Muutettiin kesällä maalle ja nyt syksy pimeiden alettua tuntuu, että tehtiin virhe.. Mun mielikuvitus vetää ihan ylikierroksilla!
Mies tekee yövuoroja ja 16v poikamme muutti opiskelujen perässä pois kotoa. Olen täällä ihan yksin. Ulkona on niin pimeää, että ei näy mitään ihan kuin ikkuna edessä olisi musta kangas, talo natisee ja narisee.
Kommentit (51)
Miksi muutitte? Etkö nähnyt tuota ennalta?
Vierailija kirjoitti:
On siis dekkarinkirjoitusaika.
Eihän hän osaa edes yhdyssanoja.
Harvoin niissä vanhoissa taloissa kummittelee ja karhut vetävät sikeitä talven yli, vasta keväällä herätessään ne on nälkäisiä ja äreitä.
Miksi muutitte? Etkö tiennyt, että maalla on pimeää syksyllä ja talvella?
Mulla sama tunne kun muutin pois kaupungin keskustasta rauhallisempaan lähiöön. Koko ajan vähän varuillaan ja kuulostelee, näkee selvästi kun puut huojuvat tuulessa sälekaihtimien läpikin. Oon sinkku. Talosta kuuluu kanssa kummallisia ääniä mutta ei onneksi enää keskustan mekkalaa.
Tuohan on ihan parhautta. Jos hirveästi pelottaa vetäkää joka nurkalle kunnon halogeenit niin kyllä valkenee.
Tiedän tunteen! Muutettiin miehen sukulaisen taloon maalle enkä osannut kuvitella miten aavemaista tulee olemaan kun mies tekee yötyötä, mulla on kaverina vaan nukkuvat lapset ja ulkona on pimeetä kun mörön pyllyssä. Röökilläkin kävin toinen jalka oven raossa! Ja sitten vielä poika höpötti pikkutytöstä joka asuu sen komerossa hyi saa""na.. onneksi asuttiin siinä vain vuosi.
Ulkovaloja päälle. Mutta joo ymmärrän. Pelottaisi olla yksin vaikkei mitään syytä olisikaan.
Ja silti siellä maalla on turvallisempaa, kuin siellä kaupungissa. Koitappa nyt vaan totuttautua.
Hanki koira. Voit lähettää koiran nuuskimaan jos jostain kuuluu rapinaa.
Pimeys on pehmeä viltti, johon maailma yöksi kääriytyy.
Semmost se sitten on. Suo siellä, vetelä täällä.
😉
Vierailija kirjoitti:
Laita pihavalot päälle, jos ei ole niin hanki. Muuten kannattaa pitää vaikka radiota tai teeveetä päällä, jolloin ei ne narahdukset yms kuulu. Tuohon tottuu ajan mittaan.
oletko tyhmä, sittenhän ei kuulisi mahdollisien r-kaajien ja mur-miesten tuloa. pidä valot poissa ja pysy piilossa jossain komerossa ja kuuntele tarkoin outoja ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki koira. Voit lähettää koiran nuuskimaan jos jostain kuuluu rapinaa.
Meidän koira tais pelätä enemmän kuin mä. Pienesti haukahteli kaiket pimeät illat heti jos kuuli jotakin.
Laita pihavalot päälle, jos ei ole niin hanki. Muuten kannattaa pitää vaikka radiota tai teeveetä päällä, jolloin ei ne narahdukset yms kuulu. Tuohon tottuu ajan mittaan.