaa. Itse työpaikasta, siis fyysisesti siitä paikasta, en tykkää yhtään. Se on kylmä avokonttori, ilman mitään yksityisyyttä missään, pukuhuonekin yhteinen miesten kanssa.
Tyhmä kysymys mutta mihin toimistotyössä tarvitaan pukuhuonetta?
Käytkö kahvihuoneessa suihkussa aamufillaroinnin jälkeen?
Kyllä pidän ihan tavallisesta perusduunistani. Voin huomiona kertoa että olen tehnyt tätä käytännössä samaa työtä monessa eri firmassa, vasta nykyisessä se on mukavaa. Työssä viihtyvyyteen vaikuttavat siis monet muut tekijät kuin itse työtehtävät, kuten joustavuus, ilmapiiri, työmatkojen kohtuulllisuus, työaikojen järkevä suunnittelu, nillittämisen määrä, reiluus ja oikeudenmukaisuus...
Olen lastenhoitajana päiväkodissa ja rakastan työtäni! Päivät täyttyvät halauksista, höpötyksistä, lohdutuksesta, suurista tunteista ja uusien asioiden oppimisesta.
Työkaverini ovat huippu tyyppejä ja heidän kanssaan nauretaan, sekä jaetaan myös huonotkin hetket. Olen onnekas!
Kyllä. Olen yliopistosairaalan kiireisellä vuodeosastolla ollut yli 20v. Tykkään työstäni joka on vaativaa ihmissuhdetyötä ja vaatii erityisosaamista. Ei ole ollut vuosien aikana montaakaan työpäivää jonka vaihtaisin pois.
Auktorisoituna kielenkääntäjänä olen tyytyväinen. Työ vaatii tarkkaavaisuutta ja aikataulut joskus rasittavat, mutta vastapainona tapaa mielenkiintoisia ihmisiä tulkin ominaisuudessa ja pääsee matkustamaankin. Kunhan koronasta johtuvat rajoitteet helpottaa.
Olen rakennusmaalari ja pidän työstäni. Minusta on kiva, kun näkee alusta loppuun asti oman työn tuloksen.
Ainoa asia mitä työssä vihaan on aikaiset aamut. Joka päivä on yhtä helvettiä nousta ylös, etenkin pimeän aikaan.
Pidän todella työstäni, se on jopa harrastukseni, eli voisin tehdä töitä huvin vuoksi....
Tykkään. Joka aamu kiva lähteä töihin vaikka hektinen päivä onkin tiedossa, työajat joustavat ja omiin loma-aikoihin pystyy vaikuttamaan. Näin syksyisin tosin vähän rauhallisempaa. Tilitoimistokirjanpitäjä, tradenomi.
Itse kyllä pidin työstäni paljon, ennen kuin äärimmäisen surkea johto äärimmäisen alhaisella kompetenssilla ja älyllä, sekä äärimmäisen suurella egolla pilasi työpaikkamme.
Minä ihan aidosti pidän työstäni, usein voisin jopa sanoa, että rakastan. Työni on bioteknologia-alan asiantuntijatyötä, jota teen suurimmaksi osaksi etänä. Ongelmanratkaisu ja auttaminen ovat minun juttuni ehdottomasti. Meillä on hyvä porukka ja ihanat asiakkaat. En voisi ajatella parempaa työtä. Toki välillä on helvetillisen kiireisiä päiviä tai viikkoja ja ristiriitoja, mutta niistä aina selvitään, kun ollaan totuttu pitkään paiskimaan hommia yhdessä. Tekisin tätä varmasti vähintäänkin osa-aikaisesti, vaikka voittaisin lotossa. Koen olevani todella onnekas, sillä tämä on ensimmäinen työ, josta aidosti nautin (ja niitä muita enemmän tai etenkin vähemmän mukavia työtehtäviä on takana lukuisia).
Olen tykännyt kaikista työpaikoistani niin kauan kun työaika on riittänyt työmäärään nähden. Olen ollut myyjänä, lähihoitajana ja päiväkotiapulaisena ja kaikissa on työmäärää lisätty ja porukka vedetty niin vähiin ettei työtä ehdi tehdä kunnolla tai sitten tehtävä omalla ajalla.
Lukion opettaja. Tykkään työstäni. Fiksut opiskelijat ja työkaverit, kohtuu palkka, lyhyet työpäivät, helpot hommat ja pitkät lomat.