Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivässä tulisi syödä seuraavat ateriat: aamupala, aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, välipala, illallinen, iltapala.

Vierailija
12.09.2020 |

Syöthän nuo kaikki?

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pösilö

Vierailija
62/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole rahaa syödä koko ajan. Joka paikassa ei ruokakasseja jaeta.

Syön melko epämääräisesti ja epäterveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku edellä kehoitti syömään vasta kun on nälkä. Jos minä syön aamupalan, nälkä lounasaikaan on jäätävä. Maha huutaa ja heikottaa. Jos skippaan aamupalan ja paastoan lounaaseen saakka, saa oikein muistuttaa itseä syömään lounaan, koska ei ole nälkä. Eli mitä useammin syö, sitä useammin on nälkä.

Vierailija
64/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamiainen, (välipala), lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Aamiaisen ja lounaan välisen välipalan voi korvata tukevammalla aamiaisella. Iltaa kohden, kun energiankulutus vähenee myös syönti kevenee. Näin siis teoriassa, käytännössä ihmiset syövät liian kevyesti aamupäivisin ja keskipäivisin mikä näkyy iltaisin herkkujen puputtamisena kun energiavarastot huutavat lisää ravintoa. Nimimerkillä itsekin syyllistyn iltaiseen puputtamiseen ja lipsuviin ateriaväleihin.

Tiedätkö, että normaalipainoisessakin ihmisessä on rasvaa noin 100 000 kalorin verran? Jos on metabolisesti terve eli ei käy pelkillä hiilareilla, voi hyvin olla pitkäänkin syömättä. Sen sijaan hiilareita on kehossa varastossa noin 1700 kaloria. Ne toki loppuvat pian.

Suomalaisia kun katsoo, on aika selvää, että harva pääsee koskaan rasvanpolttomoodiin eli ketoosiin, joka ennen oli ihmiselle ihan normaali tila. Jatkuva syöminen estää tehokkaasti ketoosin.

En tiennyt. Mä olen oppinut asiat koulunpenkillä ja ravitsemusterapeutin vastaanotolla. Itse olen diabeetikko, joten mulle säännöllisesti syöminen on tärkeää. 

Säännöllinen ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin usein.

Vierailija
65/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on iltapalat syöty? Tästä ketjusta viisastuneena tein hillovoileivän valmiiksi jääkaappiin ja laitoin puolikkaan hillomunkin yöpöydälle odottamaan yöpaloja.

Vierailija
66/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap unohti kokonaan yösyömiset.

Vierailija
67/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kerran päivässä. Ainoa tyyli joka sopii minulle.

Vierailija
68/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti puhuen... on niin vaikea tottua sellaiseen että ei olisi koko ajan jotain syötävää suussa. Mitä esim tekee televisiota katsellessa, jos ei saa mätystää leipää.

Vierailija
69/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nainen väittää videollaan että on paastoamalla päässyt eroon kohdun myoomista. Että ennen vesipaastoa raskaudet meni kesken ja syy oli myoomat. Paaston jälkeen oli käynyt ultrassa ja myoomat oli hävinnyt ja tämän jälkeen nonnistui saamaan kaksi lasta. Mutta hän ei puhunut pätkäpaastosta vaan 40 päivän vesipaastosta.

Tuo liittyy varmaan autofagiaan, joka tarkoittaa kirjaimellisesti itsensä syömistä. Kun ruokaa ei tule, solut alkavat pilkkoa kaikkea ylimääräistä ravinnoksi kuten hajonneita solun osia, mikrobeja, hiivoja, sieniä jne. Ehkäpä elimistö osaa tunnistaa myös kasvaimet tällaiseksi syötäväksi materiaaliksi. Itse asiassa olen kuullut hypoteesista, että paasto ja ketoosi voisivat auttaa syöpiin, koska syöpäkasvaimet kasvavat glukoosilla, sen sijaan ketoneita eli paaston aikaista polttoainetta ne eivät pysty käyttämään.

Autofagia alkaa 17 tunnin paaston jälkeen. Harva suomalainen pääsee siis koskaan hyötymään siitä.

Vierailija
70/121 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei saa paastota. Kasvainkin kuolee, jos ei saa ruokaa. Eiku.. hetkinen.

Vierailija
71/121 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verensokeri heittelee, niin pitäisi nimenomaan välttää syömästä jatkuvasti. Paras olisi 8/16 -puolipaasto, eli syö päivän ateriat 8 h aikana ja antaa elimistön levätä 16 h.

Vierailija
72/121 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku edellä kehoitti syömään vasta kun on nälkä. Jos minä syön aamupalan, nälkä lounasaikaan on jäätävä. Maha huutaa ja heikottaa. Jos skippaan aamupalan ja paastoan lounaaseen saakka, saa oikein muistuttaa itseä syömään lounaan, koska ei ole nälkä. Eli mitä useammin syö, sitä useammin on nälkä.

Mulla on tämä sama. Luonnolliseen rytmiini ei sovi aamupala. Jos olen pakottautunut syömään sen, olen lihonut. Meitä on vireydeltään aamu- ja iltaihmisiä, iltaihminen voi hyvin jättää aamupalan väliin ja syödä mieluummin illalla.

Vierailija
73/121 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää aamupala noin 7.30, lounas 13.00 ja illallinen 20:00. Joskus syön välipalan töistä tultuani eli joskus 17-18.

Vierailija
74/121 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskien mukaan joo ja vielä välipalojen välipalat. Että verensokerit "pysyy tasasena" eikä "tule säästöliekki"

Vierailija
75/121 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö makkaranpalan ei tartte noita muita paloja.

Vierailija
76/121 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskien mukaan joo ja vielä välipalojen välipalat. Että verensokerit "pysyy tasasena" eikä "tule säästöliekki"

Ja lihakset kuihtuu! Eikä aivot toimi!

Vierailija
77/121 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, olen hobitti.

Vierailija
78/121 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamupalan, neljä kertaa lounaan ja iltapalan. Lisäksi yöpalaa.

Vierailija
79/121 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala ja aamiainen on kylläkin sama asia.

Vierailija
80/121 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti puhuen... on niin vaikea tottua sellaiseen että ei olisi koko ajan jotain syötävää suussa. Mitä esim tekee televisiota katsellessa, jos ei saa mätystää leipää.

Jospa katsois sitä ohjelmaa, mitä sieltä televisiosta tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi