Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivässä tulisi syödä seuraavat ateriat: aamupala, aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, välipala, illallinen, iltapala.

Vierailija
12.09.2020 |

Syöthän nuo kaikki?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamiainen, (välipala), lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Aamiaisen ja lounaan välisen välipalan voi korvata tukevammalla aamiaisella. Iltaa kohden, kun energiankulutus vähenee myös syönti kevenee. Näin siis teoriassa, käytännössä ihmiset syövät liian kevyesti aamupäivisin ja keskipäivisin mikä näkyy iltaisin herkkujen puputtamisena kun energiavarastot huutavat lisää ravintoa. Nimimerkillä itsekin syyllistyn iltaiseen puputtamiseen ja lipsuviin ateriaväleihin.

Tiedätkö, että normaalipainoisessakin ihmisessä on rasvaa noin 100 000 kalorin verran? Jos on metabolisesti terve eli ei käy pelkillä hiilareilla, voi hyvin olla pitkäänkin syömättä. Sen sijaan hiilareita on kehossa varastossa noin 1700 kaloria. Ne toki loppuvat pian.

Suomalaisia kun katsoo, on aika selvää, että harva pääsee koskaan rasvanpolttomoodiin eli ketoosiin, joka ennen oli ihmiselle ihan normaali tila. Jatkuva syöminen estää tehokkaasti ketoosin.

En tiennyt. Mä olen oppinut asiat koulunpenkillä ja ravitsemusterapeutin vastaanotolla. Itse olen diabeetikko, joten mulle säännöllisesti syöminen on tärkeää. 

Vierailija
42/121 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamiainen, (välipala), lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Aamiaisen ja lounaan välisen välipalan voi korvata tukevammalla aamiaisella. Iltaa kohden, kun energiankulutus vähenee myös syönti kevenee. Näin siis teoriassa, käytännössä ihmiset syövät liian kevyesti aamupäivisin ja keskipäivisin mikä näkyy iltaisin herkkujen puputtamisena kun energiavarastot huutavat lisää ravintoa. Nimimerkillä itsekin syyllistyn iltaiseen puputtamiseen ja lipsuviin ateriaväleihin.

Tiedätkö, että normaalipainoisessakin ihmisessä on rasvaa noin 100 000 kalorin verran? Jos on metabolisesti terve eli ei käy pelkillä hiilareilla, voi hyvin olla pitkäänkin syömättä. Sen sijaan hiilareita on kehossa varastossa noin 1700 kaloria. Ne toki loppuvat pian.

Suomalaisia kun katsoo, on aika selvää, että harva pääsee koskaan rasvanpolttomoodiin eli ketoosiin, joka ennen oli ihmiselle ihan normaali tila. Jatkuva syöminen estää tehokkaasti ketoosin.

En tiennyt. Mä olen oppinut asiat koulunpenkillä ja ravitsemusterapeutin vastaanotolla. Itse olen diabeetikko, joten mulle säännöllisesti syöminen on tärkeää. 

Ok, ykköstyypin diabeetikot ovat asia erikseen.

Mutta esimerkiksi kakkostyypin diabetekseen paras hoito on pätkäpaasto. Eikä muutenkaan terveen aikuisen ihmisen tarvitse syödä koko ajan. Päinvastoin, paasto parantaa. Ravitsemussuositukset tulevat muuttumaan uuden tiedon myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ellei sinulla ole tähän lähdettä esittää niin avauksen voinee ilmoittaa asiattomaksi.

Vierailija
44/121 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala 06, aamiainen 08, lounas 10.30

Vierailija
45/121 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kaupan kassajonossa joku nainen puhui kaverinsa kanssa ettei syö illalla eikä kuulu jotta "suolisto saa lepoa". En ole löytänyt tälle suolistolevolle lääketieteellistä perustetta.

Vierailija
46/121 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin kaupan kassajonossa joku nainen puhui kaverinsa kanssa ettei syö illalla eikä kuulu jotta "suolisto saa lepoa". En ole löytänyt tälle suolistolevolle lääketieteellistä perustetta.

Paasto vähentää elimistön tulehdusta, lisää kasvuhormonia, puhdistaa soluja, lisää niiden mitokondrioita jnejnejne. Sen terveysvaikutukset ovat lukuisat. Lähes kaikki lähteet ovat toistaiseksi englanniksi.

Vierailija
47/121 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas ja päivällinen/illallinen riittää terveelle aikuiselle.

Vierailija
48/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti on yöpala myös syötävä! Mielellään kaksi. Toisen voi syödä kun herää vessaan ja toiselle voi laittaa herätyksen, että ehtii nappaista ennen heräämistä ja aamupaloja. Lihakset kerta kaikkiaan kuihtuvat yön aikana muuten, se on todella pitkä aika, useita tunteja ja oot käytännössä PAASTOLLA silloin. Ja fakta on että paastoon kuolee! Lihakset kuihtuu!

Vierailija
49/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"What about second breakfast??"

Vierailija
50/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ensimmäisen kerran aikaisintaan klo 11. Vuorokauden viimeisen kerran suunnilleen klo 17 aikaan.

Voin erinomaisen hyvin.

Minä taas syön joskus viimeisen kerran klo 11 :)

Joskus syön vielä välipalan loppuiltapäivästä. Syön siis aamiaisen ja lounaan ja joskus sen välipalan.

Vierailija
51/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hampaat pystyvät handlaamaan korkeintaan 5 happohyökkäystä päivässä. Mikäli hammaslääkäriliittoon on luottaminen.

Vierailija
52/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemussuositukset tulevat muuttumaan uuden tiedon myötä.

En olisi niin varma. Mitä tahoa palvelee se että ihmiset paastoaisivat säännöllisesti? Ihmistä ehkä itseään, ei elintarviketeollisuutta ainakaan. Ja kuka nämä tutkimukset rahoittaa? Elintarviketeollisuus.

Vierailija
53/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen väittää videollaan että on paastoamalla päässyt eroon kohdun myoomista. Että ennen vesipaastoa raskaudet meni kesken ja syy oli myoomat. Paaston jälkeen oli käynyt ultrassa ja myoomat oli hävinnyt ja tämän jälkeen nonnistui saamaan kaksi lasta. Mutta hän ei puhunut pätkäpaastosta vaan 40 päivän vesipaastosta.

Vierailija
54/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 ateriaa riittää aikuiselle vallan hyvin.

Vierailija
55/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avaaja on ihan oikeilla jäljillä, mutta tuosta on jäänyt vielä pois energiajuomat ja pikku naposteltavat, kuten suklaati. Tuollaisella amatöörimäisellä harvaan syömisellä ei maratonin maailman huipulle päästä, korkeintaan kansallisen tason mitalisijoille.

Vierailija
56/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks ravintoterapeutti sano minulle ettei mitään välipaloja. Aamiainen, lounas ja päivällinen.

Huh huh, mikä vastarannakiiski moinen. Lisäät nyt niitä välipaloja ainakin 3-5 tuohon ohjeeseen.

Vierailija
57/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joskus yöllä outoon uupumuksen tunteeseeb. Käyn ottamassa yöpalaa niin olo kohenee heti.

Vierailija
58/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aamupala, lounas, välipala ja toinen välipala.

Vierailija
59/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika toimiva systeemi oikeasti ilman mitään vinoa huumoria on, että ei syö kellon tai edes kalenterin mukaan, vaan silloin kun on nälkä. Kun keskittyy laadukkaaseen normaaliin ruokaan ja jättää herkut pois, oppii hiljalleen pois tapasyöppöydestä ja ahmimisesta sekä jatkuvasta napostelusta. Saattaa huomata ateriavälien harvenevan ja annosten kalorioiden jopa pienenevän ilman että koko ajan tekee mieli syödä. Kun syö vasta silloin kun vatsa oikeasti alkaa huutaa leipää, siis tulee fyysinen nälän tuntemus, niin saattaa huomata yllättäen laihtuvansa ja olevansa virkeämpi. Eikä ihan ekaan suoliston murahdukseen ole heti pakko reagoida vaan oppii hiljalleen hyväksymään pienen nälän normaaliksi hyväksi oloksi.

Vierailija
60/121 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,unohhdit kilppariferitiini-potilaiden tarvitsemat pähkinät taskussa joita otetaan vähän väliä + sokeriset juomat mitä pitää olla aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi